Gå til innhold

One Call lurer kundene

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_linn_*
Skrevet

Jeg byttet fra Tele2 til One Call Faktura får dette tilbudet hos One Call så så bra ut: 120 gratisminutter og 90 gratis sms hver mnd.

Nå har min første faktura kommet. Jeg brukte 20 sms og ringte for under en time og JEG skylder dem penger.

For det er et vedlegg sammen med denne fakturaen som sier at jeg MÅ bruke opp alle gratisminuttene og gratis sms-ene ellers så skylder jeg dem penger.

Hvorfor i all verden står det ingen ting om dette noe sted før man har bestilt???Dette er jo akkurat som tele2 champion men der fikk man ihvertfall beskjed om at det var sånn Før man bestilte.

Rimelig irritert.

Kan en moderator være vennlig å videreformidle dette til forbrukerrådet da jeg ikke vet hvordan?

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg byttet fra Tele2 til One Call Faktura får dette tilbudet hos One Call så så bra ut: 120 gratisminutter og 90 gratis sms hver mnd.

Nå har min første faktura kommet. Jeg brukte 20 sms og ringte for under en time og JEG skylder dem penger.

For det er et vedlegg sammen med denne fakturaen som sier at jeg MÅ bruke opp alle gratisminuttene og gratis sms-ene ellers så skylder jeg dem penger.

Hvorfor i all verden står det ingen ting om dette noe sted før man har bestilt???Dette er jo akkurat som tele2 champion men der fikk man ihvertfall beskjed om at det var sånn Før man bestilte.

Rimelig irritert.

Kan en moderator være vennlig å videreformidle dette til forbrukerrådet da jeg ikke vet hvordan?

Seriøst - forventer du at en moderator skal ordne opp for deg i denne saken? Google Forbrukerrådet, du, der finner du kontaktinformasjon. Dessuten KAN det vel hende at det sto noe om det - ikke alltid man ser det med liten skrift, vet du :)

Gjest Gjest_linn_*
Skrevet
Seriøst - forventer du at en moderator skal ordne opp for deg i denne saken? Google Forbrukerrådet, du, der finner du kontaktinformasjon. Dessuten KAN det vel hende at det sto noe om det - ikke alltid man ser det med liten skrift, vet du :)

Hovedtema var one call, ikke forbrukerrådet.

Og nei, det står absolutt ingen ting om det noe sted.Har spurt dem selv.

Gjest Gjest
Skrevet

Du kunne kanskje prøve å ta kontakt med forbrukerportalen.no.

Tror ikke det er lovlig å kreve penger fra deg for noe du ikke var informert om på forhånd. Har de selv sagt at dette ikke sto i papirene du skrev under på? Hva sier de selv om at de driver på denne måten?

Skrevet

Er det oppstartsavgift du er blitt fakturert for?

Gjest Gjest
Skrevet

Er du sikker på at det er dette som står i vedlegget? Kan du skrive ned nøyaktig hva det er som står der?

Dette er jo akkurat som tele2 champion men der fikk man ihvertfall beskjed om at det var sånn Før man bestilte.

Jeg ser ikke at dette står noen steder, men jeg ser derimot at det står 49,- minimumsdebitering i beskrivelsen av tele2 champion.

Gjest Gjest_linn_*
Skrevet

Er dette abonnementet:

https://www.onecall.no/abonnement/faktura.php

Og utifra det jeg ser fra faktura så har de tatt vanlig pris for tlf.samtaler og sms og deretter trukket fra noen gratis tlf.samtaler og gratis.sms.

Så det ser ut som man først betaler for alle de 120 min og 90 sms og deretter trekkes fra det man har brukt av de.

Det er helt fjærnt.

Skrevet (endret)

Man må betale for oppstartsavgift (i starten måtte man ikke det, men de begynte med det etterhvert, for det var for mange som aldri fikk noen regning, eller et eller annet), men ikke noe mer enn det såvidt jeg vet. Har hatt onecall selv, og er ikke alltid jeg har brukt opp alle minuttene og sms'ene.

Endret av Linelia
Gjest Gjest_linn_*
Skrevet
Er du sikker på at det er dette som står i vedlegget? Kan du skrive ned nøyaktig hva det er som står der?

Jeg ser ikke at dette står noen steder, men jeg ser derimot at det står 49,- minimumsdebitering i beskrivelsen av tele2 champion.

Det jeg mener er at dette også er minimumsdebitering på en måte men uten å ha informert kunden om det.

Skrevet

Prat med kundeservice på onecall? De kan sikkert forklare hva som er skjedd.

Jeg har hatt onecall i mange år, før jeg fikk betalt jobbtlf, og det er det beste telefonselskapet jeg har vært i. De lurer ikke sine kunder?

Gjest Gjest
Skrevet

http://onecall.no/kundeservice/rabattberegningfaktura.php

Link til rabattberegnings siden, vet ikke om jeg skjønte den helt selv.

Dette betyr, sånn som jeg ser det, at vi må betale hver måned hvis vi ikke ringer 120 minutter og sender SMS.

Gratis hvis du ringer under 120 minutter og sender mindre enn 90 sms høres litt for godt ut til å være sant. jeg har selv byttet fra dette abo.

Gjest Gjest_linn_*
Skrevet

Jaja,

jeg får ta unødvendige telefoner og sende unødvendige sms-er jeg da.

For å kunne få det jeg trodde jeg bestilte.

Gjest Gjest_linn_*
Skrevet

Dette betyr, sånn som jeg ser det, at vi må betale hver måned hvis vi ikke ringer 120 minutter og sender SMS.

Gratis hvis du ringer under 120 minutter og sender mindre enn 90 sms høres litt for godt ut til å være sant. jeg har selv byttet fra dette abo.

Hvor fant du den linken.

Og hvorfor står den ikke sammen med abonnementinfo?

Mistenkelig godt skjult og det forklarer hvorfor de la ved det vedlegget sammen med faktura: sikkert mange som ikke vet om det før de har bestilt..

Skrevet

Det var ikke sånn jeg skjønte det, men derimot at hvis du kun sender 10 sms en måned så blir du kun rabattert 10 sms, noe som er naturlig, for ellers ville du jo fått minus på fakturaen hver måned (altså fått penger av onecall for å ha abonnementet).

Og det er vel det som står her: "MERK: Har du ikke ring 120 minutter eller brukt 90 SMS, så får du heller ikke full rabatt.

Har du kun sendt 87 SMS, så er det kun beregnet rabatt for 87 SMS. "

Gjest Gjest
Skrevet

Den var godt gjemt! :overrasket: ikke søren om jeg hadde giddet å ha et abonnement hvor jeg måtte sitte med kalkulator hver gang jeg brukte telefonen :gjeiper:

Annonse
Gjest Gjest_linn_*
Skrevet
Det var ikke sånn jeg skjønte det, men derimot at hvis du kun sender 10 sms en måned så blir du kun rabattert 10 sms, noe som er naturlig, for ellers ville du jo fått minus på fakturaen hver måned (altså fått penger av onecall for å ha abonnementet).

Og det er vel det som står her: "MERK: Har du ikke ring 120 minutter eller brukt 90 SMS, så får du heller ikke full rabatt.

Har du kun sendt 87 SMS, så er det kun beregnet rabatt for 87 SMS. "

Det er lureri av særklasse, spør du meg: )

Skrevet

Er det bare jeg som er dum eller skjønner jeg ikke hvor dere får dette fra? Det står vel at du får rabatt for de sms og ringeminutter du har sendt, men maks for 120 ringeminutter og 90 sms, men mindre hvis du har brukt mindre (noe som for meg er helt naturlig, du kan jo ikke få trukket fra mer enn du har brukt, da vil jo, som sagt, fakturaen være i minus hver måned, hvis det overskytende er på mer enn oppstartsavgiften som er 0,59 øre per samtale).

Skrevet (endret)

*dobbelt*

Endret av Linelia
Skrevet
Det er lureri av særklasse, spør du meg: )

Fordi? Regnet du med at du skulle FÅ penger av onecall for å ha abonnementet?

Gjest Gjest_linn_*
Skrevet
*dobbelt*

Ok,skal forklare:

Jeg ringer ikke mye og sender ikke masse sms. Så 120 gratismin og 90 gratis sms hørtes perfekt ut og derfor bestilte jeg dette.

Men nå:

blir det ikke så veldig gratis likevel for jeg ringer ikke 120 min og jeg sender ikke 90 sms og da må jeg betale dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...