Gjest Gjest Skrevet 1. august 2011 #141 Skrevet 1. august 2011 Jeg tror du sliter med å respektere hanfordi han er tøffel. Ingen skal behøve å bevise for de som påstår å elske dem at de er verdig å bli respektert. Den følelsen skal komme av seg selv fordi man er glad i personen. Er det ikke sånn, så kan man slå opp i stedet for å bli i et forhold bare så man slipper å være singel, men der man plager livet av den andre med sin umodne grensetesting og provokasjoner. Egoisme og umodenhet på alle bauger og kanter. Provokasjoner for å se hva reaksjonen blir fra de som sier de elsker deg, er sånt 16åringer driver med når de frigjør seg fra mamma og pappa og har behov for på nytt å finne ut av hvordan verden funker , slik som man sist gjorde da man var to-tre år.. 2
Gjest Jytte Skrevet 1. august 2011 #142 Skrevet 1. august 2011 Samboeren min er verdens snilleste, bærer meg på gullstol og vet ikke hva godt han skal gjøre for meg. Han overøser meg med komplimenter, vet ikke hvilket ben han skal stå på for å gjøre meg til lags, vasker, lager mat - i det hele tatt, så er han vel det alle kvinner drømmer om i en partner? At han i tillegg er kjekk, trofast med en god stilling, er respektert av venner og i lokalsamfunnet burde vel egentlig gjort at jeg hadde klamret meg til ham og takket alle høyere makter for at han er min... Men det at jeg aldri møter noen motstand, at jeg alltid får viljen min gjør meg slem. Det er akkurat som om jeg prøver å fremprovosere en reaksjon hos ham, få ham til å gi meg noe å bryne meg på. Men det skjer jo ingenting da heller - han ser bare ut som en ulykkelig hundevalp med triste øyne og prøver ENDA mer å gjøre meg til lags. Er det bare meg det er noe galt med, eller er det flere som har opplevd noe tilsvarende? Takknemlig for innspill. Det er ingen drømmemann for meg - jeg hadde klikka. Jeg liker menn med litt "motstand" i, litt "rampete" menn. At jeg ofte faller for slike menn er ikke bare positivt, tvert imot, jeg har nettopp gått gjennom mitt livs største sorg pga en slik mann, men noen tøffel hadde jeg ikke orket leve med. Han vasket og ryddet like mye som meg, laget mat osv .. men jeg hadde alltid motstand, ofte mer enn jeg satte pris på.
Gjest jhkgu Skrevet 1. august 2011 #143 Skrevet 1. august 2011 eksen min var en tøffel. jeg klarer ikke sette fingeren på akkuat hva som gjorde at jeg ikke likte det, men jeg tror at det er fint med den gylne middelveien. Hverken for dominerende eller underlegen. Ting trenger ikke være så svart-hvitt. Disse mennene kan virke som drømmemannen, men om du er i et forhold med en som ALLTID underkaster seg, føler jeg forholdet mister likevekten og gnisten. Mulig fordi det signaliserer usikkerhet og det er et trekk jeg ikke ser så attraktivt. "En typisk nice guy oppfattes å sette behovene til andre før hans egne, unngår konfrontasjoner, ikke favoriserer, gir emosjonell støtte, og generelt fungerer fint mot kvinner."
AnonymBruker Skrevet 1. august 2011 #144 Skrevet 1. august 2011 Var i et lignende forhold selv, men eksen min var så snill mot meg i bunn og grunn fordi han hadde ekstremt dårlig selvtillitt. Det siste jeg ønsket meg var en tøffel, men mannen klarte jaggu å tøfle seg selv! Jeg tok det opp med han mange mange ganger, men ingenting gikk inn. Endte med at jeg ble dypt deprimert, men heldigvis kom meg ut av det hele! Det er trist å tenke tilbake på, fordi det føles så galt å ha den reaksjonen av at en person er så snill mot deg. Og med denne historien menes ikke at jeg ønsker en som er slem, men jeg klarte bare ikke hele den "jeg-klarer-ikke-la-være-å-ta-på-deg-og-jeg-blir-hjemme-hver-helg-og-velger-å-ikke-ha-et-liv-utenom-deg"-greia. Var fryktelig slitsomt, følte jeg hadde ansvar for både min egen helse og hans psykiske tilstand. Men takk gud, nå er det over Og jeg har det SUPERT!
Gjest BettyBoop28 Skrevet 1. august 2011 #145 Skrevet 1. august 2011 (endret) Ingen skal behøve å bevise for de som påstår å elske dem at de er verdig å bli respektert. Den følelsen skal komme av seg selv fordi man er glad i personen. Er det ikke sånn, så kan man slå opp i stedet for å bli i et forhold bare så man slipper å være singel, men der man plager livet av den andre med sin umodne grensetesting og provokasjoner. Egoisme og umodenhet på alle bauger og kanter. Provokasjoner for å se hva reaksjonen blir fra de som sier de elsker deg, er sånt 16åringer driver med når de frigjør seg fra mamma og pappa og har behov for på nytt å finne ut av hvordan verden funker , slik som man sist gjorde da man var to-tre år.. Alle har selv et ansvar for å sette seg i respekt. Er forøvrig enig med deg i det andre du sier. Endret 1. august 2011 av BettyBoop28
Gjest BettyBoop28 Skrevet 1. august 2011 #146 Skrevet 1. august 2011 Men at mannen din legger seg langflat betyr ikke at du har fritt fram for å være en demon mot vedkommende, uten å behøve å ta ansvar for dine egne handlinger. Blir man en diktator når forholdene innbyr til det sier det alt om det usikre, umodne menneske man er, som er både maktsyk og avhengig av at andre lager grenser for deg før du klarer å fungere. Altså på et barnestadie, og ikke noe som passerer etter trassalderen. Nei selvfølgelig har man ikke rett til å være slem mot noen. om du leser ts innlegg så ønsker hun ikke være slem, jeg tror ikke helt hun skjønner hvorfor hun blir slem, men man får liksom et sinne og en frustrasjon i en slik situasjon som dessverre av og til kommer ut i at man blir en demon. Kanskje har man til og med prøvd å si på en fin måte at vær så snill ikke føy deg etter meg alltid og ha dine egne meninger og så endrer det seg ikke og det er da ts klikker.. tror jeg. Her må både ts og typen hennes ta tak i seg selv. Jeg tror begge er svært usikre på seg selv.
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2011 #147 Skrevet 1. august 2011 Det var som jeg skulle skrevet startinnlegget selv... Har skummet å lest litt i jakt på gode råd for hvordan vekker man en slik partner? Er selv gift med en. Vi har 3 barn, hus, bil og fulle jobber. Mangler ikke på tidsklemme. Føler vi begge bidrar bra i hverdagen, men det er mor/jeg som er familiens adm.dir., logistikksjef, renholdssjef, lekseansvarlig, kokk osv. Far adlyder ordre. Dette blir for meg feil, og jeg savner far i rollen som sikkerhetssjef og ikke minst en man kan kommunisere med og ikke bare til.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 1. august 2011 #148 Skrevet 1. august 2011 Det var som jeg skulle skrevet startinnlegget selv... Har skummet å lest litt i jakt på gode råd for hvordan vekker man en slik partner? Er selv gift med en. Vi har 3 barn, hus, bil og fulle jobber. Mangler ikke på tidsklemme. Føler vi begge bidrar bra i hverdagen, men det er mor/jeg som er familiens adm.dir., logistikksjef, renholdssjef, lekseansvarlig, kokk osv. Far adlyder ordre. Dette blir for meg feil, og jeg savner far i rollen som sikkerhetssjef og ikke minst en man kan kommunisere med og ikke bare til. Vel. Du gifta deg med han..Har dere kommunikasjonsproblemer dra han med deg i parterapi eller noe.
Gjest Bond Skrevet 1. august 2011 #149 Skrevet 1. august 2011 Tråden ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker Bond, mod
Gjest MrR Skrevet 1. august 2011 #150 Skrevet 1. august 2011 Du vet det han presterer å lire av seg på TV er forberedt og regissert ikke sant, og at han får betalt for å spille den rollen i de programmene... Uansett ikke noe forbilledlig måte å prøve seg på "konfliktløsning" med. Å kjefte andre huden full for å få viljen sin er uansett et umodent, tyrrannisk trekk. For Ramsay så er det et påtatt og planlagt realitivirkemiddel som aldri kommer til å funke om man går fram sånn i sitt eget privatliv... Vil si man ikke har mye sosial kompetanse om man begynner å leke Hells Kitchen hjemme for å få tvunget gjennom viljen sin.. Da er man mer tyrann enn mann. Ser man han på TV og tror det er veien å gå i hjemmet så har man i beste fall misforstått og i alle tilfeller misforstått stereotypien om den bossy, nådeløse, britiske resturantkjøkkensjefen som Ramsay kopierer og spiller ut til perfeksjon på TV.. Handler ikke om å kjefte noen huden full, men om å si i fra hvordan ting faktisk ligger an. Selvfølgelig er det mye skuespill, men han står også med rak rygg rett fremfor folk som er klare til å slå han rett ned så lenge han vet at det er han som har rett og ikke dem!
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2011 #151 Skrevet 2. august 2011 Handler ikke om å kjefte noen huden full, men om å si i fra hvordan ting faktisk ligger an. Selvfølgelig er det mye skuespill, men han står også med rak rygg rett fremfor folk som er klare til å slå han rett ned så lenge han vet at det er han som har rett og ikke dem! Som sagt: Dette er regissert og forberedt på forhånd, hva som skal skje og alle deltagere der er inneforstått med at det er reality-teater de er med på. Så våkn opp og velkommen til den virkelige verden. Realitytv bør uansett ikke være noens standard å gå etter i eget liv...
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2011 #152 Skrevet 2. august 2011 om du leser ts innlegg så ønsker hun ikke være slem, jeg tror ikke helt hun skjønner hvorfor hun blir slem, men man får liksom et sinne og en frustrasjon i en slik situasjon som dessverre av og til kommer ut i at man blir en demon. Ja, når man er 16 år og komplett umoden i hodet sitt fortsatt. Ikke når man er blitt voksen. Det fins ingen unnskyldning dessverre.
Gjest BADBOY Skrevet 2. august 2011 #153 Skrevet 2. august 2011 Typpisk norske jentene! Derfor vi drar damer ifleng fordi vi ser på dere som de bitches dere er og dere ELSKER det. HAHA!
Gjest No_glitter Skrevet 2. august 2011 #154 Skrevet 2. august 2011 Min samboer er av den snille typen. Nesten litt for snill. Men jeg ville aldri ha byttet ut dette karaktertrekket ved ham - det er så uendelig godt å ha en som ham! Jeg vet at han er der for meg uansett. Hvorfor må det være motstand på akkurat de punktene der partneren gir etter? Det går fint an å "sparre" på andre områder. Intellektuelt for eksempel? Ikke bare være ute etter å ha en partnere som reagerer nøyaktig slik som man ønsker det til enhver tid? Spør du meg, fortjener dere ikke de som er "for snille". Dere setter ikke pris på den de er men vil til enhver tid søke å forandre på dem. Men gjør dere det, vil dere nok finne noe annet som er feil. En partner er ikke skreddersydd etter ens egne egoistiske ønsker. Sett heller pris på det gode de har og søk utfordringer der det kan styrke forholdet heller enn å ødelegge det.
Shinana Skrevet 2. august 2011 #155 Skrevet 2. august 2011 Til dere som oppfører dere som bitches pga for snill partner: Siden dere er klar over at dere oppfører dere slik; hvorfor gjør dere ikke noe med situasjonen? Jeg mener, ta opp problemet eller avslutt forholdet hvis dere ikke har respekt for partneren, eller gjør noe med deres egen holdning/oppførsel! Det blir for dumt å til stadighet såre en person som kun forsøker å gjøre det beste for dere. Gå ut å forsøk å finne en som kan gi dere "verdig" motstand! Det er ren unnfallenhet å ikke foreta seg noe når dere føler slik! 2
Gjest tronder Skrevet 2. august 2011 #156 Skrevet 2. august 2011 Det var som jeg skulle skrevet startinnlegget selv... Har skummet å lest litt i jakt på gode råd for hvordan vekker man en slik partner? Er selv gift med en. Vi har 3 barn, hus, bil og fulle jobber. Mangler ikke på tidsklemme. Føler vi begge bidrar bra i hverdagen, men det er mor/jeg som er familiens adm.dir., logistikksjef, renholdssjef, lekseansvarlig, kokk osv. Far adlyder ordre. Dette blir for meg feil, og jeg savner far i rollen som sikkerhetssjef og ikke minst en man kan kommunisere med og ikke bare til. Jeg har hatt utbytte av boka: No more mr nice guy, skrevet av Robert Glover. Sier ikke at dette er fasiten på noe, men den har en steg-for-steg modell man kan starte med. Det gjør hele prosjektet litt mer overkommelig, samt gir en beskrivelse for hvorfor en del menn ender som såkalte "Nice guys". Men, hvis dere skulle starte opp med dette, vær forbredt på tunge dager og en følelse i mannen av å være fortapt i perioder. Det er tross alt en fundamental omskifting av hans måte å kommunisere med verden på. Det er derfor viktig med støtte av deg og andre menn i disse periodene (altså, vær der, men ikke prat ut om alt mellom himmel og jord slik som er vanlig mellom damer). Lykke til
Gjest Ziggy Skrevet 3. august 2011 #157 Skrevet 3. august 2011 Når menn gir seg og "legger seg flate" som det sies, så er det vel som oftest for å beholde husfreden og slippe mer mas. Når alt kommer til alt så er det jo fantastisk hva daner godtar om man bare gir den en følelse av at de har kommet på det selv. Leser forresten har at damer vil at mannfolk skal stå for meningene sine. Så om dere spør og graver om dere er feite, så godta et ærlig svar da!
Gjest OA Skrevet 3. august 2011 #158 Skrevet 3. august 2011 Min løsning er enkel. Være enslig hele livet. m.v.h Mann 28
Phoenixx Skrevet 11. september 2011 #159 Skrevet 11. september 2011 Kjæresten min er også slik. Eller, han kan si meg i mot om han er uenig, og står på sitt. Men han er alt for snill.. Jeg er blitt bortskjemt og føler meg av og til som en skikkelig bitch:/ Don't know what to do, for det virker som han lever for at jeg skal ha det bra. Jeg elsker han, problemet er ikke engang han, problemet er egentlig at jeg ikke klarer å oppføre meg ordentlig. Jeg er ikke like snill tilbake:(
Stefan Skrevet 11. september 2011 #160 Skrevet 11. september 2011 Mye skremmende lesning her. Ikke rart mange vaker ut og inn av dårlige forhold... 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå