Gå til innhold

Høytalere i stua.


Gjest oooooof.

Anbefalte innlegg

Kjent problem, dine var jo små. Jeg har 12" Jamo sett som virkelig tar plass. Det blir et lite helvete vær gang kona møblerer om stua. trekking av kabel,ledninger osv.

Det morsomste var når hun spurte om vi ikke kunne sette den ene høytaleren på kjøkkenet siden vi hadde så mange :ler:

Det endte med at vi bygget en peisestue med storskjerm, for stor TV ville hun ha og da passet det hele inn.

Hva med å kjøpe en stor skjerm, de virker høytalerene mindre.Psykologi :lur:

Hehe, må le av dette altså :)

Typisk problem ;)

Vi jenter skjønner ikke hvorfor i allverden man skal ha så store høytalere, og ikke minst hvorfor man må ha så mange ;)

Dere menn ser omtrent ikke at vi har kjøpt nye gardiner, og skjønner hvertfall ikke vitsen med det ;)

Menn vs Kvinner !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for alle svar!

Men bare så det er klart så har jeg litt strategisk ikke blandet meg inn i hvordan ting skal se ut for mye annet enn at jeg har engasjert meg når hun har spurt hva jeg syns. Dette har jeg gjort nettopp for å få lov til å ha disse tingene i stua. Dessuten så liker jeg godt smaken hennes så det har heller aldri vært noe stort problem for meg. Jeg er også av typen som er veldig åpen for å inngå kompromiser fordi det skal være et hjem begge trives godt i. Men da må vell jeg også få være med på dansen?

gjest1: de er kjempe fine de Genevaene og de spiller bra de altså! Men det er jo noe helt annet. Anlegge jeg nå må kjempe om er ett litt mer hi-end stereoanlegg. Blir litt annerledes. Jeg bruker det til å sette meg ned å lytte på musikk om du forstår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, da. De høytalerne var jo fine. Nesten like som de samboeren min har, bare at hans er i hel brunsort. Håper bare du har på dekselet, ellers kan de jo bli noe brautende. Kanskje de hadde vært finere i helsort? Vet jo ikke hva som matcher resten av interiøret deres, men vi har brunsorte møbler, så det passer ypperlig med slanke brunsorte høytalere. :)

Skjønner heller ikke meg på kvinner som ikke ønsker å ha gode høytalere som bidrar til bra lyd. Men nå er jo jeg ganske så musikkinteressert selv da. Dessuten, det er ofte kvinnene som bidrar til resten av interiøret, så da burde vel mannen i det minste få ha høytalerne sine, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg kjenner at jeg ikke helt greier å engasjere meg i dette. Jeg har to digre svarte STYGGE kolosser stående i stua, de brukes aldri, tror de bare virker annahver torsdag og ingen bryr seg. :sjenert: Mener vi snakka om å kjøpe noe nytt.. men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ronnyjonny
Av og til, en sjelden gang blir jeg bare så lei.

Jeg er veldig opptatt av musikk og bruker litt, -kanskje egentlig en del penger på musikk anlegg. Det er ikke det som er problemet, men nå som vi har vært sammen en stund begynner min elskede å klage på høytalerene jeg har i stua. Jeg kan være enig i at det ikke er så ekstremt pene, men jeg hører mye på musikk :romeo: (dog veldig lite når hun er hjemme) og har ingen annen plass å sette dem siden huset vi bor ikke er veldig stort. Det virker faktisk som hun vil at jeg skal selge dem til fordel for noen mindre. :tristbla:

Dette syns jeg er ekstremt urettferdig da hun får bestemme hvordan ting skal se ut ellers. Og ikke bare i stua, men over alt i hele huset.

Hun startet med dette i går kveld, men da måtte jeg på jobb så vi fikk ikke diskutert det ferdig, men jeg er ganske sikker på at hun kommer til å ta det opp igjen når hun kommer hjem fra jobb nå :P

Lurte bare på om noen av dere har noen innspill på hvordan jeg skal angripe dette temaet.

Her er forresten bilde av høytalerene om noen vil se hvordan de ser ut: http://denon.jp/company/release/images/dal...licon800mk2.jpg

Hva med å beholde kolossene samtidig som sambo tror hun får viljen?

Legg høyttalerene ut på finn til en alt for høy pris. resultat; ingen kjøper dem :-)

Jeg brukte ofte sånne triks, da jeg ikke orket disse konfliktene.

Vasket gulvet dårlig. Vasket vinduer med gulvklut. Vasket nye, røde gensere sammen med hennes dyre, hvite undertøy - gjerne på kokvask. Fomler og knuser favorittglassene hennes når hun ba meg hjelpe å vaske opp. Støvsugde oppå salongbordet så det kom riper.

Hun spør meg aldri om hjelp mer. Livet er hærlig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg synes egentlig det er greit med sånne høyttaler jeg, men det er kanskje fordi jeg har blitt miljøskadd av samboern min :ler: Vi har noen liknende, og rommet de står i er uansett upraktisk osv, så de er bare en av flere ting i veien. Jeg er også glad i film og musikk, og i disse dager hvor folk fyller en hel stuevegg med flatskjermen blir det litt teit å bare ha platt, uklar tv-lyd. Men når vi flytter og skal innrede annerledes og mer praktisk, håper jeg vi får plassert tv og høyttalere i en krok hvor de ikke blir snublet borti hver gang vi går gjennom rommet. Han har også snakket om å kjøpe noen andre høyttalere, men jeg husker ikke hva slags det var snakk om.

(Jeg er ellers ganske opptatt av estetikk og interiør, men er nok mer praktisk enn pyntete)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har litt av samme problemet her hjemme; jeg elsker lyd og bilde, han er mer opptatt av bare bildet. :P Jeg vil ha ett kraftig anlegg, gjerne stort også, siden jeg synes det er hett rett og slett, mens han vil bare ha ett enkelt sett små høyttalere. Så akkurat nå har vi noe dritt som ikke funker i det hele tatt, mens vi venter på å bli enige.

Jeg må forresten være enig med samboeren din om utseendet på høyttalerne; de var lite pene. Cerwin er sexy! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Selma_*

Noe så stygt hadde aldri fått komme inn i vår stue, vil nesten gå så langt som å kalle det skilsmissegrunn.

Vi hadde surroundanlegg noen år, men heldigvis så fikk jeg gjennomslag for å kutte det ut i vårt nye hus. Det ble omtrent aldri brukt, så det var mer til plage enn til glede.

Skulle jeg hatt et surroundanlegg så skulle jeg fått lagt inn noe pent og lite (B&O eller Bose) hvor alt skulle vært innbygd og minst mulig synlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest aoleon
Cerwin er sexy! :D

Cerwin sexy?

Noe mer harry skal du vel lete lenge etter, men det er min mening. Tydeligvis ikke din :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cerwin sexy?

Noe mer harry skal du vel lete lenge etter, men det er min mening. Tydeligvis ikke din :-)

Jeg er sikkert litt harry da, vet du. :)

Men ser ikke hva som er harry med Cerwin, egentlig? Med gitter ser de jo helt sorte og plaine ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest aoleon
Jeg er sikkert litt harry da, vet du. :)

Men ser ikke hva som er harry med Cerwin, egentlig? Med gitter ser de jo helt sorte og plaine ut.

Hvis du har gitter og de ser sorte og plaine ut...hvorfor er de da sexy?

Uten gitter ser de ut som en høytaler-rigg fra en konsert på 70/80-tallet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikkert litt harry da, vet du. :)

Men ser ikke hva som er harry med Cerwin, egentlig? Med gitter ser de jo helt sorte og plaine ut.

De var ganske store og "klumpete" da. Jeg for min del liker bedre slankere utgaver. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har gitter og de ser sorte og plaine ut...hvorfor er de da sexy?

Uten gitter ser de ut som en høytaler-rigg fra en konsert på 70/80-tallet

Jeg liker at høyttalere er store, sorte og plaine, kanskje med enkle detaljer. Selv om jeg også liker Cerwin uten gitter. Jeg liker derimot ikke slanke, små høyttalere, i materialer/med detaljer som f.eks treverk o.l.

De var ganske store og "klumpete" da. Jeg for min del liker bedre slankere utgaver. :)

Ja, de er veldig store og klumpete, men jeg synes det er det som gjør de pene. Alle har forskjellig smak! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Mann_*

Fine høytalere gale kvinnfolk. Fortell henne at det ikke blir aktuelt å gjøre noe som helst med dem, og at diskusjon er over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beovoxa

Jenter og jenter fru blom.

Jeg er jente, og tviholder på mine gigantiske høyttalere fra B&O, gamle som alle haugene, men fortreffelige på lyd.

Samboer ville ha inn et syltynt sorroundanlegg i stedenfor,

og klager hver gang jeg drar til.

Dette, samt en lang rekke andre ting, er grunnlaget for at han nå skaffer seg annen addresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er OK å ha høyttalere i stuen for å skape en god lydopplevelse fra tv og annlegg. Men de du viser bilde av synes jeg er dritsvære, og jeg hadde ikke blitt happy om kjæresten hadde dratt med seg de høyttalerne hjem en dag. Det ser utrolig industrielt ut og leiligheten ser ut som et utested. Og så er de så svarte - kan de ikke lage høyttalere i hvitt slik at det blander seg litt med veggene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har også sånne svære, men det har aldri falt meg inn å klage på dem.

Spiller det virkelig så stor rolle?

Jeg har tusen andre ting jeg heller ville tatt opp en høytallerne. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glør

At høytalere skal være så stygt er bare en fiks ide, og egentlig tror jeg det handler mer om at en del jenter har ett overdrevent kontrollbehov. Når de flytter sammen med en fyr skal han gi opp alt av hobbyer som kan knyttes til livet hans før forholdet, dvs ting som stereoanlegg, liverpool-skjerf og ac/dc-plakater må gis opp til fordel for ett pregløst ikea-hjem.

Dersom dette er den eneste tingen dere vil bestemme av interiør synes jeg dere skal stå på deres, siden man må gi og ta. Er ikke sikkert gutta er så begeistret for shabby-chic eller minimalisme heller, men de godtar det stort sett uten krangel fordi det er viktig for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry TS, men de høytalerne der er noe av det styggeste jeg har sett.

Men jeg digger musikk selv så jeg forstår ditt problem.Hva med å male dem i en annen farge

(nød lærer naken dame (eller mann) å spinne.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kørka
sorry TS, men de høytalerne der er noe av det styggeste jeg har sett.

Men jeg digger musikk selv så jeg forstår ditt problem.Hva med å male dem i en annen farge

(nød lærer naken dame (eller mann) å spinne.)

Eh...male???

Dette er høyttalere i edeltre til drøye 50.000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...