Nigella Skrevet 5. september 2003 #1 Skrevet 5. september 2003 Kjøpte kokosmelk for første gang her om dagen. Brukte en skvett i en gryterett, så nå har jeg en nesten full og åpnet boks med kokosmelk stående i kjøleskapet. Noen som aner hvor lenge denne holder seg?
Arnie Skrevet 5. september 2003 #2 Skrevet 5. september 2003 Normalt noen få dager, før den mugner. Tips dersom du risikerer at den "går ut" før du får brukt den: Hell skvetten i kokevannet når du koker ris, passer utmerket til f.eks. en kylling/curryrett Ellers er jo Pina Colada godt... Men da trenger du en boks ananas-juice, som man gjerne ikke bruker så ofte... så før du vet ord av det har du da flyttet problemet fra kokos til ananas...
Gjest Liten Skrevet 5. september 2003 #3 Skrevet 5. september 2003 Jeg bruker heller aldri mer enn en liten skvett når jeg lager mat bare til meg selv, og har løst det med å helle resten over i en isterningpose. Dermed har du den lett tilgjengelig, også når du bare trenger bittelitt.
Nigella Skrevet 5. september 2003 Forfatter #4 Skrevet 5. september 2003 Takk for gode råd Arnie og Liten. Tror jeg gjør som Liten, heller over i isterningposer. Det var kjempelurt!
Gjest Embla s Skrevet 5. september 2003 #5 Skrevet 5. september 2003 Hvis melken står i hermetikk boksen sin, holder den seg ikke (i åpnet stand) til dagen etter en gang (blir smak). Hvis du heller den over i en annen beholder kan den holde seg noen dager. Tips: Du får kjøpt tørr-kokosmelk. I pulver form. Veldig bra hvis du ikke trenger hele boksen!!
Gjest gjest1 Skrevet 5. september 2003 #6 Skrevet 5. september 2003 I en del innvanrerebutikker får du kjøpt kokosmelk i små bokser. På størrelse med tomatpureboksene på rema. La for all del ikke melken stå i boksen i kjøleskapet. Det blir boksesmak på "no time". Hell det over i en plast boks eller lignende. Dette gjelder all åpnet hermetikk, som ikke brukes med en gang.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå