Gå til innhold

klær i str 50


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Alle sier at det er ikke nødvendig å kjøpe noen klær i str 50, for det er så lite.. Men er det ikke greit at babyen har noen som den ikke drukner i selv om det bare er i feks en mnd... Hva mener dere ? Har dere kjøpt noe i str 50, eller begynt på str 56 ?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde kjøpt en body i str 50, resten i str 56, med det resultatet at ungen drukna i str 56 (2920g/49cm) og jeg måtte ut og shoppe i str 50. Vi brukte kun str 50 fram til hun var 4-5 uker (hun la godt på seg og var 5kg ved 6-ukerskontroll).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NiChia

Vi hadde kjøpt inn én body og én bukse i str. 50. Så når babyen kom måtte vi fort ut på shopping etter mer. Jentungen brukte str. 50 i en måned til seks uker. Og druknet i str. 56.

Så jeg ville kjøpt inn litt i str. 50 også. Kjøp kjønnsnøytralt så kan du bruke det på flere barn, evt. gi bort/selge etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde stort sett ullklær fra HM, tror det minste er 56 der? Mener i alle fall at vi hadde det minste. Siden vi brukte body/bukse, kunne vi lett brette opp det som var for stort. Hun var 3700 da hun ble født og vokste superraskt, så vi var over på 60/62 etter bare en mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår var 3275 når han var født. Og vi brukte str. 50 ganske lenge. nesten to måneder. Mens min søsters datter gikk rett inn i 56.

Jeg hadde nok kanskje ventet med stor handelen til babyen er født, og sende familie eller mann til butikken når minsten er hos dere og du på sykehus for å handle inn i den rette størrelsen. Er sikkert også mulig å handle inn litt i str 50 og beholde lappene på, og bytte hvis det er for smått? Jeg har ikke hatt noe problemer når jeg har byttet klær pga. str så lenge lappene er på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Min mor hadde fortalt meg at hun aldri hadde mindre klær enn str 62, selv om jeg var en liten baby. Derfor kjøpte vi kun litt i str 56 og ingenting i str 50.

Innen vi reiste fra sykehuset hadde mannen vært på shoppingrunde og "hamstret" str 50 -som lillegutt brukte i flere uker.

Men en annen gutt som ble født samme dag fikk knapt nok plass i str 56. Så man vet aldri ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest faerytale

Har da kjøpt en del i str. 50 jeg :sjenert: Så tenker jeg litt slik at om det bare blir brukt en bitteliten stund så har han da hatt passelige klær den lille stunden :) Noe av det kommer vi til å ta vare på til nestemann og noe kommer jeg til å gi videre til søskenbarnet mitt som skal ha baby noen måneder etter meg ;) Og får ikke babyen vår brukt det får de neste babyene helt nye klær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillejenta var 56 cm ved fødselen, og passet aldri inn i de (få) plaggene vi hadde i str 50. Så det varierer veldig. Men jeg angrer ikke på at jeg kjøpte litt i 50, for alt jeg vet kan det brukes til nestemann, det kan gis videre eller det kan bli dukkeklær etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte tøy i str 50 de første månedene til eldstemann, og det ser ut til at lillebror blir like liten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt her var 47 cm da han kom, så han hadde veldig god plass i 50, og vi brukte det i ca 5 uker. Nå visste jeg allerede på forhånd at han kom til å være liten fra ultralyd, i tillegg til at det er ganske vanlig i vår familie, så jeg hadde kjøpt inn en god del. Hvis man ikke har noen formening tror jeg at jeg ville kjøpt inn et par bodyer til å ha de første dagene, og så heller sende ut mannen etter flere klær om det blir nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen får babyer som bruker str 50 lenge, andre starter rett på 56. Jeg hadde nok kjøpt et par plagg i str 50 og ventet med resten av shoppingen til etter fødselen.

Endret av effy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde stort sett ullklær fra HM, tror det minste er 56 der? Mener i alle fall at vi hadde det minste. Siden vi brukte body/bukse, kunne vi lett brette opp det som var for stort. Hun var 3700 da hun ble født og vokste superraskt, så vi var over på 60/62 etter bare en mnd.

Samme her.

Men det er jo klart at det avhenger av hvor stort barnet er. Vi hadde arvet et par bodyer i str 50, og brukte dem kanskje et par ganger, men hadde helt fint klart oss uten (han var 3785g ved fødsel). Får man en liten baby kan man jo bare sende far ut på handletur mens man ligger på sykehuset.

Min erfaring er forresten at HM er litt større i størrelsen enn feks cubus og lindex. Så hvis jeg skulle kjøpt inn str 50 på forhånd ville jehg hvertfall ha handlet der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår brukte str 50 i en måned. Hun veide 3,2 kg da hun kom til, men gikk raskt opp i vekt. Likevel ble str 56 for stort for henne den første måneden. Str 50 var til og med litt romslig i begynnelsen :fnise:

Vi kjøpte kun noen plagg i str 50 før hun kom til, men måtte raskt ut å handle mer i den størrelsen.

Kan jo være lurt med noen plagg i str 50 i allefall og så heller kjøpe mer når babyen har kommet til verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine tre barn har alle brukt str 50 i over en måned. Tvillingene kom litt for tidlig også, så de var små. Alle tre vokste fort, men de druknet i 56 i starten, så vi måtte ha litt 50.

Man trenger ikke mye, kanskje 5 bodyer, 2-3 pysjer (her gjør det ikke noe om de er litt store) noen bukser og jakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Vi brukte 50 i ca en mnd, selv om M var 3970 g ved fødselen.

Du kan jo kjøpe billige klær, så gjør det ikke så mye om dere ikke får brukt alt? I begynnelsen brukte f.eks vi flere skift om dagen, for det spruta melk overalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SummerJoy ikke.innlogget

Det kommer helt an på hvor stor babyen din blir....

Og det kan man jo ikke alltid vite. Så greit kanskje å ha 1 eller 2 bodyer i str 50.

Min jente var 4150 da hun ble født, og her passet 50 i sånn ca 2 dager;)Ganske unødvendig med andre ord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her har vi funnet ut at mannen skal ut på litt shopping når barnet er født. Vi vet jo ikke vekt , og heller ikke kjønn- så her har vi kun et par sett i str 50 og en god del bodyer da..

Dumt å handle inn massevis som en ikke får brukt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine var 2800/47 og 2700/48, så vi brukte faktisk en del 44 også, vi. 50 var passe leeeenge. Og mye av sommertøyet i str 56 og 62 vi hadde kjøpt til snuppa (født i april) fikk vi aldri brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine kunne bruke både 50 og 56 då dei blei født. 50 var akkurat passe, og 56 litt stort. Begge vokste ut av 50 etter eit par veker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frosk

Vi hadde ingenting i str 50 - hun brukte 56 fra starten av, og det passet helt fint. Tenkte som så at om det skulle vise seg at hun var liten og 56 for stort for henne så kunne vi alltids handle etter fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...