Gå til innhold

Matdagbok

LetThemEatCake

Anbefalte innlegg

Hej hej! :vinke:

Jag fann inget ställe där man kunde skriva matdagbok, så jag skriver det här istället. Orkar nämligen inte fylla upp min träningsdagbok med det..

Hur som helst. Jag ska gå ner i vikt. Jag väger 59kg nu och jag ska gå ner till i alla fall 55kg. Helst till sommaren då, haha. :trene: Jag tränar en del och äter bra, men vill ha bättre koll på det stora hela. Jag har skrivit matdagbok till och från i flera år, men bara i en sluten blogg som ingen får läsa. It is time to get official! Jag tror att jag blir mer motiverad då.

Endret av LetThemEatCake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

02-08-2010

Före träning: 1 banan, kaffe

Frukost: 2 knäckebröd med ost, kaviar, 2 kokta ägg, sallad, tomat, gurka och 1 apelsin, 1 glas mjölk

Mellanmål: 1 stor kopp grönt te med lite mjölk och honung

Middag: 1 liten tallrik med spagetti och köttfärssås + parmesan, 1 glas citronvatten

Kvällsmat: Smoothie på 3/4 banan, några jordgubbar och lite mjölk, 1 kopp grönt te med lite mjölk och honung, 1 surdegsbröd med ost, tomat och gurka

Jag fyller på allt eftersom.

Endret av LetThemEatCake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

09-01-2020

Frukost: Havregrynsgröt med kokosflingor, jordgubbssylt, mjölk, 1 kopp te med mjölk

Efter träning: 1 banan

Lunch: Omelett på 3 ägg, 2 matskedar salladsost, paprika, purjolök, tomat, 1 glas mjölk

Middag: 2 vetesurdegsbröd med 2 ägg, ost, kaviar, gurka, tomat, 1 glas mjölk

Kvällsmat: 2 koppar grönt te med mjölk, 1 apelsin

Endret av LetThemEatCake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11-02-2010

Frukost: 2 vetesurdegsbröd med ost, 1 glas mjölk

Lunch: 1 liten tallrik med jordärtskocksgnocci, svampsås, ½ laxfilé, 1 kopp grönt te med mjölk

Mellanmål: 1 liten tårtbit, grönt te med mjölk

Kvällsmat: 2 surdegsvetebröd med äggviteomelett, ost, kaviar och gröna oliver, 1 kopp grönt te med mjölk, 1 apelsin

Endret av LetThemEatCake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12-02-2010

Frukost: Mild vaniljyogurt med 7 jordgubbar, 1 kopp grönt te med mjölk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen har gått åt helvete matmässigt. Har inte bott hemma och jag har ätit både tårta, semlor, godis och popcorn.. Nya tag imorgon. Det enda jag gillar med måndagar.

Endret av LetThemEatCake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15-02-2010

Frukost: 2 rågsurdegsbröd med smör, ½ avokado, paprika, 1 kopp Earl Grey med honung och mjölk

Mellanmål: 2 koppar grönt te varav 1 med mjölk, ½ kopp kaffe med mjölk

Mellanmål 2: Lins- och tomatröra med majs, lök och quinoa, 1 väldigt liten tallrik

Middag: ½ krabba, 1 hummerklo, 10 räkor, 2 musslor, citronvatten

Kvällsmat: 1 kopp grönt te med mjölk och honung, 2 rågsuredgsbröd med ost och smör, 1dl mjölk

Endret av LetThemEatCake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16-02-2010

Frukost: 2 rågsurdegsbröd med smör och avokado, 1 ägg, 1 kopp Earl Grey med mjölk och honung

Lunch: ½ krabba, 1 liten tallrik med linsgryta, 1 gals citronvatten med 3 jordgubbar

Middag: 1 knäckebröd med 1 kokt ägg och kaviar, 1 surdegsvetebröd med ost och paprika, 1 rågsurdegsbröd med fetaost och oliver, 1 kopp Earl Grey med honung och mjölk

Endret av LetThemEatCake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17-02-2010

Frukost: Havregrynsgröt med linfrön, lingonsylt och mjölk, 1 kopp Earl Grey med honung och mjölk

Mellanmål: 1 kopp grönt te utan tillbehör

Lunch: 2 rågsurdegsbröd med ost och paprika, 1 kopp rött blåbärste med mjölk och honung

Middag: ½ stor kastrull popcorn, 1 glas citronvatten med 3 jordgubbar

Kvällsmat: 1 kopp kamomillte med mjölk och honung

Endret av LetThemEatCake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18-02-2010

Frukost: Havregrynsgröt med linfrön, lingonsylt och pyttelite grädde, 1 kopp rött blåbärste med honung och lite grädde

Lunch: Falafelmål på Max, fruktsallad och en Cola light (hur torrt och smaklöst som helst, blev inte mätt ens en gång)

Mellanmål: 1 kopp rött blåbärste med mjölk och honung, ½ banan, ½ kiwi

Middag: Bulgur med kyckling i någon slags sås med jordnötter och tomatpuré, 1 glas mjölk

Endret av LetThemEatCake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19-02-2010

Frukost: Smoothie på 1 banan, 1 kiwi, 5 jordgubbar, 1dl blodgrapejuice, 1 dl apelsinjuice

Lunch: 1 kopp grönt te, 1 banan, 1 avokado, 1 kiwi

Mellanmål: 1 liten kopp varm choklad

Middag: 2 stora skivor dinkelsurdegsbröd med avokado/salladsost/oliv-röra på den ena och svampstuvniong på den andra, 1 glas mousserande vin

Kvällsmat: ½ stor kastrull popcorn(ca 300kcal), 1 glas juice med 50+50 apelsinjuice och blodgrapejuice

Endret av LetThemEatCake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20-02-2010

Frukost: Havregrynsgröt med linfrön, lingonsylt och mjölk, 1 kopp Earls Grey med mjölk och honung

Mellanmål: 1 kiwi, 1 kopp grönt te

Lunch: Råris med 1 avokado, 1 tomat och 5cm gurka

Mellanmål: 1 banan, 1 kopp grönt te

Middag: 1 dinkelsurdegsbröd med svamstuvning och ost, 1 rågsurdegsbröd med avokadosallad, 1 kopp Earl Grey med honung och mjölk

Kvällsmat: 1 glas apelsinjuice

Endret av LetThemEatCake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21-02-2010

Frukost: 1 kopp Earl Grey med mjölk och honung, 2 surdegsrågbröd med avokado (istället för smör), tomat, paprika, gurka och sallad

Mellanmål: 1 kiwi, 1 näve brända mandlar

Lunch: Råris med tomat/lins/majs-röra, 1 kopp kamomillte

Mellanmål: ½ banan

Middag: 1½ laxfilé, 2 potatisar, avokadosås, sallad med fetaost och oliver, 1 glas mjölk

Efterrätt: 1 kopp kaffe, 2 biscotti

Endret av LetThemEatCake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22-02-2010

Frukost: 2 rågsurdegsbröd med ost och smör, 1 kopp varm choklad, 1 glas apelsin/blodgrapejuice

Lunch: 2 potatisar, pyttelite avokadosås, 5 oliver

Mellanmål: 4 jordgubbar, 1 kopp rött blåbärste med mjölk och honung

Middag: Vegetarisk lasagne (broccoli och ost, den blev kjempegod!), 1 glas mjölk

Efterrätt: 1 kopp kaffe, 1 biscotti

Endret av LetThemEatCake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23-02-2010

Frukost: 2 rågsurdegsbröd med ost och smör, 1 glas blodgrapejuice

Mellanmål: Popcorn (ca 300kcal), 1 kopp rött blåbärste med mjölk och honung

Lunch: Vegetarisk lasagne

Efterrätt: En stor klump marsipan (jag och älsklingen delade, mår lite illa nu)

Kvällsmat: 1 banan

Endret av LetThemEatCake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24-02-2010

Frukost: 1 rostat dinkelsurdegsbröd med ost och smör, 1 portion mannagrynsgröt med socker, kanel och mjök, 1 kopp rött blåbärste med mjölk och honung

Mellanmål: 1 kopp kamomillte, 1 biscotti, 1 pepparkaka

Middag: 1 laxfilé, potatismos, stekta morötter med vitlök, rivna morötter, broccoli, 1 glas mjölk

Endret av LetThemEatCake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25-02-2010

Frukost: 1 kopp Earl Grey med mjölk och honung, 1 minibanan

Lunch: Samma som middagen igår (potatismos, lax, morötter, broccoli, mjölk)

Mellanmål: 1 surdegsdinkelbröd med olivolja och salt, 1 minibanan, 1 kiwi, 1 cola light

Nattmat: Stuvade makaroner med ketchup

Endret av LetThemEatCake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26-02-2010

Frukost: Smoothie på 1 avokado, 1 kiwi, 1 banan, 1dl blodgrapejuice, 1dl apelsinjuice, 1 kopp grönt te med mjölk

Mellanmål: 1 surdegsdinkelbröd med ost, smör och aprikosmarmelad, 1 glas apelsinjuice

Endret av LetThemEatCake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Well, jag skiter i matdagboken tills imorgon. Jag har helt enkelt inte haft tid plus att jag druckit ganska mycket alkohol samt förtärt en måltid på McDonalds innehållande 900 kalorier. Men jag har haft hur kul som helst dock. Ikväll blir det ännu mer fest.. Den sista konserten och det ska firas med en tredje dags fotopass och utnyttjandet av de ölkuponger som inte nyttjades igår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

01-03-2010

Frukost: 1 banan, 1 kiwi, 1 vit chokladbit, fil med musli, 1 glas blodgrapejuicie

Mellanmål: 1 rågsurdegsbröd med ost och smör, 1 glas mjölk

Lunch: Spagetti med oxfilésås, 1 glas mjölk

Middag: Fiskgryta, 2 surdegsbaguetteskivor med smör och ost, 1 glas mousserande vin

Efterrätt: Hemgjord björnbärsglass med hemgjord vit chokladsås och hemgjorda havreflarn, 1 kopp kaffe

Endret av LetThemEatCake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...