Gå til innhold

Hvordan skal jeg gå ned i vekt?


Gjest Nå gir jeg faen meg opp

Anbefalte innlegg

Gjest Nå gir jeg faen meg opp

For 3 uker siden var jeg normalvektig (1.63 cm 53 kg), trente ikke (pause pg.a. sykmelding) men helt grei kost.

For 3 uker siden begynte jeg å trene igjen; 4 joggeturer pr. uke. 2 økter med styrke pr. uke. Sit-ups hver eneste dag. I tillegg kuttet jeg ut ALT godteri, sluttet ALL småspising. Generelt bare veldig sunn mat. Kanskje litt i underkant av hva man trenger av kalorier daglig også.

Har tidligere vært fanatisk når det gjelder badevekt, men bestemte meg nå for IKKE å veie meg på en god stund. Nå har jeg altså ikke veid meg på 3 uker, og i dag vist vekta 54 kg!!!

Jeg skjønner faen meg ingenting. Hva SKJER med kroppen min egentlig? Jeg beveger meg mer og spiser mindre. Regnestykket går liksom ikke opp.

I går brukte jeg riktignok en bukse som pleier å sitte for stramt - og den var behagelig. Regnet faktisk med å ha gått NED i vekt.

Jeg trives best når jeg veier 50 kg - av én eller annen syk grunn, men det ser det ut som jeg bare kan drite i.

Noen som kan forklare meg hva som skjer med kroppen min? Er det væskeoppsamling? Det er neppe muskler, for jeg har lest et sted at det tar 1 år for en kvinne å gå opp 1 kg muskler (neppe 3 uker ihvertfall).

Furten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har dessverre lite med trening og kosthold å gjøre, men heller obsessive tanker som gjør at livet ditt nå styres av et par kg fra eller til. Det er en hiiiiiiiiiimmelstor forskjell mellom hva hjernen tror den trives med, og hva kroppen vår trives med. Og kroppen din vil alltid gi deg beste svaret, både mtp mat og trening. Hjernen er flyktig, lar seg overbevise og influere av alt fra moteblader, Cheryl Cole og designere. Elementer som til syvende og sist betyr mindre enn null, men jaggu kan de ødelegge mye.

Du er en slank, normal jente som lar deg styre kilo som ikke er verdt det. Nyt livet, spis sunt, skei ut og vær fysisk aktiv.

Ellers anbefaler jeg litt veldedighetsarbeid, jobb som avlaster for trafikkskadde, bli pasientvenn, eller hjelp spesialelever. Jobb med mennesker som har fått utdelt helt andre kort, men som likevel finner glede i det mest enkle, men i aller håyeste grad verdifulle. Og de har ofte svaret. Og det er ikke to kg ;)

Endret av bergans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nå gir jeg faen meg opp

Det er jeg selvsagt fullstendig klar over. Jeg lurer bare på hva som faktisk skjer med kroppen min siden jeg ikke går ned i vekt men trener mer + spiser mindre.

At jeg burde fokusere på noe annet er et kapittel for seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en cm høyere enn deg. Hadde aldri trives med 50 kg. Var det en gang, og da var jeg veldig ukvinnelig og spinkel. Min trivselsvekt er minimum 60 kg. Da har jeg former og fine pupper. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nå gir jeg faen meg opp
Jeg er en cm høyere enn deg. Hadde aldri trives med 50 kg. Var det en gang, og da var jeg veldig ukvinnelig og spinkel. Min trivselsvekt er minimum 60 kg. Da har jeg former og fine pupper. ;)

Skulle gjerne trives slik jeg også, men når jeg går opp i vekt så blir jeg VELDIG rund i ansiktet og mister nesten halsen (seriøst - den er ikke så innmari lang). Jeg går opp på helt feil steder, og ikke et gram legger seg på puppene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt nomalt å gå opp i vekt i begynnelsen når man begynner å trene igjen, det er som regel bare vann. At du har veid deg etter 3uker og blir furten fordi du har gått opp EN kilo er rett og slett litt skummelt...

Du sier jo selv at noen klær sitter løsere, og likevel tillegger du den ene kiloen mer betydning enn løsere klær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er faktisk livet å svinge noen kilo i alle retninger. Når det er snakk om 4 kg, bør du kanskje revurdere hvor nødvendig det er å utmatte kropp å sjel ved å gå på et strengt regime?

Jeg har selv vært fanatisk med hensyn til vekt og trening, og i mange år slet jeg for å komme meg ut av det. Da jeg først befridde meg selv for disse tankene etter nesten 10 år, da ble livet verdt å leve. Jeg tillater meg å svinge (det vil si - jeg veier meg aldri mer), så lenge jeg vet at jeg spiser sunt nok og er greit aktiv.

Jeg kommer heretter aldri til å oppfordre noen som er normale til å slanke seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min normalvekt flexer med hele tre kilo i henhold til syklus. Så at noen kan "slite" med tre kilo er for meg helt merkelig. :lete: Og JEG er den eneste som vet det for tre kilo kan bare ikke sees utenpå folk.

Da MÅ man KJENNE dem, bokstavelig talt... :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 3 uker siden begynte jeg å trene igjen; 4 joggeturer pr. uke. 2 økter med styrke pr. uke. Sit-ups hver eneste dag. Kanskje litt i underkant av hva man trenger av kalorier daglig også.

Kan være svaret ligger her. Du trener for mye og spiser for lite! Det er ikke noe bra kombinasjon, da tviholder kroppen på all næring den får! Det gjelder også væsken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annbjørg

Vekten er en veldig dårlig indikasjon på hva som skjer med kroppen din. Den forteller hva du veier, ikke hvor høy fettprosenten er, hvor mye mat du har i magen eller hvor mye vann du holder. Det at buksene passer bedre betyr at du har kvittet deg med fett.

Etter at jeg begynte å trene har vekten stått helt stille. Jeg har allikvel gått ned en buksestørrelse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...