Gå til innhold

Han er FOR snill...


Gjest Ruskesara

Anbefalte innlegg

Gjest mann

Jeg er en gutt på 18 år som også har vært i samme situasjon, men der var det jeg som var altfor snill (tror jeg da)

Jeg var sammen med ei jente som var 1 år yngre enn meg. Det var nesten alltid jeg som tok initiativet til å møte henne, ligge over hos henne. Ja rett og slett vise henne og andre mennesker at jeg elsket henne. men det var hun som tok initiativet til å bli sammen med meg. Etter bare noen måneder dumpa hun meg, fordi hun hadde mistet følelsene for meg. jeg var knust, og lurte på hva jeg gjorde galt, men hun sa at det ikke var noens feil, det var følelsenes feil.

Nå i ettertid når jeg prøver å sjekke opp andre jenter, er jeg kanskje fortsatt for snill og ikke for mye frempå. Jeg er som regel den som ender opp med å passe på veska til den jenta jeg prøver meg på.. xD

Hva er galt? Er jeg for sjenert? Er jeg for snill? Er jeg ikke frekk nok? Er jeg ikke skikkelig frempå?

Hva liker jenter best? : Trofaste, snille, kjære gutter som alltid behandler deg som en prinsesse, hvor jenta alltid kommer først?

Eller litt frekke gutter, som når som helst kan finne på å kline med en annen jente på neste fest?

Setter stor pris på svar! =)

Det siste. Det er de typene gutter som er mest attraktive og har penest damer. Innerst inne vil blir alle damer tent av slike fyrer.

Derfor må du som er en "tøffel" bare forandre deg, og bli som dem. Sett deg selv først, ikke dama. Da skal du se du får mye napp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du fortsetter å være slem, kommer du til å miste han. Men man vet kanskje ikke hva man har før man mister det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stillness

I et forhold syns jeg det skal være slik at man skal kunne si sin mening,og også være uenig.Det skal ikke være slik at en skal bestemme alt for det blir ikke noe bra forhold ut av det.Slik tenker jeg i hvert fall.

Er sammen med en mann som ikke tør å si hva han mener og det er alltid jeg som må bestemme alt.Jeg har ikke lyst til å bestemme alt,og dette har jeg tatt opp flere ganger.Det å gå rundt å bestemme alt får meg til å føle meg som moren hans,og ikke kjæresten hans.

Det å være snill er noe helt annet og det er bare positivt i mine øyne. Men det går an å være snill og samtidig kunne si ifra.

Det er ikke bare sort eller hvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest

Det siste. Det er de typene gutter som er mest attraktive og har penest damer. Innerst inne vil blir alle damer tent av slike fyrer.

Derfor må du som er en "tøffel" bare forandre deg, og bli som dem. Sett deg selv først, ikke dama. Da skal du se du får mye napp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest

Takk for svar! Men hvor vanskelig er det ikke å skifte om helt da? Fra den snille gutten til badboy.. Noen forslag på hvordan jeg burde gå frem for å sjekke opp dame som badboy? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mann

Takk for svar! Men hvor vanskelig er det ikke å skifte om helt da? Fra den snille gutten til badboy.. Noen forslag på hvordan jeg burde gå frem for å sjekke opp dame som badboy? :P

Det er faktisk ikke så vanskelig som mange skal ha det til å være.

Når du er på sjekkern er det viktigste at du oppfører deg direkte. Du skal ikke være drittsekk, men man skal være bestemt og vite hva du vil. Det er lettere å beskrive om man tar for seg et par situasjoner:

På dansegulvet: Om du ser noen du liker, se etter blikk. Om ei dame ser på deg, smiler og ser sjenert litt bort fra deg når øynene deres møter, kan det tyde på at det er en viss interesse. Ikke vær redd for å gå bort å danse med henne. Vær klar i kroppsspråket, ikke vær redd for å vise at du er interessert i henne. Jenter hater gutter som ter seg usikkert og nærmest trygler om en dans.

Når du ber ut på date: Bestem deg for et par aktuelle dateopplegg på forhånd. Du skal ikke gi henne mer enn et alternativ, men det kan være veldig greit å ha et opplegg i bakhånd om et sted f. eks er stengt eller noe annet skulle skje. Da unngår man å virke vinglete.

Ha gjerne en helkveld klar på forhånd, da er det større sjanse for at du tar den du vil ha med storm siden de ikke får tid til å tenke igjennom hva som skjer underveis. Åpner man opp med for mye usikkerhet vil det kunne få jenta til å tvile på deg og hva du vil, og det er absolutt ikke bra i en datingfase.

Når du har vært på en date skal du ikke være klengete i etterkant, det kan fort oppfattes som å være en mammadalt klegge, du skal vise at du også har et eget liv og at du derfor ikke trenger å svare henne på meldinger innen ti sekunder, ei heller dilte etter henne på alt hun foretar seg. For all del, man skal selvsagt svare og bli med på noen ting (foreslå selv også) men man skal ikke være en selvutslettende jypling, noe som kan bli oppfattet som svakhet. Er hun interessert nok vil hun også ta kontakt med deg slik at det ikke bare blir et enveis-interesseopplegg fra din side. La jenta komme til deg iblant, so to speak.

It's a lot more to this en man rekker å skrive i kveld, men jeg tror det å være bestemt og ikke vise for mye usikkerhet er essensen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest

Det er faktisk ikke så vanskelig som mange skal ha det til å være.

Når du er på sjekkern er det viktigste at du oppfører deg direkte. Du skal ikke være drittsekk, men man skal være bestemt og vite hva du vil. Det er lettere å beskrive om man tar for seg et par situasjoner:

På dansegulvet: Om du ser noen du liker, se etter blikk. Om ei dame ser på deg, smiler og ser sjenert litt bort fra deg når øynene deres møter, kan det tyde på at det er en viss interesse. Ikke vær redd for å gå bort å danse med henne. Vær klar i kroppsspråket, ikke vær redd for å vise at du er interessert i henne. Jenter hater gutter som ter seg usikkert og nærmest trygler om en dans.

Når du ber ut på date: Bestem deg for et par aktuelle dateopplegg på forhånd. Du skal ikke gi henne mer enn et alternativ, men det kan være veldig greit å ha et opplegg i bakhånd om et sted f. eks er stengt eller noe annet skulle skje. Da unngår man å virke vinglete.

Ha gjerne en helkveld klar på forhånd, da er det større sjanse for at du tar den du vil ha med storm siden de ikke får tid til å tenke igjennom hva som skjer underveis. Åpner man opp med for mye usikkerhet vil det kunne få jenta til å tvile på deg og hva du vil, og det er absolutt ikke bra i en datingfase.

Når du har vært på en date skal du ikke være klengete i etterkant, det kan fort oppfattes som å være en mammadalt klegge, du skal vise at du også har et eget liv og at du derfor ikke trenger å svare henne på meldinger innen ti sekunder, ei heller dilte etter henne på alt hun foretar seg. For all del, man skal selvsagt svare og bli med på noen ting (foreslå selv også) men man skal ikke være en selvutslettende jypling, noe som kan bli oppfattet som svakhet. Er hun interessert nok vil hun også ta kontakt med deg slik at det ikke bare blir et enveis-interesseopplegg fra din side. La jenta komme til deg iblant, so to speak.

It's a lot more to this en man rekker å skrive i kveld, men jeg tror det å være bestemt og ikke vise for mye usikkerhet er essensen.

Takk for svar!(:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror litt på balanse i snillhet, dvs at det funker best om man er å betrakte som omtrent like snille. Men med snill så tenker ikke jeg på selvutslettende eller uten egne meninger.

Jeg er strålende fornøyd med å ha funnet en som nok er å betrakte som veldig snill, antakelig en av de som noen av dere ville blitt gal av å være sammen med. Men det passer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uten

Riktig mange innlegg med damer som viser karaktertrekk som virkelig ikke er attraktive. Som usikre valper som higer etter grensesetting, det å se hvor langt man kan gå før partneren setter en på plass eller ydmykes til under mennesklig verdighet.

Og dette skal jeg liksom attraheres av? Jeg skal ha en kvinne som tilfører noe mer enn 'jeg vil møte motstand'. Hvis hun ikke er vel så mye opptatt av hva hun kan tilføre forholdet som av hva hun kan få ut av det, vel så glem forsøket. Synes kvinner idag virker temmelig umodne, ute av stand til å skape seg noen leveregler, selvrespekt og stolthet uten en mann som kan 'sette de litt på plass'. Jeg trenger ikke en trassig tenåringsjente på jakt etter å få fastsatt grenser, jeg trenger en kvinne som kan tilføre noe i et forhold. Hvor finner jeg en slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er en tøffelhelt altså :murvegg:

Men det kan være veldig vanskelig å vite hva du skal gjøre med det, i og med at du ikke vil han skal ta en u-sving å forandre seg til en 'badboy' istedet som bare drikker øl foran TVen og kjefter på deg for at du ikke er kjapp nok å lage ferdig maten hans. Du bør snakke med han og fortelle han hva du vil. Han kommer nok til å undres over hvorfor du ikke er fornøyd med den flotte tilværelsen du har, men det er jo ikke hans problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sint mann

Må innrømme at jeg blir veldig sint av mange kvinner sitt svar her. Jeg ser i ettertid at jeg ble litt tøffel i forholdet med exen min. Jeg hadde ikke problemer med å ha egne meninger , men jeg gjorde alt for å skjemme henne bort. Det er naturlig for meg å gjøre det med dem jeg er glad i. Det som såret meg i ettertid er istedenfor å være et årleit menneske og gjøre det samme tilbake ble hun bare bortskjemt og litt slem. Jeg syns at når vi tros alt er homosapiens bør kvinner slutte og forvente huleboeren som "utfordrer" henne og heller være snille tilbake mot gutter som er årleite. Jeg sier ikke at gutten ikke skal stå for meningene sine, på samme måte som at jeg ikke ville holdt ut en jente som ikke har sterke meninger.

Nå vil jeg ikke at dere skal tro at dette er et angrep på alle kvinner. Jeg vet det er mange av dere som har nydelig personlighet, og har utviklet seg forbi 1960.

Til Ts. Hvor mye hadde det kostet deg og båret ham på en gullstol, og gjort alt du kunne for at han skal ha det bra. Kanskje du i samme slengen ta en prat med ham om hva som plager deg i forhold til manglende evne til å ytre uenigheter. Komunikasjon og omsorg er stikkordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg blir veldig sint av mange kvinner sitt svar her. Jeg ser i ettertid at jeg ble litt tøffel i forholdet med exen min. Jeg hadde ikke problemer med å ha egne meninger , men jeg gjorde alt for å skjemme henne bort. Det er naturlig for meg å gjøre det med dem jeg er glad i. Det som såret meg i ettertid er istedenfor å være et årleit menneske og gjøre det samme tilbake ble hun bare bortskjemt og litt slem. Jeg syns at når vi tros alt er homosapiens bør kvinner slutte og forvente huleboeren som "utfordrer" henne og heller være snille tilbake mot gutter som er årleite. Jeg sier ikke at gutten ikke skal stå for meningene sine, på samme måte som at jeg ikke ville holdt ut en jente som ikke har sterke meninger.

Nå vil jeg ikke at dere skal tro at dette er et angrep på alle kvinner. Jeg vet det er mange av dere som har nydelig personlighet, og har utviklet seg forbi 1960.

Til Ts. Hvor mye hadde det kostet deg og båret ham på en gullstol, og gjort alt du kunne for at han skal ha det bra. Kanskje du i samme slengen ta en prat med ham om hva som plager deg i forhold til manglende evne til å ytre uenigheter. Komunikasjon og omsorg er stikkordet.

Jeg er helt enig med deg, men tror også at folk rett og slett er forskjellige, og noe handler også om erfaring og modenhet. Min X var nokså selvsentrert og selvopptatt, og ofret egentlig ikke særlig mye for meg bare fordi det betydde noe for meg eller oss. Isåfall fikk jeg godt nok merke at det var det det var- et offer. Det er en milevis forskjell til nåværende kjæreste som virkelig vil meg og oss alt det beste. Som gjør en hel masse ting for meg bare for å glede meg. Helt fantastisk. Har ingen behov for å være sammen med en oppdrager, men ja, jeg trenger en som er rimelig likt mentalt utstyrt, men det er noe annet.

Så til dere gutta som faktis er snille og "tøfler"; fortsett med det! Dere vil finne en som vet å sette pris på det, og hun er virkelig heldig! For det er de verdiene som gjelder i det lange løp. Det å se den andre, gi det lille ekstra, og ikke minst sette sine egne behov tilside i blant fordi det betyr noe for den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg synes ikke man burde fraskrive seg noen fordi de er FOR snille. Jeg hadde det synet på kjæresten min en stund. Jeg møtte aldri motstand, og jeg testet grenser. Jeg gjorde det slutt, men angret etterpå. Heldigvis ville han ta meg tilbake, og etter det begynte vi å jobbe med forholdet vårt. Jeg merker veldig på meg selv at dersom jeg "tvinger" meg selv til å være grei tilbake, så blir jeg også mer ydmyk. Jeg legger merke til hans behov, hans dårlige dager.

Nå beskriver jeg det som at dette er noe som ikke kommer naturlig for meg, og det er meningen. Jeg må jobbe med meg selv for at jeg skal være ydmyk i forholdet. Og det fungerer. Han er ikke lengre FOR snill, fordi jeg har kommet ned på hans nivå. Et roligere nivå hvor vi er snille mot HVERANDRE. Gjensidighet.

MEN, jeg er bare et menneske. Selv om jeg aldri så mye ønsker å være snill og grei hele tiden, så blir jeg likevel noen ganger et troll. Spesielt under PMS. Jeg er sur, kranglete og bitch. Dersom han forteller dette til meg, så klarer jeg å ta meg sammen. Dersom han overser det, så fortsetter jeg bare, jeg er ikke bevisst hvordan jeg er ...

jeg synes dette er noe som må gå begge veier. Dersom kvinnen skal jobbe med bitchingen sin, så kan godt mannen jobbe med å sette grenser for seg selv. Det gjør samlivet mye enklere dersom begge jobber mot et mål. Kommunikasjon er nøkkelordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Synes kvinner idag virker temmelig umodne, ute av stand til å skape seg noen leveregler, selvrespekt og stolthet uten en mann som kan 'sette de litt på plass'. Jeg trenger ikke en trassig tenåringsjente på jakt etter å få fastsatt grenser, jeg trenger en kvinne som kan tilføre noe i et forhold. Hvor finner jeg en slik?

Jepp, tiår med likestillingsfadese har gjort mange jenter utrolig selvsentrerte og mer opptatte av hva de kan kreve fremfor hva de kan tilby.

For å svare på ditt spørsmål, det finnes noen, men det virker som om de blir stadig færre. Er også enig med deg, vil heller ikke ha noen trasige tenåringsjenter som trenger oppdragelse. Skulle jeg få behov for å sjefe, sette grenser og oppdra så vil jeg i så fall heller skaffe meg en hund. I forhold vil jeg ha noen som har lært å sette grenser for sin egen atferd og har en viss selvkontroll, noe desverre mange jenter ikke har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også enig med deg, vil heller ikke ha noen trasige tenåringsjenter som trenger oppdragelse. Skulle jeg få behov for å sjefe, sette grenser og oppdra så vil jeg i så fall heller skaffe meg en hund. I forhold vil jeg ha noen som har lært å sette grenser for sin egen atferd og har en viss selvkontroll, noe desverre mange jenter ikke har.

Nå er det vel ingen av oss damer som ønsker oss en pappaskikkelse som skal irettesette oss når det kommer til hver minste lille ting. Det som er ekstremt kjedelig er disse tøffelheltene som tripper rundt bare du trekker pusten. De som gjør alt og ordner alt for deg, når og hvor som helst. Det tar hele spenningen og lidenskapen ut av et forhold. Man blir sammen med en robot fremfor en mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest tanika

Har heller ville hatt en tøffelhelt enn den sure grinebiteren av en samboer jeg har. Humørsvingninger from hell som har gått i arv siden Gud vet når. Går meg på nervene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Enda en mann

Det siste. Det er de typene gutter som er mest attraktive og har penest damer. Innerst inne vil blir alle damer tent av slike fyrer.

Derfor må du som er en "tøffel" bare forandre deg, og bli som dem. Sett deg selv først, ikke dama. Da skal du se du får mye napp!

Signerer denne, problemet med jenter er at følelser styrer alt, du kan derfor aldri høre på hva jenter sier de vil ha for de følelser som dukker opp er nemlig ikke der da de sier det.

Jeg vil råde deg å aldri ta jenter seriøst, respektere eller være snille mot dem. I de aller fleste tilfeller vil de forsvinne etterhvert. Selv skjønner jeg ikke hvorfor kvinner i det hele tatt fikk stemmerett, svake menn med makten?

Jeg har aldri hatt hell med jenter de ganger jeg har tatt dem seriøst, vert snill eller imøtekommende. Derimot når jeg er overlegen, arrogant, slem og overser dem da får jeg napp med en gang og de blir stormforelsket, du trenger ikke løfte en finger for de vil jage etter deg.

For å ta en historie. Hadde en kjæreste i 3 år hvor jeg i hovedsak oppførte meg slem og overlegen, jeg sa faktisk ting til henne som fikk henne til å grine. Men de siste månedene før det ble slutt begynte jeg å bli god mot henne, gi mer kos og varme osv fordi hun hadde sagt hun ønsket det (hahaha). Tenkte jeg skulle gjøre det da å se nå da om ikke det gikk i vasken, og jaggu hadde jeg ikke rett i at det gjorde det.

Så fikk jeg jo den klassiske at kjemien og følelsene var ikke der lenger da. Jaja det var jo rart.

Så husk: Kvinner ER det svake kjønn, og de skal IKKE respekteres. Gjør du det vil du ende opp ulykkelig. Du er tross alt mann så vær en.

IKKE få deg barn med mindre du vet du kan beholde dem selv og vil ha dem.

Håper mine råd gir deg lykke i fremtiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sint Mann

Jeg synes ikke man burde fraskrive seg noen fordi de er FOR snille. Jeg hadde det synet på kjæresten min en stund. Jeg møtte aldri motstand, og jeg testet grenser. Jeg gjorde det slutt, men angret etterpå. Heldigvis ville han ta meg tilbake, og etter det begynte vi å jobbe med forholdet vårt. Jeg merker veldig på meg selv at dersom jeg "tvinger" meg selv til å være grei tilbake, så blir jeg også mer ydmyk. Jeg legger merke til hans behov, hans dårlige dager.

Nå beskriver jeg det som at dette er noe som ikke kommer naturlig for meg, og det er meningen. Jeg må jobbe med meg selv for at jeg skal være ydmyk i forholdet. Og det fungerer. Han er ikke lengre FOR snill, fordi jeg har kommet ned på hans nivå. Et roligere nivå hvor vi er snille mot HVERANDRE. Gjensidighet.

MEN, jeg er bare et menneske. Selv om jeg aldri så mye ønsker å være snill og grei hele tiden, så blir jeg likevel noen ganger et troll. Spesielt under PMS. Jeg er sur, kranglete og bitch. Dersom han forteller dette til meg, så klarer jeg å ta meg sammen. Dersom han overser det, så fortsetter jeg bare, jeg er ikke bevisst hvordan jeg er ...

jeg synes dette er noe som må gå begge veier. Dersom kvinnen skal jobbe med bitchingen sin, så kan godt mannen jobbe med å sette grenser for seg selv. Det gjør samlivet mye enklere dersom begge jobber mot et mål. Kommunikasjon er nøkkelordet.

Jeg er enig med deg at en mann må sette grenser. Akkurat som at det sikkert er noen kvinner som sliter med det samme. Men jeg syntes det blir litt dumt hvis grensene som må settes er fordi han er snill, og hun uten noen god grunn blir bitch. Da er det bare dårlig oppførsel fra hennes side. Når kvinnene blir sammen med en klassisk badboy kommer pluttselig denne klagen "Jeg gjør alt mulig for ham, men han tar ikke hensyn til meg og mine følelser". Men hun tenner på denne drittsekken fordi han er dominant. Jeg leser om gutter som må presse seg selv til å bli litt hensynsløse fordi forholdene de er i fungerer bedre da. Det er bare dumt. Hva med det gyldne bud "Gjør mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg. Gjensidighet er også et fint ord.

Igjen så må jeg påpeke at jeg vet det er mange kvinner der ute som er utrolig snille tilbake i et forhold, men det er noen skumle tendenser der ute med noen bortskjemte jenter som ikke er hensynfulle mot snille gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T-man

Jepp, tiår med likestillingsfadese har gjort mange jenter utrolig selvsentrerte og mer opptatte av hva de kan kreve fremfor hva de kan tilby.

For å svare på ditt spørsmål, det finnes noen, men det virker som om de blir stadig færre. Er også enig med deg, vil heller ikke ha noen trasige tenåringsjenter som trenger oppdragelse. Skulle jeg få behov for å sjefe, sette grenser og oppdra så vil jeg i så fall heller skaffe meg en hund. I forhold vil jeg ha noen som har lært å sette grenser for sin egen atferd og har en viss selvkontroll, noe desverre mange jenter ikke har.

Kunne ikke vert mer enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...