KR-øst Skrevet 22. februar 2010 #1 Skrevet 22. februar 2010 Siden det alltid er negative ting som kommer fram og blir diskutert om Israel, ser jeg det som nødvendig med en likevekt i dette, ved å nevne en del positive ting som Israel utfører og har utført tidligere år, og om ting som kommer fra Israel. Høytstående offiserer fra luftvåpnene i 30 land, bl.a.Algerie,Jordan,Tunisia,Egypt og Marokko-har møtt hverandre i Tel Aviv hvor de bl.a. ble orientert om hvordan man i Israel bekjemper terrorisme fra luften. Ifølge militære kilder i Israel deltok arabiske og andre utenlandske offiserer i konferansen, forutsatt at deres deltakelse var ukjent for mediene. Israelsk produkt redder barn fra krybbedød. Martin Gribstad i Norsk Nasal i Sykkylven er imponert over produktet, og har startet import av produktet, og flere sykehus har allerede installert dette. Israels høyteknologi er på seierstokt over hele verden. For 40 år siden var Israel et u-land-og fikk internasjonal støtte. Men nå er Israel et av de ledende i verden på det høyteknologiske området. Dette gjelder bl.a.elektronikk og datateknikk. Visegeneraldirektør Yair Ofek sier at Israels samlede eksport, inkl.tjenesteytelser, er på 51 milliarder dollar. Dette utgjør ca 7000 dollar pr.person,et av de høyeste tall i verden. Bill Gates: Israel er det landet som har bidratt mest til informasjonsrevolusjonen. Vel, dette var en liten begynnelse. Det kommer mer. Og alt dette tiltross for at de har vært under konstant angrep fra flere nasjoner siden de fikk tilbake noe av sitt land i 1948.
KR-øst Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #2 Skrevet 22. februar 2010 Negevørkenen som utgjør 60% av Israels areal, er i dag blitt et fruktbart område. Her drives det fiskeoppdrett i stor stil. Man regner med en produksjon på 3-4000 tonn fisk i året. Fisken her vokser 2-3 ganger fortere enn i Genesaretsjøen. Her dyrkes også frukt og grønnsaker, bl.a. meloner,paprika og søte tomater for eksport. Kassamsikre skoler Nå bygger israelerne bombesikre skoler og barnehager med svære murvegger og forsterket tak, for at rakettene ikke skal skade barna
Gjest Gjest_hm_* Skrevet 22. februar 2010 #3 Skrevet 22. februar 2010 Israel bør forsvares fra seg selv. De er terrorister av verste sort.
KR-øst Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 22. februar 2010 Hva er dette t.s. - propaganda? Jeg forstår det slik at det er svært få som forstår hvor avhengige verden er av Israel i dag. Mye av det vi bruker i hverdagen er oppfunnet og produsert i Israel. Kjøper du noe det står eks. Philips på, kan det gjerne være laget i Israel. Du forstår det at alle vil ha israelske produkter, men på betingelse av at navnet Israel ikke nevnes i forbindelse med varene. Dette er det som kalles feighet. Var det noen her som ble overrasket og støtt over at det kommer fram positive sannheter om Israel her? Dere er jo vant til å sluke alt negativt helt rått, men nå får dere tåle noe positivt om dette folkeslaget, som er av ypperste klasse når det gjelder bl.a.tekniske nyvinninger. Hvis du ikke vil bruke noe av disse, da bør du ikke kommentere noe her.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2010 #6 Skrevet 22. februar 2010 Haha for en patetisk tråd. Jeg kan jo godt poengtere de positive sidene til Hitler, Stalin, Sadam, Bin Laden osv. Joda, om jeg hadde tatt livet til 10 andre mennesker så er det fortsatt folk som sikkert er interessert i å vite hvor snill jeg var mot mine nærmeste. Om Norge går i gang med systematisk utrydding av jødene så er det jo fortsatt viktig å få fram at vi er god på olje.
Gjest dd Skrevet 22. februar 2010 #7 Skrevet 22. februar 2010 Negevørkenen som utgjør 60% av Israels areal, er i dag blitt et fruktbart område. Her drives det fiskeoppdrett i stor stil. Man regner med en produksjon på 3-4000 tonn fisk i året. Fisken her vokser 2-3 ganger fortere enn i Genesaretsjøen. Her dyrkes også frukt og grønnsaker, bl.a. meloner,paprika og søte tomater for eksport. Kassamsikre skoler Nå bygger israelerne bombesikre skoler og barnehager med svære murvegger og forsterket tak, for at rakettene ikke skal skade barna se på denne vidoen, forklarer det meste om hva slags politikk israel har mot palestinerne: http://www.youtube.com/watch?v=A-B0KWfTdVQ&feature=email
KR-øst Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 23. februar 2010 se på denne vidoen, forklarer det meste om hva slags politikk israel har mot palestinerne: http://www.youtube.com/watch?v=A-B0KWfTdVQ&feature=email Har du kanskje en video å vise til fra da Israel kastet ut 8000 jøder fra Gaza også? Hva er dette i sammenligning? De ble kastet ut på befaling fra araberne, som dessverre så altfor ofte får det som de vil, bare fordi de har store oljeressurser. Men den dagen de ikke lenger har mer olje, da er de ikke lenger noe verdt for vestlige politikere. Hva er årsaken til at du ser og kommenterer det du mener er feil handling av israelere, mens du antagelig hverken ser eller regner det som feil, om araberne dreper jøder i massevis? Jeg har aldri forstått at mennesker kan bli så blodtørstige som jeg forstår at mange av dere er, som klandrer Israel for alt, men som heier på massemorderne.
Brunhilde Skrevet 23. februar 2010 #9 Skrevet 23. februar 2010 Har du ikke annet å gjøre for å vise araberhatet ditt, KR-øst, enn å være propagandaminister for Israel? Jeg trodde du kunne tenke seg, ikke bare ramse opp ting andre har skrevet.
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2010 #10 Skrevet 23. februar 2010 Har du kanskje en video å vise til fra da Israel kastet ut 8000 jøder fra Gaza også? Hva er dette i sammenligning? De ble kastet ut på befaling fra araberne, som dessverre så altfor ofte får det som de vil, bare fordi de har store oljeressurser. Men den dagen de ikke lenger har mer olje, da er de ikke lenger noe verdt for vestlige politikere. Hva er årsaken til at du ser og kommenterer det du mener er feil handling av israelere, mens du antagelig hverken ser eller regner det som feil, om araberne dreper jøder i massevis? Jeg har aldri forstått at mennesker kan bli så blodtørstige som jeg forstår at mange av dere er, som klandrer Israel for alt, men som heier på massemorderne. er du blind? vidoen jeg posta er en av flere som viser hvordan palestinernes hus bli okkupert dag for dag, et system for å drive dem ut av det hellige landet, så du ikke vidoen? disse "settlerne" er overbevist at dette er guda plan, Gud gav dem israel skjønnnr du, i følge deres logikk. HAH! isralittene forlot selv gaza på vegne av den israelske stat, som hadde planlagt å bombe gaza by, tror du virkelig de vil bombe there own people? nei asz, hva skal de i Gaza uansett, jerusalem er drømmen. http://ilanpappe.com/ skjekk den siden, han er en israelsk historiker aka JØDE,,,bare les litt okey søta.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 23. februar 2010 #11 Skrevet 23. februar 2010 (endret) Høytstående offiserer fra luftvåpnene i 30 land, bl.a.Algerie,Jordan,Tunisia,Egypt og Marokko-har møtt hverandre i Tel Aviv hvor de bl.a. ble orientert om hvordan man i Israel bekjemper terrorisme fra luften. Ifølge militære kilder i Israel deltok arabiske og andre utenlandske offiserer i konferansen, forutsatt at deres deltakelse var ukjent for mediene. Israels høyteknologi er på seierstokt over hele verden. For 40 år siden var Israel et u-land-og fikk internasjonal støtte. Men nå er Israel et av de ledende i verden på det høyteknologiske området. Dette gjelder bl.a.elektronikk og datateknikk. Visegeneraldirektør Yair Ofek sier at