Gå til innhold

Reductil - hjelp hva gjør jeg nå?!


Tuppatuppa

Anbefalte innlegg

Etter mange år med frustrerende slankekurer som overhodet ikke hjalp-uansett hvor mye jeg trente, startet jeg på Reductil i tillegg til trening, og gikk for første gang på nesten 20 år ned i vekt. Ikke bare det, blodtrykket var konstant på 110/60 og jeg følte meg i alldeles super form!! Legen konkluderte med at kroppen rett og slett hadde behov for virkestofet i Reductil, av en eller annen grunn- da den plutselig reagerte normalt på det jeg gjorde og det jeg spiste.

NÅ er den trukket fra markedet - midlertidig, vel 6 merke - men dog... Jeg er knust. Skal jeg legge på meg igjen nå??? Hva gjør jeg?? Mine siste tabletter tok jeg i helgen. Jeg er virkelig fortvilet. Jeg hadde mange uavhentede tablettpakninger på apoteket - der resepten har lagt. Hva skjer med disse?? Er disse "lagt til side",og tilgjengelig for meg å hente, eller???

Er det noen som vet om hvor jeg ellers kan få kjøpt mine sårt tiltrengte Reductiltabletter ( 15mg )???

Vær så snill, ikke kom med svar om at tabletter løse ingenting, og tren mer blablabla...... der prater dere for døve ører. Jeg har fått disse pga. medisinske prøver viser at kroppen min mangler diverse, som den tydeligvis fikk hjelp av disse tablettene til å fungere normalt på - de påvirker bl.a. hjernen til hvordan hodet & kropp reagerer på mat,matinntak & forbrenning osv..... Trene gjør jeg 4 ganger i uken-slik jeg alltid har gjort - og kostholdet mitt ville gjort selv Grete roede stolt & inspirert. Det er liksom ikke der det butter! =)

Er det noen som evt. vet om noen som har et " reservelager " som de ikke har tenkt å benytte seg av, vil jeg veldig gjerne ha et hint om dette- kanskje jeg kunne fått kjøpe disse av dem??

Takk for oppmerksomheten! Klem fra en litt fortvilet Tuppatuppa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med tanke på at du fikk dette i samsvar med legen din, har du hørt med h*n om å få noe annet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da benytter du anledning til å kutte ut sultekurer og piller, og legger om til et sunnere og mer naturlig kosthold! :)

Dersom ingenting fungerer er det mulig du har insulinresistens, og da kan et karbohydratredusert kosthold bestående hovedsaklig av proteiner og fett være gunstig (og ikke minst sunt, særlig med tanke på blodtrykket ditt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Joda, legen har sjekket, og medisinen er trukket tilbake fra markedet inntil videre, og annet tilsvarende finnes rett & slett ikke. :(

Sultekur eller piller, har det aldri vært snakk om for min del. Jeg lever sunt og har aldri hverken overspist eller sultet meg - det har jeg aldri hatt behov for. Tullepiller som selges på internett osv... har jeg aldri vært fristet av heller. Jeg har hattet reelt problem,som har hatt behov for en reell løsning.

Jeg har alltid hatt en innvendig forståelse for at tidligere overvekt ikke var på grunn av hverken livsstil i form av feil/for mye mat / mangel på trening eller for lite trening. trent har jeg gjort hele livet, siden jeg var 7 år.

Et naturlig kosthold har jeg også. Jeg passer meg for å spise for mye karbohydrater, men lever ikke slavisk etter lavkarbo for det. Jeg har barn, og må ta ansvar for at de får i seg normalt kosthold uten at de skal begynne å tenke på karbohydrater osv.. i så ung alder som de er nå. Jeg spiser normalt,men holder meg mest mulig unna poteter, hvetemel, pasta/ris, masse sauser , smør osv... Jeg spiser mye fisk, hvitt kjøtt, egg, frukt, grønnsaker,drikker ikke melk, spiser multivitaminer og Omega 3,får jeg søtsug knekker jeg av en bit Nutrilett sjokolade for å stille søt-behovet osv.... Kaker & chips liker jeg egentlig ikke noe særlig, og desserter / sjokolader osv.... hører til sjeldenhetene. Jeg holder meg unna fritert mat, og spiser mest mulig mat som er naturlig tilberedt.

Blodtrykket mitt FØR Reductil,var som det alltid har vært - mer eller mindre konstant på 100/55 - det ble pittelitt forhøyet etter at jeg startet med Rductil - men slettes ikke avskrekkende høyt: har lagt konstant på 110/60, så her er det slettes ikke snakk om farlig blodtrykk hverken før eller etter.... ! :)

Ble litt nysgjerrig her: hva er insulinresistens, og hvordan finner man ut om det er tilfellet at man har det?? Symptomer?? Hvorfor får man det osv...... Hvordan behandles dette??

Takk for hjelp, gode råd og for at dere ikke snapper meg avgårde som om jeg var en pilletyggende sofasliter - en tulling, som ikke forstår at man må slite for å holde vekten..... for tro meg - akkurat det vet jeg alt om!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...