Gå til innhold

GI MEG DAGSREVYEN TILBAKE!


Gjest Argh

Anbefalte innlegg

NRK har faktisk tre tv-kanaler, det spiller vel ingen rolle hvilken av dem programmene går på? Så vidt jeg kan se av tv-oversikten neste uke, så går Dagsrevyen på NRK1, dvs som vanlig. Så de som vil ha nyheter trenger i hvert fall ikke å klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den "gikk" jo også på lørdag, men da var det hopp på programmet og ca 5 min oppsummering av nyheter.. så det er egenrlig ikke ordentlig dagsrevy heller, var bare irritert på lørdagen og måtte få det ut av systemet. Skal bite det i meg og telle ned dagene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være greit at hovedkanalen vår (nrk1) har et variert tilbud til alle seere - også i perioder hvor det går OL? De skal jo dekke alles behov for tv-titting alle dager. Det betyr at de som ikke er interessert i sport også skal ha noe å se på på hovedkanalen. Nrk er ikke bare til for sportsentusiaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være greit at hovedkanalen vår (nrk1) har et variert tilbud til alle seere - også i perioder hvor det går OL? De skal jo dekke alles behov for tv-titting alle dager. Det betyr at de som ikke er interessert i sport også skal ha noe å se på på hovedkanalen. Nrk er ikke bare til for sportsentusiaster.

regner med du har andre kanaler en nrk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner med du har andre kanaler en nrk

...og jeg regner med at du klarer å lese - og skjønne hva jeg skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Nå var vel deler av problemet her er at NRK som statskanal er en av de få kanalene som tekster programmer på norsk ordentlig.

NRK skal være en kanal som er tilgjengelig for alle, og tilpasse seg en rekke grupper i samfunnet. At OL da tar over i 16 dager, er vel kanskje ikke å tilpasse seg alle?

For all del, jeg har ingen problemer med det personlig, man må allikevel kunne diskutere om statskanalen som vi alle betaler lisens til bare skal fokusere på den delen av befolkningen som er festet til tv'n i 16 dager, eller om den samtidig skal ta vare på andre deler av befolkningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med de som ikke har andre kanaler da? Uansett er dette noe vi alle i Norge betaler linsens for! Da bør det være allsidig dekning av ulike programmer også. Ikke bare en ting hele tiden?!

Syntes programsendingene fra OL blir dårligere,blir ikke det samme å benke seg foran tv for å se på programmene når det sendes hele tiden. Satt på spissen skulle vel vi forlangt 2 ukers dekning av landskytterstevnet? eller tvserien 24 skal gå i 2 uker hele tiden io nettopp 24 timer, med pause til dagsrevyen med 5 min oppsummering av nyheter fo rå fortsette med krimmen så klart:P ( 2 ukers krim er jo varierende det også.?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke bare å se på nyheter på en annen kanal, all den tid disse er merkbart dårligere enn NRKs sendinger. TV2-nyhetene er dårligere, rett og slett, og hvis man i tillegg er tunghørt, funker det altså ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og jeg regner med at du klarer å lese - og skjønne hva jeg skriver.

regner med du veit at det er nyheter på nrk sine sider også ..... er ikke tekst men man har jo nyheter på tegnespråk

regner med du har internett siden du sitter her inne

Endret av estella87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du antar at alle som hører dårlig kan tegnspråk, og får med seg nyhetene på tegnspråk?

hvorfor ikke bare skaffe seg høreapperat + sånn greie du kobler til pc og tven da så du får det rett inn i høreapperatet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var vel deler av problemet her er at NRK som statskanal er en av de få kanalene som tekster programmer på norsk ordentlig.

NRK skal være en kanal som er tilgjengelig for alle, og tilpasse seg en rekke grupper i samfunnet. At OL da tar over i 16 dager, er vel kanskje ikke å tilpasse seg alle?

For all del, jeg har ingen problemer med det personlig, man må allikevel kunne diskutere om statskanalen som vi alle betaler lisens til bare skal fokusere på den delen av befolkningen som er festet til tv'n i 16 dager, eller om den samtidig skal ta vare på andre deler av befolkningen.

Men NRK er jo ikke bare en kanal - det er tre! Det er derfor jeg ikke skjønner hva problemet er, når EN av tre kanaler sender sport hele tiden. OL er en stor begivenhet og da er det ikke rart at de vier den ene kanalen sin til det. Andre store begivenheter får da masse oppmerksomhet de også, f.eks. valget, MGP eller Nobels fredspris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Noe sier meg at du vet lite om hørsel og problematikken rundt dette.

Mange har høreapperat, men det betyr ikke at man uten videre hører perfekt, selv ikke når lyden går rett inn i apparatet. Mange bruker en kombinasjon av munnavlesning og tydelig tale, noe som ikke alltid er så lett på nyhetene. Blant annet fordi man har reportasjer der man ikke ser personen som snakker, og fordi man ofte skal si veldig mye på veldig kort tid og derfor snakker veldig fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe sier meg at du vet lite om hørsel og problematikken rundt dette.

Mange har høreapperat, men det betyr ikke at man uten videre hører perfekt, selv ikke når lyden går rett inn i apparatet. Mange bruker en kombinasjon av munnavlesning og tydelig tale, noe som ikke alltid er så lett på nyhetene. Blant annet fordi man har reportasjer der man ikke ser personen som snakker, og fordi man ofte skal si veldig mye på veldig kort tid og derfor snakker veldig fort.

vet mere en du tror. er forlovet med en som er tung hørt og derfor jeg anbefalte deg dette utstyret men dette tipset ignorerte du helt. du kan ikke forvente deg at hele verden skal tilpasse seg deg, du må faktisk prøve å tilpasse deg litt du også . ergo prøv å få slik tilkoblings greie jeg snakker om hvis du har høre apperat og lære seg tegnespråk er også ganske lurt

og det går faktisk nyheter på nrk hver dag.....

http://www.nrk.no/tv/?dato=14.02.2010

i dag:19:00 - 19:40 Søndagsrevyen

mandag: # 20:25 - 21:05 Dagsrevyen

tirsdag: 19:00- 19:20 Dagsrevyen

onsdag: # 19:00-19-40 Dagsrevyen

osv osv osv osv

Endret av estella87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon
Men NRK er jo ikke bare en kanal - det er tre! Det er derfor jeg ikke skjønner hva problemet er, når EN av tre kanaler sender sport hele tiden. OL er en stor begivenhet og da er det ikke rart at de vier den ene kanalen sin til det. Andre store begivenheter får da masse oppmerksomhet de også, f.eks. valget, MGP eller Nobels fredspris.

Nå har jeg ikke sett programmet, men som jeg forsto det så skulle det da sendes sport på alle tre programmene samtidig? Mulig jeg har misforstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke sett programmet, men som jeg forsto det så skulle det da sendes sport på alle tre programmene samtidig? Mulig jeg har misforstått.

Ja, da har du misforstått. NRK3 sender ikke OL i det hele tatt, og NRK2 sender bare litt.

Og når det gjelder Dagsrevyen som denne tråden handler om, så går den hver eneste dag, men til litt andre tidspunkt enn vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Wolfmoon
vet mere en du tror. er forlovet med en som er tung hørt og derfor jeg anbefalte deg dette utstyret men dette tipset ignorerte du helt. du kan ikke forvente deg at hele verden skal tilpasse seg deg, du må faktisk prøve å tilpasse deg litt du også . ergo prøv å få slik tilkoblings greie jeg snakker om hvis du har høre apperat og lære seg tegnespråk er også ganske lurt

og det går faktisk nyheter på nrk hver dag.....

http://www.nrk.no/tv/?dato=14.02.2010

Jeg er ikke tunghørt, og jeg kan tegnspråk. Jeg kjenner en god del tunghørte, og de fleste er faktisk avhengig av teksting for å få med seg det som skjer på tv, fordi utstyret ofte ikke er godt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon
Ja, da har du misforstått. NRK3 sender ikke OL i det hele tatt, og NRK2 sender bare litt.

Og når det gjelder Dagsrevyen som denne tråden handler om, så går den hver eneste dag, men til litt andre tidspunkt enn vanlig.

Ok, men da er det greit. Jeg bare hørte et intervju med hun sportskommentator dama (husker ikke hva hun heter)på radio, der det hørtes ut som om alle kanalene skulle sende OL, for å få med alle grenene som gikk samtidig.

My mistake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<3 dagsrevyen er ordentlig idag:) Har nok blingset litt med tidene, men med oppklaring fra dere KGere har jeg iallefall nyhetene i tide <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner med du veit at det er nyheter på nrk sine sider også ..... er ikke tekst men man har jo nyheter på tegnespråk

regner med du har internett siden du sitter her inne

Hvis du leser t.s. så står det blant annet også om at det får være grenser for hvor mye OL vi skal bli prakket på på tv. Dette var noe av det jeg kommenterte ift. i mitt innlegg. Om du ikke skjønner det, så gjør du ikke det.

Jeg regner uansett med at du er voksen nok til å skjønne at de som ikke er spesielt opptatt av OL også har krav på at andre programmer sendes på tv selv når det er OL. Og med tv tenker jeg på nrk1 som er vår hovedkanal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...