Zianta Skrevet 4. september 2003 #1 Del Skrevet 4. september 2003 Først litt forhistorie: For ca. 2 1/2 år siden bestemte vi oss for at nå var vi klare til å bli foreldre. Vi holdt på med "vi tar det som det kommer" i nesten et år før vi begynte å ha litt mer "kontrollert" sex. Etter å ha holdt på med det i nesten 1/2 år begynte vi å lure. Killer ble sendt for å levere sæd prøve. Det viste seg at det nesten ikke var noe liv der. Han har en helt tett sædleder og en nesten tett. Han fikk en medisin kur som han skulle gå på, og før de tok en ny test. En pitte liten forbedring, men ikke nok til at det var håp for naturlig befruktning. Da var det utredning for meg. Gynokologis undersjøkelse, blodprøver osv. Heldigvis fant de ikke noe galt med meg. Alt i alt tok det 1 år fra utredningen med sæd prøver til selve behandlingen ved St. Olavs Hospital i Trondheim kunne starte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 4. september 2003 #2 Del Skrevet 4. september 2003 Velkommen i klubben! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 5. september 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 5. september 2003 I juni fikk vi endelig brevet fra Trondheim om at nå var alt klart, og vi kunne bare ringe og melde oss. Men pga ferie avvikling kunne jeg ikke ringe på mens i juni. Da vi skulle gifte oss i begynnelsen av august og så på bryllupsreise, så bestemte vi at jeg skulle ringe på mens i august. Vi hadde et vellykket bryllup og en helt vidunderlig bryllupsreise. Vel hjemme og tilbake i hverdagen ringte jeg Trondheim da mensen kom. Og de regnet seg frem til at jeg skulle komme til St.Olav i uke 40. Noen dager senere fikk jeg brevet i posten om når jeg skulle sarte med spray, sprøyter og ha første konsultasjon. - Spray start: 4. september - Sprøyte start: 24. september - UL konsultasjon: 3. oktober Dagen etterpå fikk vi en postoppkrav pakke i posten på kr. 8.864,- :o Dæven det er dyrt for medisiner........... Men da er vi vertfall i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 5. september 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 5. september 2003 I dag var 2 dag (3 sprut) med spray. Det svir i nesen........ Men det hadde jeg også forventet, for jeg har jo svie i nesen i mange timer etter å ha brukt Otrivin for barn. :oops: Killer ler av meg når jeg tar spray, for han vet at jeg hater det. Men jeg får "hevn". Hi-hi. Jeg har nemlig forlangt at han skal levere en ny sæd prøve. Fikk litt panikk her etter å ha vært inne på FUB forum. Der leste jeg om et par som var inne til 3. forsøket. Damen hadde vært gjennom alt av spray, sprøyter og hadde akkurat hentet ut mange fine egg. - MEN, skrekk og gru. Det fantes ingen levende sperm i mannens "donasjon". Det er litt over et år siden siste sædprøve ble levert, og jeg vil IKKE gå igjennom det samme. Han har time neste uke, og får svar på prøvene før jeg begynner på sprøytene. Det er utrolig hvor syndt en mann syntes på seg selv når han må "spytte i en kopp". Jeg har bestilt time hos legen for å få hjelp/veiledning med første sprøyte. Jeg hadde av en eller annen grunn inbilt meg selv at jeg ville få en sånn pennesprøyte. NOT! Det var ikke det som kom med medisinene. Der var det vanlige (skumle) sprøyter. Jeg har ikke sprøyteskrekk, men tanken på å sette sprøyte på seg selv er litt overveldende. Men det går helt sikkert bra. Killer syntes at det er så skummelt at han lurte på om jeg ikke kunne gjøre det på jobb, for da er han sikker på å ikke se det. Tror ikke det nei. Har ikke bestemt meg om jeg skal gjøre det på morgenen eller kvelden ennå. Tar en dag av gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 5. september 2003 #5 Del Skrevet 5. september 2003 Huffameg, det hørtes absolutt ikke noe moro ut.. med sprøytene mener jeg.. :o Velkommen som dagbokskriver, forresten.. Har nettopp startet dagbok selv, er på pp1 bare foreløbig.. Får håpe det er fart på "gutta" hans på neste prøve, er nok ikke så dumt å sjekke det først, så ikke du/dere går gjennom hele styret med henting av egg forgjeves.. Lykke til!!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 5. september 2003 #6 Del Skrevet 5. september 2003 Velkommen som dagbokskrivernabo! Jeg er bare på forprosjektet foreløpig, men jeg lover å heie på deg utover høsten! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 5. september 2003 #7 Del Skrevet 5. september 2003 Hei. Jeg ville bare ønske dere lykke til. Jeg har hatt 2 prøverørsforsøk selv,så jeg vet hva dere går i gjennom. Tvi-tvi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 6. september 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 6. september 2003 Takk for hilsenene! Det er godt å ha noen som har vært gjennom det samme til "rådgiver" og støttespillere. I dag skal vi på bursdagsfest i dag til noen venner. Det kommer sikkert til å bli gøy. Det bir vel en av de siste gangene jeg drikker alkohol før uttaket. Ikke at det er noe offer. Jeg drikker så sjelden allikevel. Men det skal bli godt med Strawberry Daquri. Kom på i går kveld at jeg ikke har vært flink nok til å ta folat. Må skjerpe meg der. Jeg sitter her å skriver og Killer er så nysgjerrig, men han får ikke se. Det gjorde heldigvis ikke så vondt i nesen i dag morges. Håper at tilvenningsprosessen er over. (Det kan også være fordi jeg var så trøtt!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 6. september 2003 #9 Del Skrevet 6. september 2003 Hei og velkommen i "klubben" :D Jeg er gravid etter første forsøk med prøverørs. Så jeg krysser fingrene for deg også. Selv hadde jeg innmari svie i nesen den første uken med nesespray, men så gikk det gradvis over (selv om det aldri ble godt da..... ) Jeg fikk penn å sette sprøyter med, så jeg synes det er rart du ikke fikk dette, men det varierer kanskje??? Selv synes jeg ikke sprøytene var noe vondt i det hele tatt. Gruet meg hele tiden i forkant, og brukte sikkert en halv time på første sprøyten. Så ble jeg heldigvis gledelig overrasket :D Ikke noe vondt. Eggløsningssprøyten måtte jeg sette med vanlig sprøyte, men det var heller ikke vondt. Håper det går like greit for deg. Skal krysse fingrene for deg jeg :D Klem fra Wit 31+4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Skrevet 8. september 2003 #10 Del Skrevet 8. september 2003 Hei Zianta, og takk for hilsen i dagboka mi! Håper dere lykkes ved første prøverørsforsøk! Det er sikkert ikke så koselig å gå gjennom alle disse forberedelsene med sprøyter og medikamenter, men den som venter på noe godt osv... Det må jo uansett være godt å ha kommet ordentlig i gang etter så mye venting. Krysser fingrene for dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 8. september 2003 Forfatter #11 Del Skrevet 8. september 2003 Takk for hilsenen Wit og Eliza! Det var fint å høre at du var blitt gravid på første forsøket Wit. Har hørt om så mange som sliter med mange forsøk. Hadde nesten gitt opp håpet om at det gikk ann å bli gravid på første forsøk. Var på bursdags fest lørdag. Det var kjempe hyggelig. Killer ble litt full og sovnet på sofaen. Søndag var vi hos søsteren til Killer. Jeg tror han angret litt på den avtale, hun har nemlig 4 barn. I dag var 5 dagen med spray. Det svir fremdeles litt i nesen, men ikke på langt nær så mye som i begynnelsen. Jeg har ikke merket noen bivirkninger ennå. Jeg er både lettet og litt "skuffet" - Mest lettet. Det er nesten så jeg lurer på om det virker. Men jeg har jo ennå litt over 2 uker til på spray. Og innen den tid kanskje jeg sitter her kjempe fortvilet med hetetokter og kjempe hodepine. Begynner å bli litt sår bak i halsen. Propper i meg vitamin C, te med honning og Repcil. Jeg vil ikke bli forkjøla nå. Vil ikke.... Vil ikke..... Vil ikke...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 9. september 2003 Forfatter #12 Del Skrevet 9. september 2003 I dag gjorde det igjen "kjempe" vondt i nesen når jeg sprayet. Var inne og kikket på FUB Forum i går. Der var det noen som var på 2. og 3. forsøket. Begge holdt på med spray nå. Forrige gang de hadde brukt spray hadde bivirkningene kommet etter ca. 2 uker med spray. Da har jeg fremdeles en uke igjen før jeg kan forvente noe. Oppdaget at det var kommet flere nye smilies siden i går. :klø: Kuult. På SG har de mange fler enn her. :hår: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 10. september 2003 #13 Del Skrevet 10. september 2003 Ikke tenk så mye på dette med bivirkninger. Jeg gikk i over 2 uker før jeg hadde min første hetetokt,og jeg syntes ikke jeg var så veldig mye plaget. Litt mer mot slutten, men medisinen virket allikevel :D Så snart du begynner på sprøytene blir forresten de hetetoktene borte ganske fort. Krysser fingrene for deg. Vet du har en spennende tid foran deg. Klem fra Wit 32+1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 11. september 2003 Forfatter #14 Del Skrevet 11. september 2003 Stopp verden! Jeg vil av! Jeg blir så lei meg når jeg hører om slike unødvendige ting - som drapet på Sveriges utenriksminister, Anna Lindh. Og jeg lurer på om det er forsvarlig å sette barn til verden når den er slik som nå. :cry: I dag er det 2 år siden hele verden satt klistret til TV og så på CNN. Jeg husker at vi først hørte det på P4 Nyhetene kl 15:30. - Et fly hadde krasjet i World Trade Center. Dette hørtes jo helt vilt ut. Vi måtte inn på nettet og sjekke nyhetene der. Der sto det at TO fly hadde krasjet. Hæ! Her er det noe feil. På med TV. Vi ble sittende å se på CNN frem til kl. 18:00.............. Torde ikke blunke av frykt for at noe nytt skulle skje. Sukk! Dette ble alt for alvorlig, men jeg blir litt frustrert. Nå skal jeg tenke på noe annet. Noe hyggelig En arbeidsdag igjen så er det helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 11. september 2003 Forfatter #15 Del Skrevet 11. september 2003 Jepp, da kom Tante Rød på besøk. Jeg håper det er siste gang på minst 9 måneder. Ble ferdig med å skrive alle takke kortene til bryllupet i dag. Det var deilig, da er det en ting mindre å tenke på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 14. september 2003 #16 Del Skrevet 14. september 2003 Velkommen som dagbokskriver Blir spennende å høre hvordan det går med deg fremover. Høres ikke hlt bra ut med denne sårayen nei uff og sprøytene vet jeg heller ikke får penn :cry: Vi skal i gang med vårt første forsøk i des blir kjempe spennende,men gruer meg masse også. Ha en fin uke!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 14. september 2003 Forfatter #17 Del Skrevet 14. september 2003 Takk for hilsenen Pia, og lykke til med deres forsøk. Da var helgen over! :veldigsur: Den er alt for kort. Fredag var vi hos noen venner og spiste tacos og koste oss. Jeg fikk sendt alle takke kortene fra bryllupet (de som skulle sendes). Lørdag ryddet vi litt hjemme på dagen, og på kvelden var vi bedt over til naboen på middag. Vi fikk lasagne, veldig godt. Etter maten ble vi sittende og se på IQ Testen på NRK. Jeg fikk 115 på min og Killer fikk 116. Han er flinkere på den logiske tall delen, mens jeg banket han på hukommelse delen.:klø: I dag ryddet vi resten for mine foreldre skulle komme på middag i dag. Jeg lagde helstekt ørret, og alle var fornøyd. I dag var 11 dagen med spray. Og jeg har inbilt meg selv at jeg har vært litt varm, men da jeg har spurt de andre om det er varmt eller om det bare er meg, så har de sagt at det er varmt. Så da så. Jeg blir tett i nesea av sprayen, så den virker totalt motsatt av vanlig nesespray. Litt kjedlig for jeg går og snufser i mange timer etter på. Når jeg ikke merker noe forandringer på kroppen eller humøret så blir jeg nesten usikker på om sprayen virker. Men jeg smører meg med litt mer tålmodighetskrem, og regner med at jeg kan klage på hetetoktene neste helg. 10 dager igjen til sprøyter. Nei, nå må jeg legge meg, det er bare 5 1/2 time til jeg må stå opp for å dra på jobb. Natta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 15. september 2003 #18 Del Skrevet 15. september 2003 Så flink du er da som lager stor middag med ørret ikke verst det nei Blir spennende når su begynner med sprøyter uff ja virker så skummelt synes jeg!! Hvor gamle er dere?? Er dere åpne om forsøket?? Gleder meg til å lese TO BLÅ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 15. september 2003 #19 Del Skrevet 15. september 2003 Så flink du er da som lager stor middag med ørret ikke verst det nei Blir spennende når su begynner med sprøyter uff ja virker så skummelt synes jeg!! Hvor gamle er dere?? Er dere åpne om forsøket?? Gleder meg til å lese TO BLÅ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 17. september 2003 Forfatter #20 Del Skrevet 17. september 2003 Hei igjen Pia! Killer er 31 og jeg 30 (hvis vil blir gravide ved dette forsøket vil vi være 32 og 32 når barnet blir født). Vi har vært veldig åpne om forsøket. Kanskje litt for åpne?? Det kan bli mye spørsmål om hvordag det går i rugeperioden, og hvis det skulle gå galt. Er det da positivt eller negativt at "alle" vet hva vi har vært igjennom? Men gjort er gjort. I og med at vi har valgt St. Olavs Hospitalet i Trondheim og bor på Østlandet, så må vi ha minst en uke fri for UL, uthenting og tilbake setting. Mener derfor at det er mest "fair" overfor jobben å fortelle hva vi holder på med. Da er de også forbredt på at jeg muligens går ut i svangerskaps permisjon om 9 månder. Hvis det blir en neste gang, så kanskje vi holder det hemmelig. Spørs om jeg greier å holde meg da. Jeg glemte å skrive om Killers nye sædprøve forrige uke. Der var det ingen forandring. Dvs ikke værre, men heller ikke bedre. En positiv ting vi fikk vite var at selv om det var få sædceller så var de (få) som kommer ut av veldig bra kvalitet. :D Min "mens liknende blødning" (som det så fint heter i papirene fra sykehuset) sluttet brått søndag kveld. Pleier å blø ganske mye de 2 første dagene og mindre og mindre de 3-4 neste dagene. Men nå startet det torsdag kveld, og jeg blødde masse, masse fredag, lørdag og søndag formidag. Før det brått ble slutt. Håper det var siste mens på lange tider. Tror jeg hadde min første hetetokt i går kveld?? Jeg ble plutselig kjempe varm og svett mens jeg satt å så på Friends, og så gikk det bort etter ca. 10 minutter. Håper jeg ikke kjenner så mye etter at jeg inbiller meg bivrkninger. Var inne på Bryllups forumet og kikket i går. WOW der gikk det hardt for seg i linken "Er det stygt av meg å ønske meg et bryllup uten datteren hans" Her hvis noen ble nysgjerrig. Tror jeg avstår fra å kommentere noe der. Ser at uansett hvilken "side" jeg ville tatt så hadde man blitt slaktet. Syntes nå at Tex og Madam Felle tok litt av på side 7. Snakk om å engasjere seg. Det er greit å stå for det man mener, men man trenger ikke bli ufin og komme med masse usakligheter (Ref. Du burde definitivt gjøre dere begge, for ikke å snakke om alle fire- en tjeneste og snarest finne deg en mann som ikke er belemret med brysomme barn fra tidligere forhold.) :fy: Nei nå må jeg jobbe litt igjen. Må bli ferdig med faktureringen før Killer kommer å henter meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå