Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2010 #61 Skrevet 10. mars 2010 Kanskje gamle kunder har beholdt den gamle ordningen da. Jeg får i hvert fall ingen faktura for abb. til moren min. Dvs. det kom en for ca ett år siden på 21,- kr., men da hadde hun ringt for mer enn "kvoten" sin. Alle som har one call faktura betaler oppstartsavgifter, også de som hadde abonnementet før avgiften ble innført.
ninuska_ Skrevet 10. mars 2010 #62 Skrevet 10. mars 2010 (endret) Litt off topic, men siden noen etterlyste billig abbonoment. Hva med Chess OnFlex? Da setter man sammen eget forbruk og egen fastpris. F. eks: 120 min pr. mnd 60,00 130 SMS pr. mnd 39,00 10 MB pr. mnd 0,00 5 MMS pr. mnd 0,00 Månedspris: 99,00 120 min pr. mnd 60,00 800 SMS pr. mnd 139,00 10 MB pr. mnd 0,00 5 MMS pr. mnd 0,00 Månedspris: 199,00 https://www.chess.no/abonnement/chesson-flex/flex/ For samtaler betaler du ingen oppstartpris eller minuttpris før du overstiger antall minutter inkludert i løsningen du har valgt. For SMS sender du meldinger gratis inntil inkludert SMS-pott overskrides. Deretter belastes man med deres priser. Så vidt jeg ser er det ingen liten skrift eller lignende på dette abonnomentet, men kanskje noen andre vet bedre? Endret 10. mars 2010 av ninuska_
zuperduper Skrevet 12. mars 2010 #63 Skrevet 12. mars 2010 Kjære linn t.s. Jeg leste bare litt på første siden, og vet ikke om noen har klart å få deg til å forstå dette med abbonement etter dette...? Ut i fra svarene du gir virker det (desverre) som du ikke skjønner en dritt. Bli voksen nok til å kunne lese og forstå kontrakter før du inngår avtaler. Onecall-konseptet er ikke så fryktelig vanskelig å forstå, og jeg klarer ikke helt å skjønne hva problemet ditt er...? Har man 120 gratis ringeminutter og 90 gratis sms, så sier det seg selv at man ikke kan få fratrekk for mer enn det man faktisk bruker hvis dette er mindre enn 120/90. Oppstartsavgift for telefonsamtaler må man alltid betale. Så lett er det faktisk. Hvis du tror at du har blitt lurt, ja da synes jeg jammen synd på deg. 1
zuperduper Skrevet 12. mars 2010 #64 Skrevet 12. mars 2010 Hold deg langt unna One Call. Ser etter nytt abonnement. Takk for alle svar:) Dette er bare tull! Jeg foreksempel, har vært onecall-kunde i flere år. Er strålende fornøyd og har mobilregninger nesten nær null. 1
Étaín Skrevet 13. mars 2010 #65 Skrevet 13. mars 2010 Linn - kan du ikke finne frem fakturaen din og skrive ned tallene og forklaringene i en post her, sånn at folk skjønner hva du egentlig mener og kanskje kan hjelpe deg å forstå hvis det er noe som er uklart? Er det sånn at du betaler en fastsum på x kroner, og deretter blir fratrukket rabatten for de sms-ene og ringeminuttene du har benyttet innenfor grensene?
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2010 #66 Skrevet 13. mars 2010 Jeg byttet fra Tele2 til One Call Faktura får dette tilbudet hos One Call så så bra ut: 120 gratisminutter og 90 gratis sms hver mnd. Nå har min første faktura kommet. Jeg brukte 20 sms og ringte for under en time og JEG skylder dem penger. For det er et vedlegg sammen med denne fakturaen som sier at jeg MÅ bruke opp alle gratisminuttene og gratis sms-ene ellers så skylder jeg dem penger. Hvorfor i all verden står det ingen ting om dette noe sted før man har bestilt???Dette er jo akkurat som tele2 champion men der fikk man ihvertfall beskjed om at det var sånn Før man bestilte. Rimelig irritert. Kan en moderator være vennlig å videreformidle dette til forbrukerrådet da jeg ikke vet hvordan? jeg fikk også faktura fra dem med tall ut av det blå. Jeg skrev og sa at jeg nektet å betale. Hørte aldri noe mer og betalte ikke
Gjest Supermimz Skrevet 13. mars 2010 #67 Skrevet 13. mars 2010 Jeg har også onecall, men ikke noe abonnement. Jeg ringer og sender sms svært lite, pga at jeg er tilgjengelig på nett stort sett hele dagen. Jeg betaler vel 100 kr hver 3dje måned til onecall, og det passer meg bra.
RedFox81 Skrevet 13. mars 2010 #68 Skrevet 13. mars 2010 Kjære linn t.s. Jeg leste bare litt på første siden, og vet ikke om noen har klart å få deg til å forstå dette med abonnement etter dette...? Ut i fra svarene du gir virker det (dessverre) som du ikke skjønner en dritt. Bli voksen nok til å kunne lese og forstå kontrakter før du inngår avtaler. Onecall-konseptet er ikke så fryktelig vanskelig å forstå, og jeg klarer ikke helt å skjønne hva problemet ditt er...? Har man 120 gratis ringeminutter og 90 gratis sms, så sier det seg selv at man ikke kan få fratrekk for mer enn det man faktisk bruker hvis dette er mindre enn 120/90. Oppstartavgift for telefonsamtaler må man alltid betale. Så lett er det faktisk. Hvis du tror at du har blitt lurt, ja da synes jeg jammen synd på deg. Dette var veldig lik min reaksjon også. Synes denne tråden bør vises til 8 klassinger som synes matematikk ikke er viktig! "Hva skal jeg med matte, liksom?" Vel, da klarer du i hvertfall å skjønne deg på regninger, faktura og abonnement.. :gjeiper: Ellers blir livet fort veldig vanskelig.
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2010 #69 Skrevet 13. mars 2010 Her var det mye bitching. Det er da ikke så rart at TS trodde det var gratis, når det faktisk var slik før? Jeg vurderte selv OneCall da de hadde det tilbudet, men har slått fra meg tanken nå som det ikke er gratis lenger. Det lå vel litt i kortene at de ikke kunne fortsette å ha mange kunder som ikke betaler noen ting.
Gjest loveli Skrevet 13. mars 2010 #70 Skrevet 13. mars 2010 (endret) Jeg har ikke det problemet som TS har jeg. Jeg bruker under 120min og 90sms og betaler ingen verdens ting! :D Eller, jeg gjorde det i de tre første månedene og skjønte ingenting, men nå skjønner jeg det da... For meg gikk problemet over av seg selv ved at jeg ikke har fått regning på flere måneder. Jeg har hatt One call i litt over et år tenker jeg. Endret 13. mars 2010 av loveli
Zzyzx Skrevet 13. mars 2010 #71 Skrevet 13. mars 2010 Her var det mye bitching. Det er da ikke så rart at TS trodde det var gratis, når det faktisk var slik før? Jeg vurderte selv OneCall da de hadde det tilbudet, men har slått fra meg tanken nå som det ikke er gratis lenger. Det lå vel litt i kortene at de ikke kunne fortsette å ha mange kunder som ikke betaler noen ting. Det er ikke derfor det reageres. Fikk du ikke med deg at TS trodde hun måtte betale fordi hun ikke brukte opp det hun skulle ha gratis? At man må betale startavgift på samtalene står klart og tydelig, det, men det er ikke sikkert TS forstod det heller.
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2010 #72 Skrevet 13. mars 2010 Synes egenlig det er litt dumt at trådenligger ute som den gjør. Noen sm tar et raskt google søk for å se etter erfaring med One Call, og som ike leser alle innleggene, bare de første, vil jo tro at One Call er ett drittselskap... Når det egentlig bare er snakk om folk som er litt tette... Enig i at denne kan være godt eksempel i mattetimer på ungdomsskolen ja! Er tydeligvis mangel på opplæring innen slike ting.
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2010 #73 Skrevet 13. mars 2010 Kan en moderator være vennlig å videreformidle dette til forbrukerrådet da jeg ikke vet hvordan? Er enig med deg i at det er et fjernt tilbud: det at man må ringe for over x antall minutter, og må sende over x antall sms'er, ellers skylder man selskapet penger. Det er dustete og lite forbrukervennlig. Du kan ikke be en moderator om å kontakte forbrukerrådet for deg...hva tror du de er? Slaver for deg?
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2010 #74 Skrevet 13. mars 2010 Er enig med deg i at det er et fjernt tilbud: det at man må ringe for over x antall minutter, og må sende over x antall sms'er, ellers skylder man selskapet penger. Det er dustete og lite forbrukervennlig. Og hadde du giddi å lest tråden hadde du sett at det bare er TS som er tjukk i hue, og at det ike er slik det er i det hele tatt...
zuperduper Skrevet 13. mars 2010 #75 Skrevet 13. mars 2010 Her var det mye bitching. Det er da ikke så rart at TS trodde det var gratis, når det faktisk var slik før? Jeg vurderte selv OneCall da de hadde det tilbudet, men har slått fra meg tanken nå som det ikke er gratis lenger. Det lå vel litt i kortene at de ikke kunne fortsette å ha mange kunder som ikke betaler noen ting. Alltid fasinert av mennesker som synes at mennesker som sier i fra om ting er bitcher... . Det er vel minst ett år siden dette abbonementet var gratis. Har man trodd det, har man ikke fulgt med i timen for å si det sånn.
zuperduper Skrevet 13. mars 2010 #76 Skrevet 13. mars 2010 Er enig med deg i at det er et fjernt tilbud: det at man må ringe for over x antall minutter, og må sende over x antall sms'er, ellers skylder man selskapet penger. Det er dustete og lite forbrukervennlig. *host* Les litt på onecall.no sine sider du. Du har ikke fått med deg noe fakta for å si det sånn. Begynner nesten å lure på om denne tråden er laget med hensikt å skade/ødelegge for en spesifikk aktør i markedet? Det kunne nesten virke sånn.
Gjest Techsas Skrevet 14. mars 2010 #77 Skrevet 14. mars 2010 Og hvis det er første faktura fra Onecall må man være obs på en ting: Man får ikke 120 gratisminutter og 90 sms hvis alt dette er brukt opp i løpet av f.eks. de siste 2-3 dager. Husker ikke eksakt, men de har en reduksjonstabell etter hvor lang den første måneden er. Det er ingen vei uteom å lese lureriskriftene når man bruker billige selskaper. Det kan være billigere, men ikke nødvendigvis enklere. Det som er lureriet er at man lokkes inn med store overskrifter og enkle utsagn, sjekker prislista, men glemmer å lese alt med liten skrift (fordi det faktisk vil ta minst en halvtime). I det med liten skrift står det ofte en god del detaljer som burde stå i prislista, men er tatt ut av helt åpenbare årsaker - å lure folk. Når får vi en lov mot sånn drit?
Gjest Blondie65 Skrevet 14. mars 2010 #78 Skrevet 14. mars 2010 Når får vi en lov mot sånn drit? Det er en lov mot sånt og den kalles markedsføringsloven og dersom det med liten skrift taler direkte i mot det med stor skrift kalles det villedende markedsføring. Men det må anmeldes - det sitter ikke folk fra forbrukerrådet og nileser reklamene.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #79 Skrevet 14. mars 2010 Og hvis det er første faktura fra Onecall må man være obs på en ting: Man får ikke 120 gratisminutter og 90 sms hvis alt dette er brukt opp i løpet av f.eks. de siste 2-3 dager. Husker ikke eksakt, men de har en reduksjonstabell etter hvor lang den første måneden er. Det er ingen vei uteom å lese lureriskriftene når man bruker billige selskaper. Det kan være billigere, men ikke nødvendigvis enklere. Det som er lureriet er at man lokkes inn med store overskrifter og enkle utsagn, sjekker prislista, men glemmer å lese alt med liten skrift (fordi det faktisk vil ta minst en halvtime). I det med liten skrift står det ofte en god del detaljer som burde stå i prislista, men er tatt ut av helt åpenbare årsaker - å lure folk. Når får vi en lov mot sånn drit? Herregud, er det mulig. Jeg har nettopp byttet til One Call, og det du snakker om øverst her står jo klart og tydelig på sidene dems. Dessuten er det ganske logisk og, du får jo ikke en hel måneds forbruk om det er 2-3 dager igjen av måneden når abonnementet starter!! Blir litt skremt av denne tråden her jeg... Hva gjør folk på et forum siden de tydeligvis ikke kan å lese...
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #80 Skrevet 14. mars 2010 Litt off topic, men siden noen etterlyste billig abbonoment. Hva med Chess OnFlex? Da setter man sammen eget forbruk og egen fastpris. F. eks: 120 min pr. mnd 60,00 130 SMS pr. mnd 39,00 10 MB pr. mnd 0,00 5 MMS pr. mnd 0,00 Månedspris: 99,00 120 min pr. mnd 60,00 800 SMS pr. mnd 139,00 10 MB pr. mnd 0,00 5 MMS pr. mnd 0,00 Månedspris: 199,00 https://www.chess.no/abonnement/chesson-flex/flex/ For samtaler betaler du ingen oppstartpris eller minuttpris før du overstiger antall minutter inkludert i løsningen du har valgt. For SMS sender du meldinger gratis inntil inkludert SMS-pott overskrides. Deretter belastes man med deres priser. Så vidt jeg ser er det ingen liten skrift eller lignende på dette abonnomentet, men kanskje noen andre vet bedre? Hvorfor betale over 100 kr i abonnement når den totale fakturaen min fra onecall alltid er under 100 kr? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå