Gå til innhold

Zianta's Prøverørs dagbok!

Zianta

Anbefalte innlegg

Vi var også åpne om forsøket vårt, og jeg syntes det ble naturlig for oss. Jeg jobber på et sted der vi ikke er så mange, i tillegg måtte jeg si nei til flere prosjekter, og det var da greit å forklare hvorfor. I tillegg følte jeg at de andre "heiet" med meg når jeg ventet og ventet og ventet :D

De ville da også skjønt det bedre hvis jeg ble litt lei meg etterpå...

Uansett, dette tror jeg er noe hver og en må føle selv hva de ønsker å si.

Hetetokter ja. :D De blir nok fortsatt litt verre ja :D Ikke forvent for mye første UL. Det kan hende du må fortsette med spray litt lenger før du får starte med sprøyter. Derfor er det greit å være klar over det... Når du er kommet så langt vil du på en måte bare komme videre :-?

Uansett, så krysser jeg fingrene masse for deg.

Klem fra Wit 33+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har definitivt fått litt hetetokter.

Heldig vis kommer de veldig sjelden. Har bare hatt 2-3 hver dag (til nå). Det er egentlig mer plagsomt med hodepinen.

Har vært hos min veninne Harepusen (nyeste registrerte brukeren på KG pr. 18.09.03) og vist henne Kvinneguiden. Håper ikke jeg har gjort henne hektet på internett nå. :ler:

:vinke: Velkommen Harepusen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny helg er over. :erter:

Denne helgen har bare vært avslapping. Lørdag våknet jeg kl. 08.00 av vekkeklokken. Jeg måtte ta spray. Jeg sovnet igjen og våknet kl. 10.

Så leste jeg en times tid før jeg sovnet igjen.

Slik holdt jeg på til kl. 13.00. :Gjesp:

Først da sto jeg opp. Følte meg kjempe lat, men det er litt deilig også.

Jeg er litt plaget med hete tokter om natten, så jeg sover ikke kjempe bra nå for tiden heller. Så jeg får unne meg en sen morgen/ettermiddag når jeg har mulighete. Vi står vanlig vis opp kl. 06.00.

Bare leste, så på TV, ryddet litt og slappet av hele resten av dagen.

Og så lagde jeg hjemmelaget pizza til lørdags kos.

Søndag var litt mer effektiv. Vi dro på Plantasjen med min veninne Harepusen, og jeg var for en gang skyld flink til å begrense meg. Vi pleier alltid å komme ut med 10 ganger mer enn det som var planlagt.

Lagde fårikål til middag.

Ut på kvelden måtte jeg jobbe litt med ting som jeg hadde tatt med fra jobben. Killer ville ikke se på søndags filmen på TV2, så derfor ble det til at vi så på "Fornemmelse for mord". Det var ikke vanskelig å skjønne hvem de klarsynte pekte til der nei.

Når det gjelder bivirkningene min på nedregulerings sprayen så har de kommet. Jeg har heldigvis ikke så mye hetetokter. De kommer som regel ut på kvelden fra kl. 21.00 og ut over. Har et par tre i løpet av dagen. De som kommer om natten er mer plagsomme. Men jeg syntes den kostante murringe av en hodepine som ligger i bakhodet er mest slitsomt. Nå gleder jeg meg nesten til sprøytene, for da har jeg hørt at mange blir kvitt "overgangsalderen" igjen. :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja...

Den konstante murringen av hodepine kjennes kjent ut... :-? Enig i at den er verst. Etterhvert blir du nok litt trøtt og sliten også, jeg ble iallefall utrolig sliten og kunne bare tenke meg og sove i den siste tiden på hormoner.Hadde ikke så mye hetetokter,men merket at jeg svettet mer enn normalt.Det er ingen tvil om at forsøket tar på kreftene i allefall.

Du får ha lykke til med forsøket! Håper det lykkes for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsenen Tilde! Det er kjekt å høre om andres erfaringer, så vet man at en ikke er helt på jordet. Jeg fikk et nytt Utspring blad i posten i går (masse interessant lesning) og der var det et dikt skrevet av "Tilde" er det tilfeldig vis deg? Fint var det uansett, og det fanger absolutt følesene til oss ufrivillige barn løse.

Da vekkeklokken ringte i morges tror jeg at jeg bare hadde sovet en time til sammen hele natten. Hetetoktene hadde virkelig bestemt seg for å besøke meg i natt. Av og på med dynen, vri seg frem og tilbake. Endelig "normal" kroppstemperatur og prøver å finne en komfortabel stilling. Har nesten sovnet så - wæææææ det er dødelig varmt igjen.

:grine:

Resultatet er: Jeg hadde en dundrende hodepine og valgte derfor å bli hjemme fra jobb i dag. Det var deilig å kunne sove litt mer, for om dagen er det ikke varm.

Skal heldigvis starte med sprøyetne i morgen, og da forsvinner bivirkningene har jeg hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo Zianta !

Her kommer en liten lykkeønskning fra din "SMS-masekopp" :hoppe:

Morsomt å lese litt om hvordan livet ditt er for tiden..

Jeg for min del er godt igang med sprøytene, og det går veldig greit så lenge man er bestemt når man kjøprer inn nålen, og ikke fomler :sprettoy:

Ser at du har gjort motsatt av meg, og vært helt åpen om behandlingen til dine omgivelser. Jeg snakket mye om dette til alle i den fasen da jeg gjennomgikk utreding/laprascopi og vi drev og prøvde. Men det angrer jeg litt på nå, og har ikke fortalt en sjel(!) om prosessen nå. Dette fordi jeg ikke orker tanken på at alle skal spørre hvordan det har gått hvis jeg går helt i kjelleren om det ikke lykkes. Men det er veldig vanskelig å vite hva som er riktig eller best. Mulig at alle likevel skjønner at noe er på gang, jeg vet ikke..

Er så utålmodig nå... :roll:

Vet ikke om jeg tør være optimist :D :-?

Ønsker deg lykke til imorgen, med din første sprøyte :kgblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Damen! :vinke:

Velkommen tilbake fra ferie. Håper du har kost deg både i ut- og innland.

Lykke til med UL på fredag. Du må si i fra hvordan det ser ut.

Håper det er mange flotte egg. Jeg X fingre og tær (og armer og ben) :Hehe: Og jeg kommer sikkert til å sende deg en SMS i løpet av ettermiddagen. Velkommen som bruker her på KG også.

Jeg syntes det er ganske fint å kunne skrive tankene sine her.

Jeg er mye inne og leser på de andre inleggene, men er ikke like aktiv som andre når det gjelder å komme med tilbakemeldinger. :ler:

Av og til er det så mye rare (slemme) tilbakemeldinger på lenker at jeg vet ikke om man skal le eller gråte. Spesielt inne på bryllups forum.

Selv oppdaget jeg ikke siden før det var 2 uker igjen til bryllupet mitt, og er nesten glad for det. Tror jeg hadde blitt en "Bridzilla" skulle jeg detalj planlagt bryllupet her på KG. :roll: Men et par tips fikk jeg jo med meg.

Nå er det baby som står i fokus. 11 dager igjen til UL. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå når du begynner med sprøytene blir nettene bedre igjen :D og hodepinen forsvinner nok.

Håper du lykkes med forsøket og at de får ut masse flotte egg som blir befruktet.

Klem fra Wit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var første sprøyte dag! :sjarmor: Det var jo ikke farlig i hele tatt. :ler2: Jeg hadde bestilt time hos min fastlege for litt instruksjon og veiledning. Det var greit nok, men jeg hadde sikkert greid det alene. Men på denne måten ble det litt tryggere. Jeg fikk spurt han om et par andre ting også så det var ikke helt bortkaste.

Jeg tror jeg skal sette sprøytene på kvelden samtidig som jeg tar spray. Da er jeg stort sett hjemme og har fred og ro rundt meg. Og skulle jeg trenge å ta flere sprøyter etter første UL så er ikke den dagen "brukt opp"

Jeg syntes at jeg har vært veldig flink i dag. Tror jeg må stoppe på kjøpesenteret på veien hjem og kjøpe en belønning til meg selv. Det blir akkuras som da jeg var liten og hadde vært hos tanlegen. :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er shoppingen ferdig. Jeg hadde egentlig tenkt til å kjøpe meg noen nye klær, men jeg fant ikke noe jeg hadde lyst på. :sur:

Jeg endet med å kjøpe 1 øyevippe tang. Har sett på E!/Style at dette er en av fem ting en dame bare må ha i sin toalettmappe. Nå har jeg overlevd 15 år uten dette, men man vet jo aldri. Kanskje dette blir den forandringen jeg har ventet på. 8)

Jeg kjøpte også en DVD film "My big fat greek wedding" har hørt at den er kjempe kuul. Til slutt kjøpte jeg et Playstation spill - Herkules. :ler: Jeg hadde dette spillet tidligere og syntes det var kjempe gøy. Hvis ikke det er like kult nå lenger, så har vi venninnen min en krabat på 7 som sikkert vil låne det.

Hadde tenkt til å kjøpe to ryer til det ny opp pussede soverommet også, men butikken stengte kl. 17 så det må vi ta en annen dag.

Nå kommer snart FBI på TV - Ha det! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere jeg følte meg snytt i går kveld! :o

Killer jobbet overtid, så jeg skulle bare kose meg alene hjemme.

Etter at FBI var ferdig tenkte jeg at jeg skulle prøve det nye spillet mitt, for det var jo ikke TV2 Hjelper deg pga. fotballkamp.

Jeg satte det på og cd starte, men det må ha vært noe galt for håndkontrollene ville ikke virke. Prøvde masse frem og tilbake. Men nei!

:frustrert:

Ingen krise, jeg har jo en ny film. Henter en iste og gjør meg klar til morsom film. Jeg setter filmen på, men sammen med at filmes starter så kommer det en stor blå firkant på nederste halv del av skjermem som sier "Welcome to Greek school". Og så fortsetter det med masse informasjon om at de blå firkantene er fakta informasjon om ting man ser i filme, de grønne firkantene er Quiz (spørsmål reletert til Hellas) og de brune firkantene er språk kurs.

