Gå til innhold

Anime-tråd

Sequax

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg så Kikis Budservice på kino med datteren min og vi syntes begge to den var veeeeeldig kjedelig :gjeiper:

Men heldigvis så er smaken som baken ;)

Jeg har sansen for slåsskamper (ikke nødvendig med mye blod selv om det ikke er noe krise om det skulle være litt, men helst ikke med flyvende tarmer) magi, kjærlighet, riddere på hester i skinnende rustning (dette var ment billedlig men jeg har ikke noe imot det bokstavelig og), verdner som skal reddes og en god dose typisk animeè pompøsitet.

Og så har jeg jo også nylig funnet gleden i jente drama animèer og da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så Kikis Budservice på kino med datteren min og vi syntes begge to den var veeeeeldig kjedelig :gjeiper:

HVAAAA??!!

:sur::sjokkert::hakeslepp::haar::murvegg::glare::overrasket::sinnatagg::sjokk: :dåne: :omg:

Neida... :happy: Smaken er nemlig som baken ! Kan skjønne at den er kjedelig for noen, men for meg er den bare søt! :kosteskaft: :happy:

Jeg kjeder meg mer når jeg ser på action og krig, jeg.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :ler: Jeg regnet med det var litt som å banne i kirka.

Neida, jeg vet at veldig mange (ihvertfall i norge) som ser på animè liker Kikki, Spirited away og andre Ghiblier, de av de jeg har sett har bare ikke vært helt min ting.

Men jeg skal uansett prøve meg på Nausicäa neste gang jeg er på besøk hos min far, som sikkert blir til sommeren ;)

Føler meg jo nesten litt sær av og til siden ghibli blir såpass genierklært :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fairy Tail er et kjempegodt alternativ for dere som liker magi og litt slåssing, men uten flyvende tarmer. :fnise: I tillegg er den hysterisk morsom. :jepp:

Du er forresten ikke sær Shade. Jeg er heller ikke så veldig glad i Ghibli altså. Det blir litt tamt for min smak. Men en film nå og da synes jeg bare er koselig. :Nikke:

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste litt info om den forrige gang den ble nevnt her inne. Er den veldig lik One Piece eller bare hvirker det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke den er lik One Piece i det hele tatt. For det første, så suger One Piece mens Fairy Tail ruuuuler. :ler: Men altså: nei. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, det eneste som kan være litt likt er de to hovedpersonene. Luffy i One Piece og Natsu i Fairy Tail. De er like teite, arrogante og søte begge to. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om jeg har lest et sted (kanskje her inne til og med!) At jente skikkelsene ligner og?

Med så er det ganske typisk standard figurer i One piece, når jeg tenker meg om ligner de på en del av rollefigurene i Dragon ball..

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om jeg har lest et sted (kanskje her inne til og med!) At jente skikkelsene ligner og?

Med så er det ganske typisk standard figurer i One piece, når jeg tenker meg om ligner de på en del av rollefigurene i Dragon ball..

:ler:

Hmm, ja det kan stemme det også. Eller, jeg har jo ikke kommet så langt i One Piece så jeg kjenner bare til én jente. Men hun kan minne meg litt om Lucy fra Fairy Tail altså.

Men det jeg egentlig ville frem til, er at handlingen og hele stemningen ikke er lik i det hele tatt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har jeg sett min første Fairy Tail-episode ! Den var jo artig, da!! :jepp: Blir nok så jeg ser mer av den, ja! Veldig søt katt...Happy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ELSKER Fairy Tail. :rødme: Og så synes jeg det er så gøy å endelig kunne følge med på en serie helt fra starten av. :jepp:

Jeg synes forresten han som har stemmen til Natsu er helt fantastisk. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med elfen lied? http://www.imdb.com/title/tt0480489/ - animasjonen er fantastisk, og det lille jeg har fått med meg av historien (har ikke sett såååå mye av serien ennå.) er meget bra :) Er vel ganske voldelig og sterk, så den er nok ikke for alle...

Jeg har bladd gjennom mangaen og det er litt for mye avkappete lemmer og tarmer og sånn der for meg..

Synes den til tider ble rett og slett grusom. Liker litt snillere historier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:kjefte: Nå må du slutte å anbefale serier her. Jeg vil se ALT jeg, og listen min blir uendelig lang. :fnise:

Ser forresten du bruker imdb. Har du sjekket ut myanimelist?

(Nå funket plutselig ikke linkingen, men altså: www.myanimelist.net)

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kjefte: Nå må du slutte å anbefale serier her. Jeg vil se ALT jeg, og listen min blir uendelig lang. :fnise:

Ser forresten du bruker imdb. Har du sjekket ut myanimelist?

(Nå funket plutselig ikke linkingen, men altså: www.myanimelist.net)

Ha - jeg slutter ikke før jeg har frelst hele norge i Neon genesis evangelions navn! :P (Skal heller ikke barbere eller klippe meg før den tid)

Takk for linken - sjekker ut myanimelist akkurat.... NÅ. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skaffet meg noen episoder nå. Tenkte jeg skulle kose meg med det i ferien. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ELSKER Fairy Tail. :rødme: Og så synes jeg det er så gøy å endelig kunne følge med på en serie helt fra starten av. :jepp:

Jeg synes forresten han som har stemmen til Natsu er helt fantastisk. :fnise:

:hoho: Jeg ler meg ihjel av Fairy Tail! Episode to der dama i gjengen som var så tørst...jaggu satt a ikke der og drakk av ei tønne! Og Lucy som snakka via den klokka var helt fantastisk....er redd jeg kommer til å bli bitt av en eventyrlig basill her, altså.... :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...