Gå til innhold

Ob vs Tampax vs Libresse

Fremhevede innlegg

Skrevet

OB, fordi de fungerer best for meg. :)

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_luna_*
Skrevet

Tampax er best! Ingen tvil.

Skrevet

Jeg sverger til Tampax pga innføringsylsen. Det føles mer hygienisk. jeg har ikke noe problem med at de loer. Skulle bare ønske at jeg fant den rosa pakken Tampax i Norge.

Skrevet
Bruker OB. Tampax har jeg ikke prøvd, og libresse likte jeg ikke fordi den ikke har sånn glatt overflate som OB har.

Samme her...liker OB pga den glatte overflaten.

Skrevet

Jag har gått över till menskopp, men innan var det OB som gällde. :) Tampax tycker jag känns så onödigt och icke miljövänligt. Visserligen är ju tamponger inte särskilt miljövänliga över lag, men Tampax har mer material.

Men om jag får rekommendera något annat så säger jag: menskopp! Fantastiskt mycket enklare och smidigare. Lite knepigt den allra första gången, men man lär sig snabbt. :)

• Liker 1
Skrevet

Da jeg brukte tampong kunne jeg bare bruke Tampax. Fikk aldri plassert OB riktig, mens hylsen til Tampax gjorde at jeg fikk den på plass.

Skrevet

OB og tampax!!;-)

Men savner flere str på tampax...

og man får kjøpt det på kiwi/ica/rema som jeg veit om!

Libresse har jeg ikke troa på... ;P

Skrevet

Bruker både OB og libresse sine tamponger, bytter litt på. Har aldri prøvd tampax da, så vet ikke hvordan de er.

Er det forresten noen som har prøvd de posene med 50+ tamponger man får kjøpt på apoteket i sverige? :)

Skrevet

Jeg brukte Tampax før, fordi de var lette å føre inn. Nå bruker jeg OB fordi de er mest praktiske å ta med seg. Har prøvd Libresse sine, men likte best OB, vet ikke hvorfor..

Skrevet
Er det forresten noen som har prøvd de posene med 50+ tamponger man får kjøpt på apoteket i sverige? :)

Dom är helt suveräna! Billigt och bra. De har ju inget lent hölje som OB så de är väl som vilka tamponger som helst. Men för den tomma plånboken och den som inte är särskilt kräsen är det perfekt. :)

Gjest Gjest
Skrevet

jeg synes OB sine er best jeg da.

Fordi libresse sine syns jeg er litt vonde og harde å bruke !

Gjest Gjest
Skrevet
Merkelig i grunn at de skal være så ubruklige. Hadde besøk av kusinen min fra USA i sommer, og hun at de aller fleste venninnene hennes der bruker med applikatoren, og det er Tampax som er mest vanlig. Og at de heller aldri bruker uten applikatoren.

Men jeg vet ikke, har aldri prøvd med, og er fornøyd med OB :)

Jeg har også forstått at Tampax er mer vanlig i USA. Jeg tror det har med å gjøre at kulturen der borte er litt mer sånn "Gid, jeg kan ikke putte en finger opp i musa!", mens norske jenter som regel tar sånt litt mer kult. Jeg prøvde Tampax en gang eller to etter å ha brukt ob i noen år, men jeg synes at Tampax er vanskeligere å bruke. Jeg ble veldig overrasket, for jeg har alltid sett for meg at det skulle være så mye enklere med innføringshylsen.

Jeg bruker oftere bind enn tampong uansett.

Skrevet

Jeg liker egentlig tampax best, synes innføringshylsen er veldig praktisk, og føler at det blir mindre søl! Men jeg ender alltid opp med ob allikevel, for de har jo ikke tampax noen steder når jeg trenger de!

Og jeg synes ikke libressetampongene er noe ille! De ser klumpete og rare ut, men føles helt like som ob....

• 2 måneder senere...
Gjest Julie
Skrevet

Jeg bruker O.b Normal, fordi de rett og slett ikke selger pro comfort her -.-

Men bruker libresse bind mesteparten av tiden da..

Libresse tampongen røk tråen på, så jeg heiv begge eskene :) IKKE PRØV :P hehe

og tampax ble bare teit, fordi de hylsene var mer til bry enn de gjorde godt.

LENGE LEVE O.B TAMPONGER HER I GÅRDEN

Hva bruker dere av bind eller tamponger da ??

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ingen av de. OB og Libresse sine liker jeg ikke fordi de ikke har innføringshylse. Tampax er altfor lange. Kjøper alltid tamponger når jeg er i utlandet. Spesielt godt liker jeg noen tamponger som er medium størrelse mellom OB/libresse og tampax, men med plasikk-innføringshylse. Itilegg lukter de ikke så rart (før bruk vel og merke).

Skrevet

Jeg er ikke så nøye på det.. Fikk gratisprøver på tampax engang, men turde ikke bruke den, den var skikkelig løs i konsistensen.

Bruker OB og Libresse jeg, er som regel de jeg finner på rema og slikt :) Men ofte får jeg gratisprøver på skolen i både bind og tamponger, så jeg har en diger haug.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke så nøye på det.. Fikk gratisprøver på tampax engang, men turde ikke bruke den, den var skikkelig løs i konsistensen.

Bruker OB og Libresse jeg, er som regel de jeg finner på rema og slikt :) Men ofte får jeg gratisprøver på skolen i både bind og tamponger, så jeg har en diger haug.

Er det vanlig at skolene holder barn og unge med bind og tamponger? Beklager avstikker her, men jeg hadde aldri tenkt meg at staten skal holde folket med dette?

Skrevet

Jeg går på universitet, og hvert halvår deler de ut gratisposer med sjokolade, tyggis, vaskepulver og bind/tamponger. De har som regel altformange poser, så jeg får med meg 2-3 stykker. Og da får jeg plutselig veldig mange bind og tamponger :)

Det var også slike tall på tvnorge før hvor man vant noe hver gang, og der var også premien bind, da tror jeg fikk 7-8 pakker..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Da jeg brukte tamponger(bruker mooncup nå) så likte jeg best tampax med plastikkinnføringshylse(fordi de gled så lett inn osv). Men den typen selger de bare noen få steder, i tillegg til at den er litt dyrere.

Tampax har de forøvrig over alt her jeg bor; Ica, spar, Rema 1000...

Skrevet

Har aldri prøvd Tampax, bare OB og Libresse. OB er den jeg er mest fornøyd med. Libresse har jeg opplevd noe lekkasje med, men tror det var fordi jeg satte den inn noe feil. Synes overflaten på Libresse er best. OB loer bittelitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...