Gå til innhold

Han er FOR snill...

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hundre prosent enig i dette. Jeg er hundre og ti prosent for likestilling, men feminisme er å dra likestillingen vel langt i mine øyne. Jeg synes faktisk det er synd at mange misforstår de begrepene (og dermed tror at likestilling automatisk er feminisme), for likestilling er i mine øyne en fin ting.

Personlig hadde jeg følt meg lite feminin om kjæresten min vasket, laget middag eller gjorde typiske "jenteting". Nå liker jeg å gjøre sånt, så jeg er kanskje heldig der. Jeg mener ikke at det betyr at han ikke kan lage middag til meg hvis jeg er syk en dag, men om han skulle gjort det på permanent basis... Vel, jeg har noen venninner som skryter av typene sine på det planet, jeg er bare ikke der.

Det er ingenting galt i at noen ønsker det sånn, men sånn er altså ikke jeg. :)

Dette blir vel helt off topic, men jøss, er det feminint å lage mat? Jeg kjenner mange menn som er skikkelig gode til å lage mat, og de færreste av disse framstår som feminine/myke (eller mer sånne gjennomført femininiserte menn som dere kanskje tenker på?). tvert i mot, mange av dem er av de mest guttete/mannete i omgangskretsen (selvstendige, sterke meninger osv, i tillegg til antatt testosteronnivå basert på utseende)...

Slik jeg ser det, basert på egen erfaring, så er ikke det viktigste AT han f eks lager mat og vasker, men hva som er alternativet om han IKKE gjør det. Samboern min har en tendens til å akseptere å ha det i overkant skittent rundt seg (når han har bodd alene), framfor at det er en machoting blir det heller en sløvhet. Så han måtte jo kompensert for denne sløvheten på en eller annen måte da...(greit at han jobber og tjener penger og ser bra ut, men det gjør jeg også).

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Dette blir vel helt off topic, men jøss, er det feminint å lage mat? Jeg kjenner mange menn som er skikkelig gode til å lage mat, og de færreste av disse framstår som feminine/myke (eller mer sånne gjennomført femininiserte menn som dere kanskje tenker på?). tvert i mot, mange av dem er av de mest guttete/mannete i omgangskretsen (selvstendige, sterke meninger osv, i tillegg til antatt testosteronnivå basert på utseende)...

Det har vel med oppvekst og holdninger å gjøre at jeg tenker sånn. Jeg skjønner at folk er uenige med meg, og jeg aksepterer det, men sånn tenker jeg altså. :)

Skrevet

Det er ingen menn, med respekt for seg selv, som lar det være opp til andre hvordan de ser ut og føler seg.

Attraktive menn tar ansvar for seg selv.

Skrevet
Det er ingen menn, med respekt for seg selv, som lar det være opp til andre hvordan de ser ut og føler seg.

Attraktive menn tar ansvar for seg selv.

Mulig jeg er dum, men jeg skjønner ikke hva du mener og hvilken sammenheng det har med det du siterte :)

Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet

Samboeren min er litt merkelig på den måten. Hun kan ha sine dager der hun syter og klager over alt mulig, og om jeg forsøker å ignorere henne, gjøre det hun ber om eller unngå å krangle, så syter og klager hun bare enda mere. Når jeg da hever stemmen og setter henne på plass, så er hun plutselig i strålende humør- nesten som om det var dét hun var ute etter hele tiden.

• Liker 2
Gjest Gjest_mann_*
Skrevet
Samboeren min er litt merkelig på den måten. Hun kan ha sine dager der hun syter og klager over alt mulig, og om jeg forsøker å ignorere henne, gjøre det hun ber om eller unngå å krangle, så syter og klager hun bare enda mere. Når jeg da hever stemmen og setter henne på plass, så er hun plutselig i strålende humør- nesten som om det var dét hun var ute etter hele tiden.

Ja, jeg vet, og det er helt utrolig at mange jenter er så enkle. Skjønner veldig godt at bad boys har hell med jenter når de er så forutsigbare, det gjør det veldig lett å drive et psykologisk spill for de som ønsker det.

