Gjest Diane Skrevet 17. februar 2010 #21 Skrevet 17. februar 2010 Er det rart menn blir frustrert. Er jo helt umulig å tilfredstille dere damer nå tildags. Ene dagen skal man være snill som et lam, og andre dagen streng etc. Ting hadde blitt mye lettere hvis dere damer kunne lært å si hva dere vil i stedet for å hele tiden snakke i koder. Det er ikke så vanskelig, altså. For min del holder det at han er seg selv, og har synspunkter om ting. Han bør også kunne stå for dem, og ikke mene noe nytt, eller videreutvikle holdningene sine flere ganger i uka...
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 17. februar 2010 #22 Skrevet 17. februar 2010 Vel, dere får skylde dere selv. I flere tiår har "feminisme" ødelagt generasjoner av menn slik at de blir menn kvinner ikke vil ha. Respekt, snillhet og godhet...bare tull alt sammen. Skal innrømme at jeg selv har vært en av de mennene som beskrives her, og ja, det har ødelagt en del. Heldigvis tok jeg derimot til vettet i tide, og har forandret personlighet ganske mye de siste årene. Jeg er nå mye klarere på hva jeg ønsker i et forhold, hvor mine grenser går og går mye raskere i konflikt der jeg må (også fysisk, om jeg må forsvare meg selv), og gir meg aldri. Vel er det kanskje noen som har begynt å se på meg som en arrogant drittsekk, men vet du hva? I don't care Nei, det er ganske tydelig på hva dere "frigjorte" kvinner vil ha, det er ganske klart at enhver form for svakhet foraktes. Likestilling har kun forsterket oppfatningen om hva som er sterke/svake menn. Det er litt ironisk at når man er i en tid man liksom skal slippe kjønnsforskjellene fri og la de flyte, så oppnår man det motsatte.
Gjest Diane Skrevet 17. februar 2010 #23 Skrevet 17. februar 2010 Vel, dere får skylde dere selv. I flere tiår har "feminisme" ødelagt generasjoner av menn slik at de blir menn kvinner ikke vil ha. Respekt, snillhet og godhet...bare tull alt sammen. Skal innrømme at jeg selv har vært en av de mennene som beskrives her, og ja, det har ødelagt en del. Heldigvis tok jeg derimot til vettet i tide, og har forandret personlighet ganske mye de siste årene. Jeg er nå mye klarere på hva jeg ønsker i et forhold, hvor mine grenser går og går mye raskere i konflikt der jeg må (også fysisk, om jeg må forsvare meg selv), og gir meg aldri. Vel er det kanskje noen som har begynt å se på meg som en arrogant drittsekk, men vet du hva? I don't care Nei, det er ganske tydelig på hva dere "frigjorte" kvinner vil ha, det er ganske klart at enhver form for svakhet foraktes. Likestilling har kun forsterket oppfatningen om hva som er sterke/svake menn. Det er litt ironisk at når man er i en tid man liksom skal slippe kjønnsforskjellene fri og la de flyte, så oppnår man det motsatte. Jeg er egentlig ganske konservativ og tradisjonell, så en fyr som er preget av feminismen står nederst på min ønskeliste iallfall.
fink Skrevet 17. februar 2010 #24 Skrevet 17. februar 2010 Min eks gav meg aldri motstand, og det gjorde at jg oppførte meg som ei rettelig heks. Å alltid få viljen sin er direkte pyton. Signerer. Var sammen med en type som var underlegen på alle mulige måter for lenge siden. Det brakte ut det verste i meg, uten at jeg var klar over det selv. Nå er jeg sammen med en som jeg respekterer, som kan å si " jeg tok feil", men som også kan si " nå er du urimelig". Så deilig :rødme: 2
Gjest Diane Skrevet 17. februar 2010 #25 Skrevet 17. februar 2010 (endret) Signerer. Var sammen med en type som var underlegen på alle mulige måter for lenge siden. Det brakte ut det verste i meg, uten at jeg var klar over det selv. Nå er jeg sammen med en som jeg respekterer, som kan å si " jeg tok feil", men som også kan si " nå er du urimelig". Så deilig :rødme: Enig! :D Hadde aldri trodd at jeg skulle si det, men kommentarer i gata: "Når du er irrasjonell, må du tåle å høre at jeg mener det." er faktisk deilige å høre!!! Når han i tillegg kan innrømme feil blir det bare :rødme:, i motsetning til min forrige idiot-eks som aldri kunne innrømme en eneste svakhet. Tror han tok feil fire ganger i løpet av de 1,5 årene vi var sammen. Endret 17. februar 2010 av Diane
Gjest M27 Skrevet 17. februar 2010 #26 Skrevet 17. februar 2010 Jeg er egentlig ganske konservativ og tradisjonell, så en fyr som er preget av feminismen står nederst på min ønskeliste iallfall. Det er derfor du skulle fått den
Gjest menn Skrevet 17. februar 2010 #27 Skrevet 17. februar 2010 Jeg er egentlig ganske konservativ og tradisjonell, så en fyr som er preget av feminismen står nederst på min ønskeliste iallfall. Jepp, det er my point exactly! I mine øyne er det ganske mange kvinner som deg, sannsynligvis langt flere enn de som faktisk ønsker reell likestilling. Derfor har jeg slutta med å jatte med kvinns bare for å være snill, da vil jeg heller oppfattes som arrogant. Utrolig nok fungerer sistnevnte mye bedre.
Stillest vann Skrevet 17. februar 2010 #28 Skrevet 17. februar 2010 Av nysgjerrighet: Hvordan opplevde du den rollen? Prøvde du å forandre deg underveis, og sa noen av damene at det gikk for langt? Skyldes det dårlig selvtillit, usikkerhet, eller hva er greia? Nei, prøvde ikke å forandre meg, for jeg innså ikke at det var jeg som var "problemet". Og nei, ingen sa fra, og det var selvfølgelig også en del av problemet. Det handlet ikke om selvtillit eller usikkerhet, mer om (u)bevissthet, tror jeg, vanskelig å forklare. Pluss litt inndoktrinert vranglære om hva kjærlighet er ("ønsket om å gjøre alt for at ens kjære skal ha det godt blablabla...") Jeg har ikke forandret personlighet, som en annen skrev her, det er ikke nødvendig å bli en drittsekk. Det aller viktigste er å passe på å spørre meg selv: Men hva vil JEG? Og så handle etter det, selv om hun skulle komme til å bli sur. Hvis hun "alltid" blir sur, so be it. Da passet vi vel ikke sammen, da. Så det jeg kunne ha trengt å høre var: "Slutt å være så jævla snill, og stå opp for deg selv!" 1
Gjest M27 Skrevet 17. februar 2010 #29 Skrevet 17. februar 2010 Jepp, det er my point exactly! I mine øyne er det ganske mange kvinner som deg, sannsynligvis langt flere enn de som faktisk ønsker reell likestilling. Derfor har jeg slutta med å jatte med kvinns bare for å være snill, da vil jeg heller oppfattes som arrogant. Utrolig nok fungerer sistnevnte mye bedre. Er det så utrolig? Det er dette som er naturlig handlingsmønster
Gjest Diane Skrevet 17. februar 2010 #30 Skrevet 17. februar 2010 Jepp, det er my point exactly! I mine øyne er det ganske mange kvinner som deg, sannsynligvis langt flere enn de som faktisk ønsker reell likestilling. Derfor har jeg slutta med å jatte med kvinns bare for å være snill, da vil jeg heller oppfattes som arrogant. Utrolig nok fungerer sistnevnte mye bedre. Feminisme er ikke likestilling i mine øyne
