Gå til innhold

Hvordan er dine rutiner i en vanlig jobbe-hverdag


Linenor

Anbefalte innlegg

Siden tråden delvis handler om fôring også nå, så lurer jeg litt på min hund. Hun er 12 år gammel og får Specific Senior som jeg kjøper hos dyrlegen. Men selv på dette fôret gjør hun alltid fra seg to ganger på en 15-minutters tur, og som regel også alltid en gang til senere på kvelden. Jeg synes også dette er mye, men hun er ellers i kjempeform med blank pels (bortsett fra i røytetiden) og masse energi og livslyst. Så jeg er litt usikker på om jeg skal prøve meg frem med andre fôrtyper eller ikke. Spesielt siden hun også begynner å bli gammel, og det kan bli noen uker med testing av flere typer for å se hva som fungerer.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tabris : jeg ville ikke byttet for om jeg var deg- noen hunder(som mennesker) går ofter på do enn andre.

ang rutiner:

Jobber kvelds og nattskift jeg så det varierer litt.

Kveldsskift: står opp kl 09.00,ut på do i hagen.

Inn å spise og slappe av 2 timer på sofaen.

Gå tur 45 min-1 time

Inn å slappe av

Leke i hagen 15-20 min før jeg går på jobb

Jobb 8 timer,hundene er løse i stua

Hundene blir luftet 2 korte turer mens jeg er på jobb

av en i min familie

Kommer hjem og tar en liten dotur i hagen, så er det

kveldsmat og leggetid

Nattskift:Kommer hjem kl 07.30,dotur ut i hagen og så inn å spise.

Sover med meg på soverommet til kl 15.00 ca

stå opp,en tur ut i hagen og leke litt,etterpå må matmor

inn å våkne litt og ha frokost.

Går tur 45min-1 time

Hjem og slappe av litt på sofaen, så leke litt i hagen.

hviler før maten, deretter mat og 2 timers hvile før dotur

igjen.

Jeg reiser på jobb 9,5 timer-hundene er løse i stua.

Blir luftet av en i familien ca kl 23.00 og er alene resten

av natten.

Ellers har jeg fri ca halvparten av tiden, og da varierer det fra dag til dag hvordan rutinene er,men prøver å fore ca på samme tid hver dag. Jeg har forresten hunder som er utsatt for magedreining, derfor all denne hviletiden i forbindelse med måltider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

:lete: Hallo i luken! Siden det faktisk var jeg som startet denne tråden, tenkte jeg at jeg skulle avslutte den på et vis. Det er lenge siden denne var "i bruk", så beklager til de av dere som faktisk blir fornærmet fordi jeg tar opp igjen en såpass gammel tråd :gjeiper:

Men siden jeg fikk en slags vekker etter å ha lest hva andre skrev, så forandret jeg matrutinene til hunden min. Dette med hjelp fra dere alle! :jepp: Som nevnt tidligere, så er hun oppi årene, så jeg visste at dette kom til å bli en utfordring. Etter mye feiling, og testing, fant jeg en super ordning som passet hunden min. Tørrfóret hennes står fremme 24 timer i døgnet, men her spesifiserer jeg; tørrfóret hennes! :) Jeg gikk over på bare tørrfór i stedet for bløtmat i tillegg, og ho er såååå mye bedre med tanke på fordøyelsen! Ho kan holde seg mye lengere, enn det ho kunne før vi forandret rutinene, og ho liker å knaske i seg tørrfóret! Så det er stort pluss for både hund og eier. Og forresten; nå går vi ut 3 ganger daglig, og ho gjør fra seg 2 ganger i løpet av de 3 gangene!

Jeg må si TAKK til alle som fikk meg til å våkne opp! :jepp::goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...