Gå til innhold

Er det katastrofe om ikke alt er på plass?


Gjest Gjest_student_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_student_*

Jeg er ei jente på 22 år, som har havna i "uløkka" som min bestemor kaller det så fint. Jeg studerer, og har to år igjen av studiene min etter vårens eksamener. Er sammen med barnefaren, han jobber, og vi kjøpte oss leilighet i sommer, selvfølgelig 2-roms, så det er jo ikke akkurat skapt for å få barn.

Han mener at jeg bør ta abort, siden jeg ikke har utdannelse, ingen jobb og at vi bor så lite. Men jeg ser jo folk bli gravide og greie seg greit som studenter eller lavtlønnede hele tiden. De fleste vennene mine er foreldren, mange av de har to barn, og de hadde heller ingen utdannelse eller at alt lå tilrette for å få barn, men de har jo greid seg fint, tatt skolen etterpå osv, selv om det ikke har vært overflod sikkert. Jeg ser ikke på det som noen skandale at barnet ikke har sitt eget rom de første årene, til det er halvanna to år. Jeg har en del penger på sparekonto, som jeg ikke brukte da vi kjøpte leiligheten, og nå angrer jeg på at jeg ikke spyttet i for å kjøpe noe større med en gang, for jeg tenkte å utvide til rekkehus når jeg er ferdig med studiene, jeg er omtrent garantert jobb, selv om markedet sikkert kan svinge, men med rekkehus kommer større utgifter og derfor vil jeg vente til jeg jobber fullt.

MÅ man ha 4-roms leilighet, faste jobber og utdannelse for å få barn? :-( Har samboeren min rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ei jente på 22 år, som har havna i "uløkka" som min bestemor kaller det så fint. Jeg studerer, og har to år igjen av studiene min etter vårens eksamener. Er sammen med barnefaren, han jobber, og vi kjøpte oss leilighet i sommer, selvfølgelig 2-roms, så det er jo ikke akkurat skapt for å få barn.