philippa starck Skrevet 27. august 2004 Forfatter #221 Del Skrevet 27. august 2004 Ojojojoj!! Nå er det lenge siden jeg har skrevet i dagboken min, nå! Ferien ble liksom ikke brukt foran pcen, og dagboken ble plutselig litt tiltak. Men nå er jeg tilbake - om ikke for fullt, så hvertfall i siget... Siden sist er jeg blitt livsnyter på fulltid, jeg har fått muligheten til å jobbe med akkurat de tingene jeg har aller mest lyst til. For det første innebærer det å få lov til å være mamma, og jeg NYYYTER det! Utrolig fint å få tilbringe så mye tid med lillejenten min, alt hun finner på og sier er til å smelte av. Jeg holder jo også på med firmaet mitt, pluss at jeg også jobber litt "freelance" på et treningssenter. De trenger meg til diverse oppgaver, og jeg har muligheten til å jobbe når jeg vil og hvor mye jeg vil. Passer veldig bra akkurat nå! Så altså, her har jeg gått fra å være "fremadstormende karrierekvinne" til å bli hjemmeværende, grå husmor på null komma null.... Dagene fyker unna, og jeg har nok av ting å fylle dem med. Og så har jeg funnet ut at jeg skal bli flink å lage mat! Så jeg har funnet frem mitt kokebokbibliotek, og snekrer sammen spennende retter til Mannen - som forøvrig er storfornøyd med livet for tiden, han også. For tiden holder jeg på med Prosjekt Kjeller - vi har en gammel kjeller som skal bli ny og chic, noe som krever MASSE arbeid. Her skal bli kjellerstue, vaskerom, bad og verksted. Interiørkonsulenten i meg nyter jobben, og jeg gleder meg nå til kjellerstuen er ferdig (bare gulvlegging og lister igjen) sånn at jeg kan pynte og dille og henge opp bilder og sy gardiner og plassere lamper og..... Jeg elsker å pusse opp!!! Morgendagen går med til å velge ut gulv, se på fliser og trene litt. På kvelden blir det ut på byn sammen med gamle kolleger - gleder meg!! Veldig!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 28. august 2004 #222 Del Skrevet 28. august 2004 Velkommen tilbake! Det høres ut som om du virkelig nyter ditt "nye" liv. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
philippa starck Skrevet 31. august 2004 Forfatter #223 Del Skrevet 31. august 2004 Det høres ut som om du virkelig nyter ditt "nye" liv. Piglet Jepp - gjett om!! Idag har jeg vært og levert den ene bilen på service, kjøpt maling og lakk til kjellerstueoppussingsprosjektet, tatt imot elektriker, handlet masse, trent step, laget kinamat til middag (jada - fikk oppskriften her på KG! ) gått tur med Lille Frø, malt taklister, snakket med en eiendomsmegler ang et SPENNENDE opplegg som dere kanskje får høre mer om, besøkt gamlejobben min og konstantert at jeg ikke savner den....i det hele tatt: nå er det godt å sette seg ned og surfe litt!! Ang kjellerstuen, så blir det en lykke å få den ferdig. Vi trenger plassen!! På veggene har jeg møllerstuepanel (fordi det allerede var det i halve rommet, vi har slått sammen to rom) som jeg har malt og lasert i en utrolig flott gylden tone. På gulvet kommer det merbauparkett, og elektrikeren var her idag og monterte downlights. Listene holder jeg på å male og lasere. Skal også male og lasere fem takhøye bokhyller - vi får et skikkelig bibliotek! Håper rommet blir flott, nå er jeg jeg på jakt etter et gardinstoff med gylne, varme farger. Skal ha tykke, forede gardiner, samt en liftgardin siden utsikten ikke er noe å skryte av... Åååå- jeg elsker å være interiørkonsulent!! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paff Skrevet 4. september 2004 #224 Del Skrevet 4. september 2004 Tudelu! Høres ut som du koser deg for tiden, ja! Hva skjedde med daten vår? Har du dumpet meg?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
philippa starck Skrevet 8. september 2004 Forfatter #225 Del Skrevet 8. september 2004 Sitter i morgenkåpen (kveldskåpen??! ) nydusjet etter dagens treningsøkt. Kjørte en Step3 - I love! I morgen er det middag med en venninne på et nytt utested i Bergen, og så er det snart helg igjen, gitt! Det har vært masse familiegreier i det siste - barnedåp forrige søndag og konfirmasjon søndag som kommer. Jaja, det er bare å ta på seg familiesmilet og finne frem oppdragelsen, så går det nok bra.... Idag har jeg vært på ponchojakt. Hva er det med denne byen, da? Jeg har ikke sett en eneste poncho, verken i butikker eller på folk. Bergen er håpløst utdatert... Ellers så fant jeg endelig buksen jeg har lett etter så lenge - en hvit stretchjeans. Ok, rimelig håpløst nå som sommeren snart er over, men det er snart sommer igjen, er det ikke?? Kjøpte også et Pucci-inspirert skjerf i lillafarger og to bittesmå "hyller" i stein til min berømmelige peisestue. Nå er det tid for litt tv-titting og så i seng! Lille Frø ligger ved siden av meg med 40 i feber og forteller at hun eeesker mamma og at hun kosemoser... Hun har kastet opp og vært skikkelig uggen i dag, stakkars. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
philippa starck Skrevet 13. september 2004 Forfatter #226 Del Skrevet 13. september 2004 Så var mandagen her!! Helgen har vært ok. Lørdag var vi på fjellet på visning på en hytte! Snakket med banken idag, og kommer kanskje til å legge inn et bud.... Spennende!!! I går var vi i konfirmasjon til min nevø. Tror de fleste hadde gruet seg litt til den dagen, siden det var første gang begge familiene møttes etter at min søster og mannen skilte seg for tre år siden. Nå har begge funnet seg nye, og det lå litt i kortene at dette kunne bli litt dramatisk... Men det gikk faktisk kjempefint! Min søster, svoger, Mannen og jeg hadde laget en rap og et tilhørende show til konfirmanten, noe han digget... Kjøpte meg pelsstøvler i dag - bare måtte ha til vinteren. Nå har jeg to par sko som er styggkuule(Uggs også), håper bare jeg har guts til å gå med dem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paff Skrevet 14. september 2004 #227 Del Skrevet 14. september 2004 Takk for sist, Philippa! Kjempekos som alltid! Neste gang må du sette igjen bilen - den drinken var GOD! Har brukt min siste nyervervelse fra Det Lille Extra masse og fått gode tilbakemeldinger Pelsstøvler - Ihlse Jacobsen? De er SÅ stilige. Uansett et varp slik som været er her nå. Selv har jeg bosatt meg i mine turkise Killah-støvler.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
philippa starck Skrevet 18. september 2004 Forfatter #228 Del Skrevet 18. september 2004 Oj, her har det skjedd mye siden sist!!! Vi la inn et bud på hytten, vi - egentlig et skambud, men vi tenkte som så at det er lov å prøve seg.... Og jammen ringte ikke eiendomsmegleren og sa go! Så nå er vi blitt hytteeiere, eller dvs "leilighetpåfjellet-eiere" og interiørhjernen min går på høygir....! Gleder meg til å sy rutete gardiner og boltre meg i rustikk hytteglede... Vi må gjøre litt, men det er stort sett maling, og det er jo bare gøy! Nytt kjøkken må vi også ha, så jeg har lett litt rundt på finn.no etter et brukt - finner jeg ingenting er jo Ikea en god løsning. Siden sist har jeg også vært en tur til Skien med veskene mine! Det ble jo også litt tid til andre morsomme gjøremål, litt shopping feks... På kvelden var det veskeparty og hudpleiekveld - utrolig kjekt å være på tur, gitt! Traff veldig mange hyggelige mennesker, og storkoste meg. Det blir nok flere turer til Skien, ja!! Nå er det deilig å bare sitte litt i ro i sofaen med et glass rødvin. I morgen blir en travel dag, så jeg samler krefter... Ha en fin helg videre, alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paff Skrevet 21. september 2004 #229 Del Skrevet 21. september 2004 Her går det unna!! Så kult at dere har kjøpt leiligheten på fjellet, gratulerer! Tenker du bruker enhver ledig stund på interiørplanleggingen ja.. Kjekt at Skiensturen gikk bra også, jeg tror du har muligheter for å gjøre det stort på landsbasis med www.detlillextra.com, bare vent og se når ordet sprer seg! Du hadde helt garantert gått amok hvis du var med meg på Camden Lock market i London i helgen... Det beste utvalget jeg har sett. Jeg kjøpte meg både en Gucci og en Diorveske, rålekre! Håper du får en fin interiør-, trenings-, veske- og mammauke. Og du - når du får nyleveransene så MÅ du komme og ha party her hos meg igjen - du husker hvor bananas jentene gikk sist når de måtte krangle om modellene... best å sørge for å ha mange av hver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
