Gå til innhold

Om å skrive konkrete overskrifter på innleggene


Turte

Anbefalte innlegg

Jeg blir litt frustrert av å stadig klikke opp innlegg som ikke interesserer meg. Hadde det ikke vært fint om vi kunne skrevet mer konkrete overskrifter som tydelig beskriver innholdet i innlegget?

Jeg overser stadig overskrifter som: "jeg trenger hjelp, jeg er lettet, hurra, den var morsom, hva gjør jeg galt, gratulerer, sinna, osv. Forumet blir etter min mening mye mer oversiktlig dersom vi hadde blitt flinkere til allerede i overskriften å gi en indikator på hva innlegget handler om.

Jeg har nesten sluttet å klikke på slike overskrifter. Håper dere skjønner hva jeg mener og at ingen føler seg truffet på noe vis. Er noen enig med meg eller er jeg vrang og vanskelig nå?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker også best forståelige overskrifter!

Sitter langt hjemmefra på utrolig treg maskin, så det er dobbelt irriterende når jeg må vente lenge på å få åpnet, og så er det uinteressant.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er faktisk nevnt i FAQ, her kan du se. Så vi er helt enige vi icon_smile.gif

Kanskje vi bør bli strengere der også?

_________________

Hegesmilejente.gif

1212[ Dette Innlegg er endret av: Hege den 2002-04-29 10:25 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Absolutt Hege, dere kan bli mye strengere når det gjelder overskrifter i forhold til innhold.

Mange bruker bevist overskrifter de vet vil "trigge" folk for å få stor interesse om sine innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, se der!

I FAQ fant jeg det faktisk:

"Prøv å få tittelen på trådene du poster til å reflektere hva tråden handler om. Titler som “Sjekk dette!” og "~~Du må se dette!//~~" bidrar bare til at brukere tiltrekkes til tråder de egentlig ikke har interesse av."

Lurer på om det er mange som leser FAQ`en, jeg... Jeg pleier som regel å lese FAQ bare dersom det er noe jeg lurer på, slik som da jeg lette etter smilies.

Det jeg mener med denne tråden er at:

Eksempel 1:

I stedet for å skrive "fisk" som tittel, kan man f.eks skrive "fisk er blitt alt for sjelden middagsmat" eller "hjelp, akvariefiskene mine dør" eller "jeg trenger tips til tilberedding av laks"

Eksempel 2:

I stedet for å skrive "forsikring" kan man skrive "jeg kræsja bilen og fikk problemer med forsikrngsselskapet" eller "noen som kan tipse meg om viktige forsikringer"

Eksempel 3:

I stedet for å skrive "ferie" kan man skrive "jeg skal på ferie til Praha, trenger tips" eller "har jeg rett til ferie på jobben" eller "svigers vil alltid vi skal tilbringe ferien med dem" eller "hva er best av terasserferie eller sydentur"

Håper dere fremdeles skjønner hva jeg mener og at ingen føler seg truffet på noe vis. Er dere fremdeles enig med meg eller er jeg veldig vrang og vanskelig nå? 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig enig med deg Turte. Er lei av å klikke meg inn på innlegg som ikke er interessante for meg, for jeg jo litt nysgjerrig da. Må liksom finne ut hva innleggene handler om.

Smil icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Jeg bruker modem selv jeg, så her er vi helt på bølgelengde.

Den regelen jeg henviste til i FAQ er foreløpig ikke brukt av oss, men man skal ikke se bort fra at den blir tatt i bruk.

Ha en fin dag icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er helt enig i at det er viktig å bruke konkrete overskrifter som går direkte på saken.

Det ikke bare begrunnet i at man ofte går inn på uinteressante tråder, men like mye at man kan gå glipp av interessante problemstillinger.

Jeg har ved flere anledninger tilfeldig snublet inn på tråder med lite konsise overskrifter og tilfeldigvis hatt konkrete svar på spørsmål. De gangene har det vært tråder jeg nesten har bestemt meg for ikke å gå inn på.

Der det ønskes svar på et konkret spørsmål, bør overskriften fortelle noe om innholdet!

mvh

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...