Som sagt tidligere, så innrømmer jeg at jeg tidligere var en av de menn som gikk i denne "fellen", men jeg tok etterhvert til fornuften og skjønte at - i en tid der man skulle tro "likestilling" og feminisme skulle løsrive kjønnene fra et fastlåst mønster - så ser man derimot at kjønnene blir ytterligere forankret i gamle kjønnsstereotyper. Mitt håp for fremtiden er at flere menn greier å skjønne dette tidligere enn jeg selv gjorde og på den måten greier å rette opp noe av skjevhetene på kjønnsmarkedet. For det er egentlig ikke spesielt vanskelig når man bare innser det, da gjør man stikk motsatt av det man lærte under oppveksten.

Skrevet
Ja, jeg vet, og det er helt utrolig at mange jenter er så enkle. Skjønner veldig godt at bad boys har hell med jenter når de er så forutsigbare, det gjør det veldig lett å drive et psykologisk spill for de som ønsker det.

Det er da fullt mulig å ikke like badboys, men fremdeles ønske en mann som har sine egne meninger. Greit å generalisere, men dette blir for dumt... Badboys er det minst attraktive jeg kan tenke meg, og jeg er ikke alene om å mene det.

Gjest Gjest_mann_*
Skrevet
Det er da fullt mulig å ikke like badboys, men fremdeles ønske en mann som har sine egne meninger. Greit å generalisere, men dette blir for dumt... Badboys er det minst attraktive jeg kan tenke meg, og jeg er ikke alene om å mene det.

Vel, det er helt greit at du personlig ikke liker badboys, det er en ærlig sak. Derimot er det mange kvinner som attraheres mot dem. Å si at ingen kvinner liker badboys blir en selvmotsigelse, for hvorfor tror du egentlig disse har hatt såpass hell med kvinner?

Skrevet
Vel, det er helt greit at du personlig ikke liker badboys, det er en ærlig sak. Derimot er det mange kvinner som attraheres mot dem. Å si at ingen kvinner liker badboys blir en selvmotsigelse, for hvorfor tror du egentlig disse har hatt såpass hell med kvinner?

Les det jeg skriver da: "og jeg vet at jeg ikke er alene om å mene det." Når ble det alle?;)

Og badboys er nok heldige med kvinner, de... Gjerne til de nærmer seg 30...

Skrevet
Personlig hadde jeg følt meg lite feminin om kjæresten min vasket, laget middag eller gjorde typiske "jenteting". Nå liker jeg å gjøre sånt, så jeg er kanskje heldig der. Jeg mener ikke at det betyr at han ikke kan lage middag til meg hvis jeg er syk en dag, men om han skulle gjort det på permanent basis... Vel, jeg har noen venninner som skryter av typene sine på det planet, jeg er bare ikke der.

Det er ingenting galt i at noen ønsker det sånn, men sånn er altså ikke jeg. :)

Oj. :overrasket: Så du er villig til å ta på deg alt husarbeid så du kan føle deg kvinnelig? Du må jo selvfølgelig mene akkurat det du vil om det, men jeg syns det er rart at a) femininitet/maskulinitet skal handle om hvilke handlinger man gjør og b) du høres ut til å være villig til å opptre som hushjelp med et bevisst formål å vedlikeholde de tradisjonelle kjønnsrollene. Jeg stusser bare ved at det er så viktig, selv om jeg selvsagt ikke skal legge meg opp i dine valg.

Jeg har en mann som lager mat, vasker og ordner (vi deler ganske likt). Han er også snill på den måten at han viser mye omtenksomhet ved å gjøre ting for meg og være en god samtalepartner og støtte. Samtidig ser jeg ham overhodet ikke som feminin, selv om han sett i et tradisjonelt lys har en del "feminine" interesser (også i tillegg til det nevnte). Som person framstår han mandig, og han gir meg motstand i massevis. Jeg ser det dermed ikke som en umulighet å være snill, men ha egne og sterke meninger, og være maskulin selv om man steller i hus og med barn.

• Liker 1
Skrevet

*gremmes*

Men hva er en mann da?

For en ting er jo sikkert, kvinner ønsker jo ikke en Jan Johansen(ref Kristin Koht) søm går i wife beater, klør seg på balla, raper og promper, er opptatt av fopall og Petter Solberg.