philippa starck Skrevet 26. september 2004 Forfatter #230 Del Skrevet 26. september 2004 Juhu - vi har vært på Boligmessen i Arenum idag, og gjett hvem som er blitt den stolte eier av to nydelige persiske tepper??!! Det var auksjon, og jeg har aldri vært på auksjon og bydd før.....men det var jo så gøy!!! Mannen måtte nærmest hale meg avgårde, så jeg ikke skulle by på alt som var... Slike tepper er så lekre, og de blir bare penere med årene. Så jeg syns jeg har gjort et varp! Har ellers vært litt rundtom denne uken - det har blitt endel gjesteinstruksjoner på ulike treningssenter i byen. Kjekt med slike oppdrag! Nå skal jeg surfe litt på nettet før Robinson begynner klokken 20 - synes egentlig ikke det er noe gøy i år, men jeg må liksom ha det i bakgrunnen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 1. oktober 2004 #231 Del Skrevet 1. oktober 2004 Hei! Jeg ville bare stikke innom deg for å ønske deg en kjempe flott helg. Klem fra meg :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. oktober 2004 #232 Del Skrevet 3. oktober 2004 Lyst på litt tyggegummi? Thi-hi. Jeg er blitt ny. Gleder meg til å høre om hytteprosjektet. Og ut og spise en dag - JA! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
philippa starck Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter #233 Del Skrevet 3. oktober 2004 Bordet foran meg er fullt av små fargeprøver i bondefarger, rutete stoffprøver og bilder.... Vi er helt i fyr og flamme begge to - jeg på interiørfronten og Mannen på "snekrefronten". Vi var oppe på vår nye "hytte" i går og fikk nøkkel, slik at nå er vi formelle eiere av en leilighet på fjellet!!! Leiligheten er kjempestor, rundt 180 kvadratmeter, og har tre soverom med hvert sitt bad (!) stort kjøkken og en (altfor) stor stue. Så stuen skal vi dele av, slik at vi får en bod og med tiden enda et soverom. Kjøkkeninnredning mangler helt, men vi var så heldig at vi fant et flott eikekjøkken med ALLE hvitevarer billig på finn.no. Så nå må det males! Det er litt å gjøre der oppe, men i hovedsak er det å male. Og det liker jo jeg! Tenkte å male de tre soverommene i en lys veggfarge, og så male listverk og karmer i henholdsvis bonderødt, tradisjonsgrønn og bondeblå i de ulike rommene. Badene skal være i tilhørende farger. Kjøkkenet blir grønt, og stuen ANER jeg ikke. Hvis det er noen som vet hvordan det kan bli pent å male brystningpanel, så kom gjerne med tips! Trenger varme, gode farger. Åh, jeg kunne sikkert skrevet side opp og side ned om prosjektet, og gleder meg som en hund til å sette igang. Vi drar opp fredag ettermiddag, og prøver å få gjort masse i helgen. (ikke så lett med Lille Frø løpende om bena....) Skal holde dere oppdatert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
philippa starck Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter #234 Del Skrevet 11. oktober 2004 Heisan! Helgen har vært brukt til OPPUSSING!! Var på hytten og malte og snekret, og begynner å se konturene av noe som skal bli veldig bra! Jeg har malt kjøkkenet aprilgrønt -en ganske sprek farge, ja - men det ble faktisk fint. Vi må opp igjen neste helg også, men da får vi med oss hjelpemannskap, og da går ting enda fortere. Jeg har det jo alltid travelt - vil bli ferdig fortest mulig! :oops: Nå har jeg mine to nevøer på 10 og 15 på besøk, veldig koselig, de er så greie gutter. Og så blir det jo fine barnevakter av sånt, da.... Jeg tenkte meg nemlig en tur på Ikea nå - de har jo begynt å ha åpent til 22, amazing! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. oktober 2004 #235 Del Skrevet 12. oktober 2004 Hei Philippa! Hytta høres kjempefin ut, jeg får kanskje se bilder etterhvert? Må si du imponerer med alle interiørprosjektene dine Ha en fin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. oktober 2004 #236 Del Skrevet 24. oktober 2004 Hvor er du??? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
philippa starck Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter #237 Del Skrevet 24. oktober 2004 Hvor er du??? :o Ja, det kan du si...! Har ikke vært så mye her i det siste, har hatt så mye annet å henge fingrene i - har knapt vært hjemme... Nå har vi nettopp kommet hjem etter en ny "jobbehelg" på hytten - og gjett om vi er fornøyde med oss selv! Vi begynner nemlig å få litt orden på det hele, og er blitt ferdige med stuen!! For de interesserte: stuen har vært en spisesal på et pensjonat, og størrelsen er derfor deretter. Nå har vi bygget en vegg, og fått en stue på rundt 40 kvm. Veggene er malt i en brun, gylden ferskenfarge med mørkere brystpanel - dette gir stuen et varmt og koselig preg. To store vinduer har nå fått lekre gardiner i kraftig rutete stoff, og og vi har fått inn to sofaer i mørkt blått. Et gammelt salongbord med store kulebein på et teppe i duse brunfarger. Et par gamle ski henger på veggen bak sofaen, og et par gamle skistaver henger i kroken. Sånt gir stemning! Vi har også investert i et digert spisebord med seks stoler i bondestil, samt noen flotte veggskap for oppbevaring. Ut til hallen er det er vakker tofløyet dør, så når vi sitter i sofaen kan vi se det røffe skifergulvet (det jeg falt for først da vi kjøpte leiligheten!) og trepanelet der ute. Jeg leter nå etter noen gamle furumøbler som jeg kan pusse opp - male, lasere og pusse litt på. Vi har noen kvadrat og boltre oss på, så vi trenger møbler! Riktig fint er det blitt - og neste gang vi drar oppover blir vi ferdige med to av tre soverom også. Der er det bare smådetaljer igjen før ting blir "på stell". Så sånn er det blitt på hytten vår foreløpig - det gøye er at vi har tatt bilder hele veien, så vi kan se forskjellen fra uke til uke. Og forskjell, det er det!! Så nå skal jeg sette meg ned og lese ferdig boken jeg holder på med: Kall meg bare Max. En usannsynlig uhyggelig bok som faktisk har gitt meg mareritt, uten at jeg kan sette fingeren på hva som er så ekkelt. Anbefales! Ha en fin søndagskveld alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. oktober 2004 #238 Del Skrevet 26. oktober 2004 Så flinke dere er!! Jeg er kjempeimponert over alt du får gjort med alle dine prosjekter. Lykke til med sluttføringen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
philippa starck Skrevet 3. november 2004 Forfatter #239 Del Skrevet 3. november 2004 Uff, alt for lenge mellom hver gang jeg skriver her nå.... Har liksom ikke så god tid til å sitte å surfe og tøyse lenger- og dessuten har bredbåndmodemet vårt gått dukken i lyn-og-torden-været, så her går ting treeeeegt! Det som opptar meg mest for tiden er nyheten om at en av mine beste venninner har gått fra samboeren sin. De er blant de vi er mest sammen med, og det kommer til å bli utrolig rart fremover. Det er ikke bare brudd mellom de to - det berører faktisk hele vennegjengen. Så trist når slikt skjer, men likevel er det en lykke at det ikke er barn i bildet. Uff, jeg synes så synd på dem begge, det er tøft å begynne på nytt etter 8 år sammen. Håper at de klarer å komme gjennom dette uten å bli uvenner, selv om jeg tror det kan holde hardt. Uff, jeg får helt vondt i magen av å tenke på det!! På fredag var vi på Halloween-fest - gud hjelpe meg så mye skummelt - og lørdag var vi ute og spiste kinamat. Søndag var jeg med og hjelp til på en sportsdrillkonkurranse som ble arrangert her ute, etterfulgt av et møte med en av aerobicinstruktørene på senteret der jeg jobber. Travelt, men gøy! Ukedagene flyr, og nå holder jeg på å forberede hva jeg skal ha med opp på hytten i denne omgang. Det er så deilig nå, for nå har jeg fått opp litt klær, sminke, håndklær og sånne ting som gjør at jeg slipper å pakke svære bager hver gang vi drar opp. Ennå er det jo et kaosområde, men jeg vil tro at i løpet av helgen skal vi få orden på mye. Nå sitter jeg her og tenker på å gå til sengs tidlig - men vet at jeg blir NØDT til å lese litt til av Beretninger om beskyttelse av Erik Fosnes Hansen, den er bare knallbra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
philippa starck Skrevet 8. november 2004 Forfatter #240 Del Skrevet 8. november 2004 Sånn! Etter at mange har spurt, har jeg nå lagt ut bilder av hytten i albumet! http://album.kvinneguiden.no/showgallery.p...php?ppuser=3537 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå