Gå til innhold

Han er utro hele tiden, hun er "uvitende", jeg føler meg slem


Gjest TS

Anbefalte innlegg

I bunn og grunn er min moral at jeg ikke vil blande meg inn i andres forhold og ting jeg ikke har noe med, men jeg klarer ikke å se denne jenta i øynene lengre...

Vi er en liten vennegjeng som har vært siden ungdomsskolen. Det er mest gutter og meg. En av disse guttene er en "Don Juan", om jeg kan kalle han det. Snill mot alle jenter, sjarmerende og flørtete. De siste to årene har han hatt en kjæreste og de har vært veeldig av og på.. Vet ikke om detaljer, men jeg vet at hun vet at han har vært utro ihvertfall en gang og såklart blitt litt paranoid og sjalu etter hvert. Med god grunn. Henne har jeg møtt kanskje en 4-5 ganger til sammen, og hun er absolutt ei trivelig og snill jente.

Jeg vet at han har vært utro, og jeg vet at hun vet om det, men jeg tror ikke hun vet av hvor alvorlig det egentlig er.. Det er nemlig ikke uvanlig at han møter opp til kompisene og skryter hemningsløst om at han har ligget med henne og henne og henne. Helt åpenlyst. Og de vi har fått høre om, er allerede opp i 14 stykker.. Og dette er bare de vi har fått høre om, hvem vet av det egentlige tallet. Flere har han jo ligget med opp til flere ganger også. Dette irriterer alle, men guttene gidder ikke ta det opp med han, fordi det ikke er deres sak. Alle går derimot og irriterer seg grenseløst over det og synes det er RÅTTENT gjort mot dama hans, og det blir en del snakking bak ryggen hans. Ingen vet hvordan vi egentlig skal takle det.

Nå har hun nettopp vært gravid med han for andre gang, og mistet. Møtte dem begge igjen i helga på fest, og etter hvert begynte han å betro seg til meg og si at ja nå var de litt skuffet over at hun mistet, så nå skulle de aktivt gå inn for å prøve å få barn sammen da, og han trodde kanskje det kunne bli bedre mellom dem om de fikk barn sammen.. Kjenner jeg blir så sint. Hun sitter der "lykkelig uvitende" om hva som foregår bak ryggen hennes (tror jeg ihvertfall, har ikke spurt henne, men regner jo med det siden hun gidder å ha noe med han å gjøre..), og jeg klarer ikke å se henne i øynene mer. Jeg synes kjæresten hennes er helt jævli mot henne, og jeg har lyst til å fortelle henne alt slik at hun ikke skal leve i denne løgnen. Spesielt nå når de vurderer å lage et BARN sammen.

Bare det å sitte på denne infoen og se at hun tydligvis tror at hun er i et flott forhold med kjæresten sin gjør meg så trist. Hun er jo så forelsket, og han gir også uttrykk for det, men egentlig så gir han jo bare FAEN i hele jenta..!!!

Kjenner henne jo ikke spesielt godt heller, så føler på en måte ikke det er på min plass å fortelle henne om dette.. I tillegg vil jeg ikke være den store stygge ulven, da jeg har kjent han veeldig mye lengre og bedre enn jeg kjenner henne. Likevel synes jeg ikke mye om han lengre..

Tanken om anonymt brev har streifet oss alle i gjengen, men det er så vanskelig å vite om det er noe vi egentlig burde legge oss opp i..

Synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Emm, når det går så langt at han sier han vil ha unge med hun, for han tror det vil fikse alle problemer (noe det ikke kommer til å gjøre) så ville jeg absolutt gått til kompisen din og sagt rett ut det du tenker og spurt hva faen som feiler. Jeg ville også sagt "sorry mac, vet vi er kompiser, men du kan ikke behandle damen din sånn. Enten forteller du det til hun, ellers gjør jeg det".

Det han holde rpå med er skikkelig stygt, og jeg hadde absolutt sagt det til damen/typen vis det var en venn av meg som holdt på sånn.

Hvis det er slik som huffsa sier, så ville jeg snakket med han først.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, veldig sikker på at det er sant. Har selv vært vitne til at han har rota med andre jenter på fest (da har ikke jeg visst at han har vært sammen med kjæresten sin, for han går rundt og sier at han ikke er det, mens hun tror noe helt annet og "sitter hjemme og venter"), og han ene kompisen min har kontakt med et par av dem han har vært utro med.. Altså felles venninner av dem, som er sinte nå og ikke har visst at han har hatt kjæreste.

Han har også prøvd seg ÅPENLYST på venninner av meg når vi har festet sammen, og de har rett og slett måtte avvise han strengt fordi han blir ganske intens. Virker rett og slett som om han har en regel om at han MÅ rote med ei jente hver gang han fester, for det er helt utrolig mye rart han har vært borti (de jeg har vært vitner til ihvertfall..). Også møter han kjæresten senere på kvelden og er helt oppi henne igjen, mens hun er lykkelig uvitende om alt dritet han gjør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet selv hva jeg hadde ønsket hvis det var jeg som var sammen med en slik drittsekk: SANNHETEN - slik at jeg kunne kommet meg videre i livet i stedet for å kaste bort flere år på en slik faen.

Og hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg ikke nølt et sekund med å si ifra til henne. Hvorfor beskytte en som ham? Synes du ikke hun fortjener bedre? Hvem av de to er dt som begår umoralsk uakseptable handlinger?

Skjønner ikke hva du venter på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg ville kanskje sagt det til ham at om han ikke er ærlig, så kommer jeg til å være det. Jeg tviler neppe på at hun ønsker en notorisk utro mann som far til sitt barn. Kanskje har hun falt for løgnene hans, med det ønske å redde forholdet, men når han holder på sånn ville jeg stilt ham et ultimatum. Spesielt når han drar dere inn i det med alle sine historier.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet er jo at vi ikke kan komme med faste bevis heller, jeg vet jo at hun har mistenkt han for å være utro, han nekter og hun godtar.

Og jeg kjenner ikke noen av dem spesielt godt, så det blir så "bak mål" å plutselig komme og skulle ta alvorsprater med dem. Greit at jeg og han har vært i samme gjeng lenge, men det er uansett ikke han jeg henger mest med. Møter han en sjelden gang, og da er det for det meste overfladisk prat.

Føler ikke at jeg er den som burde komme med "bomben", og jeg vil heller ikke være den som lager masse drama.

Det blir på en måte bare ord mot ord, og det virker som om han har mange forklaringer for alt og alle. Han er også veldig flink til å sette henne i et dårlig lyst og at det er hun som lager drama, og bruker det mot henne at "jeg må få lov til å ha venner, slutt å vær så jævla sjalu". Dette har skjedd mange ganger, men han kommer alltid med sin versjon og framstår henne som at hun ikke vil han skal ha venner osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SELVFØLGELIG ville jeg visst det!

Dette er ikke ET feiltrinn, men en hel haug veldig bevisste hendelser, det er en verden av forskjell!

Du MÅ si ifra, det kan bli små uskyldige mennesker involvert! Hallo! Våkn opp!

Utrolig at alle gutta i gjengen er så pinglete at de ikke tør å si at de synes han er kjip! For en gjeng med sauer!

:kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke annet enn å sett meg inn i hennes situasjon, og jeg hadde så absolutt villet vite. Jeg hadde nok følt meg mye mer sveket av "verden" dersom mange hadde visst og ingen sagt fra. Siden dette er en (god) kompis av deg, og ikke en du bare kjenner perifert, og utroskapet er av såppass omfang så vil jeg faktisk råde deg til å si ifra til dama hans :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luremegpå

FORSLAG: . Hvis du på en eller annen måte kunne truffet henne Noen felle interesser har dere jo mest sannsynlig! Der vil dere komme inn på Don Juan, og hun vil garantert snakke med deg om han, fordi du kjenner han jo så godt. Virker det som hun er skeptisk, så burde du jo absolutt si hva du vet om han.

Mitt forslag, så tar du det defra, da det virker som om ingen av dere tørr noe annnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du er med andre ord feig. Og kanskje litt sjarmert av DonJuan selv?

Stakkars dama hans... :riste:

Og du klarte å dra denne konklusjonen på grunnlag av..?

Nå er det er "minefelt" dette å drive å blande seg inn i andres forhold. Jeg kjenner henne ikke, vet ikke hvor mye hun vet eller hvor mye jeg har "rett til å komme med" så lenge vi ikke er venninner eller at jeg har noe med det å gjøre. Han har heller ikke sagt direkte til meg at han har vært utro. Det er over et år siden jeg så han rote med ei anna jente, og hvordan forholdet var da vet jeg ikke sikkert nok til at jeg føler jeg har rett til å si noe. Det kan godt være at de ikke var sammen, men at hun likevel velger å ikke nevne det når hun sier "vi har vært sammen i 2 år". Det er å mye jeg ikke VET, så jeg føler at jeg står på litt utrygg grunn..

