Gå til innhold

Hvorfor er nordmenn så flinke til å blande seg opp i andres


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Affærer?

Jeg blir så forbannet, folk skal alltid mase peke på andres feil, rive andre ned osv...osv...

Jeg vet at i mitt hjemmeland ville aldri slike følgende episoder skje, som her er så jævlig dagligdags, man skal søren meg bli immun mot baksnakking og kommentarer om småting.

1. Syns folk skal slutte å bry seg om hvor ryddig/uryddig andre har det... Rydd selv og pass på egen hage, men la andre være i fred med sin, ikke alle synes det er så viktig hvordan man representerer seg.

2. Syns folk skal slutte å bry seg om hva andre går kledd i.

3. Syns folk skal bli flinkere til å forstå andres frustrasjoner og stress og at enkelte reaksjoner kan springe ut av slike håpløse tilstander.

4. En kompis av meg sier en del OK. En kjærring på et kontor avbrøt ham mitt i talen og sa IKKE si OK. det er ikke norsk??? Herregud???

5. En kompis av meg hadde motoren gående i kanskje litt over 5. minutter på vinteren når han leverte barnet sitt til dagmammaen, en dag kom en av dagmammaens naboer og sa han skulle melde ham til politiet om han ikke skrur av motoren, for det var visst ulovlig å la den stå på???

Kanskje, men herregud???

6. Ei venninde av meg var ute for noen måneder siden med sitt ekstremt vanskelige 3 åring, hun gav han en klaps på fingrene, hun var stresset og frustrert, så kommer det ei dame bort og begynner å bitche og klage, herregud?????

7. I dag kjørte vi 50 i 40sone og var ikke nær ei dame på andre siden av veien, hun ga oss skikkelig irritert look og viftet med armene i frustrasjon der hun signaliserte at vi skulle sakne farten.... Herregud???

Har hundrevis av slike eksempler, syns folk skal helst passe på egne saker, enn å irritere andre på den måten, så kan de fungere som gode eksempler for oss andre heller enn virke som noen hykleriske duster! Det er ikke så mange i dette land som er så perfekte selv... Står jo noe om dette i bibelen også om at man kritiserer heller andres små overtredelser enn å se sine egne feil.... LA ANDRE VÆRE I FRED! :evil: :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er faktisk enig med Gjest her... Folk har en egen evne til å legge seg borti gudveitogenhvermann!! Men, hvis man plutselig kommer i trøbbel, dvs. havner i slåsskamp fordi en idiot flyr på deg uten grunn, da forsvinner folk som dugg for solen! Nei, da vil de ikke ha noe med deg å gjøre - hva er det for noe? Det må da være ønskelig å ha et samfunn hvor vi kan hjelpe hverandre, ikke bare dra hverandre ned i søla? Hvis jeg ser en dame med en jakke jeg ikke liker så går jeg ikke bort og kritiserer henne for den jakka! Men hvis en dame ser en fjortis med en kort topp og magen bar, så kan det jo faktisk hende at hun går rett bort og forteller henne hvor skapet skal stå. Hvorfor? Hun har jo ikke noe med det en gang?? :o

Folk får mind their own business litt mer, ikke stikk nese opp i hva naboen driver med - eller ikke driver med!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket land er så du ifra kjære gjest? Da jeg har vært mye og reist og kjenner mange fra ulike kulturer gleder jeg meg til å høre hvilken fantastisk kultur uten feil du er ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket land er så du ifra kjære gjest? Da jeg har vært mye og reist og kjenner mange fra ulike kulturer gleder jeg meg til å høre hvilken fantastisk kultur uten feil du er ifra.

enig meddeg ja

tror det er ganske likt overalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4. En kompis av meg sier en del OK. En kjærring på et kontor avbrøt ham mitt i talen og sa IKKE si OK. det er ikke norsk??? Herregud???

Du sier en del Herregud. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...