Gå til innhold

Om voksenlivet som tok meg på sengen

Gjest orkan

Anbefalte innlegg

Gjest orkan

Jeg tenkte å slenge meg inn i mengden og starte dagbok. Her kan jeg få ut litt av hverdagsfrustrasjonene mine, samt dele gledene mine med andre.

Litt om meg til å starte med kanskje?

Er en jente på 19 år, blir 20 i sommer. Gikk ut av videregående i sommer etter å ha gått studiespesialiserende i tre år. Valgte å ikke gå direkte videre på skole, og heller jobbe et år. Dette var altså et valg, selv om jeg strøk på en eksamen (som jeg forresten tok på nytt og fikk 4 på). Jobber nå ca 90%. Mesteparten av tiden jobber jeg i en barnehage, mens jeg også noen ganger i måneden jobber med funksjonshemmede. Jeg sitter altså ikke på ræven hele dagen, noe jeg har inntrykk av at mange forbinder med "friår". Jeg trives godt i begge jobbene mine, men noen ganger blir det for mye for meg, som for alle andre.

I september flyttet jeg sammen med verdens beste. Vi har vært sammen i.. ehm.. rundt to år og seks måneder kanskje? Samboerlivet kom litt brått på meg, mye som var annerledes her enn hjemme i mors rede. Men vi klarer oss og har det foreløpig veldig bra sammen.

Prøver for tiden å finne ut hva jeg vil velge å studere til høsten. Har de siste ukene lekt med tanken på journalistikk, men har ikke bestemt meg for noe enda.

Formålet med denne dagboken er vel mest for å utrykke mine frustrasjoner og gleder i hverdagen, samt gjerne møte litt støtte i tider som kan være tunge.

Gleder meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest orkan

Huff. Blir ikke mye masing her i dag kjenner jeg, skal opp klokken syv i morgen tidlig. Kjenner at denne uken har inneholdt litt for mye fri, og litt for lite jobb. Hadde vært deilig med frihelg, men den gang ei. Fri først på tirsdag, får heller fokusere på å glede meg til den dagen!

Min kjære er ute med gutta, noe jeg virkelig unner han. Selvom jeg vet at han kommer til å vekke meg når han kommer snublende inn døren en gang i natt. Men slikt må man vel regne med.

Er lite motivert for å legge meg nå vel vitende at jeg må opp tidlig i morgen. Hadde vært så altfor deilig å sove litt lengre nå.

Jaja. Slik er livet, regningene (og de nye klærne, haha) må betales.

God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...