Mannen skal ha muskler, kraftig brystkasse, men han skal ikke ha "bole muskler" Han skal/skal ikke ha hår på brystet, han skal tjene bra, men bedre/ikke bedre enn deg, han skal være en villmann i senga, men bare når du ønsker det, han skal også kunne switche til kosebamse modus at your whim, han skal være opptatt av kultur, mat og drikke, men ikke for mye for da blir han femi og muligens en tøffel. Ha skal ha en stor kraftig penis, men alikevel ikke for stor - helst at den ser massiv ut, men når den brukes så skal den helst minske et par hakk...

Kvinner er latterlig innkonsekvente skapninger...

Gjest Gjest_mann_*
Skrevet
Les det jeg skriver da: "og jeg vet at jeg ikke er alene om å mene det." Når ble det alle?;)

Hehe, greit nok. Poenget var at svært mange kvinner blir tiltrukket av badboy egenskaper.

Men mine efaringer med bekjente er at en del badboys egenskaper også er attraktive til langt etter 30. Ser selvsagt at en gutt som kun spiller på det, og som går på trygd og ikke gidder gjøre en dritt for å ha det noenlunde bra økonomisk ikke kommer så langt med jentene, men det er ikke til å stikke under en stol at menn som drar med seg "det beste" av badboy egenskapene, som selvtillit, evnen til å stå opp for seg selv og drite i hva andre mener, en viss grad av evnen til å kjøre på selv om det går utover andre (ja, selv om det høres usympatisk ut så konkurrerer man hele tiden i livet, og i konkurranse er det nødvendigvis noen tapere) blir sett på som svært attraktivt av mange.

Det dreier seg også om å være uforutsigbar - å la henne ikke vite hvor hun har deg hele tiden - er man forutsigbar blir man fort sett på som kjedelig.

Skrevet
Oj. :overrasket: Så du er villig til å ta på deg alt husarbeid så du kan føle deg kvinnelig? Du må jo selvfølgelig mene akkurat det du vil om det, men jeg syns det er rart at a) femininitet/maskulinitet skal handle om hvilke handlinger man gjør og b) du høres ut til å være villig til å opptre som hushjelp med et bevisst formål å vedlikeholde de tradisjonelle kjønnsrollene. Jeg stusser bare ved at det er så viktig, selv om jeg selvsagt ikke skal legge meg opp i dine valg.

Jeg har en mann som lager mat, vasker og ordner (vi deler ganske likt). Han er også snill på den måten at han viser mye omtenksomhet ved å gjøre ting for meg og være en god samtalepartner og støtte. Samtidig ser jeg ham overhodet ikke som feminin, selv om han sett i et tradisjonelt lys har en del "feminine" interesser (også i tillegg til det nevnte). Som person framstår han mandig, og han gir meg motstand i massevis. Jeg ser det dermed ikke som en umulighet å være snill, men ha egne og sterke meninger, og være maskulin selv om man steller i hus og med barn.

Jepp, det er jeg. Jeg har ikke sagt at menn som lager middag er feminine, men jeg liker det, og jeg føler meg komfortabel med å gjøre det. Nå har det aldri vært noe problem å finne en fyr som godtar det da.

Morsomt at du tror jeg er "typisk hushjelp". Jeg har tydelige ambisjoner når det gjelder karriere etc, og jeg krever at han bidrar på andre områder. Men ja, jeg vokste opp med en far som aldri har vasket et gulv i hele sitt liv, jeg ser ikke bort fra at det har påvirket meg. For all del, hadde jeg møtt en fyr som absolutt ville dele dette 50/50, så greit for meg... Det er ikke så viktig at jeg hadde utelukket noen av den grunn, men jeg hadde -helt klart- foretrukket å gjøre det selv.

Jeg føler meg selvfølgelig feminin på andre måter også, men jeg har vokst opp med en mor som er typisk "housewife", så mulig at det ligger noen forventninger der som spiller inn, bevisst eller ubevisst. Så lenge det ikke er noe problem for meg, ser jeg ingen vits i å endre på holdningene. Jeg får vel bare ende opp med noen som setter pris på dem. :)

Skrevet
Nei, der er vi faktisk enig. Kan skrive lenge og mye om likestilling, men siden debatten ikke dreier seg om det så kan jeg nøye med meg å si at menns oppdragelse i dag i strek grad bidrar til å gjøre de mye mindre attraktive enn de potensielt kan være. Se bare på menn fra andre kulturer, selv om kvinner her på berget benekter at de er noe aldri så mye, så ser man fort hvem som stikker av med damene i ungdomstiden.

Kan derfor si så mye at dersom jeg noen gang får en sønn, så skal oppdragelsen være mye mer tradisjonell, med tradisjonelle kjønnsroller enn det som syntes å være normen i dag. Rett og slett fordi han skal slippe å måtte finne ut av dette senere i livet slik jeg selv gjorde, og hvor viktig det er å være sterk i alle sammenhenger når du er mann. Hvis ikke blir man rett og slett utkonkurrert.

Signerer denne!

Skrevet

Skrev dette i en annen tråd og synes det passer her også:

Tror du har rett i det. Jeg oppdaget for noen år siden at det gunstigste for den seksuelle lysten til kvinnen jeg var sammen med var å sette henne skikkelig på plass når hun var urimelig og på alle måter sørge for at hun ikke dominerte forholdet slik jenter har for vane å gjøre. Kvinner har en tendens til å prøve å finne seg en alfamann for deretter å jobbe beinhardt for å gjøre han til en beta i forholdet noe som igjen resulterer i at hun mister seksuell interesse. Forstå det den som kan. Den åpenbare løsningen er jo at dere slutter å på død og liv skulle styre forholdet og å oppføre dere bitchy såfremt dere ikke blir satt på plass for det, det skulle da bare mangle at man oppførte seg ordentlig selv om den man er sammen med ikke tar igjen ordentlig. Jeg har aldri hatt problemer med å klare det når jeg har vært i en liknende situasjon. Den andre løsningen er at dere forsetter å oppføre dere idiotisk og at menn lærer seg å sette dere mere på plass. Jeg mistenker at kvinner flest foretrekker å prøve å oppføre seg bitchy for så å bli satt på plass og at dere får en tilfredstillelse av det. I hvert fall er det min erfaring at det leder til langt mere sex.

Skrevet

En good guy tar det han får, mens en bad boy tar det han vil. Den mentaliteten fungerer lenge etter de 30... Og ikke bare med kvinnene. I arbeidslivet og på mange sosiale arenaer også. Du er ikke tøff selv om du er tøffel, vet du...

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Tror dere må være litt mer tydelig på hva som legges i begrepet "snill" her. Sånn jeg har lest tråden er en snever tolkning av begrepet mer sånn "ettergivende" eller "passiv". Jeg ser ingen umiddelbar divergens mellom det å være snill og det å ha sine egne meninger og stå opp for dem. Mulig dere gjør det og mange menn gjør det.

Rare er dere, roper på at menn skal være menn samtidig som dere bor i et land snart helt ødelagt av statsfeminisme og politisk korrekthet som ofte er en tvangstrøye for begge kjønn. På tide å komme på banen og være ærlige på hva som er ønsket?

• Liker 1
Skrevet
Morsomt at du tror jeg er "typisk hushjelp". Jeg har tydelige ambisjoner når det gjelder karriere etc, og jeg krever at han bidrar på andre områder. Men ja, jeg vokste opp med en far som aldri har vasket et gulv i hele sitt liv, jeg ser ikke bort fra at det har påvirket meg. For all del, hadde jeg møtt en fyr som absolutt ville dele dette 50/50, så greit for meg... Det er ikke så viktig at jeg hadde utelukket noen av den grunn, men jeg hadde -helt klart- foretrukket å gjøre det selv.

Jeg har da ikke sagt at du er en "typisk hushjelp". Jeg kjenner verken deg eller dine ambisjoner, så mitt innelegg handlet ikke om deg som person (det er heller ikke noe galt i å være hjemmeværende "husmor" for den saks skyld, så mitt innlegg handlet heller ikke om det). Mer en undring over at man bevisst ønsker å legge opp til å gjøre mest i huset. Men som sagt, du gjør dine valg og lever tydeligvis godt med dem. :)

Skrevet

At kvinner med dårlig selvtillit forakter menn med dårlig selvtillit synes jeg er veldig rart. Men det er vel sånn kvinner er.

Jeg som mann skulle gjerne hatt en jente med dårlig selvtillit, tror alt hadde vært litt enklere da! =)

Det må vel være mer stas å ligge med en med dårlig selvtillit og ikke ligge med en med god selvtillit?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...