Gå til innhold

Den vanskelige cottage cheesen

tineline

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_billy_*

Cottage cheese med eplebiter, hakkede mandler og masse kanel! namnam!Eller man kan rive eple å ha i..

passer godt med banan eller appelsin også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sitter her og spiser lunsj:

eggerøre med cottage cheese istedenfor melk :)

I går lagde jeg omelett, men det er jo omtrent det samme.

Jeg synes det blir litt mer fyldig og luftig når jeg har i cottage cheese!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter her og spiser lunsj:

eggerøre med cottage cheese istedenfor melk :)

I går lagde jeg omelett, men det er jo omtrent det samme.

Jeg synes det blir litt mer fyldig og luftig når jeg har i cottage cheese!

Oi, så du har i røra? Bruker du omtrent like mye som man ville brukt melk da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lotte_*

Hehe *ler seg i hjeeeel*

Stakkars trådstarter vil jo ha noen helt fantastiske oppskrifter, og så kommer det... "jeg har det i lapper"....

Vil det si at du ikke vet hvordan man lager lapper? :ler:

Nei, hun spurte ikke om oppskrifter, hun bad om bruksområder. Da svarte jeg at jeg bruker CC i lapper, akkurat på samme måte som hun andre som svarte at hun bruker den i havregrøt. Hun la ikke inn oppskriften på havregrøt, man regner jo med at de fleste innehar elementær kjøkkenkompetanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida
Jeg bruker det noen ganger i omelett, og da pøser jeg på, mer enn jeg ville brukt melk. Jeg syns omeletten blir saftigere og mindre svampete av av det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cottage cheese er noe jeg og sønnen min på 6 elsker. Jeg har det oppå salt pålegg, som fenalår eller skinkerull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser det som pålegg, gjerne med en dæsj most frukt eller syltetøy på toppen. Men takket være denne tråden har jeg funnet et par nye bruksområder som jeg må prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødskive + cottage cheese + banan + kanel! Turbofokost!

Dette er kjempegodt!

Ellers bruker jeg det:

- i havregrøt sammen med banan.

- på brødskiva med syltetøy

- blandet 50/50 med mager vaniljekesam med eple i biter som er varmet i microen og kanel.

- samme som over med med banan og/eller melon(uten kanel når jeg bruker melon)

- i lapper

- som fyll i en dessertpannekake sammen med litt vaniljekesam og banan eller syltetøy

- i lasagne

- i omelett eller eggerøre

På tine.no fant jeg en oppskrift på scones med cottage cheese i som jeg tenker å prøve snart :)

Endret av venus_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager "Tilslørte bondepiker". Knust knekkebrød, eplesyltetøy med biter, kanel og cottage cheese lagvis i et glass. Når jeg bare MÅ ha noe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cottage cheese smaker faktisk FANTASTISK i tomatsuppe!! Slenger lett oppi 100 g i tallerkenen..

Blir jo rømme og egg i ett det, så sikkert ikke så underlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en oppskrift hvor det var i toppingen på moussaka. Hvit saus, cottage cheese og egg. luftig og godt. funker da sikkert bra i paier ogsp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vestlandslefse med smør, spekemat (f.eks. fenalår eller Coppaskinke), cottage cheese og mye persille. Rull sammen og spis. :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ca 2ss cottage cheese til 2 egg.

I dag har jeg spist cottage cheese, eplebiter, litt forskjellig frø (solsikke, pinje, gresskar ++) + masse kanel, som mellommåltid. mmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer bare ikke over de klumpene; de minner meg om sur melk.

I dag prøvde jeg to varianter (ja, jeg og cc skal bli venner nå!):

- Med tinte bjørnebær (med masse saft piplet ut) og honning; ikke bra. cottage cheesen svømte og løste seg delvis opp i bjørnebærsaften, slik at de "sur-melk-klumpene" svømte rundt og så og føltes uappetittlige ut

- Med ex. virgin olivenolje, salt og pepper: NAM

De klumpene altså. Har lest at man kan whizze cottage cheese glatt, så jeg får vel forsøke dét.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kommer bare ikke over de klumpene; de minner meg om sur melk.

I dag prøvde jeg to varianter (ja, jeg og cc skal bli venner nå!):

- Med tinte bjørnebær (med masse saft piplet ut) og honning; ikke bra. cottage cheesen svømte og løste seg delvis opp i bjørnebærsaften, slik at de "sur-melk-klumpene" svømte rundt og så og føltes uappetittlige ut

- Med ex. virgin olivenolje, salt og pepper: NAM

De klumpene altså. Har lest at man kan whizze cottage cheese glatt, så jeg får vel forsøke dét.

Jeg bruker å klistre den litt med en gaffel for å unngå de verste klumpene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å ha cottage cheese oppå havregrøten om morgenen.

Ellers så er det godt å spise brødskive eller knekkebrød med cottage cheese og syltetøy, cottage cheese med agurk og/eller tomat på, ha cottage cheese i vaniljeyoghurt med kanel på toppen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag morges forsøkte jeg cottage cheese med tyttebær, bjørnebær og banan, og litt honning på toppen. Det var godt! Her var det nok klumpete bær til at cc-klumpene ikke utpekte seg nevneverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shiiit, hvordan går det an å IKKE elske Cottage Cheese? Kjøper flere bokser i uken, kan spise rett fra boksen også:) mmm...

Det beste av ALT er jo CC med frukt! Mine favoritter er jordbær, mango, eple, banan... MMMM:)

Mange liker kanel på også. Da smaker man ikke cheesen da, blir bare konsistensen, så det synes jeg er litt trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...