Gå til innhold

Anime-tråd

Sequax

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Burde jeg se Psycho-pass?

Jeg har sett altfor mange serier i mitt liv, men liker ting som:

-Monster

-Death Note

-Serial experiments Lain

-Another

-Madoka Magica

-Deadman wonderland

Så leter etter en litt "rar", skummel og voksen serie..... Kan den passe??

Man kan vel si at Psycho Pass passer inn i den lista, men jeg likte den ikke. Selve konseptet kunne vært interessant, men alt rundt var kjedelig og oppbrukt.

Av lista di likte jeg Death Note, Monster og litt Madoka. Syntes Deadman var kjedelig og resten har jeg ikke sett.

Shiki er en creepy anime som jeg likte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silver Fang aka Gin. Ingen som har sett den serien?

Jeg hadde faktisk en del på VHS da jeg var liten! Ganske liten også. Tror jeg var sånn 7 - 8 år gammel da jeg fikk de. Tror ikke mamma skjønte hvor voldelig det var da hun kjøpte den på sparkjøp. Tegnefilm liksom. Tsh. Med masse blod og mord xD Kannibalhunder kommer senere i serien også. Den er faktisk på youtube som norsk, noen episoder. Ganske nostalgisk for meg som så de om og om igjen som liten :D

https://www.youtube.com/watch?v=YmDYNSGFc0g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Attack on titan er ganske bra, vet ikke om noen har nevnt det... foreløpig bare 1 sesong ute men sesong 2 er på vei. vet ikke om den er for jenter da. :plystre:

Joda, jeg og venninner sitter og geeker den med full oppmerksomhet :fnise: Mikasa er jo mer badass enn Eren, er kjekt med litt girlpower. Anime har en tendens til å gjøre kvinnfolk ganske veike...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde jeg se Psycho-pass?

Jeg har sett altfor mange serier i mitt liv, men liker ting som:

-Monster

-Death Note

-Serial experiments Lain

-Another

-Madoka Magica

-Deadman wonderland

Så leter etter en litt "rar", skummel og voksen serie..... Kan den passe??

Altså, Psycho-pass er veldig enten eller. Gjelder forsåvidt også Attack on Titan. Enten faller den veldig i smak, eller så synes man det er grusomt kjedelig. Jeg likte Psycho-Pass VELDIG godt. Men den er ganske filosofisk og sånn, "hva er mennesket, hva driver oss, lalala", noe som kan gå folk på nervene. Men bare gi den 5 episoder, så kommer du frem til om den er verdt det eller ikke. Liker du dystopiske filmer og serier tror jeg nok du liker den.

Var Another bra forresten? Så noen episoder, men gadd ikke å se mer fordi det ble litt kjedelig. Bygger den seg opp?

Endret av BabyBlue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, jeg og venninner sitter og geeker den med full oppmerksomhet :fnise: Mikasa er jo mer badass enn Eren, er kjekt med litt girlpower. Anime har en tendens til å gjøre kvinnfolk ganske veike...

hehe eren er ikke så tøff enda syns jeg, alt for whinete. Levi derimot :tommelopp: Hvis du liker girlpower kan du jo se elfen lied dersom du ikke har sett det:)

Åå glemte claymore der er det også masse girlpower :P

Endret av Modeus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe eren er ikke så tøff enda syns jeg, alt for whinete. Levi derimot :tommelopp: Hvis du liker girlpower kan du jo se elfen lied dersom du ikke har sett det:)

Åå glemte claymore der er det også masse girlpower :P

Eren er nok mer driv og personlig engasjement fremfor naturtalent. Og han syter. Mye. Men det er forståelig, selv om det er irriterende. Levi er bare helt sjef da. HAHA, og vaskemani i tillegg. Fantastisk bra. Elfen Lied var en av de første jeg faktisk fullførte i en sitting, introen er helt fantastisk... ^^ Makan til blodige greier, men bra serie. Claymore har jeg hørt om, men aldri begynt på. Sjonglerer altfor mange animer og serier for tiden, ahhh... Hjernen min krasjer.

Nå har jeg kjøpt et dvd sett med Silver Fang fra en dansk side, usensorert! Og med norsk tale. Kostet i underkant 200 for frakt og dvden, håper det er den originale norske dubben fra gamle dager, og ikke den nye da den visstnok skal være ganske dårlig. Er i ferd med å se den første episoden på youtube, og den er faktisk ganske fengende selv om jeg ikke er en liten pike lenger. Det at den er sensorert har ført til mange plotthull, håper jeg får ro i sjelen når jeg får sett alt. Kanskje jeg skal få lillebror til å se den med meg, han hadde også likt den.

Blir nok noe som dette:

Moi: "Kom, nå skal jeg vise deg min barndom."

Han: "Dette forklarer ganske mye..." -.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, Psycho-pass er veldig enten eller. Gjelder forsåvidt også Attack on Titan. Enten faller den veldig i smak, eller så synes man det er grusomt kjedelig. Jeg likte Psycho-Pass VELDIG godt. Men den er ganske filosofisk og sånn, "hva er mennesket, hva driver oss, lalala", noe som kan gå folk på nervene. Men bare gi den 5 episoder, så kommer du frem til om den er verdt det eller ikke. Liker du dystopiske filmer og serier tror jeg nok du liker den.

Var Another bra forresten? Så noen episoder, men gadd ikke å se mer fordi det ble litt kjedelig. Bygger den seg opp?

Another er bra om man ikke leser noen spoilere, og liker å være litt detektiv, og prøve å gjette hvem som er den "skyldige". :) Gjerne sammen med en venn.

Jeg fulgte med på den da den kom ut, og jeg og en venn gledet oss til neste episode med fler "clues" hver gang.

Liker også Mesterdetektiv Conan da, så det er kanskje derfor. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eren er nok mer driv og personlig engasjement fremfor naturtalent. Og han syter. Mye. Men det er forståelig, selv om det er irriterende. Levi er bare helt sjef da. HAHA, og vaskemani i tillegg. Fantastisk bra. Elfen Lied var en av de første jeg faktisk fullførte i en sitting, introen er helt fantastisk... ^^ Makan til blodige greier, men bra serie. Claymore har jeg hørt om, men aldri begynt på. Sjonglerer altfor mange animer og serier for tiden, ahhh... Hjernen min krasjer.

Nå har jeg kjøpt et dvd sett med Silver Fang fra en dansk side, usensorert! Og med norsk tale. Kostet i underkant 200 for frakt og dvden, håper det er den originale norske dubben fra gamle dager, og ikke den nye da den visstnok skal være ganske dårlig. Er i ferd med å se den første episoden på youtube, og den er faktisk ganske fengende selv om jeg ikke er en liten pike lenger. Det at den er sensorert har ført til mange plotthull, håper jeg får ro i sjelen når jeg får sett alt. Kanskje jeg skal få lillebror til å se den med meg, han hadde også likt den.

Blir nok noe som dette:

Moi: "Kom, nå skal jeg vise deg min barndom."

Han: "Dette forklarer ganske mye..." -.-

Claymore er så bra! :daane: Men du må forberede deg på elendig slutt. Da blir du ikke så skuffa. :lol:

Another er bra om man ikke leser noen spoilere, og liker å være litt detektiv, og prøve å gjette hvem som er den "skyldige". :) Gjerne sammen med en venn.

Jeg fulgte med på den da den kom ut, og jeg og en venn gledet oss til neste episode med fler "clues" hver gang.

Liker også Mesterdetektiv Conan da, så det er kanskje derfor. ;)

Jeg tenkte å foreslå Elfen Lied til deg. Den er sær.

Gantz er også sær. Faktisk så sær at jeg ikke klarte å se forbi et par episoder. Muligens den er noe for deg? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å foreslå Elfen Lied til deg. Den er sær.

Gantz er også sær. Faktisk så sær at jeg ikke klarte å se forbi et par episoder. Muligens den er noe for deg? :jepp:

Har både sett og lest begge. :gullengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde faktisk en del på VHS da jeg var liten! Ganske liten også. Tror jeg var sånn 7 - 8 år gammel da jeg fikk de. Tror ikke mamma skjønte hvor voldelig det var da hun kjøpte den på sparkjøp. Tegnefilm liksom. Tsh. Med masse blod og mord xD Kannibalhunder kommer senere i serien også. Den er faktisk på youtube som norsk, noen episoder. Ganske nostalgisk for meg som så de om og om igjen som liten :D

https://www.youtube.com/watch?v=YmDYNSGFc0g

Ingen får en god oppvekst uten innslag av kannibalhunder, sier nå jeg da. Så jeg synes moren din gjorde en god jobb der.

Takk for link. Måtte faktisk se den. Rundt 20 år siden sist jeg så den norske versjonen, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Another? kjedelig? Husker ikke helt begynnelsen (bare hun som faller og deler av den), men alt i alt er det super verdt det å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desucon er awesome, har vært der 4 år på rad, men i år var første gang jeg overnattet i sovesalen :)

var det koselig å overnatte der? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

var det koselig å overnatte der? :)

Det var synd jeg ikke overnattet der fra første gang de tilbød det, for å si det sånn. Satt med en liten gjeng og pratet og så litt anime og sosiale aktiviteter utover kvelden, var kjempe gøy (nå har jeg dessverre ingen her i bergen som gidder å se anime med meg :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var synd jeg ikke overnattet der fra første gang de tilbød det, for å si det sånn. Satt med en liten gjeng og pratet og så litt anime og sosiale aktiviteter utover kvelden, var kjempe gøy (nå har jeg dessverre ingen her i bergen som gidder å se anime med meg :P)

Det hørtes hyggelig ut :) Desucon er fantastisk når du ikke kjenner så mange til vanlig som liker anime og sånn. Er så koselig å komme i snakk med folk der og de fleste er snille og imøtekommende :) er selv veldig sjenert så tør ikke snakke med alle,men får jo uansett snakket med noen :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes hyggelig ut :) Desucon er fantastisk når du ikke kjenner så mange til vanlig som liker anime og sånn. Er så koselig å komme i snakk med folk der og de fleste er snille og imøtekommende :) er selv veldig sjenert så tør ikke snakke med alle,men får jo uansett snakket med noen :)

Ingen av vennene mine som var med over overnattet der, de bodde heller på hotellet (kan skjønne hvorfor to av de gjorde det ;), så det gjelder egentlig bare å finne noen du liker og slå seg ned med de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...