Gå til innhold

Mammo og vetlo si sladrebok


Frk edderkopp

Anbefalte innlegg

Bare innom og oppdaterer meg. Hvordan gikk det med jobbintervju for K? :)

Må oppdatere meg i boka di også. K får svar på jobbintervju denne veka. Han var utruleg fornøyd med intervjuet. Utrolig spennande jobb, men også krevande. Veldig liten plass å bu på utan førerkort. Det var 11 som var kalla inn til intervju.

Ser eg har skreve at vetlo bruke 62. Ho bruke nok like mykje 68. Har skjedd lite siden sist. K har bursdag i morra. Da blir han 28:) Som gave var eg med å sponse pulsklokke. Mamma har bakt sjokoladekake og vi skal ha taco til middag etter ønske.

Endret av Frk edderkopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går var vi på helsestasjonen igjen. Ho fekk den første vaksinen. Ho sov frå 10 til 10 i dag! Ho har ikkje hatt feber, men ho har sove store deler av dagen. Ho har også vore litt sur og grinete, huff eg griner og ho griner. Pappan ender opp med å trøste begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går lo vetlo når ho hadde gjort seg ut. Ho hadde aldri ledd før. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååå :rødme:

Det høres jo helt herlig ut. Er alt bra med dere sånn ellers da? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her lo vesla for første gang 24 april, og ikke til meg, men til bestefaren.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

K har fått jobbtilbud på sørlandet etter ein del tankevirksomhet har vi bestemt oss for å bli her inn til videre. Det er masse som må på plass ved ein eventuell flytting. Plassen frister ikkje nok. På mandag var vi i stavanger, K hadde ett intervju på ett tettsted utenforbi der på tirsdag. Det blei meir ein kosetur. Eg handla ein del :ler: På kvelden på tirsdag traff eg ei vennina og tok litt øl. Det var utrolig artig. Har kutta amming omtrent ut, det funker ikkje lenger og da orker eg ikkje stresse. Om to veker starter vi med graut. På babyverden står det at myndighetene anbefaler ikkje fast føde før etter seks mnd. Bør vel følge helsesøsters råd å starte graut etter 4 mnd. Er utrolig spent. Merker at vi slurver mykje med tranen. Vi må få fast rutine etterkvart.

Pingting og nøtt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

På søndag hadde vi dåp og alt gjekk fint! Skal starte på fast føde denne veka. Vi er spent. Vetlo har fått masse fint og ein god del penger. Masse familie og et par venner har vore samla i helga. I dag fekk vi vi besøk hos oss av mamma, pappa, farmor, mormor, morfar, brutter, og tantebarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sover vetlo for første gang uten korg eller vogn. Den hev og senkbare senga var jo så stor. Jenta er stor så ho kan jo ikkje sove i vogna si lenger heller. Vi lot ho sova der siden senga var så stor. Vi var nervos for at ho ikkje ville sove. Men ho la seg fint med ei gong!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vetlo vakna litt i natt. K var oppe å gav ho smokken ett par gonger..

Prøvde med ei teskje grøt i dag. Ho åt litt. Skal kanskje gi ei teskje til kvelden også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Grauten går betre og betre, men cluet er å ikkje gi når ho er veldig svolten. Først gir vi nan, og så gir vi graut. På søndag var vi på visning på eit hus som ligg ikkje så langt der vi bur. Det er ein god del å gjere med det, så taksten på 1,8 mill var nok altfor høg. Etter klarsignal frå banken vurdere vi å by 700000 og bruke 300000 av lånet (1 mill) på oppussing. Vi får sjå er så masse nå.

Føler hodet eksploderer av tanker og følelser. Var i tilegg på skypeintervju i dag på ein sommerjobb innen media. Kjenner at livet vårt fort kan bli for hektisk og at det kan bli vanskelig å henge med. Føler samtidig at sambo er så mykje flinkare med vetlo enn meg. Merker at lunta har vore kort til tider og meg og sambo har krangla litt. Har fått satt inn spiral igjen også og veit at det kan påvirka humøret. Er imponert over sambo som holder ut med humøret mitt enkelte ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det går bra med grøtspisingen. Vi begynte med grøt forrige uke og det går strålende, hun virkelig elsker det. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det går bra med grøtspisingen. Vi begynte med grøt forrige uke og det går strålende, hun virkelig elsker det. :lol:

Ja vetlo like godt graut ho og. Har godt i økologisk grønnsakspurre i to dagar no siden me glemte grauten hos mamma og pappa.

I dag snudde ho seg på magen og prøvde å krabbe og ble dritsur siden ho ikkje kom nokon veg. :kgbaby: Eg er litt sjuk og går på pencelin. Så no er det litt ekstra i heimen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der var du jo!

Så morro at hun har begynt å snu seg! :rødme:

Hvor gammel har jenta di blitt no? Må si hun var stor og fin! :nigo: Mi var nesten 5 kg når hun ble født, men er "bare" 6,5 nå.

Vi har som smått begynt med grøt. Selv om det anbefales melk til 6 mnd. synes jeg alle rundt meg begynner med grøt ved ca 4 mnd.s alder. Det er morsomt å kunne begynne å gi smaksprøver på ting!

Du får ha god bedring! :troest:

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vetlo er 4,5 mnd og er forsatt stor og god. Kjekt å sjå deg her. Siste vekt var: 7555 og mål:64 Det er godt å gi graut og litt grønsakspurre i tilegg. Ho elsker banan! No ruller ho fra side til side. Ho skal også ta i alt. Magen har vore litt ymse, men det hjelper med sviskemos. No er eg tilbake i form. Mannen har kjøpt joggevogn, og er veldig fornøyd. Han kjøpte den gjennom babyjogger på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at formen din er bra igjen!

Vi begynte med grøt i går. :spise: Har fått smakt litt tidligere og fått velling. Har også kjøpt litt fruktpure som vi skal prøve snart. Og vi må vel prøve litt grønnsaker etterhvert.

Lillemor ruller også fra side til side. Snart ruller de vel helt rundt! Der er bare så fint å se på utviklingen. Det skjer jo noe nesten hver dag! :rødme:

Har dere fått inn en fast rutine for mating og soving?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jentene våre er store flinke jenter altså :ler: Her mater vi kvar tredje time og gir ca to smaksprøver pr dag. Alltid graut på kvelden, ellers noko anna som fruktpurre, eller grønnsakspurre. Her har vi fast legging 19-19.30 kvar dag. No er de ute og jogger så blir nok litt seinare i dag kanskje. Då er ho iallefall god og trøtt når dei kjem heim. Der kom dei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No ruller frøkna seg rundt på golvet! Ho er blitt ei aktiv artig jente. Men begynner å lure om det er tenner på gang. Ho har vore litt ut av laget spesielt i dag. På lørdag reiser vi mot nord på ferie. Vi gleder og kvier oss litt. Vi tar turen litt etappevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...