Israels samlede eksport, inkl.tjenesteytelser, er på 51 milliarder dollar. Dette utgjør ca 7000 dollar pr.person,et av de høyeste tall i verden. Bill Gates: Israel er det landet som har bidratt mest til informasjonsrevolusjonen. Vel, dette var en liten begynnelse. Det kommer mer. Og alt dette tiltross for at de har vært under konstant angrep fra flere nasjoner siden de fikk tilbake noe av sitt land i 1948. Hva mener du med at "høytstående offiserer bejemper terrorisme i luften i Israel"? Hele Israel er jo en krigssone. Israel har bidratt mest til informasjonsrevolusjonen- på hvilken måte og hvordan da? Er det dokumentert at krybbedødproduktet virker? Muslimer og jøder - hvorfor må de ha så mye oppmerksomhet? Og hvorfor er det amerikanske folket pro-jødisk, som denen artikkelen heveder: http://www.minerva.as/2010/02/05/israel-lobbyen-er-folket/ Midt-Østen er den verste i klassen - det er inntrykket jeg sitter igjen med etter mange års tilhørighet med norsk media. Endret 23. februar 2010 av gjestdeluxe
Tule Skrevet 23. februar 2010 #12 Skrevet 23. februar 2010 er du blind? vidoen jeg posta er en av flere som viser hvordan palestinernes hus bli okkupert dag for dag, et system for å drive dem ut av det hellige landet, så du ikke vidoen? disse "settlerne" er overbevist at dette er guda plan, Gud gav dem israel skjønnnr du, i følge deres logikk. HAH! isralittene forlot selv gaza på vegne av den israelske stat, som hadde planlagt å bombe gaza by, tror du virkelig de vil bombe there own people? nei asz, hva skal de i Gaza uansett, jerusalem er drømmen. http://ilanpappe.com/ skjekk den siden, han er en israelsk historiker aka JØDE,,,bare les litt okey søta. hei vi kan jo ta med det verste, at jødedom sier at di ike skal ha et eget land før messias kommer hilsen
KR-øst Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #13 Skrevet 23. februar 2010 Hva mener du med at "høytstående offiserer bejemper terrorisme i luften i Israel"? Hele Israel er jo en krigssone. Israel har bidratt mest til informasjonsrevolusjonen- på hvilken måte og hvordan da? Er det dokumentert at krybbedødproduktet virker? Muslimer og jøder - hvorfor må de ha så mye oppmerksomhet? Og hvorfor er det amerikanske folket pro-jødisk, som denen artikkelen heveder: http://www.minerva.as/2010/02/05/israel-lobbyen-er-folket/ Midt-Østen er den verste i klassen - det er inntrykket jeg sitter igjen med etter mange års tilhørighet med norsk media. Hvorfor muslimer og jøder må ha så mye oppmerksomhet? Spør de vestlige rasehatende journalistene. Begynn med de aller verste, de befinner seg i Norge, når de ikke er nede hos Hamas og får nye eventyr. Dette er jo også spesielt underlig, all den tid dette er en konflikt som har pågått i mer enn 60 år,men allikevel har mindre dødsofre enn i de aller fleste konflikter som pågår og har pågått tidligere.
KR-øst Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #14 Skrevet 23. februar 2010 Esekiel 36,8: Men dere, Israels fjell, dere skal strekke ut deres grener og bære frukt for mitt folk Israel. For det skal snart komme. Siden 1947 har Israel plantet mer enn syv hundre millioner trær, noe som oppfyller denne profetien Mark Twains beskrivelse av dette landet, var at det var: Et øde land, med tause sorgfulle vidder. Altså ikke fullt av palestinere, slik disse helst vil gi inntrykk av. Irrigasjonssystem. I Jes.35,1 står det at: Ørkenen og det tørre land skal glede seg. Ødemarken skal juble og blomstre som krokus. Israelerne utviklet det berømte vanningssystemet "Drip-irrigation" og omgjorde ødemark og ørkensand til frodig grønt land rikt på planter. Her er det høy avkastning på frukt og blomster, som eksporteres til mange land i dag. Og i dag eksporteres og monteres dette vanningssystemet til mange land i verden. Også til muslimske land i SUS-statene monteres dette systemet. Sant å si så tror jeg ikke at alle nasjoner er like interessert i å utradere Israel, slik som mange tror. Ikke engang alle muslimske land.
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2010 #15 Skrevet 23. februar 2010 Kan du fortelle hvilke varer som er laget i Israel, men som selges uten at det står Israel på dem?
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2010 #16 Skrevet 24. februar 2010 Kan du fortelle hvilke varer som er laget i Israel, men som selges uten at det står Israel på dem? Det er så og si umulig og kjøpe en mobiltelefon, pc eller mac uten komponenter som er utviklet i Israel.
zuperduper Skrevet 25. februar 2010 #17 Skrevet 25. februar 2010 Jeg forstår det slik at det er svært få som forstår hvor avhengige verden er av Israel i dag. Mye av det vi bruker i hverdagen er oppfunnet og produsert i Israel. Kjøper du noe det står eks. Philips på, kan det gjerne være laget i Israel. Du forstår det at alle vil ha israelske produkter, men på betingelse av at navnet Israel ikke nevnes i forbindelse med varene. Dette er det som kalles feighet. Var det noen her som ble overrasket og støtt over at det kommer fram positive sannheter om Israel her? Dere er jo vant til å sluke alt negativt helt rått, men nå får dere tåle noe positivt om dette folkeslaget, som er av ypperste klasse når det gjelder bl.a.tekniske nyvinninger. Hvis du ikke vil bruke noe av disse, da bør du ikke kommentere noe her. Jeg spurte deg om denne tråden var propaganda - verken mer eller mindre. Hvordan du kan trekke så mye rart ut av det spørsmålet er veldig, veldig merkelig...
KR-øst Skrevet 25. februar 2010 Forfatter #18 Skrevet 25. februar 2010 Jeg spurte deg om denne tråden var propaganda - verken mer eller mindre. Hvordan du kan trekke så mye rart ut av det spørsmålet er veldig, veldig merkelig... Kall det gjerne propaganda om du vil. Alle andre som har startet en masse tråder om Israel, har kun omtalt Israel som om alt og alle i landet er massemordere og negative til alt utenom dem selv og landet deres. Derfor synes jeg at det er på tide å fortelle sannheten om dette folket, som vi blir stadig mer avhengig av. El-bilene kommer. Den franske bilprodusenten Renault har inngått samarbeid med det israelske bilinfrastrukturfirmaet Better Place. De har underskrevet en avtale der Better Place skal importere og markedsføre bilen i Israel fra begynnelsen av 2011. Bilens navn blir Fluence ZE, der ZE står for Zero Emmisjon (null utslipp) Bilen vakte stor oppsikt i Frankfurt. Den ventes å bli lansert i 20 land i 2011. Men Norge vil nok heller fortsette med store co2 utlipp fra bilene, framfor å handle med Israel. Dette kommer nok miljøpartiet SV til å boikotte også.
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2010 #19 Skrevet 25. februar 2010 Kan det være at folk ikke vil gjøre business med Israel siden man generellt sett har dårlige erfaringer med jøder og business? De er jo kjent for å kunne tyne så mye penger ut av en for så lite som mulig?
KR-øst Skrevet 25. februar 2010 Forfatter #20 Skrevet 25. februar 2010 Kan det være at folk ikke vil gjøre business med Israel siden man generellt sett har dårlige erfaringer med jøder og business? De er jo kjent for å kunne tyne så mye penger ut av en for så lite som mulig? Her nevnte jeg faktisk noen som var villige til å samarbeide med Israel. Og ingen hvemsomhelst heller, siden Renault er tilknyttet den japanske bilgiganten Nissan og blir dermed den fjerde største bilprodusenten i verden.
Fremhevede innlegg