Gjest Diane Skrevet 17. februar 2010 #31 Skrevet 17. februar 2010 Nei, prøvde ikke å forandre meg, for jeg innså ikke at det var jeg som var "problemet". Og nei, ingen sa fra, og det var selvfølgelig også en del av problemet. Det handlet ikke om selvtillit eller usikkerhet, mer om (u)bevissthet, tror jeg, vanskelig å forklare. Pluss litt inndoktrinert vranglære om hva kjærlighet er ("ønsket om å gjøre alt for at ens kjære skal ha det godt blablabla...") Jeg har ikke forandret personlighet, som en annen skrev her, det er ikke nødvendig å bli en drittsekk. Det aller viktigste er å passe på å spørre meg selv: Men hva vil JEG? Og så handle etter det, selv om hun skulle komme til å bli sur. Hvis hun "alltid" blir sur, so be it. Da passet vi vel ikke sammen, da. Så det jeg kunne ha trengt å høre var: "Slutt å være så jævla snill, og stå opp for deg selv!" Takk for utdypning, interessant å lese det du skriver. Mye av det du skriver gjelder eksen min også, tror jeg. Han var egentlig en ganske selvsikker fyr i de fleste sammenhenger, men når det gjaldt meg ville han veldig gjerne gjøre meg til lags. Jeg tror også han var redd for at for mye krangling ville få meg til å forlate ham. Ellers enig i at det viktigste er å være seg selv, og ikke gi opp egne visjoner... Klart, det skal ikke bli ren egobust, men det er forskjell på å gjøre alt for noen, og å sette foten ned noen ganger.
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 17. februar 2010 #32 Skrevet 17. februar 2010 Feminisme er ikke likestilling i mine øyne Nei, der er vi faktisk enig. Kan skrive lenge og mye om likestilling, men siden debatten ikke dreier seg om det så kan jeg nøye med meg å si at menns oppdragelse i dag i strek grad bidrar til å gjøre de mye mindre attraktive enn de potensielt kan være. Se bare på menn fra andre kulturer, selv om kvinner her på berget benekter at de er noe aldri så mye, så ser man fort hvem som stikker av med damene i ungdomstiden. Kan derfor si så mye at dersom jeg noen gang får en sønn, så skal oppdragelsen være mye mer tradisjonell, med tradisjonelle kjønnsroller enn det som syntes å være normen i dag. Rett og slett fordi han skal slippe å måtte finne ut av dette senere i livet slik jeg selv gjorde, og hvor viktig det er å være sterk i alle sammenhenger når du er mann. Hvis ikke blir man rett og slett utkonkurrert. 1
Stillest vann Skrevet 17. februar 2010 #33 Skrevet 17. februar 2010 Ellers enig i at det viktigste er å være seg selv, og ikke gi opp egne visjoner... Klart, det skal ikke bli ren egobust, men det er forskjell på å gjøre alt for noen, og å sette foten ned noen ganger. Jo, men å handle etter svaret på "Hva vil JEG" kan jo også være å bare å si fra om det. Litt stereotypisk eksempel: Selv om jeg har lyst til å daffe på sofaen hele søndagen, betyr det ikke nødvendigvis at jeg gjør det. Men i hvert fall at jeg forteller hva jeg vil i stedet for bare "ja, kjære, klart vi skal besøke foreldrene dine". 1
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2010 #34 Skrevet 17. februar 2010 Er det rart menn blir frustrert. Er jo helt umulig å tilfredstille dere damer nå tildags. Ene dagen skal man være snill som et lam, og andre dagen streng etc. Ting hadde blitt mye lettere hvis dere damer kunne lært å si hva dere vil i stedet for å hele tiden snakke i koder. De "ytre" egenskapene til mannen til trådstarter vil jeg si er veldig attraktive; han er flink, kjekk, arbeidssom, gjør sin del hjemme, aktiv i samfunnet osv. Ingen av disse tingene ville jeg sett på som veike. Men om han er ekstremt konlfiktsky og ikke har egne meninger ville i hvert fall jeg gått lei. Som Diane sier, man trenger utfordringer. Det betyr ikke at han (eller hun) skal være kranglete og kverulerende eller på død og liv _alltid_ ha siste ordet, slik noen kanskje tror, men at man har integritet nok til å stå for egne meninger og gi tilbakemeldinger til den man er sammen med (og andre). Selv om jeg kan like å tro det, har jeg jo ikke alltid rett eller er perfekt, og det å få nyansert eller avvist noen av mine egopåfunn av og til, gjør også den positive responsen (som forhåpentligvis er dominerende) fra kjæresten mer troverdig. 2
Gjest Diane Skrevet 17. februar 2010 #35 Skrevet 17. februar 2010 Nei, der er vi faktisk enig. Kan skrive lenge og mye om likestilling, men siden debatten ikke dreier seg om det så kan jeg nøye med meg å si at menns oppdragelse i dag i strek grad bidrar til å gjøre de mye mindre attraktive enn de potensielt kan være. Se bare på menn fra andre kulturer, selv om kvinner her på berget benekter at de er noe aldri så mye, så ser man fort hvem som stikker av med damene i ungdomstiden. Kan derfor si så mye at dersom jeg noen gang får en sønn, så skal oppdragelsen være mye mer tradisjonell, med tradisjonelle kjønnsroller enn det som syntes å være normen i dag. Rett og slett fordi han skal slippe å måtte finne ut av dette senere i livet slik jeg selv gjorde, og hvor viktig det er å være sterk i alle sammenhenger når du er mann. Hvis ikke blir man rett og slett utkonkurrert. Hundre prosent enig i dette. Jeg er hundre og ti prosent for likestilling, men feminisme er å dra likestillingen vel langt i mine øyne. Jeg synes faktisk det er synd at mange misforstår de begrepene (og dermed tror at likestilling automatisk er feminisme), for likestilling er i mine øyne en fin ting. Personlig hadde jeg følt meg lite feminin om kjæresten min vasket, laget middag eller gjorde typiske "jenteting". Nå liker jeg å gjøre sånt, så jeg er kanskje heldig der. Jeg mener ikke at det betyr at han ikke kan lage middag til meg hvis jeg er syk en dag, men om han skulle gjort det på permanent basis... Vel, jeg har noen venninner som skryter av typene sine på det planet, jeg er bare ikke der. Det er ingenting galt i at noen ønsker det sånn, men sånn er altså ikke jeg.
Gjest Diane Skrevet 17. februar 2010 #36 Skrevet 17. februar 2010 Jo, men å handle etter svaret på "Hva vil JEG" kan jo også være å bare å si fra om det. Litt stereotypisk eksempel: Selv om jeg har lyst til å daffe på sofaen hele søndagen, betyr det ikke nødvendigvis at jeg gjør det. Men i hvert fall at jeg forteller hva jeg vil i stedet for bare "ja, kjære, klart vi skal besøke foreldrene dine". Jepp, enig.
Gjest MissBella Skrevet 17. februar 2010 #37 Skrevet 17. februar 2010 Kjæresten min ville nok gjort hva som helst for meg. Så ja, han er altfor snill. Av og til skulle jeg ønske at han var litt mer mann, for å si det på den måten. Hvis vi snakker om noe eller krangler så hender det ofte at han bare si: Ja, du har helt rett. Legger seg helt flat med en gang. Det liker jeg ikke. Jeg må ikke ha rett. Men jeg ville aldri utnyttet han på den måten ved å be han om å gjøre ditt og datt for meg. Uten at jeg rører en eneste finger.
Gjest MissBella Skrevet 17. februar 2010 #39 Skrevet 17. februar 2010 (endret) Vet han at du ikke liker det? Jeg har aldri sagt til han rett ut at jeg synes han kan bli litt mer mann. Fordi jeg er ganske sikker på at han skjønner at han er litt svak og ikke tør å si meningen sin. (Tør er kanskje ikke det rette ordet men fant ikke noe bedre) Men han vet selv at han er altfor snill, fordi det har han sagt selv. Endret 17. februar 2010 av MissBella
Gjest Mann_31 Skrevet 17. februar 2010 #40 Skrevet 17. februar 2010 Jøss, en norsk kvinne som konstruerer et problem i parforholdet, fordi hun blir behandlet for bra. Det var jo en ny problemstilling, not. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå