Gå til innhold

One Call lurer kundene

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_linn_*
Skrevet

Men jeg kommer til å bytte.

Orker ikke en slik leverandør, og orker ikke hodepinen hver mnd.

Så:

Har dere tips om et abonnement som er billig som dere har erfaring med, og som ikke har skjulte info som dere er fornøyde med.

En som passer en som ikke ringer mye og ikke sender mange sms?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikker på at du ikke har fått regning på mms eller noe da? Det er jo ikke gratis. Den linken som ligger i denne tråden tolker jeg absolutt ikke sånn som TS skal ha det til.

Gjest Gjest_linn_*
Skrevet
Sikker på at du ikke har fått regning på mms eller noe da? Det er jo ikke gratis. Den linken som ligger i denne tråden tolker jeg absolutt ikke sånn som TS skal ha det til.

Jeg er sikker for det er det de sier i svar på mail til meg.

Så da vet vi det:

Hold deg langt unna One Call.

Ser etter nytt abonnement.

Takk for alle svar:)

Gjest Gjest
Skrevet

For en meningsløs tråd. Jeg her helt sikker på at dette har en naturlig forklaring, men så lenge TS ikke gidder (etter gjentatte oppfordringer) å fortelle hva som faktisk stå på fakturaen så blir dette bare synsing.

Gjest Gjest
Skrevet

jeg er kjempefornøyd med talkmore :)

Jeg har talkmore forhåndsbetalt fordi jeg hater å få regninger i posten, men om du ikke har noe imot disse er talkmore link enda billigere.

Skrevet
For en meningsløs tråd. Jeg her helt sikker på at dette har en naturlig forklaring, men så lenge TS ikke gidder (etter gjentatte oppfordringer) å fortelle hva som faktisk stå på fakturaen så blir dette bare synsing.

Jeg tror faktisk ikke ts helt forstår selv, og hun kan jo umulig legge inn forklaring som viser at hun kanskje ikke er den skarpeste kniven i skuffen, men hva vet jeg...

Gjest Gjest
Skrevet
Er dette abonnementet:

https://www.onecall.no/abonnement/faktura.php

Og utifra det jeg ser fra faktura så har de tatt vanlig pris for tlf.samtaler og sms og deretter trukket fra noen gratis tlf.samtaler og gratis.sms.

Så det ser ut som man først betaler for alle de 120 min og 90 sms og deretter trekkes fra det man har brukt av de.

Det er helt fjærnt.

så man betaler en månedsavgift på samtaler: 120min x 0,66 = 78 og sms: 90 x 0,40 = 36?

Altså at om man ikke ringer i det hele tatt må man betale 114 kroner fordi man ikke har tjent noe rabatt, mens man betaler ingenting om man ringer nøyaktig 120 min og sender 90 meldinger får man det gratis med unntak av oppstartsavgift?

Jeg ser i eksemplene på onecalls nettsider hvordan man regner ut rabattene, men dette hjelper jo lite når man ikke vet hvilken sum man skal trekke rabatten fra.

Skrevet
Er dette abonnementet:

https://www.onecall.no/abonnement/faktura.php

Og utifra det jeg ser fra faktura så har de tatt vanlig pris for tlf.samtaler og sms og deretter trukket fra noen gratis tlf.samtaler og gratis.sms.

Så det ser ut som man først betaler for alle de 120 min og 90 sms og deretter trekkes fra det man har brukt av de.

Det er helt fjærnt.

Det er jo ikke slik, du "betaler" (du betaler jo ikke det, det er bare det som står først på fakturaen) først for det du har ringt, og så trekkes det fra OPPTIL 120 gratis ringeminutter og 90 sms fra det du har ringt. Har du ringt mindre enn det så trekkes mindre fra, såklart, hvis ikke hadde hadde jo du fått igjen penger av onecall. Det du betaler for er oppstartsavgift, mms, evt. innholdstjenester (a'la jamba og sånn drit), spesialnummer osv.

Gjest Gjest
Skrevet

Kjære vene, er dere helt tette her eller?? Linelia har helt rett!

Opp til 120 SMS og 90 ringeminutter (om ikke det var omvendt) er gratis pr måned.

Så hvis du da sender 87 sms, ikke 120, så får du 87 gratis sms. Sender du bare 87 sms, kan du jo ikke få 120 gratis, for da blir det som sagt tidligere, minus på fakturaen, slik at onecall skylder deg penger. Bruker du 88 sms får du 88 sms gratis. Bruker du 97 sms, får du 97 sms gratis. Bruker de 121 sms, får du 120 gratis og må betale for den ene.

MEN, oppstartsavgift må betales, og det samme må vel MMS og WAP og slike ting, så dette kommer på regningen din.

Altså, dette her sto da klart og tydelig i den linken som har blitt postet to ganger, det er da ikke noe vits i å bruke kalkulator. Det med 2/3 og det der, det er når abbonnementet starter, altså den første måneden man har onecall. Får du abonnementet den siste uken i mars, har du ikke fullt sms og ringeminutter for den måneden, da må du regne ut slik det står på siden.

Dette ble vel for langt å lese for dere tenker jeg, så hjalp vel ikke noe å skrive det. :roll:

Gjest Gjest-oppgitt
Skrevet

Herreminhatt... hvis dette gir trådstarter hodepine, anbefaler jeg en meget stor dose Paracet. Kanskje et par pakker? ;-)

Det er så enkelt, så enkelt. Man får, som flere andre skriver, inntil 90 minutter og inntil 120 SMS. Det du har fått regning på er oppstartavgift og eventuelle betaltjenester (sms-bank, ringetoner osv). Å klage over One Call når det så åpenbart bare er du som ikke forstår, blir rett og slett for dumt.

Kjøp deg et kontantkort på butikken, det passer deg kanskje bedre.

Gjest Gjest_Gro_*
Skrevet

Sønnene mine har OneCall og det er akkurat som de siste innleggene her sier. TS må ha rote fælt og trodd at det skulle fungere anderledes. At hun har misforstått betyr ikke at OneCall lurer folk.

Gjest Gjest_Belle_*
Skrevet

Det er jo såre enkelt: Man må uansett betale en oppstartpris for hver samtale. Utover det har man 90 minutter gratis samtaletid.

Det betyr i og for seg at det lønner seg å ha lange samtaler da.... I stedenfor mange korte.

Tror ts har misforstått og trodd at man fikk ringe totalt gratis og sende sms totalt gratis. Men der er altså en oppstart pris for hver samtale deretter kan man snakke gratis inntil 90 min.

Den linken forklarer jo alt kjempelett!!!

Gjest Gjest
Skrevet
Sønnene mine har OneCall og det er akkurat som de siste innleggene her sier. TS må ha rote fælt og trodd at det skulle fungere anderledes. At hun har misforstått betyr ikke at OneCall lurer folk.

Forstår du hva TS mener med dette, da?

For det er et vedlegg sammen med denne fakturaen som sier at jeg MÅ bruke opp alle gratisminuttene og gratis sms-ene ellers så skylder jeg dem penger.

At man skal betale mms, oppstartsavgift og slikt er jo logisk, men TS sier jo at de har forklart i mail at det ikke er mms eller noe slikt. Hvilket abonnemengt er det dine sønner har?

Gjest Gjest
Skrevet
Forstår du hva TS mener med dette, da?

At man skal betale mms, oppstartsavgift og slikt er jo logisk, men TS sier jo at de har forklart i mail at det ikke er mms eller noe slikt. Hvilket abonnemengt er det dine sønner har?

Nå var det vel TS som linket til den siden hvor det vi andre prøver å si her da, og om det var det samme som sto på arket er det jo bare TS som driter seg ut.

Skrevet

Bare så det er sagt så er det abonnementet jeg har erfaring med, og snakker om, det samme som det TS sier hun har, OneCall faktura.

Skrevet (endret)
Ok,skal forklare:

Jeg ringer ikke mye og sender ikke masse sms. Så 120 gratismin og 90 gratis sms hørtes perfekt ut og derfor bestilte jeg dette.

Men nå:

blir det ikke så veldig gratis likevel for jeg ringer ikke 120 min og jeg sender ikke 90 sms og da må jeg betale dem.

Jøss. Jeg har brukt onecall i årevis, og jeg betaler kun for oppstartsavgiften pr samtale, selv om jeg bare av og til bruker opp gratis minutter og sms.

For illustrasjonens skyld, her er min siste regning (Noe forenklet):

Extra Data 50 MB 25,00 * (Denne betaler jeg 25 for uansett selv om jeg bruker mindre)

Samtaler/bruk av telefon 148,79 *

------------------------------------

Gratis SMS: 66 stk -26,40 *

Fri data: 13,68 MB -13,55 *

Gratis minutter: 120 min -78,00 *

Totalt

55,84

Skalvise... Totalt forbruk er 25 + 148,79 = 173,79

Så skal vi trekke fra det jeg har brukt, som jeg altså skal ha gratis.

173,79

-26,40 (sms)

-13,55 (Datatrafikk)

-78,00 (Samtaler)

Summen for dette blir altså 55,84.

Dersom jeg ikke hadde brukt 120 ringeminutter på denne fakturaen, så hadde selvsagt posten for "Samtale/bruk av telefon" vært tilsvarende lavere. Den posten er faktisk bruk av telefonen, ikke de teoretiske gratis sms og ringeminutter.

----

For meg er dette helt klart en mangel på evne til å forstå en faktura, det er ikke onecall som gjør noe feil her.

Endret av Zzyzx
Gjest Onecallkunde
Skrevet

Det er tydelig at TS ikke akkuratt er den smarteste kniven i skuffen ja. Irriterende når folk skal være så tette i pappen. Trolling?

Skrevet

Hvor lenge har det vært slik? Moren min har One Call Faktura og ringer veldig lite. Det er min mailadr. som er oppgitt på hennes profil så evt. fakturaer ville kommet til meg. Jeg har ikke fått noen faktura ennå, men hvis dette er nytt nå denne måneden så er det kanskje derfor.

Kan heller ikke huske å ha mottatt noe info om endring av betingelser for abonnementet. Skal ikke påstå 100% at det ikke har kommet noe, men jeg pleier vitterlig å lese alle mailer jeg får. Litt rart likevel hvis de har endret betingelser uten å informere eksisterende kunder.

Skrevet

Det er vel over et år siden de innførte startavgift på gratisminuttene. Det har ikke vært noen andre endringer på det abonnementet.

Skrevet
Det er vel over et år siden de innførte startavgift på gratisminuttene. Det har ikke vært noen andre endringer på det abonnementet.

Kanskje gamle kunder har beholdt den gamle ordningen da. Jeg får i hvert fall ingen faktura for abb. til moren min. Dvs. det kom en for ca ett år siden på 21,- kr., men da hadde hun ringt for mer enn "kvoten" sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...