Gå til innhold

Dagboken min :)


Gjest Nefer

Anbefalte innlegg

Her er min nye dagbok. Er så mye her på KG, så kan likesågodt prøve å få som vane å skrive her :)

Jeg er 174 høy kvinne, 26 år, og veier ca 63 kg. Trener opptil 6-7 ganger i uka. Mitt mål var i første omgang å få av julekiloene som kom i desember, de er heldivis borte nå :tommelsmil: Neste er å få strammet opp kroppen. Vil ned til 61 kg, der har jeg pleid å være før, og er fornøyd der. Men det ser jeg jo an, om jeg veier 63, og kroppen blir strammere, så spiller jo ikke vekta noen rolle :trene:

Jeg har alltid vært veldig glad i å bruke kroppen aktivt, elsker å være ute i skogen. Min favoritt treningsform er å gå med truger i snøen (noe jeg gjør ca 4 ganger i uka). Om sommeren er det løping. Jeg bor på landet, så det er masse flott natur å kose seg i. Jeg vaierer treningen med 2 økter styrke, og i blant svømming og kickboxing. Så kroppen får stor variasjon :ball:

Jeg er veldig glad i kroppen min, syntes jeg er utrolig heldig å har en velfungerende kropp som gir meg muligheten til å gjøre alt det jeg gjør. Dermed skulle det bare mangle at jeg tar så godt vare på den som jeg kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mandag, og min vanlige fridag fra jobb. Så da drar jeg til byen og tar meg en løpetur på treningssenteret. Det er et stykke å kjøre til byen, ca 40 min, så på treningssenteret er jeg ca 3 ganger i måneden. Mer for å komme meg litt ut, enn akurat for treningens skyld. Kunne i grunn tenkt meg en trugetur i det flotte været i dag, men jeg har godt av å få sett litt til sivilisasjonen :fnise:

Det blir litt shopping også. Jeg må kjøpe meg nye truger, har faktisk gått ihjel de andre, selv om det bare er ett år gamle. Finne et bedre merke i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Så moro at du har begynt med egen dagbok!

Også må jeg jo spørre; Hvorfor går du på truger? Veldig stilig å tenke på, men det er vel en av de tingene det ikke kunne falle meg inn å bruke som treningsmetode. :ler:

Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Så moro at du har begynt med egen dagbok!

Også må jeg jo spørre; Hvorfor går du på truger? Veldig stilig å tenke på, men det er vel en av de tingene det ikke kunne falle meg inn å bruke som treningsmetode. :ler:

Ha en fin dag! :)

Heisann! Koselig at du hilser på!

Truger er helt fantastisk god trim. Det må man nesten prøve for å merke selv. Jeg er veldig glad i å gå i naturen, og er utrolig lite glad i å gå på ski, og da er truger helt perfekt. Da har man full kontroll på hvor man setter bena, og kommer frem i kriker og kroker hvor ski ikke går. Du synker litt ned i snøen for hvert skritt du tar, så du får både styrke og kondisjon i ett. Går du først ei løype som du tråkker opp, så vil det neste gang du går den løypa bli bare kondis og ikke styrke. Så her kan man virkelig velge hva man vil med treningen. Jeg får utrolig fort høy puls av å gå med truger, så jeg kan gå ganske rolig, og likevel ha puls på gjenomsnitt på 140-150 igjennom hele turen. Da går jeg gjerne i litt oppoverbakker, på en ferdigtråkket løype i rolig tempo. Så som treningsform er det helt fantastisk; nydelig natur, man kan gå hvor man vil, og får virkelig brukt kroppen.

Her er en link: http://www.klikk.no/helse/trening/article442110.ece

Jeg er helt hekta :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dagens treningøkt unnagjort. Stod opp tidlig og testet ut de nye trugene mine. Det var virkelig noe annet! Myye bedre å gå i enn det gamle paret jeg hadde. Hadde intervalltrening på 3dmølla i går, så da ble det en roligere trugeøkt i dag. 50 min med puls på mellom 140-156. Prøvde for første gang å løpe med trugene, siden disse ar mye bedre å gå i, det var virkelig tungt! Til tross for at jeg løp i nedoverbakke, fikk jeg puls på 150, istedet for den vanlige 115-120 som jeg får når jeg går nedover. Så der har jeg virkleig gode treningsmuligheter fremover! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, nå er jeg sliten. Akkurat vært på en skikkelig treningsøkt. Det ble 1 time og 15 min med truger i skauen. 20 min av disse var styrkeøkt, da jeg gikk i skikkelig dyp snø. Etterpå, når jeg var tilbake på min faste kondisjonsrute, ble det løping. Litt opp, og litt av veien hjem igjen. Det var utrolig tungt, men løssnøen gir innmari fin demping, så jeg får ikke belastninger på bena.

Mulig jeg tar en liten styrkeøkt senere, med mageøvelser og armhevinger :trene:

Godt fornøyd med dagens trim, i mogen bli det nok lett svømming eller ingen trening, får se hva kroppen sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går ble det litt lett svømming sammen med sambo. Ble bare 750 meter, men det gjør ingenting. Skulle ta det med ro.

I dag var det utrolig nydelig vær! Varm sol, nesten skyfri himmel, og bare fem minus. Så da bar det på med trugene for å komme seg ut i skauen. Det var utrolig deilig! Tok det forholdsvis rolig, da det er kickboxing i kveld. Ble 50 minutters tur før jobb, helt topp! Gjør noe med sjela det å komme seg ut i naturen!

Ser utrolig forskjell på kroppen min i speilet etter at jeg begynte et mer fast treningsopplegg i starten av januar. Stram, og mye slankere. Fortsetter det sånn er jeg kjapt i mål :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen; jeg er mektig imponert over ditt bruk av truger.

Og det er jo så bra at det er så effektivt og gir synbare resultater allerede.

Ha en fin helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen; jeg er mektig imponert over ditt bruk av truger.

Og det er jo så bra at det er så effektivt og gir synbare resultater allerede.

Ha en fin helg! :)

Det er nok ganske effektivt ja. Har hatt perioder i tidligere år(etter juleferien :fnise: ) hvor jeg har måttet ta av noen kg og stramme opp. Har aldri hatt så kjappe resultater tidligere, og da drev jeg med ridning, løping og styrke. Så det er utrolig moro å se hva all trugegåingen gjør med kroppen på så kort tid. De sier jo at 30 min trugegåing = 1 times jogging, så det er kanskje noe i det :jepp:

God fredag!

Endret av Nefer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok det rolig på kickboxingen i går,trente for det meste broren min og ikke meg selv. Ble en halvtimes trening med styrke på meg. Hadde alt trent på morgenen, så da visst jeg at jeg ikke kom til å orke noe i dag om jeg trente for mye i går kveld i tillegg.

I dag blir det langtur med svigermormor, så da blir det veldig rolig tempo over lang tid. Og det er helt greit det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det en times tur med truger sammen med sambo og svigermormor. Så da gikk det rolig. I dag gikk vi en tur til, men da hadde jeg gått en tur på 40 min først, slik at jeg hadde fått trent av meg litt før jeg tok en roligere tur med de andre igjen. Alt i alt ble det 1 time og 45 min, men den ene timen med de andre gikk ganske så rolig :) Deilig!

I morgen skal jeg veie meg på sånn maskin på treningssenteret som måler alt av muskler og kroppsfett osv. Veldig spent på hva den viser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det en spennende dag! Det var virkelig lurt å ta en slik kroppsanalyse.

Jeg består av 28 kg muskler og 13.9 kg fett :gjeiper: Fettprosenten er på 21.7, som er helt greit. Jeg har ganske godt trente armer, men jeg må jobbe mer styrke med mage/rygg, samt beina, spesielt mage/rygg trenges å trenes opp. Så da blir det mer styrke fremover og da vet jeg hvilke områder som trenger mest fokus. Veldig kjekt. I følge maskina var jeg på normal på alle områder innenfor kosthold, livvstil og kropp. Jeg hadde et godt inntak av proteiner og mineraler. Moro å vite :rødme:

Hvilkeforbrenningen min er på 1450, noe jeg i grunn hadde trodd den var.

Det blir en ny test om ca 3 måneder, for å se om jeg har gjort noen forbedringer :trene:

Ellers så begynte jeg med styrke på treningssenteret i går, ble 3 kvarter med mageøvelser, armhevinge, samt lårøvelser med slike apparater de har der borte. Er støl i dag, så det trengtes tydeligvis :jepp:

Etterpå ble det en time på 3dmølla, så da ble det godt med trim. Skal ut nå etterpå på trugetur før jobb, da blir det kondisjon.

Ha en fin dag alle sammen :goodbye:

Endret av Nefer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok litt varierende priser, her kostet det 400 kr, men haar hørt om andre som har bare betalt 200. Men uansett verdt pengene :jepp:

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei, så utrolig kult med trugetrening! Jeg ser for meg at det må være kjempeidyllisk, og ganske tungt. Hadde ingen aning om at det var blitt en treningsform, høres veldig moro ut!

Sånn test høres lurt ut, men jeg vet ikke om jeg tør å vite fettprosenten min heelt enda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt å ta en trugetur i dag, men er plaget med løs mage paga en urtebehandling jeg går på, så da ble det med stallarbeid og styrke. Knærne klaget litt i dag også faktisk, har ikke hatt fri fra kondistrening på svært lenge, så da ble det i dag. Må lytte til kroppen.

Bestemte meg for å gå grundigere til verks på styrken og se på nettet etter øvelser. Kroppsanalysen viste at jeg må fokusere veldig på mage,bryst, skuldre og rygg, så da ble det det i dag. Det var litt merkelig å trene etter treningsvideoer på nettet, men syntes det fungerte veldig greit. Det var ikke lett å vite hvilke øvelser som var best, så prøvde ut en hel haug :gjeiper: Merket veldig godt at skuldrene ikke ble trent til vanlig. Aldri pleid å gjøre skuldreøvelser, så de er skikkelig godt ømme nå. ANer jeg blir støl.

Holdt på å halvannen time, rakk ikke bena for måtte ut på tur med ponniene før det ble mørkt. Men tar de til helgen tenker jeg.

Skal ha styrke fast hver mandag, onsdag og fredag/ evt. lørdag. Så da blir det stas å se fremgang :jepp:

Endret av Nefer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg aner ikke hva de heter :fnise: , men det er de samme som vises her:

pluss mageøvelser, som jeg heller ikke vet hva heter :fnise:

Hvor mange øvelser tar du for hver kroppsdel? Varierer du disse ofte? (Litt gresk for meg foreløpig, det som står på siden din :gjeiper: )

:goodbye:

Endret av Nefer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange øvelser tar du for hver kroppsdel? Varierer du disse ofte? (Litt gresk for meg foreløpig, det som står på siden din :gjeiper: )

:goodbye:

Hm, skal vi se...

Bortsett fra lår, så tar jeg kun én øvelse per kroppsdel. Jeg kjører så og si det samme programmet tre ganger i uken - et helkroppsprogram.

Jeg har 4 ukers "intervaller". Før denne kjørte jeg 3x16 reps, nå 3x10, neste er 3x5 osv..

Husk å la musklene hvile i 48 timer mellom hver økt. Restitusjon er kjempe viktig!

:goodbye:

(i forhold til den andre jentene her inne, er jeg ingen ekspert i styrkeverdenen. :fnise:

Endret av yoga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, skal vi se...

Bortsett fra lår, så tar jeg kun én øvelse per kroppsdel. Jeg kjører så og si det samme programmet tre ganger i uken - et helkroppsprogram.

Jeg har 4 ukers "intervaller". Før denne kjørte jeg 3x16 reps, nå 3x10, neste er 3x5 osv..

Husk å la musklene hvile i 48 timer mellom hver økt. Restitusjon er kjempe viktig!

:goodbye:

(i forhold til den andre jentene her inne, er jeg ingen ekspert i styrkeverdenen. :fnise:

Ah, det høres jo veldig fornuftig å gjør det slik. :jepp: Takk for tips! Skal titte litt rundt i dagbøkene her omkring :skravle:

Endret av Nefer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...