Gå til innhold

Grete Roede for ammende


Lillie

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd dette kurset, og vet sånn ca. hvor mange kalorier en bør få i seg hver dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fant svaret selv ;) (i ei GR-bok som har vært bortgjemt og bortglemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare bra å spise litt sunnere og ikke innta for mange "tomme" kalorier. ;)

Ser egentlig mer på det som en kostholdsendring, men er greit å vite at jeg ikke får i meg for lite iallefall.

Man kan godt gå ned i vekt, så lenge det ikke skjer for raskt. Finnes jo Grete Roede kurs for ammende, så det går fint an. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, kan du dele svaret? Jeg ville også gjerne vite dette (altså hvor mange kalorier fullamming tilsvarer).

Man skal ikke slanke seg hardt når man ammer, fordi miljøgifter som sitter i fettet kan overføres til babyen. Men det er jo naturlig at de kiloene som kom på i svangerskapet går av igjen. Og da er det greit å ha litt telling av kalorier (for de av oss som trenger å telle. Mange trenger jo ikke gjøre annet enn å leve normalt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg kan dele svaret! :)

I boka står det at gjennomsnittet pr. dag skal ligge mellom 1400-1500 kcal, og maks 1740.

Vet ikke om du kjenner til GR-opplegget, men det utgjør i tillegg til grunnmenyen (som man følger når man ikke ammer) 230 kcal (evt. kveldsmat), litt melk og litt frukt ekstra.

Denne menyen er forøvrig både til ammende og gravide.

Gå ellers inn på nettsiden til Grete Roede for oppskrifter (http://www.greteroede.no/), der er mye god og sunn mat. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, det var oppklarende! Jeg hørte nemlig at det lå på 500 kcal, og det syntes jeg hørtes ganske mye ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...