Gå til innhold

Hva bør man kjøpe i London?


Gjest Gjest_jam_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_jam_*

Skal til London, og lurer litt på hva man bør kjøpe mens man er der?

Tenker f.eks. på god mat som man kan ta med seg hjem... har hørt at Harrods har en veldig bra matavdeling. Må så klart være mat som holder seg uten å bli oppbevart i kjøleskap o.l.

Evt. andre ting??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ta deg en tur i konfektavdelingen når du er innom Harrods. Dyrt som rakkern, men du får litt vann i munnen bare av å gå rundt der. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konfektavdelingen på Fortnum and Masons er også flott, de har noen fantastiske gavekurver og der er det langt fra så stappfullt der som på Harrods. Syltetøy, te, kjeks, søtsaker, olje, krydder, sennep etc. er jo ting som holder seg uten kjøleskap.

Jeg synes forresten det er like kjekt å gå i en vanlig engelsk matbutikk som på department stores. :)

Endret av Nausicaä
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med siste taler, jeg foretrekker F&M foran Harrods, og det kan være like morsomt å handle i en vanlig matbutikk (Waitrose og Marks&Spencer er bra). :)

Jeg er såpass matnerd at jeg har med meg en slik myk "kjølepose", sånn at jeg kan handle ferskvarer like før vi skal dra :sjenert: (vi tar som regel et fly som går på kvelden fra London). Da kjøper jeg for eksempel engelske oster, gode pølser og clotted cream.

I et litt rimeligere prissjikt enn Harrods/F&M kan også Whittard of Chelsea anbefales for te/kaffe og Hotel Chocolat og Thornton's for søtsaker. Alle tre er kjeder med flere butikker rundt om i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...