Gå til innhold

Middag til baby 6 mnd


Gjest Unknown

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown

Hva kan en 6 mnd gammel baby spise til middag?

Kan ho få det samme som oss? Jeg ser for meg at det er endel salt i den maten vi spiser..Skal f.eks ha kjøttkaker i dag, kan ho spise det?

Hva lager dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Babyer skal ikke ha salt i maten de spiser. Men du kan gjerne gi barnet det samme som du spiser før du tilsetter salt (hjemmelaget alstå). Da muligens i moset form, eller som en bit hun kan holde uten å få i halsen (myke ting).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins bøker om barnemat, jeg brukte min en del før jeg lot min sønn spise det samme som oss. Sto en del tips og oppskrifter.

Kosta vel 99 kr. Var i pocketform. Husker ikke hva den heter akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner mye på barnemat.com, eller i heftet du fikk på helsestasjonen (mat for spebarn). Ellers er det nylig laget en tråd om dette her på forumet, og hvis du søker litt finner du mange kjempefine oppskrifter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hva kan en 6 mnd gammel baby spise til middag?

Kan ho få det samme som oss? Jeg ser for meg at det er endel salt i den maten vi spiser..Skal f.eks ha kjøttkaker i dag, kan ho spise det?

Hva lager dere? :)

Hvis h'n ikke har fått noe særlig middag ennå, ville jeg ha ventet med kjøttretter. Prøve med mosete poteter og grønnsaker kokt i vann uten salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Most potet, gulrot, kålrot osv, har ho fått en stund..Har ett par barnematbøker, men syns de inneholder nesten bare desserter!

Skal finne den tråden med oppskrifter ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...