Gå til innhold

Kostholdsdilemma


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Du har ikke noe problem. Men du skaper ett problem i hodet ditt av ingenting. Det er fysisk umulig at magen din er stor. Flytt fokuset ditt til noe annet. Sørg for å bli fornøyd med hvordan du er skapt og engasjer deg i noe mer meningsfyllt enn dette.

Jo, det er mulig. Dette er ikke meg, men fant denne linken litt bakover her på forumet. Har mage sånn som dette: http://sunnforandring.blogspot.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_jomfrua_*
Jo, det er mulig. Dette er ikke meg, men fant denne linken litt bakover her på forumet. Har mage sånn som dette: http://sunnforandring.blogspot.com/

Hva holder du på med?????

Ta deg sammen, du sitter og leter etter feil.....hva vil du folk skal fortelle deg. Du har en normal kropp, med de "familie-egenskaper" du er gitt. Du har ikke noe problem - du sitter og lager problemer for deg selv. Fokuser på noe annet - dette er jo så tullete. Du må finne trygghet inne i deg ikke i six-pack mage som er retusjer de fleste ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest regine ii
Men hvorfor MÅ jeg spise masse fett på lavkarbo? Jeg er jo ikke så glad i fett :snurt: Men skal begynne å spise laks/kylling m/grønnsaker til middag da :)

Som jeg allerede sa i mitt forrige innlegg (hvis du har lest det, da :gjeiper: ) du kan ikke bare kutte ut karbohydrater uten å erstatte det med noe annet. Skal man spise lavkarbo innebærer det økt fett/proteininntak.

Men fett er jo ikke lik at du spiser smør og rømme med skje!

I laks er det f.eks. mye fett, noe du best merker ved at den ikke blir så tørr. Grill lakseskiver i ovn, penslet med litt olje og dryss over persille = kjempegodt. Kok grønnsaker og fullkornspasta til (og du gjør ingenting galt om du har bittelitt olje/smør på pastaen heller) så har du en fullverdig (rask og enkel) middag.

Ellers må jeg si meg enig med jomfrua - du har et rart fokus. Og jeg tror du bør fokusere på å spise ordentlige måltider, med ordentlig mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Coarvi_*
Jeg har ikke planer om å leve på 1000 kcal, det bare ble sånn i går pga dårlig allmenntilstand :P Trener ikke per nå forresten..

Men hvorfor MÅ jeg spise masse fett på lavkarbo? Jeg er jo ikke så glad i fett :snurt: Men skal begynne å spise laks/kylling m/grønnsaker til middag da :)

Du har tydeligvis ikke lest noe særlig om hvordan lavkarbo fungerer? Sett deg GODT inn i det om du vurderer å gå over til noe sånt (som jeg igjen må få påpeke at du ikke trenger...), det handler om mye, mye mer enn å ikke spise mye karbohydrater. Det er en god grunn til at du skal få i deg mer fett, for å si det sånn.

Og det kommer videre an på hvilken lavkarbo-linje du legger deg på. Mer karber - mindre fett, mindre karber - mer fett.

Men uansett, jeg syns virkelig ikke du skal bry deg om disse karbohydratene, spis SUNT og lev med det. Begynn å trene også, du kan ikke klage over hvordan magen ser ut hvis du ikke rører så mye på deg...;)

Og magen du linket til var ikke det jeg vil kalle stor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så galt å ville ha en flat mage? :sukk:

Joda jeg skal spise gode middager med eksempelvis laks. Den er grei. Men jeg klarer ikke flere sånne måltider per dag! Det er jo mange andre måltider også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_jomfrua_*
Er det så galt å ville ha en flat mage? :sukk:

Joda jeg skal spise gode middager med eksempelvis laks. Den er grei. Men jeg klarer ikke flere sånne måltider per dag! Det er jo mange andre måltider også..

Det er galt at du ikke er fornøyd med hvordan du er skapt. Du er ikke overvektig. Vi er alle skapt med "familie-fordeler" - lær deg å leve med det og ha ett godt liv istedetfor å sykelige-gjøre helt normale ting. Du må godta deg selv - så vil du trives. Tren, lev og spis sunt - ta vare på det gode i livet og kroppen din ikke sitt og grav deg selv ned i tullete ting som dette. Du har en sunn, frisk kropp - nyt det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Coarvi_*
Er det så galt å ville ha en flat mage? :sukk:

Ikke noe galt i det nei, men det er vanskelig å oppnå, spesielt for en jente som skal ha litt fett på magen. Skal du bli kvitt fettet så må du, som nevnt ørten ganger nå, "slanke" deg (dvs. miste fett/få lavere fettprosent). Det kan også, som andre har nevnt, hjelpe å trene styrke i stedet, da kroppen vil bli mer definert og strammere.

Men du vil jo tydeligvis ikke godta disse "rådene", det eneste du er opphengt i er karbene, og vil du ikke endre på noe annet enn karbene så må du nesten leve med magen din. Og siden den sikkert er ganske fin uansett, så gjør det jo egentlig ingen ting...;)

Men trening tar du ikke skade av, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så langt nede som 55 kg, selv da hadde jeg tilnærmet sånn mage. Skal jeg gå ned til 50 kg for å bli kvitt magen da? Det er vel ikke særlig smart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Coarvi_*
Jeg har så langt nede som 55 kg, selv da hadde jeg tilnærmet sånn mage. Skal jeg gå ned til 50 kg for å bli kvitt magen da? Det er vel ikke særlig smart..

Ja, da må du som sagt bare godta magen da! Og evt trene styrke for å stramme den opp litt og gjøre den mer definert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_jomfrua_*
Jeg har så langt nede som 55 kg, selv da hadde jeg tilnærmet sånn mage. Skal jeg gå ned til 50 kg for å bli kvitt magen da? Det er vel ikke særlig smart..

Ved 55 kg er du nesten undervektig. Ved 50 kg ER du undervektig.

Synes ikke tråden er særlig smart i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her lyser det spiseforstyrrelse lang vei. Jeg tror du trenger å få litt hjelp. Kanskje du skal ta kontakt med en kostholdseskpert? Mange treningsstudier feks har en slik tilgjengelig. Du har fått helt feil fokus og vil ikke høre på fornuft som du har fått mye av her inne. Du sier jo selv at selv om du ble tynnere så ble ikke magen borte, ergo magen må du lære deg å leve med dersom den ikke er der fordi du er "dvask" og utrent, da kan core trening hjelpe.

Med den vekta og den høyden tipper jeg du ser rimelig sylslank ut, og magen er det sikkert bare du som ser (les innbiller deg at er der).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreguuud. Jeg har ingen spiseforstyrrelse! Jeg har en helt normal vekt, og ønsker heller ikke gå ned mer. Men jeg vil bli kvitt magefettet, få en flat mage. Det er ikke å være spiseforstyrret!

Jeg ser fornuften i svarene deres, men jeg har ikke lyst til å bare "godta" magen som den er nå. Jeg klarer ikke! Tør ikke vise meg i bikini en gang, jeg som egentlig elsker å være på stranda.. Ganske trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke planer om å leve på 1000 kcal, det bare ble sånn i går pga dårlig allmenntilstand :P Trener ikke per nå forresten..

Men hvorfor MÅ jeg spise masse fett på lavkarbo? Jeg er jo ikke så glad i fett :snurt: Men skal begynne å spise laks/kylling m/grønnsaker til middag da :)

Det er ikke noe rart at du har dårlig allmenntilstand sånn som du spiser.

Her lyser det spiseforstyrrelse lang vei.

Helt klart en veldig usunn og destruktiv holdning på gang her ja, denne tråden bør stenges.

TS: anbefaler deg igjen å slappe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst folkens. Jeg har en sunn vekt og ikke noe mål om å gå ned noe mer. Jeg vil bli kvitt MAGEFETTET. That's all. Jeg skammer meg over å vise meg fram sånn jeg er nå. For kjæresten, i biniki osv. Jeg syns det er kjedelig å ikke kunne kjøpe hva slags klær jeg vil fordi det er et krav at magen ikke synes. Jeg har kanskje komplekser, ja (hvem har ikke det??), men ingen spiseforstyrrelse! Jeg spiste 1000 kcal fordi jeg hadde møkkvondt i hodet. I går ble det 1250 kcal, og i dag skal det bli enda mer. No worries!

Nå har jeg målt på det tykkest, nede rundt buken eller hva det er, den pølsa, og jeg er 83 cm!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde vel også presisere at det lave kaloriinntaket kommer av mindre sultfølelse etter at jeg kuttet sukkeret. Jeg er rett og slett ikke like sulten som før. Kaloritellinga henger ingen siden jeg har talt kalorier i flere år. Nettopp for ikke å overspise pga det enorme karbosuget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmm... Jeg har lest gjennom tråden her og må heve på et par øyenbryn. Til dere som kommenterer; dere mener at TS må godta kroppen sin som den er, men noen av dere overhører kanskje en viktig ting: TS vil IKKE gå ned i vekt. Jeg ble positivt overrasket, for det er en meget god innstilling at du, TS, er bevisst på at vekta di er passende for kroppen din, men magen er det eneste "problemet". Det at du, TS, vil gjøre noe med magen din, er DIN sak. Det er du som skal leve i kroppen din, du har full rett til å bestemme over den.

Jeg skjønner akkurat hva du mener. Jeg går gjennom litt av det samme selv. For under to år siden var jeg god og lubben uten å være direkte tykk (yngstebarnet i søskenflokken, ble skjemt bort), men dette ville jeg ta tak i - turte jo ikke å kle meg i de klærne jeg ville eller gå i badedrakt/bikini. Nå er jeg nærmere 30 kg lettere, slank og spretten som aldri før, og jeg kan kle meg i akkurat det jeg vil. Det er fremdeles noe fett her og der, men disse jobber jeg nå med å erstatte til muskler og få en strammere kropp. Det er dog viktig å ha i bakhodet at vi trenger fett på kroppen, spesielt kvinner. Har vi under 13 % kroppsfett, kan ikke vi ha skikkelig menstruasjon. 13 % høres kanskje mye ut, men det er ikke det.

Det viktigste er å bruke god tid på dette her, prøv ut nye aktiviteter, prøv ut et nytt kosthold og så videre. Jeg leste gjennom innleggene dine om hva du spiser visse dager, og jeg ble litt sjokkert. Du burde ha et veldig variert kosthold med en god del kjøtt eller noe annet som inneholder mye proteiner. Få i deg en skikkelig middag - hver dag - bestående av kjøtt, grønnsaker og eventuelle karbohydrater som fullkornspasta/ris. Jeg spiser ikke ris og pasta, men jeg sørger for å få i meg karbs på annet vis, gjennom frukt og ekstra grønnsaker på tallerkenen. Det å leve på 20g karbo per dag går ikke. Kroppen trenger mellom 60-100, mer dersom du trener.

Glem ikke en skikkelig frokost også! Her går det veldig mye med knekkebrød, men det er jo godt og fullt av fiber (såfremt du velger riktig type, selvsagt). :)

Jeg er også "ferdig" med kaloritellingen da dette er såpass godt plantet i bakhodet etter lang trening, men karbohydratene sørger jeg for å passe på til tider. Dette er litt slitsomt, så av og til blir jeg såpass irritert at jeg gir faen. Derfor må jeg ha en dag i uken hvor jeg kan spise hva jeg vil, dette fungerer så langt.

Hva slags trening bedriver du, og hvor ofte?

Endret av sunglasses
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for skikkelig svar sunglasses! :)Det er godt noen forstår problemstillingen.

Jeg må bare presisere at jeg ikke er redd for verken fett eller proteiner, problemet er at jeg ikke er så glad i den type mat =/ Jeg har egentlig aldri vært spesielt glad i kjøtt. Per nå så får jeg i meg fett fra avocado, mandler, omega 3 kaplser og nattlysolje. I går spise jeg faktisk laks til middag :) Men jeg spiste litt på "tvang", og det er ikke bra det heller. Proteinkilder er skyr, cottage cheese, 0,1 % yoghurt.. Og litt hvitt kjøtt. Jeg skulle ønske det var lettere for meg å spise den maten som jeg vet er bra!

Når det kommer til trening så har det bare blitt periodevis de siste årene. Når jeg først startet med trening for flere år siden trente jeg fast 5 ganger i uka, men selv da forsvant ikke magen. Men på den tiden hadde jeg ikke noe særlig greie på kosthold så jeg spiste nok helt feil (ikke så lett å huske tilbake). For mye karbohydrater er vel ikke en feilantagelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvordan det er når folk ikke forstår ens livsstilsendring, TS, så det er godt at jeg kan gi råd til noen som har det likedan. :)

Hmm... Jeg var/er også kresen i matveien. Etter at jeg foretok kostholdsendring, ble jeg mer åpen for visse matvarer, men det er fremdeles en lang vei igjen. Det å tvinge seg i noe, er aldri bra. Det finnes drøssevis av matvarer der ute som du kan prøve - jeg er sikker på at noe av dem helt sikkert vil bifalle deg langt bedre enn det du tvinger i deg nå. Dette spørs jo selvsagt på økonomi og midler, men leter man lenge nok, finner man noe som passer ens økonomi.

Du sier at du ikke er særlig glad i kjøtt. Det finnes løsninger for det - du kan prøve et vegetarkosthold en periode og se om du liker det bedre? Det finnes gode oppskrifter som gir deg like mye næring og proteiner som du ellers får fra et kjøttbasert kosthold. Dette er litt dyrere, men gull verdt dersom du finner et kosthold du liker og kan leve med.

Vektnedgang består av 90 % kosthold og 10 % trening hvis ikke jeg husker feil, men du vil jo bygge opp muskler og bli kvitt fett, så da bør du kanskje fokusere på å trene mer. Begynn med små styrkeøvelser når du står opp/før du legger deg eller liknende hvis du ikke har tid til å trene 3-5 ganger i uken.

Google "mageøvelser" eller "styrketrening", så finner du haugevis av tips på nettet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_norah_*

først av alt:

jeg har selv en slik type mage på slank kropp, og kan gjerne foreta noen endringer(uten å kutte kalorier) om det hadde ført til mindre mage.

men: jeg spiser 2000 kalorier om dagen, og det ser jeg ikke for meg at du gjør.

jeg googler ikke opp bilder, og jeg regner ikke ut antall karbohydrate jeg spiser(som forøvrig er langt høyere enn ts).

jeg må bare si at selv om du ikke har spiseforstyrrelser, så har du et ganske usunt kroppsfokus.

jeg av alle forstår godt at man kan ønske å endre utseende på en kroppsdel, har tenkt på dette selv, men måten du snakker på det om gjør at jeg bare tenker at du er på en grenselinje om hva du selv synes er normalt å tenke på.......

det finnes mange måte å håndtere kroppen sin på: fettsuging/silikon/ovedreven slanking/overspising/overfokusert sunnhet - i det hele tatt.

felles for denne gruppen er vel at de aldri blir fornøyd, selv etter fysiske endringer, fordi det sitter i hodet.

kanskje du skal tenke at du muligens er en av de mange(meg inkludert) som aldri kommer til å få slank mage, og at faktisk ingen andre bryr seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...