Gå til innhold

Ryggplager/ halebein


Gjest gravid uke 23 + 4

Anbefalte innlegg

Gjest gravid uke 23 + 4

Hei!

Jeg er gravid med mitt andre barn i uke 23. Med førstemann hadde jeg ingen ryggplager, bare litt vondt i halebeinet når jeg satt. Dette løste seg med en god sittepute.

Nå derimot har jeg fått masse rygg/halebeinplager i løpet av den siste uken.Jobber stående hele dagen, endel løft, samt at jeg forrige uke gikk en del på ski (noe jeg etter uken følte hadde vært en litt for stor belastning på hoftene/ bekkenet).

Plagene jeg har nå sitter i halebeinet/korsryggen, og i tillegg har jeg vondt i lysken. Føles nesten som jeg er litt forslått ved skambein/ lysken. På morgenen er det ganske bra, så blir det verre og verre utover dagen på jobb. ¨Når jeg snur meg, kan det plutselig "hugge" til/ stikke til i ryggen (litt på siden), og stølheten i lyskeområdet blir verre og verre utover dagen. I tillegg får jeg veldig vondt i korsryggen utover dagen.Det er om ettermiddagene vondt og vanskelig å reise seg opp fra sofaen. Hadde ingen bekkenproblemer forrige svangerskap, så har ikke noe å sammenligne dette med. Hvordan arter bekkenproblemer seg?

Har heldigvis fått legetime i morgen, så jeg får se litt på veien videre i samråd med legen. Trist å måtte ligge i sofaen fra kl 17 og hele kvelden når man har en aktiv og glad fireåring hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest faerytale

Jeg har også vondt der og jeg har bekkenløsning... jeg hadde tatt meg en tur til manuellterapeut og fått h*n til å undersøke deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg godt igjen i situasjonen din. Hadde ingen ryggproblemer med førstemann, men denne gangen har jeg vondt de samme stedene som deg. Vil anbefale å ta kontakt med fysioterapeut, manuell terapeut eller prøve akupunktur. Grunnen til at jeg nevner så mange er at det er ikke alle som blir bedre med fysio, som er mest vanlig.. Ellers kan det være lurt å invistere i et bekkenbelte. Det gir god støtte og hjelper på arbeidsdagen. Google bekkenbelte, eller kontakt nærmeste bandagist de har god peiling og kan vise deg hvordan du bruker beltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale
Ellers kan det være lurt å invistere i et bekkenbelte. Det gir god støtte og hjelper på arbeidsdagen. Google bekkenbelte, eller kontakt nærmeste bandagist de har god peiling og kan vise deg hvordan du bruker beltet.

Men du må være forsiktig med å bruke det for mye! Jeg har lov til max. en halvtime hver dag av manuellterapeuten min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...