Gå til innhold

frokostblanding for barn med akseptabelt sukkerinnhold?


Gjest Gjest_anonym_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_anonym_*

Jeg har et litt teit spørsmål.

Bakpå havrefras-pakkene så står det en setning som jeg har bitt meg merke i.

" den eneste frokostblandingen for barn med et akseptabelt sukkerinnhold."

Er det bare meg, eller står det faktisk her at det er barna som må ha et akseptabelt sukkerinnhold? :P Burde det ikke vært enten et komma etter barn, eller eventuell en omskriving av hele setningen, slik at akseptabelt sukkerinnhold kommer før barn?

Jeg skjønner jo hva de mener med setningen, men for at det poenget skulle kommet fram ville jeg f.eks skrevet setningen slik: "den eneste frokostblandingen med et akseptabeltsukkerinnhold for barn."

Ja, jeg vet jeg er litt fanatisk med rettskriving, men lurer på om noen kyndige kan hjelpe meg og finne ut om den faktisk er skrevet feil, eller om mitt språk"øre" er foooor pirkete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice
Jeg har et litt teit spørsmål.

Bakpå havrefras-pakkene så står det en setning som jeg har bitt meg merke i.

" den eneste frokostblandingen for barn med et akseptabelt sukkerinnhold."

Er det bare meg, eller står det faktisk her at det er barna som må ha et akseptabelt sukkerinnhold? :P Burde det ikke vært enten et komma etter barn, eller eventuell en omskriving av hele setningen, slik at akseptabelt sukkerinnhold kommer før barn?

Jeg skjønner jo hva de mener med setningen, men for at det poenget skulle kommet fram ville jeg f.eks skrevet setningen slik: "den eneste frokostblandingen med et akseptabeltsukkerinnhold for barn."

Ja, jeg vet jeg er litt fanatisk med rettskriving, men lurer på om noen kyndige kan hjelpe meg og finne ut om den faktisk er skrevet feil, eller om mitt språk"øre" er foooor pirkete.

Jeg er enig med deg. Setningen som den står på pakken, er både uheldig og feil skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så vil ikke dere voksne innse at havrefras er for barn.

Voks opp og kjøp ordentlig voksenfrokostblanding som Coco Pops eller Honni Korn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...