Gjest Gjest_linn_* Skrevet 9. mars 2010 #21 Skrevet 9. mars 2010 Fordi? Regnet du med at du skulle FÅ penger av onecall for å ha abonnementet? Selvfølgelig regnet jeg ikke med å få penger av dem. Men forventet å ikke måtte betale noe så lenge det står 120 min gratis og 90 sms gratis. Og hvis jeg ikke gikk over de så trodde jeg at de faktisk var gratis.
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #22 Skrevet 9. mars 2010 Så det blir dyrere jo mindre man ringer? :klø: Og om man ringer nøyaktig 120 min og sender 90 sms, får man hele sulamitten gratis da?
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #23 Skrevet 9. mars 2010 Så det blir dyrere jo mindre man ringer? :klø: Og om man ringer nøyaktig 120 min og sender 90 sms, får man hele sulamitten gratis da? Sånn har jeg skjønt det, og sånn ser det ut fra min regning. Etter å ha brukt halve formiddagen ved kalkulatoren. en annen gjest
Britt Banditt Skrevet 9. mars 2010 #24 Skrevet 9. mars 2010 Det er jo ikke det som står, men det står at hvis du kun bruker 87 sms så får du KUN trukket fra 87 sms (altså du får KUN 87 sms gratis), det er jo nøyaktig det du er ute etter?
Gjest Gjest_linn_* Skrevet 9. mars 2010 #25 Skrevet 9. mars 2010 Så det blir dyrere jo mindre man ringer? :klø: Og om man ringer nøyaktig 120 min og sender 90 sms, får man hele sulamitten gratis da? Du må betale hvis du ikke bruker de gratisrabattene ja. Så man må passe på å få brukt opp alle eller gå over. Det er fjernt.
Britt Banditt Skrevet 9. mars 2010 #26 Skrevet 9. mars 2010 Du må betale hvis du ikke bruker de gratisrabattene ja. Så man må passe på å få brukt opp alle eller gå over. Det er fjernt. Det måtte ikke jeg, og det må heller ingen av de andre jeg kjenner som har onecall. Er du sikker på at du ikke bare har fått regning på oppstartsavgiften?
Gjest Gjest_linn_* Skrevet 9. mars 2010 #27 Skrevet 9. mars 2010 Det er jo ikke det som står, men det står at hvis du kun bruker 87 sms så får du KUN trukket fra 87 sms (altså du får KUN 87 sms gratis), det er jo nøyaktig det du er ute etter? Ja, men da er man "bundet" på en merkelig måte til å bruke 120 min og 90 sms.Vet ikke om du skjønte den.
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #28 Skrevet 9. mars 2010 rabatten regnes ut fra abbonematest ordinære priser eller hva det nå sto. oppstartsprisen er 0,56 øre pr samtale http://onecall.no/abonnement/faktura.php Np begynner det å bli klarere fro meg, men de har endret betingelsene ser det ut for fra jeg kjøpte mitt abo for nesten et år siden. Lurte nemlig på hvorfor jeg var begynt å få så hyppig regning.
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #29 Skrevet 9. mars 2010 Det måtte ikke jeg, og det må heller ingen av de andre jeg kjenner som har onecall. Er du sikker på at du ikke bare har fått regning på oppstartsavgiften? Da har dere kanskje en annet abonnement fra One Call? her er prisinformasjonen til TS' abonnement; den infoen er godt gjemt.
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #30 Skrevet 9. mars 2010 Da har dere kanskje en annet abonnement fra One Call? her er prisinformasjonen til TS' abonnement; den infoen er godt gjemt. http://onecall.no/kundeservice/rabattberegningfaktura.php Her var den ja :gjeiper:
Gjest Gjest_Lurt_* Skrevet 9. mars 2010 #31 Skrevet 9. mars 2010 What? Dette forklarer jo hvorfor jeg også har fått så mange regninger i det siste enda jeg nesten ikke bruker telefonen. Løgn og fanteri! Jeg var i samme tro som ts og trodde faktisk du ikke betalte dette så lenge du lå under, men det viser seg altså at dette er rabatter.
Gjest Tidligere One Call kunde Skrevet 9. mars 2010 #32 Skrevet 9. mars 2010 One Call slik jeg er vant med fakturerer for det en bruker og trekker fra opptil 120 min i ringetid og 90 sms. Hvis en ikke har brukt 120 min i ringetid eller opptil 90 sms så blir faktura "bare" på oppstartspris pr samtale. Så hvis en bare sender sms og ikke ringer, og passer på å ikke sende mer enn 90 sms så skal det heller ikke koste noe. Det skal ikke koste noe å ikke bruke opp alle minuttene eller sms'ene, men en må betale oppstartspris. Da jeg hadde One Call var oppstartsprisen inkludert i de 120 min, da de startet med oppstartspris utenom gikk jeg over til Tele2 Sheriff og jeg betaler ingenting så lenge jeg ikke bruker for mer enn 170kr i mnd. One Call kan ha forandret på dette, men jeg tviler på det.
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #33 Skrevet 9. mars 2010 One Call kan ha forandret på dette, men jeg tviler på det. Det ser ut til at det har blitt forandret siden du var kunde, ja Np begynner det å bli klarere fro meg, men de har endret betingelsene ser det ut for fra jeg kjøpte mitt abo for nesten et år siden. Lurte nemlig på hvorfor jeg var begynt å få så hyppig regning.
Gjest Gjest_linn_* Skrevet 9. mars 2010 #34 Skrevet 9. mars 2010 One Call slik jeg er vant med fakturerer for det en bruker og trekker fra opptil 120 min i ringetid og 90 sms. Hvis en ikke har brukt 120 min i ringetid eller opptil 90 sms så blir faktura "bare" på oppstartspris pr samtale. Så hvis en bare sender sms og ikke ringer, og passer på å ikke sende mer enn 90 sms så skal det heller ikke koste noe. Det skal ikke koste noe å ikke bruke opp alle minuttene eller sms'ene, men en må betale oppstartspris. Da jeg hadde One Call var oppstartsprisen inkludert i de 120 min, da de startet med oppstartspris utenom gikk jeg over til Tele2 Sheriff og jeg betaler ingenting så lenge jeg ikke bruker for mer enn 170kr i mnd. One Call kan ha forandret på dette, men jeg tviler på det. Da har de forandret på det for det er ikke slik du beskriver.
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #35 Skrevet 9. mars 2010 Ok,skal forklare: Jeg ringer ikke mye og sender ikke masse sms. Så 120 gratismin og 90 gratis sms hørtes perfekt ut og derfor bestilte jeg dette. Men nå: blir det ikke så veldig gratis likevel for jeg ringer ikke 120 min og jeg sender ikke 90 sms og da må jeg betale dem. Nei. Det er helt feil. Det du har fått regning på, er oppstarsgebyr pr samtale regner jeg med. Sier det ikke seg selv at man får OPPTIL 120 min gratis ringetid og OPPTIL 90 gratis sms?
Brunhilde Skrevet 9. mars 2010 #36 Skrevet 9. mars 2010 Ok,skal forklare: Jeg ringer ikke mye og sender ikke masse sms. Så 120 gratismin og 90 gratis sms hørtes perfekt ut og derfor bestilte jeg dette. Men nå: blir det ikke så veldig gratis likevel for jeg ringer ikke 120 min og jeg sender ikke 90 sms og da må jeg betale dem. Jeg tror du må skrive hva du får regning på, for jeg tror det er oppstartsprisen. Det står faktisk ganske lett tilgjenglig, og det at OneCall innførte oppstartspris for gratissamtalene var en av grunnene til at jeg gikk bort fra dem.
Gjest Cho Skrevet 9. mars 2010 #37 Skrevet 9. mars 2010 Oppstartspris og ringeminutter er ikke det samme! Ringeminuttene går under rabattordningen, men oppstartsprisen må man betale uansett!
Gjest Gjest_linn_* Skrevet 9. mars 2010 #38 Skrevet 9. mars 2010 Nei. Det er helt feil. Det du har fått regning på, er oppstarsgebyr pr samtale regner jeg med. Sier det ikke seg selv at man får OPPTIL 120 min gratis ringetid og OPPTIL 90 gratis sms? Jeg har ringt bare 3 ganger. Så det stemmer ikke nei.
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #39 Skrevet 9. mars 2010 Jeg tror du må skrive hva du får regning på, for jeg tror det er oppstartsprisen. Det står faktisk ganske lett tilgjenglig, og det at OneCall innførte oppstartspris for gratissamtalene var en av grunnene til at jeg gikk bort fra dem. Nei, det er ikke oppstartsprisen TS har fått regning på. Kan du ikke gå inn på linken som har blitt postet her, den som forklarer hvordan dette fungerer i detalj? For det er mye i dette abonnementet som ikke blir forklart på onecalls forside.
Brunhilde Skrevet 9. mars 2010 #40 Skrevet 9. mars 2010 Jeg har ringt bare 3 ganger. Så det stemmer ikke nei. Er det så vanskelig å fortelle oss hva regningen inneholder? Du vil jo ikke ha noen forklaring når du ikke gidder å forklare, det virker litt som kmm for meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå