Gjest dean Skrevet 1. mars 2010 #41 Skrevet 1. mars 2010 Kvaliteten er forskjellig. Jeg har to Paul&Shark gensere som ble kjøpt på 80 tallet og fortsatt ikke er like slitt som noen gensere som ble kjøpt nå i vinter. Før kjøpte jeg bare merketing, mens nå går pengene dessverre til hus etc. Begynner nå å se at det faktisk er lønnsomt å kjøpe dyre og gode ting. Husker godt disse P&S gensene. De var litt tynne, og tror de inneholdt 80% ull og 20% polyester. Tette og fine i "strikken". Ble levert i en flott metallboks. Kvaliteten VAR god og de varer nærmes evig. Akkurat samme gensere solgte vi på Cubus i den tiden, men de het ikke Paul&Shark og ble bare levert i en plastpose. De kostet 198,- (avogtil på tilbud til 98,-) Samme kvalitet - varer akkurat like lenge
IdaEmilia Skrevet 1. mars 2010 #42 Skrevet 1. mars 2010 Jeg kan godt kjøpe så dyre klær, men da er det snakk om investering! Kåpe eller veske i prisklassen 6-7-8000 er ikke uvanlig, verken for meg eller mange andre. Det handler om prioritering, og hva man bruker penger på. Og investering. Mange som bruker penger på så mye klær er ikke steinrik heller. De prioriterer, investerer og ikke minst sparer;)
Fluffe Skrevet 1. mars 2010 #43 Skrevet 1. mars 2010 prioriterer heller mange gensere til 200-300 kr enn en genser til 1500kr. aldri i mitt liv opplevd at klær har blitt ødelagt etter noen år...bortsett fra at valpen min gikk løs på noen klær å ha samme jakker i 10 år blir bare kjedelig
Gjest Gjesr Skrevet 1. mars 2010 #44 Skrevet 1. mars 2010 Jeg kan godt kjøpe så dyre klær, men da er det snakk om investering! Kåpe eller veske i prisklassen 6-7-8000 er ikke uvanlig, verken for meg eller mange andre. Det handler om prioritering, og hva man bruker penger på. Og investering. Mange som bruker penger på så mye klær er ikke steinrik heller. De prioriterer, investerer og ikke minst sparer;) Du kan ha mange grunner til å kjøpe dyre klær, men noen investering er det ikke. Kåper og vesker til 6-7000 vare ikke lenger enn de til 5-600. Det som kan utgjøre forskjellen er materialet de er laget i. En skinnveske holder seg lenger fin enn en kunstig veske, men en skinnveske får man faktisk til 2.000 kr. Samme gjelder for kåper, du får god kvalitet for 1-2000, og kjøper du dyrere enn det betaler du for design, utførelse, merke og dyre materialer, men kvaliteten er ikke bedre, og plagget varer ikke lenger.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 1. mars 2010 #45 Skrevet 1. mars 2010 Jeg får dårlig samvittighet for lommeboken hvis jeg kjøper et svært dyrt plagg. Jeg tenker at det er andre ting som er viktigere å prioritere i livet mitt (utdanning, reiser, sosialbudsjett, sparing) Men jeg ser derimot ikke problemet med at andre mennesker kjøper dyre klær eller acessorarer. Om disse menneskene kjøper klærne fordi de er varme, pene, kule, moteriktige eller av andre grunner - er ikke min buisness. Deres penger - deres valg.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2010 #46 Skrevet 2. mars 2010 Jeg kan godt kjøpe så dyre klær, men da er det snakk om investering! Kåpe eller veske i prisklassen 6-7-8000 er ikke uvanlig, verken for meg eller mange andre. Det handler om prioritering, og hva man bruker penger på. Og investering. Mange som bruker penger på så mye klær er ikke steinrik heller. De prioriterer, investerer og ikke minst sparer;) Like mye "investering" som en tur på fylla
Lisama Skrevet 4. mars 2010 #47 Skrevet 4. mars 2010 Som Cubus-ansatt er jeg vitne til mye dårlig kvalitet på klær. Jobben har gjort meg mye mer bevisst på hvilke klær jeg kjøper, og jeg sjekker alltid stoffsammensetningen i et plagg før jeg kjøper det. En topp kan være så fin den bare vil, men er den laget av 100% viskose eller akryl legger jeg den fra meg uansett merke eller kjedebutikk. Da vet jeg at den toppen har en levetid på maks tre vasker før den begynner å nuppe og bli stygg. Derfor velger jeg heller å kjøpe færre, men bedre klær som jeg vet holder. Jeg er fan av naturlige materialer, og dette er høyest på prioriteringslisten min når jeg kjøper nye klær. Generelt er jeg overrasket over hvor lite kvalitetsbevisst og ukritiske nordmenn er når de kjøper klær (spesielt på Cubus). Når det gjelder designerplagg er jeg også en av de som kan spare til en fin veske, eller en trenchcoat i fantastisk kvalitet fremfor å kjøpe 6 lignende plagg på H&M. Dette er ting som jeg kanskje kan ha i 30 år. Slike kjøp blir en ikke lei av, for dette er ting du har vurdert frem og tilbake, argumentert for og imot i lang tid før du investerer. Dette er ting man vet å sette pris. Kan forresten legge til at jeg for tiden sparer til en Mulberry Bayswater veske, og et par Marc Jacobs sko!
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2010 #48 Skrevet 4. mars 2010 Som Cubus-ansatt er jeg vitne til mye dårlig kvalitet på klær. Jobben har gjort meg mye mer bevisst på hvilke klær jeg kjøper, og jeg sjekker alltid stoffsammensetningen i et plagg før jeg kjøper det. En topp kan være så fin den bare vil, men er den laget av 100% viskose eller akryl legger jeg den fra meg uansett merke eller kjedebutikk. Da vet jeg at den toppen har en levetid på maks tre vasker før den begynner å nuppe og bli stygg. Derfor velger jeg heller å kjøpe færre, men bedre klær som jeg vet holder. Jeg er fan av naturlige materialer, og dette er høyest på prioriteringslisten min når jeg kjøper nye klær. Generelt er jeg overrasket over hvor lite kvalitetsbevisst og ukritiske nordmenn er når de kjøper klær (spesielt på Cubus). Når det gjelder designerplagg er jeg også en av de som kan spare til en fin veske, eller en trenchcoat i fantastisk kvalitet fremfor å kjøpe 6 lignende plagg på H&M. Dette er ting som jeg kanskje kan ha i 30 år. Slike kjøp blir en ikke lei av, for dette er ting du har vurdert frem og tilbake, argumentert for og imot i lang tid før du investerer. Dette er ting man vet å sette pris. Kan forresten legge til at jeg for tiden sparer til en Mulberry Bayswater veske, og et par Marc Jacobs sko! Det var da et forferdelig illojalt innlegg mot din egen arbeidsgiver. Enten du snakker sant eller ikke er troverdigheten din lik null.
Maud Skrevet 5. mars 2010 #49 Skrevet 5. mars 2010 (endret) En topp kan være så fin den bare vil, men er den laget av 100% viskose eller akryl legger jeg den fra meg uansett merke eller kjedebutikk. Da vet jeg at den toppen har en levetid på maks tre vasker før den begynner å nuppe og bli stygg. Jeg har aldri opplevd at en topp i viskose har blitt nuppete og stygg etter tre vask. Jeg bruker en del penger på klær, men handler både billig og og dyrt. Det som er dyrt er feks sko. Sko i skinn varer lenger og er de klassiske har jeg ikke noe problemer med å ha de noen år, blir ikke lei. Neste vinter tror jeg at jeg skal legge litt ekstra penger i en vinter jakke, ikke så mye på grunn av kvaliteten, men fordi alle vinter jakkene jeg syns er super fine gjerne koster rundt 3000 kroner. Men jakke over 4000 er helt uaktuelt. Men skulle jeg finne drømme jakken på HM til 500 kroner blir jeg jo kjempe glad Jeg syns det viktigste er at jeg er fornøyd med plagget og virkelig, virkelig ønsker meg det. Da er ikke prisen så nøye. Kvaliteten på de fleste klær er ikke så dårlig. Jeg jobber selv i klesbutikk, og så lenge man behandler klærne pent så holder de aller fleste klærne leeenge. Jeg har noen klær som jeg har måtte kaste, men det er fordi jeg enten har vasket de for hardt eller brukt de så mye at jeg rett og slett har slitt de ut. Endret 5. mars 2010 av Maud
Lisama Skrevet 7. mars 2010 #50 Skrevet 7. mars 2010 Det var da et forferdelig illojalt innlegg mot din egen arbeidsgiver. Enten du snakker sant eller ikke er troverdigheten din lik null. Jeg vil ikke si at det var illojalt, det var fakta. Og hvorfor gjør det meg lite troverdig? Fordi jeg sier det sånn som det er? Uansett, Maud jeg vil gjerne vite hva du gjør med kunst-plaggene dine for å forhindre nupping! Har gått på en bommert flere ganger hvor plagget begynner å nuppe allerede FØR det er vasket...
Djungelvrål Skrevet 8. mars 2010 Forfatter #51 Skrevet 8. mars 2010 Jeg vil ikke si at det var illojalt, det var fakta. Og hvorfor gjør det meg lite troverdig? Fordi jeg sier det sånn som det er? Uansett, Maud jeg vil gjerne vite hva du gjør med kunst-plaggene dine for å forhindre nupping! Har gått på en bommert flere ganger hvor plagget begynner å nuppe allerede FØR det er vasket... Ja og strikkede topper i akryl er værst! De er billige og nupper seg første gang man går med det, men alle kjeder selger de. Skulle vært en advarsel på klærne. OBS: Nupper ved første bruk!
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 2. juli 2011 #52 Skrevet 2. juli 2011 Tråden er ryddet for spam. Ms. Raggsokk, mod.
Olive Skrevet 2. juli 2011 #53 Skrevet 2. juli 2011 Dessuten er klærne ofte laget på fabrikker i u-land av barn eller underbetalte kvinner. Dette vil jeg gjerne se dokumentasjon på!! Provoserer meg veldig at det stadig kommer slengbemerkninger om at "alt er sydd av barn uansett.." når veldig mange produsenter jobber aktivt for å forhindre dette. Jeg har forresten ingen problemer med å innrømme at jeg er en av disse menneskene som kjøper klær i denne prisklassen. For min del handler det ikke om merker i seg selv, men det at jeg setter pris på eksklusive materialvalg som ull, silke, kasjmir osv. I tillegg har disse klærne gjerne en helt annen passform. Min helt ordinære trenchcoat fra Burberry har jeg hatt i 5 år og den ser fremdeles like ny ut. Alle mine singletter er i 100% silke og holder fremdeles passformen etter mange vask. Når det gjelder diskusjonen om hvorvidt man får skinn til lavere priser så er det viktig å tenke på at skinn ikke er skinn. Jeg betaler heller mer for en lammeskinnsveske fra Chanel enn en veske i geiteskinn fra en hvilken som helst butikk for å si det sånn...
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2011 #54 Skrevet 2. juli 2011 Handlet nettopp 7 Levis bukser til 215,- stk Lenge leve USA og jetcarrier!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå