Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg bare sitter her og grubler..

Hva skal egentlig til for at dere hadde forlatt Kvinneguiden?

At du "krangler" med noen, at du føler deg utfryst, at det er for kjedelig her, at du føler deg dårlig likt...

Jeg bare lurer.

Har dere noengang vurdert å kutte ut?

Må innrømme at jeg selv av og til tenker tanken..

Jeg er medlem i flere andre forum,og det er en helt annen stemning i disse.

Ikke så himla seriøst liksom.

Beklagligvis er det ikke like mange medlemmer i andre forum,og derfor ikke så stor aktivitet.

-Men det kommer kanskje etterhvert.

På den andre siden er det jo mange hyggelige folk på KG,som det hadde vært trist å forlate. :cry:

Er det andre enn meg som av å til vurderer å flagge ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå bruker jeg veldig lite tid på internett i det hele tatt - men da jeg var hjemme de to siste ukene av ferien min, så merket jeg at jeg brukte altfor mye tid her. Er veldig glad at jeg ikke er husmor, for da tror jeg nok at det hadde vært lett å sette seg til ved PC`en i stedet for å gjøre mer fornuftige ting.

I den siste tiden så har selve diskusjonssidene på Kvinneguiden blitt langt mer uintressante for meg enn de var før. Det går nesten ikke an å bruke "Nye innlegg"-knappen fordi nesten alt man får opp her dreier seg om dagbøker. Før var det friske diskusjoner - nå tror jeg mye av konversasjonen foregår i diverse dagbøker. Ved å begynne å skrive dagbok her så tror jeg folk gjør seg selv en bjørnetjeneste, man må ofte inn å oppdatere egen dagbok, i tillegg må man inn å skrive hilsener i andres dagbøker - og spesielt i dagbøkene til de som skriver hilsen i din dagbok... Man kommer inn i en sirkel her som gjør at man til slutt ikke gidder å delta i aktuelle diskusjoner.

Slutter heller aldri å undre meg over at så mange her tror at de har monopol på vettet og gir råd til andre uten å ane konsekvensen av hva det kan føre til. Snakker da om diskusjoner som går på "Må jeg gjøre det slutt?", "Svigermor er teit" "Utroskap", "Uoppdragne unger", ol ... når noen skriver innlegg om slike temaer så ser jeg på det som en måte å få ut egen frustrasjon på - og her er det alltid mange som er enige - man får gehør for meningene... Dersom noen våger å stille spørsmålstegn ved hovedinnleggets innhold, så blir man regelrett utskjelt.

Men det er noe som liksom slår alt her inne og det er de som MÅ kringkaste sin egen dramatiske avgang, og de som tror de er verdens midtpunkt ved å starte alle mulige diskusjoner som dreier seg om sin egen person, f.eks. nedtellingstråder før man skal reise på ferie, ol. ..

Men bare det at jeg lar meg irritere over disse sakene gjør jo at jeg har funnet ut at jeg bruker altfor mye av min tid på dette :ler:

Skrevet

Ja,riktig! :hoho:

Tipper du ønsket at det var mer sexpress her inne! :wink:

Skrevet
Det går nesten ikke an å bruke "Nye innlegg"-knappen fordi nesten alt man får opp her dreier seg om dagbøker.

En observasjon jeg kjenner meg godt igjen i.

På min første side med nye innlegg nå, er det 1 tema fra aktuelle saker, og 1 fra generell debatt (om man stryker tøy naken..). Resten er dagbøker, snikk-snakk, bryllup og sminke/velvære.

Var mer diskusjon her før, da jeg registrerte meg. Det var derfro jeg ville være her. Nå dabber det av synes jeg.

NÅR det gjelder personfokusering synes jeg ikke det er så ille, med ett unntak...

Skrevet
Ja,riktig! :hoho:

Tipper du ønsket at det var mer sexpress her inne! :wink:

jeg er ikke sånn thenk!

Skrevet

En observasjon jeg kjenner meg godt igjen i.

På min første side med nye innlegg nå, er det 1 tema fra aktuelle saker, og 1 fra generell debatt (om man stryker tøy naken..). Resten er dagbøker, snikk-snakk, bryllup og sminke/velvære.

Var mer diskusjon her før, da jeg registrerte meg. Det var derfro jeg ville være her. Nå dabber det av synes jeg.

NÅR det gjelder personfokusering synes jeg ikke det er så ille, med ett unntak...

vel du får starte noe frisk diskusjoner da..

men det jeg syns er kjedelig er når folk skriver laaaaaaaaaaaabge innlegg..er kjedelig å lese når man skriver for langt..

og når manb skal svare på et sånn innlegg glemmer man alt man skal svare på underveis

Skrevet

Ja helt enig, det er mye dagbok det går i nå, og heller slett med interessante innlegg. Men jeg skal vel ikke skrike for høyt, for jeg legger jo ikke inn noen kjempe gøye innlegg selv da.

Men det er jo derfor man er her, i håp om at noen 'gull/sølv/bronse' innlegg skal skinne på min monitor....

Ahh...bliss!

=)

Gjest Anonymous
Skrevet

Å jada, jeg har tenkt tanken et par ganger. Når ting stod på som verst, alle tråder dreide seg om denne superduper viktige personen, og så fort noen stilte spørsmål, ble alt slettet av overivrige moderatorer..Vel ja, da vurderte jeg å bare kutte hele KG.

Jeg har vel og vurdert å kutte ut av den enkle grunn at jeg ikke klarer å bli en av de i den store vennegjengen eller hva jeg skal kalle det. Det kan til tider bli mye favorisering her inne, og det syns jeg og er ganske kjedelig..

Dermed har det blitt til at jeg følger med i dagbøkene til noen, og skriver i de og min egen.

Jeg er mye mer lei av alle snikk-snakk trådene enn av dagbøkene, men jeg er nå her fortsatt:-)

Skrevet

Dette forumet er tidsfordriv.

Jeg har andre forum der jeg virkelig liker meg, men som puppa sier over her; aktiviteten er ikke på langt nær som her.

Derfor er jeg her. Fordi det fyller tomrommet fra lite aktivitet på de forum som er virkelig bra.

Pausefyll. Jepp.

Og for at jeg ikke skulle gidde være her mer?

Well, det er nok bare en person som kan sørge for det. ;)

Skrevet
vel du får starte noe frisk diskusjoner da..

Og det har jeg også prøvd. Men innimellom går man litt tom, og da hadde jeg satt pris på om flere andre kunne vært mere aktive. Mye jeg ser på som normalt og uproblemeatisk er utenkelig for andre, derfro er det vitkig at flere starter debatter, for det vil gjenspeile seg på hva som diskuteres.

Når man har vært her litt er det også en del temaer man føler er utdebbatert for egen del. For meg vil det bla. si om det er ok med hjemmebrent i bryllup. Der har jeg sagt mitt i en debatt som i og for seg er interessant. Orker ikke begynne på nytt 2 mnd etterpå og si alt det samme en gang til.

Skrevet

jah etter man har vært her en stund kan det være vanskelig å starte nye diskusjoner fordi alt har vært diskutert før..

må si at jeg personlig ikke er så veldig flink til å starte seriøse diskusjoner..

er ikke helt sikker på hva som har vært diskutert før heller da så.-..

Skrevet

Jojo, men: Da jeg var ny her irriterte jeg meg grønn over meldinger som "dette har vi diskutert før" Brukerne er jo ikke en konstant masse. Og selv om du har diskutert et tema før, kan du jo ha et litt annet syn, eller ha fått nye argumenter en tid senere?

Jeg har mange ganger tenkt å forlate forumet. Noen ganger pga frustrasjon, andre ganger pga at det er kjedelig her, eller at jeg har syntes det har tatt for mye tid. Men, etter som jeg blir "kjent" med andre brukere, blir det vanskeligere å slutte.

Dessuten syns jeg ikke vi skal undervurdere det at man faktisk kan få hjelp til så utrolig mye her inne. Vi sitter inne med en kompetansebredde som er ganske unik i fht det jeg har tilgang på i mitt "real life miljø". Og det er kanskje det beste med forumet. Lurer jeg på noe, får jeg svar her!! :D

Skrevet
Da jeg var ny her irriterte jeg meg grønn over meldinger som "dette har vi diskutert før"

Me too. Derfor gidder jeg ikke å gå inn på diskusjoner jeg har tatt før, men andre må jo gjerne diskutere så mye de vil.

Skrevet

Det med dagbøkene er et smart trekk- for det gjør forumet til en arena for snikksnakking og småprating og sånt, såvel som en arena for diskusjoner.

Dermed blir det mer enn et tidsfordriv- det blir personlig.

Kvinner elsker jo småprating. :blunke:

Skrevet
for det gjør forumet til en arena for snikksnakking og småprating og sånt

BLÆH!

Greit med litt, men hos noen har det jo tatt fullstendig overhånd! Klager ikke på at dagbøker finnes, har jo selv, mena t folk bruker å mye tid på de fremfor annet.

Skrevet

Jeg er også ganske lei av masse morsomheter på blandt annet Snikk-Snakk, "parodier" på enkelte ting og mye fjas. Enkelte må visst bare tulle. Men men..

Oppstyr rund en persons bruker ble ganske kjedelig her for ikke så lenge siden. Så får vi se da når det skjer igjen....

Forlate forumet gjør jeg vel ikke med det første. Det går opp og ned her. Av og til er det kjedelige perioder, av og til ikke.

Dagbøker er koselige og som lillesol20 sier, en plass for småprating. Der kan man også skrive ned handlelistene sine om man ønsker, samt andre ting man vil fortelle.

Skrevet

Tja, hva som skal til for at jeg skal forlate KG? Hm.....At jeg ikke lenger har internett eller at jeg får meg et liv, kanskje? :ler: Nei, jeg vet ikke.. Det går veldig i perioder for meg. Jeg er innlogga stort sett hele tiden når jeg er hjemme, men jeg er ikke her hele tiden. Siden står bare på oppgavelinjen så det er lett å gå inn og sjekke om jeg tar en pause fra andre ting jeg holder på med hjemme osv.

Det var mange flere heftige og interessante diskusjoner før, det skal jeg være enig i. Det har blitt mer og mer tull og fjas, men jeg synes mye av det kan være morsomt også. Samtidig savner jeg noen av de skikkelig givende diskusjonene. Jeg kunne selvsagt startet noen selv, men jeg må innrømme at jeg er ikke så kreativ for tiden at jeg klarer å komme på selv noen veldig interessante diskusjoner. De diskusjonene jeg har funnet her som jeg synes er veldig bra og som jeg kaster meg ut i diskusjon om - vel, jeg føler alltid de dør ut når jeg har skrevet et innlegg, liksom... Så det blir ikke noe mer fart over dem.... Enten så må det være fordi jeg har så slående gode argumenter at jeg slår alle andres rett ned i kjelleren :ler: eller så er det fordi jeg er så langt på jordet at folk bare gir opp å prøve å hjelpe meg å finne veien igjen :ler: Seriøst, jeg synes alle diskusjonene jeg engasjerer meg i dør ut så altfor fort, folk kommer jo ikke med gode nok motargumenter til at jeg kan fortsette å diskutere, og dermed blir det liksom ikke noen "svung" over dem...Da blir det kun ett innlegg fra meg i en diskusjon og that's it, liksom.....

For tiden er det sjelden at jeg skriver så mye annet enn på Personlige Meldinger og i dagbøkene (stort sett i min egen dagbok også, faktisk).. Det er liksom ikke noen fengende diskusjoner her.... Kan det være at noen av de som startet mange engasjerende diskusjoner er borte herfra, eller er det at vi brukerne rett og slett har blitt for fjollete og for "nære"? :roll:

Mye å tenke over - jeg vil fortsatt ha muligheten til å fjolle og fjaser og flørte her, men jeg vil også ha de gode diskusjonene tilbake!! (Kravstor?)

Lillian *legger hodet i bløt for å finne et interessant tema å diskutere*

Gjest Anonymous
Skrevet
Dette forumet er tidsfordriv.

Hm... la merke til at i "Ble Medlem"-feltet står det virkelig 1 jan 1970! Har vært her en stund du da! 8) hehe.. :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...