Gå til innhold

Blødning


Gjest Uffamei

Anbefalte innlegg

Gjest Uffamei

Etter litt sengekos med mannen til morran, har jeg hatt litt småblødninger i hele dag.

Jeg vet jeg har lest at man kan blø litt etter sex når man er gravid, men er det normalt at det foregår mye av dagen??

Det skal sies at det ikke er så mye, men litt på papiret når jeg tørker meg. Og har heller ikke hatt noen smerter.

Noen som har erfaringer med blødninger etter sex, eller bør jeg ringe føden/legevakten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

He he, det glemte jeg å si. 19 uker

Man kan blø etter sex, ja. Siden slimhinnene blir mer ømfintlige.

Så lenge du ikke blør mye og/eller ikke har smerter tror jeg du kan se det an.

Men er du veldig bekymret må du jo ringe såklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ringt, bare for å forsikre meg om at alt er greit. Jeg hadde blødning i uke 24 (tror jeg det var) og ble hvertfall tatt veldig seriøst (ble bedt om å komme inn med en gang og fikk UL og de hørte på hjertelyden), selv om det bare var litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ringt, bare for å forsikre meg om at alt er greit. Jeg hadde blødning i uke 24 (tror jeg det var) og ble hvertfall tatt veldig seriøst (ble bedt om å komme inn med en gang og fikk UL og de hørte på hjertelyden), selv om det bare var litt.

De redder jo babyen i uke 24, så sikkert derfor du ble tatt meget seriøst. Siden jeg kun er i uke 19, gjør de jo ingenting for å redde han :(

Men blødningen ga seg i går, og jeg kjente han beveget seg der inne både sent i går og i dag tidlig. Så jeg tror heldigvis alt er bra! Skal til legen om noen dager, så vil nevne det for han da. Men var nok bare slimhinnene som en nevnte over her som var litt overømfintlige.

Men takk for svar alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Ida_*

Godt blødningene ga seg - Men det som ER riktig å gjøre når sånne situasjoner oppstår er å ringe føden - uansett! Sånt skal taes alvorlig selv etter sengekos! Blod er blod, fikk jeg beskjed om da jeg ringte føden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ida_*

De redder jo babyen i uke 24, så sikkert derfor du ble tatt meget seriøst. Siden jeg kun er i uke 19, gjør de jo ingenting for å redde han :(

Beklager, men reagerte på dette du skrev! Du blir tatt seriøst uansett hvor langt du er på vei! Det er dessverre ikke alltid de klarer å redde babyen i uke 24 heller! Og hva som er galt er det ingen her inne som har konkret svar på - Men kun eks. på hva det kan være!! som jeg skrev under også, for å sitere meg selv; Blod er blod - Ta det seriøst og ring føden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste at det er normalt å blø etter sex, fordi slimhinnene er på bærtur, du kan oppleve at det kommer litt blod utover dagen og brun utflod i tre-fire dager.

Men kommer det friskt blod i løpet av morgendagen også ville jeg ha kontaktet jordmor

Dette går nok bra skal du se :klem:

Edit: jeg så nå at du hadde vært til legen, og at alt er bra ;)

(svar først, les etterpå)

Endret av Agnethe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men reagerte på dette du skrev! Du blir tatt seriøst uansett hvor langt du er på vei! Det er dessverre ikke alltid de klarer å redde babyen i uke 24 heller! Og hva som er galt er det ingen her inne som har konkret svar på - Men kun eks. på hva det kan være!! som jeg skrev under også, for å sitere meg selv; Blod er blod - Ta det seriøst og ring føden!!

Det jeg mente, er at de gjør ingenting for å redde babyen på dette stadiet, for han kan ikke leve alene. Men det er ikke dermed sagt at de ikke tar det seriøst i den forstand, men de fleste som ringer om sånt før uke 24 blir bedt om å ta det med ro og se det ann..

Jeg kjenner også min egen kropp, og vurderete situajonen dertil at jeg kunne la være siden jeg hadde sluttet å blø, ikke hadde smerter, og kjente babyen sparke.

Det jeg i utgangspunketet spurte om var om flere hadde erfart blødning etter sex, og om de da hadde hatt det en halv dag etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...