Gå til innhold

Lønner det seg å fornye kjøkkenet litt med tanke på fremtidig boligsalg?


Riskrem

Anbefalte innlegg

Jeg bor i en leilighet fra 2007 og kjøkkenet er et helt standard hvitt Norema-kjøkken. Det er liksom det billigste man får fra Norema.

Jeg har lyst til å bytte ut skapfrontene, bytte benkeplate (heltre) og legge fliser over kjøkkenbenken. Kjøkkenet er ikke så stort, så det blir ikke kjempedyrt. Men spørsmålet er om det vil ha noe som helst å si med tanke på fremtidig boligsalg? Er det vits? På bildene kommer det til å se mye bedre ut, og det trekker sikkert noen flere på visning. Og selvfølgelig kommer kjøkkenet til å se litt mer gjennomført ut in real life. Som kjøper hadde jeg personlig lagt vekt på et fint kjøkken.

Pr. i dag er ikke kjøkkenet så veldig insipirerende akkurat, og jeg tror det vil bli veldig fint med de tiltakene jeg nevner overfor.

Er det vits å bruke penger på dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_pasta_*
Jeg bor i en leilighet fra 2007 og kjøkkenet er et helt standard hvitt Norema-kjøkken. Det er liksom det billigste man får fra Norema.

Jeg har lyst til å bytte ut skapfrontene, bytte benkeplate (heltre) og legge fliser over kjøkkenbenken. Kjøkkenet er ikke så stort, så det blir ikke kjempedyrt. Men spørsmålet er om det vil ha noe som helst å si med tanke på fremtidig boligsalg? Er det vits? På bildene kommer det til å se mye bedre ut, og det trekker sikkert noen flere på visning. Og selvfølgelig kommer kjøkkenet til å se litt mer gjennomført ut in real life. Som kjøper hadde jeg personlig lagt vekt på et fint kjøkken.

Pr. i dag er ikke kjøkkenet så veldig insipirerende akkurat, og jeg tror det vil bli veldig fint med de tiltakene jeg nevner overfor.

Er det vits å bruke penger på dette? :)

Om det er vits i å bruke penger på dette kommer vel an på hva som er grunnen til at du vil gjøre dette,- skal du legge ut leiligheten for salg i nærmeste fremtid og vil forsøke å øke takst eller er det fordi du selv synes det er et billig tiltak for å få et finere kjøkken du skal ha i noen år fremover?

Kjøkkenet ditt er fra 2007, altså rimelig nytt, jeg vil tro kostnaden for å få nye fronter er stor i forhold til hvor mye leiligheten faktisk blir modernisert på grunn av endringen.. Når kjøkkenet er så nytt, er det kanskje det som er uttellende for taksten, ikke hvilke fronter som er valgt, da dette kan være basert på smak og behag.

Jeg bor i et gammelt hus med et nesten like gammelt kjøkken der skapfrontene var mørkegrønne og hadde trefargede knotter, og vi har tenkt å pusse dette opp om et par-tre år. Likevel valgte jeg å bruke 1000,- kr på å male frontene i en gråfarge og skifte knottene for egen trivsels skyld. Her var prisen for å få oppgradert kjøkkenet så liten, at jeg ikke ville vente med å få et "greit" kjøkken i 3 år mot å betale 1000 kr og noen timers arbeid.

Om du hadde hatt et gammelt kjøkken og ville øke takst før salg, ville jeg tatt meg bryet med å endre noe, men om det er et såpass nytt kjøkken er det ikke 100% sikkert at andre fronter vil øke verdien på leiligheten din. Om det er for din egen del du ønsker å skifte fronter, ville jeg for min del sett på om jeg hadde hatt råd og hvor mye nye fronter ville hatt å si for min trivsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...