Silfen Skrevet 7. september 2003 #41 Skrevet 7. september 2003 Tråder bør avspore. Det er den naturlige utviklingen i enhver diskusjon. Snakk med en venn en time og se hvor mange tema dere er innom!
Gjest Embla s Skrevet 7. september 2003 #42 Skrevet 7. september 2003 Tråder bør avspore. Det er den naturlige utviklingen i enhver diskusjon. Snakk med en venn en time og se hvor mange tema dere er innom! he he, joda, avsporing kan være bra, men det er forskjell på avsporing og avsporing og da eks hvis avsporingen setter søkelys på et interessant tema, er det kanskje bra, men hvis den dreier seg om tullball og snikksnakk, eller sågar utdrtining av de som (prøver) å diskutere, er det kanskje mindre bra? (som sagt, sitter i glasshus).
Barbie Skrevet 7. september 2003 Forfatter #43 Skrevet 7. september 2003 Sklir dere ikke litt ut nå? Det er få av dere som svarer på det jeg egentlig spør om! Sjerpings....
Gjest Anonymous Skrevet 7. september 2003 #44 Skrevet 7. september 2003 Forumet døde da minnie forsvant. DET er ihvertfall noe av det dummeste jeg har hørt i dag!!
Skusla Skrevet 7. september 2003 #45 Skrevet 7. september 2003 Men det er noe som liksom slår alt her inne og det er de som MÅ kringkaste sin egen dramatiske avgang, og de som tror de er verdens midtpunkt ved å starte alle mulige diskusjoner som dreier seg om sin egen person, f.eks. nedtellingstråder før man skal reise på ferie, ol. . Veeel, nå er jeg en av de som faktisk HAR startet en nedtellingstråd ang ferie. Jeg gjorde det for å være dramatisk. Jeg ville GJERNE at HELE kg skulle se min vei og at jeg skulle få så myyye oppmerksomhet som bare overhode mulig!!!! Om slike tråder irriterer deg så skrekkelig så la være å gå inn på de da... Føler jeg må forsvare meg litt her: Nedtellingstråden MIN ble startet fordi jeg gleder meg noe sinnsykt, og fordi jeg kunne få noen tips av brukere som har vært der jeg skal. Å det fikk jeg!! Ikke nok med det, jeg fikk masse koselige meldinger fra andre som var glade på mine vegne. Det er vanvittig mange andre ting man kan irritere seg over enn en så uskyldig tråd som det. Hva er galt med at folk, som bruker MYYYYE tid på KG sier i fra at de skal reise bort, og at de faktisk GLEDER seg???? Verdens midtpunkt... *skusla rister på hodet og ---> * Når det er sagt så skal det nok en del ting til for at jeg skulle forlate forumet. jeg trives godt her, og har fått mange venner her som jeg setter stor pris på. Føler jeg hele tiden blir kjent med nye mennesker, og det liker jeg! Takhøyden er kanskje ikke så høy som den var, og mod sletter kanskje litt vel mye somme tider. Krangling holder jeg meg stort sett unna, men det er ikke rart det blir dårlig stemning og krangel når ikke brukere tåler mer enn den jeg siterte. Man bør lære seg å telle til ti, overse enkelte ting og kunne behandle andre mennesker med respekt. Om man tror ting om ett annet menneske, så går det an å gå litt stille i dørene enn å kaste seg over en. Å det er en del her som ikke akkurat bidrar til god stemning bestandig. Men dette er LANGT fra flertallet, og det skjer heldigvis ikke så ofte. KG er som mange sier ett fristed hvor man kan lære utrolig mye, man får alltid svar på sine spørsmål og man får gode råd, oppmuntringer og oppleve litt av hverdagen til andre mennesker. Jeg merker at jeg av og til blir litt lei, jeg har vel vært her for mye somme tider, å da tar jeg meg bare en liten pause, hvor jeg holder meg unna noen dager/ uker.. Da er det alltid koselig å komme tilbake. Her er mye svada og tulle innlegg som blir startet, men jeg gidder ikke irritere meg over de.. Folk må få ha det morsomt her også, ikke bare seriøst og alvorlig. Jeg hopper elegant over de innleggene om jeg ikke orker å lese de. Dagbøkene er alltid koselig å lese. Å selv om jeg ikke er så forferdelig flink å skrive i de, så er jeg ofte innom å leser. Der som alle andre plasser kan man bare la være å lese om man ikke vil. I dagbøkene skriver man om det man vil, og det er en plass å få ned tanker og sette ting litt i perspektiv-. Hvertfall er det sånn for meg... :D Nei, KG er en super plass det, å det kunne blitt enda bedre også om ikke folk irriterte seg så lett.. Litt krangling er bare sunt, men da bør trådene også få bestå såpass lenge at man kan prøve å komme til en løsning... Det blir vel bare mer irritasjon om trådene slettes. Noen ganger er det selvfølgeig rett å få de bort, men i mange av tilfellene forstår jeg ikke hvorfor... Uansett; Her er jeg kommet for å bli en god, god stund til... :D
Gjest Coolaid Skrevet 7. september 2003 #46 Skrevet 7. september 2003 Jeg bare sitter her og grubler.. Hva skal egentlig til for at dere hadde forlatt Kvinneguiden? At du "krangler" med noen, at du føler deg utfryst, at det er for kjedelig her, at du føler deg dårlig likt... Jeg bare lurer. Har dere noengang vurdert å kutte ut? Må innrømme at jeg selv av og til tenker tanken.. Jeg er medlem i flere andre forum,og det er en helt annen stemning i disse. Ikke så himla seriøst liksom. Beklagligvis er det ikke like mange medlemmer i andre forum,og derfor ikke så stor aktivitet. -Men det kommer kanskje etterhvert. På den andre siden er det jo mange hyggelige folk på KG,som det hadde vært trist å forlate. :cry: Er det andre enn meg som av å til vurderer å flagge ut?Vil nødig miste synet av de flotte fordelene du har.............men fra spøk til revolver: Hvilke andre forum er du med i da? og der andre der ute, har dere noen gode tips til spennende forum?
Barbie Skrevet 7. september 2003 Forfatter #47 Skrevet 7. september 2003 http://www.diskuteket.com/index.php http://ossimellom.com/phpBB2/index.php http://avant.cc/forum/index.php http://www.bataljonen.com/ Kom gjerne etter!
Silfen Skrevet 7. september 2003 #48 Skrevet 7. september 2003 Hvem er du på OIM da, Barbie? Og hvordan i all verden holder du ut på Avant? Er det ikke sikkas sted da?
Barbie Skrevet 7. september 2003 Forfatter #49 Skrevet 7. september 2003 På OIM er jeg "Tress". Avant? Har ikke vært der noe tid,men foreløpig virker det OK.
Gjest Malena Skrevet 8. september 2003 #50 Skrevet 8. september 2003 Skusla, jeg må vel ha lov til å si min mening, jeg og. Og uansett hva du mener så har jeg mine tanker om alle "unødige" tråder her inne. Tror jeg har vært her lenger enn de fleste - Kvinneguiden har vært min startside siden 1998, tror jeg. Uansett så har jeg vært med lenge nok til å se endringen i diskusjonene, og det er det jeg reagerer på - at Kvinneguiden har forandret seg fra å være et frisk diskusjonsforum til å bli et sted hvor folk skriver bare for å skrive og hvor det gjelder å være enige med flertallet. DET er tragisk og det var det jeg påpekte i mitt første innlegg. Da mener jeg at alt det som foregår på "Snikk-snakk", alle dagbøkene og andre tulle-tråder og avsporingstråder gjør at jeg ikke lenger har tid til å trykke på knappen, "Nye innlegg" men må istedet bruke knappen, "Egne innlegg" - dermed går jeg helt sikkert glipp av noen interessante diskusjoner. Har også merket meg at flere og flere diskusjoner ender opp som noe helt annet enn det de var opprinnelig - de ender opp som rene "sjekke-arenaene" - og jeg slutter ikke å undre meg over at disse trådene ikke blir stoppet av moderatorene. Husker veldig godt at enhever Minni/Milla-tråd som havnet litt på sidespor, ble stoppet umidellbart. Hvorfor gjelder ikke det alle? Det er faktisk ingenting som er så irriterende som at man ønsker å skrive et innlegg - går inn i tråden og ser at den nå kun dreier seg om "flørting" mellom to eller tre medlemmer - den er altså totalt avsporet fra sitt opprinnelige tema. Jeg håper at meningene som kommer fram her blir tatt ad-notas - vi har nemlig alle et ansvar her. Hvis alle hadde gjort som noen - så hadde Kvinneguiden ikke vært mulig å bruke i det hele tatt. Så et forslag et annet sted her på Kvinneguiden om å få sortert dagbøker og diskusjoner hver for seg - glimrende forslag - jeg har ønsket det selv mange ganger. "Snikk-snakk" burde i tilfelle også vært holdt borte fra diskusjonsforumet i et eventuelt framtidig skille av dagbøker og diskusjoner.
Derzod Uhmt Skrevet 8. september 2003 #51 Skrevet 8. september 2003 Den dagen KG ikke er gratis er jeg long gone. Og...ja, jeg lyver. Hele tiden. Den dagen noen avslører løgnhistoriene mine og stiller ekle spørsmål melder jeg meg ut. Ellers mener jeg helt seriøst at folk som legger ut en tråd også må godta avsporinger, uten avsporingene til Chimp og Lasse og sånne blir det ihvertfall dødsens kjedelig her! MEd andre ord: Den dagen KG bare er for dem som vil diskutere gardiner, bryllup, pasta og pesto er jeg borte.
Mathias Skrevet 8. september 2003 #52 Skrevet 8. september 2003 :o Har jeg blitt et mellomlinjenetema her eller???.... Vel, jeg mener at om ingen sier ifra, så er acsporingen velkommen, og det sier vel nok om det opprinnelige temaet..... Jeg mener.... når en diskusjon har gått over 4 sider blir det stort sett bare oppgulp av SAMME arumenter... den kommer ikke videre den diskusjonen der... Da må det gå an å live opp litt i leiren... Synes man avsporingen ikke er velkommen så si ifra! Alle her inne (jeg iberegnet) vil da fort komme med en rødmende beklagelse, og snurre inn barten!... Embla: Jeg er tildels uenig med deg pga overnavnte jeg... Dessuten er det vel ikke være å spore av enn å ta den hersketeknikk.metoden flere bruker her inne....? synes folk kan kommemed velformulerte argumenter eller si ifra i stedet for å sitte med furteleppe og se på at tråde går i "feil" retning jeg... Malene: tror du det skjer mye ekte flørting og sjekking her? Tror kanskje du har god fantasi jeg da... Og om det er mye interne morsomheter på snikksnakk... SO WHAT??? Snikksnakk er vel formålsløst snikksnakk da.... (ja, der himlet jeg... og det er en herketeknikk!.... ) Før du går in nog leser noe, så se om det er en dagbok eller snikksnakk da vel... Og jeg tror mange mange diskusjoner ender opp som noe annet fordi den stopper naturlig opp... Det som er sagt har allerede blir reppetert et par ganger... På den andre side vet jeg at jeg kan komme med "vitigheter" for fort, men om noen sier ifra , bekleger jeg!... Jeg skal også love å være med finfølende... Men det du skriver om snikksnakk Malena... Det forstår jeg ikke problemgehalten i overhode...
Gjest Malena / Ikke innlogget Skrevet 8. september 2003 #53 Skrevet 8. september 2003 Hvis du leser bedre hva jeg skrev, Juggernaut, så ser du at jeg mener alt hadde vært mye enklere om dagbøker og snikk-snakk-forumet ikke hadde kommet opp når man trykker på "Nye innlegg". Slik som det er nå så er det rett og slett håpløst om man ikke har tid til å sitte her og lese "rubbel og bit".. Jeg gir ihvertfall snart opp - synes denne delen av Kvinneguiden har blitt betydelig verre det siste året. For meg kan dere flørte så mye dere vil - men det er vel ikke nødvendig å gjøre det i seriøse diskusjoner, vel?
Mathias Skrevet 8. september 2003 #54 Skrevet 8. september 2003 Forstod det første gangen jeg... :D Ser ikke problemet jeg... Tar meg et nanosekund å hoppe over den type innlegg.... Lar bare øynene gli over temalisten... Tror ikke det er mye tull av oss når diskusjonene er i gang og dynamiske... Når vi skjærer ut når de er det en sjelden gang er det bare å si ifra om det er et problem... Skal ellers passe på å ikke gjøre det for ofte selv.... Diskusjoner/tråder som bare er oppgulp og gjetakelser av folk som må se sin egen stemme, selv om det de sier ikke bringer noe videre synes jeg ikke gjør noe flyter ut... Men det er meg da...
Gjest Malena / ikke innlogget Skrevet 8. september 2003 #55 Skrevet 8. september 2003 Jeg er helt enig med deg der, Juggernaut snakket om seriøse diskusjoner som holder seg på skinnene, jeg .
Mathias Skrevet 8. september 2003 #56 Skrevet 8. september 2003 Da er vi på nett! 8) Men det er som Maiken skriver... Noen ganger "bobler" det i fingrene bare... Men skal prøve, så få andre si ifra...
Gjest Embla s Skrevet 8. september 2003 #57 Skrevet 8. september 2003 : Embla: Jeg er tildels uenig med deg pga overnavnte jeg... Dessuten er det vel ikke være å spore av enn å ta den hersketeknikk.metoden flere bruker her inne....? synes folk kan kommemed velformulerte argumenter eller si ifra i stedet for å sitte med furteleppe og se på at tråde går i "feil" retning jeg... ... Les alt jeg skrev du..
Mathias Skrevet 8. september 2003 #58 Skrevet 8. september 2003 :o Hersketknikk!!!! :evil: Sto så mye der at jeg skumleste bare ja...
philippa starck Skrevet 8. september 2003 #59 Skrevet 8. september 2003 Hehe - jeg er faktisk litt enig i at noe av moroa forsvant sammen med Minnie.... Er innom avogtil (ganske ofte i grunnen :oops: ) og synes det kan bli litt kjedelig her. Så fortsetter det slik, er det kanskje en av grunnene til at jeg etterhvert diffunderer bort herfra....
Skusla Skrevet 8. september 2003 #60 Skrevet 8. september 2003 Skusla, jeg må vel ha lov til å si min mening, jeg og. Og uansett hva du mener så har jeg mine tanker om alle "unødige" tråder her inne. Tror jeg har vært her lenger enn de fleste - . Næmmen Malena da.. Ingen har vel sagt at du ikke skal få mene ting .. Ha tankene dine du, ingen har nektet deg det. Det JEG svarte på er at jeg kan ikke forstå at du irriterer deg så skrekkelig over en så liten filleting som en nedtellingstråd. Du mener hva du mener, og jeg mener hva jeg mener. At du har vært her lenger enn de fleste har vel KNAPT noe med saken å gjøre vel????? Du irriterer deg tydeligvis over en god del her, å det er jo egentlig ditt problem..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå