Gå til innhold

Dagboken min :)


Gjest Nefer

Anbefalte innlegg

Da var dagens trim unnagjort. Tok en 50 min trugetur, veldig deilig og slitsom. Måtte tråkke opp helt nytt spor fra grunn av i dag, da sporet jeg pleier å gå i har det blitt for hardt å gå med truger siden jeg har gått der så mye :fnise: Gjennomsnittpulsen lå på ca 150, med 163 som høyste puls, over 50 min.

Jeg får ikke den samme gode følelsen etter styrke som jeg får etter kondisjon, kanskje det kommer seg etterhvert som jeg får litt mer system på styrkeopplegget. :jepp: Det er vanskelig å ikke trene kondisjon hver dag, hektet ja :fnise:

Endret av Nefer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenkte å lage en oversikt over styrketreningsøvelser hjemme fremover:

One arm row:(rygg)

3 serier på begge armer a 10-15 rep

Push ups, uten knær(Bryst/armer)

3 x 10-15

Butterfly(armer?)

3 x 10-15 rep

shoulderpress (skuldre)

3 x 10-15 rep

Side raises(skuldre)

3 x 10-15 rep

Knee-ups (rompa)

3 x 10-15 rep

Leg side raises (bein)

3 x 10-15 rep

Legs extending (bein)

3 x 10-15 rep

Knee bend (mage)

3 x 10-15 rep

Sykling (mage)

3 x 10-15 rep

Vanlig sit-ups (mage)

3 x 10-15 rep

Tja, får prøve, så får jeg legge til/fjerne etter at jeg har prøvd det i morgen :jepp: Ble iallefall mange nok :fnise:

Endret av Nefer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på en times trugetur. Ble ikke like høy intensitet som i går, bare 130 i snitt på pulsen, men måtte tråkke opp ny løype, og det er ikke så lett når det er så innmari mye snø som det er nå :fnise: Men sliten det ble jeg virkelig.

Men jeg merker at jeg er veldig sliten i skuldrene, har nok brukt dem litt for mye i dag og i går på tur, etter at jeg hadde styrke på onsdagen. Så det blir neppe styrke før til mandagen tenker jeg. Prøer å bruke stavene minst mulig når jeg er ute å går, men merker det litt likevel :sjenert: Vanskelig å ha en hviledag også, da jeg "må" ut i skogen helst hver dag, og det er ikke så mange andre måter å gjøre det på enn med truger og staver. Får heller muligens ta en gåtur på lørdagen, men da må jeg kjøre et sted hvor det er grusvei å gå på, for her er det ikke så mange steder å gå.

Får tenke på det i morgen, se an skuldrene. Er de veldig øme får jeg heller ta en lang gåtur. Truger uten staver er ikke optimalt :sukk:

Endret av Nefer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det ingen trening paga knærne og skuldrene verket, mistenker at det er på grunn av at jeg har gått for fort frem på 3dmølla som er årsaken til at knærne har vært vonde. Skal være veldig obs på det fremover.

Var mye bedre i dag, så da ble det endelig en langtur på truger sammen med sambo. Det var skikkelig deilig! En dag uten trim, det er virkelig ikke noe særlig :fnise: Det ble halvannen time, med litt varierende intensitet. Tok det litt forsiktig paga knærne, men snøen er så myk, så det gikk greit.

I morgen skulle jeg få hjelp på treningssenteret og bli vist alle de forskjellige styrkeapparatene de har der. Blir spennende. Blir nok hovedsakelig styrke i morgen, men også litt kondis på sånn maskin hvor det ser ut som man går på ski. Det ser litt mer skånsomt ut for bena i hvertfall.

Litt usikker på hvordan jeg skal gå frem på treningen fremover. All styrken går litt utover trugegåingen merker jeg, for jeg blir for sliten i skuldrene til å klare å gå med staver. Mulig jeg får kutte ned på akkurat de skulderøvelsene, slik at det ikke går ut over den nesten dagelige trugeturen, for den trenger jeg virkelig. Dagen blir ikke den samme uten :fnise:

Litt hekta på truger ja :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg veiledning og et styrketreningsprogram på treningssenteret. Utrolig deilig å få en skikkelig plan over hva jeg skal gjøre. :bolledeig:

Fikk 10 øvelser som jeg skal gjøre fremover. Det var utrolig mye jeg trengte å få trenet opp ja. :fnise:

Første øvelse var benpress, men paga knærne droppet jeg den i dag.

Lårcurl

20 kg x 10 rep (bli kjent med øvelsen, tok litt mindre i)

25 kg x 10 rep

25 kg x 10 rep

Utfall fram 3

Denne var hard, så orket ikke 3 serien. Bena var helt gåene :sjenert:

4 kg x 10

5 kg x 10

LF DAP sittende

5 kg x 10

5 kg x 10

5 kg x 10

TG Kinesis sittende

5 kg x 10

5 kg x 10

5 kg x 10

Sittende nedtrekk

26 kg x 10

26 kg x 10

26 kg x 10

Stående bicepscurl 2

10 kg x 10

10 kg x 10

10 kg x 10

Liggende triceps press (Denne var hard!)

10 kg x 6

10 kg x 5

10 kg x 5

Sit up 2 - abdominal

25 kg x 10

27,5 kg x 10

27,5 kg x 10

LF: Magerotasjon

22,5 kg x 10

22,5 kg x 10

Tok litt over en time ca. Etterpå var det 30 min på eplipsemaskin.

God økt i dag! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg veiledning og et styrketreningsprogram på treningssenteret. Utrolig deilig å få en skikkelig plan over hva jeg skal gjøre. :bolledeig:

Så bra at du nå er i gang!

Du har en herlig (og støl :ler:) tid fram for deg. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du nå er i gang!

Du har en herlig (og støl :ler:) tid fram for deg. :nigo:

Det tviler jeg ikke på :fnise: Det er helt topp å få litt system på ting og ikke rote rundt på egenhånd :tongue:

Endret av Nefer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet og var stiv og støl i armer og bein :fnise: Men en deilig følelse er det absolutt :jepp:

Har vært på en 45 min trugetur, var godt å få myknet opp kroppen litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, styrketreningsstølhet kjenner man godt ja.. ;) Jeg syns det er litt digg jeg da, så lenge jeg klarer å bevege meg som et menneske.

Kjenner til det med knevondt hvis man går for hardt ut på mølla, det er fort gjort hvis man blir litt overivrig. Går heldigvis over da :)

Du er jo superflink da, som kommer deg ut så tidlig. Jeg ser for meg en sky av snø rundt etpar truger som fyker avgårde i skogen nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, styrketreningsstølhet kjenner man godt ja.. ;) Jeg syns det er litt digg jeg da, så lenge jeg klarer å bevege meg som et menneske.

Kjenner til det med knevondt hvis man går for hardt ut på mølla, det er fort gjort hvis man blir litt overivrig. Går heldigvis over da :)

Du er jo superflink da, som kommer deg ut så tidlig. Jeg ser for meg en sky av snø rundt etpar truger som fyker avgårde i skogen nå :fnise:

Det er veldig deilig ja, dog det er litt flaut hvor lite vekter man klarer i begynnelsen. Det motiverer til å fortsette å bli sterkere. Må flire litt når jeg står å lager grimaser med de små vektene mine, mens muskelbuntgutta står å løfter 4 ganger så mye uten å mukke :fnise: Flere jenter med små vekter ønskes på vektrommet :fnise::jepp:

Du har opplevd knæverk du også ja. Skal ikke så mye til nei. Knærne er heldigvis mye bedre nå. Tror jeg holder med til den eplipsemaskinen, innbiller meg at den er litt bedre å bruke sånn generelt for bena. Og litt mer artig også :jepp: Variasjon er nok stikkordet :skravle:

Jeg er utrolig heldig som begynner sent på jobb (11.30), så da får jeg med meg morgensola når jeg er i skauen. Frisk luft og vakker natur er deilig før jobb. Har blitt lagt godt merke til her på bygda, for det er ikke så mange som går med truger. Ryktene går fort :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å måle meg med målebånd hver onsdag morgen, for å se om jeg har fått strammet opp litt. I dag var første måling, og i grunn hadde jeg ikke ventet noe resultater allerede nå, men dersom jeg har målt riktig, så er dette resultatet:

Hofte: - 1 cm

Love handles (litt lenger opp over hofta): - 1 cm

Rompe: - 1 cm

Overarm: - 1 cm

Knall :strix:

Endret av Nefer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truger da, spennende! Høres skikkelig tungt ut så ikke rart det blir god trening ut av det :nigo:

Så morro med styrketreningsprogram, skal bli spennende å følge med her. :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du titter innom :goodbye:

I går ble det 45 min trugetur, var ikke helt i treningshumør som jeg pleier, så da ble det en kort tur. I dag ble det en times tur før jobb.

I går ble det smågodtspising som sambo hadde med hjem etter jobb. Og nå sitter jeg med en pose sjokolade :fnise: Men jeg trener jo hver dag og er ikke på slankern, så litt utskeilser iblant må regnes med :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Funderer på å kjøpe en crosstrainer til variasjon. Greit å ha også når det er dårlig vær ute. Koster litt den jeg har lyst på, men ganske sikker på at det er verdt det. Spørs om sambo går med på en slik invistering :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, i dag skulle jeg hatt truger!

Her har det snødd uavbrutt hele dagen, og jeg leide hest på tur i knehøy nysnø. Tungt ja! Hadde nok snubla i både hest og megselv hvis jeg hadde hatt truger på da.. :fnise:

Crosstrainer er sikkert kjekt å ha hjemme. Vet ikke hva en crosstrainer koster jeg?

Jeg har veldig lyst på min egen tredemølle, men de er iallefall alt for dyre. Også tar de veldig stor plass, en crosstrainer er vel mye mindre.

God kveld! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, i dag skulle jeg hatt truger!

Her har det snødd uavbrutt hele dagen, og jeg leide hest på tur i knehøy nysnø. Tungt ja! Hadde nok snubla i både hest og megselv hvis jeg hadde hatt truger på da.. :fnise:

Crosstrainer er sikkert kjekt å ha hjemme. Vet ikke hva en crosstrainer koster jeg?

Jeg har veldig lyst på min egen tredemølle, men de er iallefall alt for dyre. Også tar de veldig stor plass, en crosstrainer er vel mye mindre.

God kveld! :goodbye:

Høres ut som du har fått deg en fin økt i snøen ;) Litt snubling og tryning i starten er obligatorisk. Ikke få ganger jeg plutselig lå med trynet i snøen :fnise:

Tredemølle har jeg alltid hatt lyst på også, men som du sier så er de både dyre og store. Crosstrainere har en stor fordel med at de også er så skånsomme for bena, som er et stort pluss. Det er jo så kjekt å ha slikt hjemme, bare å bruke dem istedet for å sitte på rompa når man likevel bare skal glo på skjermen :fnise:

Ha en flott fredag! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God morgen!

Da har jeg fått bestilt en crosstrainer! Det ble denne: http://www.treningspartner.no/produkt/82_a...osstrainer.aspx

Er så glad for at sambo gikk med på det (dog etter litt overtalelse). Det er jo snakk om 6000 kroner, så det er ikke noe man bare kjøper uten å tenke litt over først. Måtte ha en med litt kvalitet på, så da var det bare den eller ingen :fnise:

Skal hente den til uka. Så nå er jeg helt :bolledeig::bond::strix:

Gleder meg til å begynne å trene på den!

Ellers så skal jeg til og med få et eget trimrom i huset. Vi driver å pusser opp, så vi har mye som gjenstår. Dermed blir neste prosjekt å lage ferdig trimrom. Vi begynner alt ihelgen med å rive en vegg for å lage mer plass til trimrommet. Har så mye treningsting, så kommer til å trenge det. Sambo er litt lei av at det ligger manualer, boksesekk og alt mulig annet over hele stua til enhver tid :fnise: Klager ikke jeg når jeg får trimrom! Føler meg nesten litt bortskjemt her :nigo:

Gleder meg til å ta fatt på å bygge rom! Blir en spennende helg!

I kveld blir det kickboxing med storebror.

Helt hyper jeg nå for jeg er så glad :fnise::ler:

Ha en flott dag alle sammen! :jepp:

Endret av Nefer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flink du er til å trene! Og så truger da, kreativt!!

Jeg har ellipsemaskin foran tv'n hjemme :bolledeig: Det er helt knall! Trener egentlig bare på den nå, siden det er så kaldt ute (bruker ca 15-20 min på å gå til treningssenteret, brrr). Du kommer til å bli helt hekta!

Veldig lurt å ta kroppsanalyse, det vil jeg og! Masse lykke til med å nå målene dine :) Blir spennende å følge deg videre!

Endret av EmmaL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg inn hit! Truger høres skikkelig kult ut :D Og egen ellipsemaskin da, gratulerer med kjøpet! Kommer nok til å bli flittig brukt, skal sette en på ønskelista mi jeg :)

Gleder meg til å følge deg videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flink du er til å trene! Og så truger da, kreativt!!

Jeg har ellipsemaskin foran tv'n hjemme :bolledeig: Det er helt knall! Trener egentlig bare på den nå, siden det er så kaldt ute (bruker ca 15-20 min på å gå til treningssenteret, brrr). Du kommer til å bli helt hekta!

Veldig lurt å ta kroppsanalyse, det vil jeg og! Masse lykke til med å nå målene dine :) Blir spennende å følge deg videre!

Takk ;) Har hørt at sånn maskin er noe av det bedre å trene med hjemme. Har hatt sykkel foran tv'n men gud å dørgende kjedelig det ble. Også så vondt i rompa man får :fnise: Syntes det var skikkelig artig å bruke sånn crosstrainer på treningssenteret, så gleder meg til å få den hjem :strix:

Vi tastes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...