What the f**k! :evil: Dette skulle jeg ikke se på. Jeg går inn på menyen og velger Ekstra materiale. Der er det et punkt som heter "Greek School". Står det på? Nei! Hmmmmm, prøver å skru det på da, kanskje knappene er koblet feil på en eller annen måte. Tilbake til filmen.

:sinna: Det kommer fremdeles opp. Jeg vil vel ikke ha Gresk kurs, jeg vil se på en morsom film.......

Jeg tar ut DVD og går ned til DVD spilleren vi har nede. Kanskje det er noe galt med spilleren oppe (den begynner jo å bli noen år nå).

Prøver igjen...... Venter spent mens den starter opp...........

NEI!!!! :kjempesinna::sinna::kjempesinna:

De J@#la info boksene kommer opp her også.....

Snabelkabel!! Det er dårlig gjort. Begge tingene jeg kjøpte i gave til meg selv er "ødlagt" :cry:

Nå må jeg tilbake til Akers Mic og klage (og bytte det i noe annet).

Og jeg som har lett etter Herkules spillet så lenge, jeg ble kjempe glad i går da jeg fant det.

Øyevippetangen virker vertfall, akkurat som om det er noen trøst. Men jeg kan jo flagre med øyevippene når jeg kommer inn på Akers Mic. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Minner meg om den gangen jeg var alene hjemme og endelig se Titanic igjen, som jeg hadde spart og ikke åpnet en gang. Jeg rigget meg til i sofaen, skulle riktig kose meg, og satte på,-hva ser jeg?! :o Tegnefilmen Anastasia :o

Fly forbanna! :sinna:

For det var nemlig minst 6 mnd. siden jeg hadde fått filmen...og ikke visste jeg hvilken klubb... :sinna::eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var helgen snart over. Jeg fikk ikke byttet Herkules spillet i et annet, så jeg valgte Tarzan i stede. Nå har jeg fått Playstation tommel (flat pga knappene) :-? . DVD filmen var den sise de hadde inne, så der fikk jeg en tilgode lapp og så skulle de ringe meg når den kom inn igjen.

Killer lagde stekt ris i går, og vi koste oss sammen med et venne par.

Sprøytene går greit, selv om jeg syntes det gjør litt vondt. Det gjorde merklig nok ikke vondt i dag, hmmm. Hvis jeg må gå i gjennom dette flere ganger så vil jeg ha en sånn penne sprøyte neste gang.

Nå er det bare 4 dager i gjen til vi drar til Trondheim. Og 5 dager til første (og hvis eggene er bra - eneste) UL.

Nå skal jeg gå og legge meg. Natta :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg begynt å kjenne litt stikking/prikkende ømhet i eggstokkene. Jeg regner med at det betyr at sprøytene virker. :rosasmil:

Jeg er litt bekymret for hvordan jeg skal overleve uten KG hele den perioden jeg skal være i Trondheim. Det er bare litt over 2 månder siden jeg oppdaget sidene, men jeg er avhengi allerede. :o

Vet ikke hvor mye tilgang jeg kommer til å ha til nette, så det kan bli dårlig med oppdateringer i dagboken. :roll:

Jeg håper det blir masse hilsner mens jeg er borte.

Kryss fingrene for meg alle som følger med. :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Zianta !

Ønsker deg all mulig lykke til i Trondheim ! Håper du sender meg noen meldinger om hvordan det går.

Jeg tok min eggløsningssprøyte, Ovitrelle, igår kveld. Det var ikke helt lett faktisk! Sølte først med oppløsningsvæsken, og måtte ringe vakthavende på sykehuset. Men det skulle visst være greit likevel, sålenge jeg ikke hadde blandet det med pulveret ennå. Sprøyten var litt lenger og grovere enn de vanlige, og jeg traff en blodåre. Blodet rant og det var litt ekkelt.. :-?

Tror jeg må ringe idag også, for å forsikre meg om at dette ble riktig.

Håper det går lettere for deg! Jeg var sikkert bare uheldig som traff en blodåre.

Krysser fingrene for oss begge i dagene som kommer !!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal krysse fingrene for deg jeg :D

Håper for alt i verden at alt nå klaffer på første forsøk, og du sitter der med et lite nurk om 9 mnd....

Lykke til i Trondheim.

Klem fra Wit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsenene Tilde, Damen og Wit! :vinke:

Damen: Jeg håper de finner mange flotte egg som blir befruktet.

I går var jeg ute og spiste med arbeidskollegaer og tidligere arbeidskollegaer. Det var kjempe koselig. Vi var på Jensen Biffhus på Aker Brygge. Har ikke vært der før, men de hadde veldig god mat, og en hyggelig atmosfære. Pepperbiff er absolutt å anbefale. Nam nam.

Nei, nå må jeg spise lunch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh hørtes deilig ut med pepperbiff snadder åh kansje jeg skulle tatt meg en tur på Aker Brygge neste gang jeg er i Oslo.

KLart vi kommer til å tenke og avne deg når du er i Trondheim kommer til å krysse alt som er å krysse.

Klem fra Pia :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...