Gå til innhold

Langt på meg uten å legge på meg?


Gjest TM

Anbefalte innlegg

Hei,

For et par måneder siden veide jeg rundt 60-62 kg, og hadde gjort det i svært lang tid. Dette var normalvekten min.

I løpet av de siste ukene har det gått hithen av vekta viser hele 69 kg :overrasket:

Det jeg synes er rart er det at det ikke synes - overhode.

Jeg har vært rundt denne vekta før, og da så jeg betydelig annerledes ut om livet enn jeg gjør nå.

Kostholdet og aktivitetsnivået mitt har ikke endres seg i det siste.

Kan dette vært vann eller lignende som lagres i kroppen min eller noe? Jeg forstår ikke hvorfor jeg plutselig skal legge på meg, spesielt når det ikke synes å ha lagt seg noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Även om det var vätska så skulle det ju synas! Testa en ny våg först. :)

Jag gick upp 10kg på ett år (började med p-piller och blev vegan samtidigt) utan att själv märka någonting. Jag fick en CHOCK då jag vägde mig! Jag själv märkte faktiskt ingen skillnad, men nu när jag gått ned vikten igen så ser jag skillnad.

Det är ju svårt att se skillnad när det inte sker över en natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende at det er vannvekt og at du har veid deg på et annet tidspunkt enn forrige gang. F.eks forrige gang veide du deg om morgenen, uten klær, og mat i magen og denne gangen om kvelden, med klær og mat i magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har veid meg mer enn én gang, forskjellige tider på døgnet osv. Det er heller ikke dato i måneden som skal skylde det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_hei_*

Du har nok lagt på deg litt "all over the place". Små endringer er vanskelig å se i speilet siden du ser deg selv hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også oppdaget dette! :haar:

Jeg ligger stabilt på 50 (+/- 1) kg, har gjort det i mange år. Har ikke foretatt noen forandringer i kosthold/trening eller noe, men jeg var gravid (tok abort) i 8 uker, og en uke etter veide jeg meg igjen. 55 kg! Nå veier jeg meg hele tiden. :ler: Verken jeg eller andre ser det på meg, ingen som tror at dette kan stemme. Det eneste jeg har merket er at noen pinetrange jeans kjennes enda litt trangere ut nå, men det er ikke noe problem i det hele tatt. Merkelige saker, hvor kan de 5 kg ha plasser seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også oppdaget dette! :haar:

Jeg ligger stabilt på 50 (+/- 1) kg, har gjort det i mange år. Har ikke foretatt noen forandringer i kosthold/trening eller noe, men jeg var gravid (tok abort) i 8 uker, og en uke etter veide jeg meg igjen. 55 kg! Nå veier jeg meg hele tiden. :ler: Verken jeg eller andre ser det på meg, ingen som tror at dette kan stemme. Det eneste jeg har merket er at noen pinetrange jeans kjennes enda litt trangere ut nå, men det er ikke noe problem i det hele tatt. Merkelige saker, hvor kan de 5 kg ha plasser seg?

Kan det være noe med hormoner som påvirker dette? Jeg har også alltid ligget på rundt 50 kg, men i fjor sommer var jeg også gravid men mistet det i 6. uke. Etter dette har jeg ligget på 54 kg. Ikke merket noen forskjell på kroppen utenom litt større pupper (var snarere en fordel enn en ulempe).

Men tilbake til TS, jeg tror at det er slik at noen kilo bare kommer snikende på oss, hormonelle forandringer eller ikke, det er mye som påvirker vekten; alder, gener, hormoner, vann i kroppen osv. Det viktigste er jo om du trives eller ei. Ikke la vekta bety så mye, om man trener og spiser stort sett sunt føler man seg jo sunn og trives med kroppen sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Till er som var gravida: det är massor av hormoner som susar runt i kroppen redan från början av graviditeten och det är helt naturligt att gå upp i vikt. En del känner sig ju väldigt svullna också, så man samlar nog på sig en del vätska. Annars skulle jag vilja säga att brösten förmodligen lagt på sig en del också. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har sikkert plassert seg i hode! dere får måle hode deres og se om det har blitt noe større :laugh:

Nei, sånn seriøst tror jeg nok det går an å legge på seg 5-10 kilo uten at det merkes noe særlig, om kiloene spres gjevnt utover hele kroppen (kroppen har jo en stor overflate hvis den brettes ut), så er det sikkert mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, sånn seriøst tror jeg nok det går an å legge på seg 5-10 kilo uten at det merkes noe særlig, om kiloene spres gjevnt utover hele kroppen (kroppen har jo en stor overflate hvis den brettes ut), så er det sikkert mulig.

Enig i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...