Gå til innhold

Kokosmelk og holdbarhet

Nigella

Anbefalte innlegg

Kjøpte kokosmelk for første gang her om dagen.

Brukte en skvett i en gryterett, så nå har jeg en nesten full og åpnet boks med kokosmelk stående i kjøleskapet.

Noen som aner hvor lenge denne holder seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Normalt noen få dager, før den mugner.

Tips dersom du risikerer at den "går ut" før du får brukt den: Hell skvetten i kokevannet når du koker ris, passer utmerket til f.eks. en kylling/curryrett

Ellers er jo Pina Colada godt... Men da trenger du en boks ananas-juice, som man gjerne ikke bruker så ofte... så før du vet ord av det har du da flyttet problemet fra kokos til :roll::ler: ananas...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker heller aldri mer enn en liten skvett når jeg lager mat bare til meg selv, og har løst det med å helle resten over i en isterningpose. Dermed har du den lett tilgjengelig, også når du bare trenger bittelitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis melken står i hermetikk boksen sin, holder den seg ikke (i åpnet stand) til dagen etter en gang (blir smak). Hvis du heller den over i en annen beholder kan den holde seg noen dager.

Tips: Du får kjøpt tørr-kokosmelk. I pulver form. Veldig bra hvis du ikke trenger hele boksen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en del innvanrerebutikker får du kjøpt kokosmelk i små bokser.

På størrelse med tomatpureboksene på rema.

La for all del ikke melken stå i boksen i kjøleskapet. Det blir boksesmak på "no time". Hell det over i en plast boks eller lignende.

Dette gjelder all åpnet hermetikk, som ikke brukes med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...