Gå til innhold

Dagboken min :)


Gjest Nefer

Anbefalte innlegg

Så kult at du har fått bestilt deg crosstrainer. Skulle gjerne hatt muligheten til å hatt noe sånt i leiligheten min jeg også, men det funker nok dårlig.

Eget trimrom hørtes luksus ut! Greit å ha ting samlet på ett sted da. ;)

Må passe på å følge med her framover, spennende å se om du når målene dine. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åhh, heldiggris! Eget treningsrom er jo bare drømmen da! I det lange løp lønner det seg sikkert også, mtp treningssenteravgifter (utsugere hele gjengen!).

Har du egne hester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, heldiggris! Eget treningsrom er jo bare drømmen da! I det lange løp lønner det seg sikkert også, mtp treningssenteravgifter (utsugere hele gjengen!).

Har du egne hester?

Jeg er virkelig bortskjemt nå ja ;) Men jeg går utifra at han skal bruke crosstraineren han også da ;) Det lønner seg helt sikkert å ha sånt hjemme ja :jepp:

Jeg har to shettishopper. Har stall hjemme, så de står rett uttafor :rødme: Hadde en araberblanding også, men han måtte jeg avlive paga alderdom i august, så akkurat nå er det de to jeg har. Nydelige små frøkner :rødme:

Endret av Nefer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kult at du har fått bestilt deg crosstrainer. Skulle gjerne hatt muligheten til å hatt noe sånt i leiligheten min jeg også, men det funker nok dårlig.

Eget trimrom hørtes luksus ut! Greit å ha ting samlet på ett sted da. ;)

Må passe på å følge med her framover, spennende å se om du når målene dine. :)

Har du dårlig med plass? Man får tak i slike sammenleggbare også, men de er litt mindre stødige. Kostet flesk gjorde de likevel da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så koselig med stall hjemme! Det kunne jeg tenkt meg, kjenner at store ridesentre ikke er helt meg. Shettiser er jo überkule da! :hjerte: Tømmekjører du og sånt da?

Det er trist når de må dra, men når de får dra pga alderdom er det jo litt bedre.

Håper du får en fin helg, med strålende trugevær! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nefer
Åå, så koselig med stall hjemme! Det kunne jeg tenkt meg, kjenner at store ridesentre ikke er helt meg. Shettiser er jo überkule da! :hjerte: Tømmekjører du og sånt da?

Det er trist når de må dra, men når de får dra pga alderdom er det jo litt bedre.

Håper du får en fin helg, med strålende trugevær! :)

Det er deilig å kunne styre på på egenhånd ja, savner ikke miljøet de store stallene akkurat ;)

De blir leid på tur, tømmekjørt, brukt til kløv, og ellers har jeg også en vogn. Hun ene er minishettis, så hun er bare 78 cm høy i mnkh. Alle som ser henne smelter, for hun er så nydelig. Også nå har de jo så mye pels, så de er ekstra lodne og gode :rødme:

Det er trist å si farvel ja. :trist: Han ble 27 år, så han fikk et langt liv, ikke alle som er like heldige, så det er godt å tenke på. :jepp:

Håper du har hatt en flott helg!

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nefer

Da var helga overstått. Vi har fått begynt på trimrommet, rivd en vegg for å få større rom, men må fortsatt bytte ut noen av veggene for å få isolert bedre. Det enkleste hadde vært å slegt på ny panel over den gamle, men her så er det lurt å fjerne den gamle veggen først. Så da blir det nok å gjøre i helgene fremover ;)

Jeg skal hente den nye crosstraineren i dag, og gleder meg til det! :strix: Da blir det muligheter for testing av den i kveld.

Skal trene styke på treningssenteret i dag også :trene:

I helgen ble det masse utskeielser, så forrige uke ble det altfor mye av det. Skal være flinkere denne uka her. På lørdag ble det styrke, og i går ble det 1,5 times trugetur i høyt tempo. Snittpuls på 157 over 50 min, og deretter på 140 den siste halvtimen. Fikk utløp for litt ekstra energi etter lørdagens spising :sjenert: Gikk også tur med ponniene etterpå.

Blir så spennende å se hvordan det blir med den nye crosstraineren :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nefer

Da har jeg fått crosstraineren! Det tok litt tid å sette den sammen, så rakk ikke noe trening på den før sengetid i går. Var avgårde hele dagen og kom sent hjem. Så da ble det min første treningsøkt på den i dag tidlig. Det var utrolig god trim! Vi har plassert den foran tv'n mens vi gjør ferdig trimrommet. Så da kunne jeg glo på en serie jeg følger med på mens jeg brukte apparatet i dag. Det var null problem med å få høy puls på den, og det er 16 motstandsnivåer på den, så har nok å velge mellom. Det ble en times trim, og svetten silte og jeg pustet og peste. Passet på å holde høy tempo hele veien. :danse:

Kort fortalt er jeg kjempefornøyd med kjøpet. :rødme: Den er alt jeg hadde håpet på, og utrolig behagelig å bruke. Følte egentlig ikke noe forskjell fra den og de digre de har på treningssenteret. Tror nok det var lurt å kjøpe en av kvalitet. :jepp: Det kan nok hende jeg tar en roligere økt i kveld også, istedet for å sitte å glo på tv når jeg likevel kan bruke den ;)

I går ble det 1,5 times trening på treningssenteret etter at jeg hadde hentet apparatet. Det ble 10 min oppvarming, og 1 time og 20 min styrke. Tok hele styrkeprogrammet som sist mandag. Har ikke arket med meg nå, så oppdaterer økta litt senere :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nefer

Gårsdagens styrkeøkt; merker at jeg kan ta en del mer kg ettersom jeg blir mer vant til apparatene:

Benkpress

Tok for mange reps, glemte meg litt bort. Så kune nok tatt sterkere med færre.

25 kg x 15

30 kg x 15

35 kg x 15

Lårcurl

25 kg x 10 rep

25 kg x 10 rep

25 kg x 10 rep

Utfall fram 3

Denne var hard, så orket ikke 3 serien. Bena var helt gåene

3 kg x 10

4 kg x 10

4 kg x 10

LF DAP sittende

5 kg x 10

5 kg x 10

7,5 kg x 10 (det var hardt!)

TG Kinesis sittende

5 kg x 10

5 kg x 10

5 kg x 10

Sittende nedtrekk

26 kg x 10

26 kg x 10

33 kg x 10

Stående bicepscurl 2

10 kg x 10

12,5 kg x 10

12,5 kg x 10

Liggende triceps press (Denne var hard!)

10 kg x 7

10 kg x 7

10 kg x 6

Sit up 2 - abdominal

27,5 kg x 10

27,5 kg x 10

27,5 kg x 10

LF: Magerotasjon

27,5 kg x 10

27,5 kg x 10

Bra økt!

:jepp:

Endret av Nefer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nefer

I går ble det 1 time på crosstraineren, i snitt på 147 i puls, og 40 min styrke. I dag er jeg litt usikker på hva det blir. Enten blir det svømming, eller crosstrainer. Mulig jeg tar en halvtime på den istedet. Syntes desverre at svømmingen har blitt så utrolig kjedelig :sjenert:

I helgen blir det to langturer på truger, både ørdag og søndag. Har meldt mildt og bra vær. Skal opp på turistløypene oppi fjellet. Mulig vi koser oss på kafeen der etterpå. Gleder meg! :rødme:

Usikker på hva slags trening det blir i morgen. Skal ta styrke antar jeg, men om jeg tar en trugetur eller bruker crosstraineren om morgenen før jobb har jeg ikke bestemt meg for enda. Harde valg man må ta :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nefer

I går ble det 55 min på crosstraineren. I snitt på 150 ca den første halvtimen.

I dag ble det 50 min trugetur før jobb :jepp: Mulig det blir en sstyrkeøkt i kveld også. Fikk flere vekter i dag som jeg hadde bestilt. 2,5 kg vekter til hvert bein, samt to stk 5 kgs manualer. Så da er det bare å trene ;)

God fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...