At jeg kommer med "han sa til meg at han har sagt at.." føler jeg blir for dumt, og at jeg ikke har rett på å blande meg når jeg ikke er direkte innblandet på noen måte..

Men, jeg har jo sett noen sms på mobilen til kompisen vår, hvor han tekster med denne ene jenta han har vært utro med.. Så det burde jo holde.

Jeg trenger jo ikke å si at han har vært utro mot så mange, når jeg ikke har konkrete bevis og kun har hørt irritasjonen fra våre kompiser over skrytet. Det er ikke noe jeg kan si med 100% sikkerhet at er sant, selv om jeg velger å TRO at det er det.

Har også lyst til å ta det opp med han, men hvordan ville dere reagert hvis en gammel klassevenn du kun møter på fest av og til plutselig skulle komme ut av det blå og prøve å snakke om forholdet ditt når du aldri har sagt konkret til denne personen at du har vært utro?

Problemet er vel at jeg føler at jeg ikke har RETT til å si noe, fordi det ikke er min sak, men fortsatt klarer jeg ikke å se henne i øynene når jeg vet hvordan ståa er bak ryggen hennes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VIKTIG

Jeg kjenner han ikke godt lengre, vi har ikke hengt regelmessig på kanskje 2-3 år. Det er ikke ofte hele "gjengen" møtes samtidig mer, så jeg vil ikke si at vi er spesielt close. Jeg snakker ikke med han på msn eller facebook feks, vi sender ikke meldinger og vi har ikke nr til hverandre. Vi møtes av og til hvis jeg er med kompisen vår (det er 3 jeg er mye mer med enn de andre) eller hvis vi møtes på fest.

Vi har heller aldri vært sammen bare vi to, så det er ikke slik at vi er GODE venner. Vi snakker sammen når vi møtes, ikke mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luremegpå
Og du klarte å dra denne konklusjonen på grunnlag av..?

Nå er det er "minefelt" dette å drive å blande seg inn i andres forhold. Jeg kjenner henne ikke, vet ikke hvor mye hun vet eller hvor mye jeg har "rett til å komme med" så lenge vi ikke er venninner eller at jeg har noe med det å gjøre. Han har heller ikke sagt direkte til meg at han har vært utro. Det er over et år siden jeg så han rote med ei anna jente, og hvordan forholdet var da vet jeg ikke sikkert nok til at jeg føler jeg har rett til å si noe. Det kan godt være at de ikke var sammen, men at hun likevel velger å ikke nevne det når hun sier "vi har vært sammen i 2 år". Det er å mye jeg ikke VET, så jeg føler at jeg står på litt utrygg grunn..

At jeg kommer med "han sa til meg at han har sagt at.." føler jeg blir for dumt, og at jeg ikke har rett på å blande meg når jeg ikke er direkte innblandet på noen måte..

Men, jeg har jo sett noen sms på mobilen til kompisen vår, hvor han tekster med denne ene jenta han har vært utro med.. Så det burde jo holde.

Jeg trenger jo ikke å si at han har vært utro mot så mange, når jeg ikke har konkrete bevis og kun har hørt irritasjonen fra våre kompiser over skrytet. Det er ikke noe jeg kan si med 100% sikkerhet at er sant, selv om jeg velger å TRO at det er det.

Har også lyst til å ta det opp med han, men hvordan ville dere reagert hvis en gammel klassevenn du kun møter på fest av og til plutselig skulle komme ut av det blå og prøve å snakke om forholdet ditt når du aldri har sagt konkret til denne personen at du har vært utro?

Problemet er vel at jeg føler at jeg ikke har RETT til å si noe, fordi det ikke er min sak, men fortsatt klarer jeg ikke å se henne i øynene når jeg vet hvordan ståa er bak ryggen hennes..

¨

Men du sier jo i overskriften, han er utro hele tiden.

du må stå for det du sier her. Enten vet du han er utro, eller så er han ikke. Har han vært det, og de har det fint sammen p d.d, så er det lite du kan gjøre. Men er de sammen, og du ser han med ei anna, da kan du si det. Men det blir jo helsikke for deg hvis du faktisk velger å si noe du ikke kan bevise. Men du skriver jo her, for du vet selv hva du/dere vil gjøre, menn hva trenger du her? du vet jo hva de fleste vil svare....

Endret av luremegpå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...