Gå til innhold

Kronprinsessen sykmeldt

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eh, hvordan tror du der er å skulle sitte på et fly i diverse timer til kanada, og for den saks skyld skulle vise seg offentlig med et smil i fjeste med nakkesmerter?

Men fordi enkelte andre som trenger sykemeldinger IKKE komer til få det heretter så skal ikke MetteMarit få det heller?

Skrevet
Provosert over dette i disse tider der debatten om sykefravær har tatt helt av, et hån mot de som har jobber som fysisk er tunge, men likevel skal troppe opp på jobb.

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=597695

I følge alle sykelønnsordningsmotstanderne her på KG burde selvsagt MM dra på jobb uansett: og gjøre litt enklere oppgaver enn til vanlig. For noe kan hun jo gjøre, i følge alle på KG! Hun bør ikke ligge hjemme og dra seg i 3 uker, det er å misbruke sykelønnsordningen, ifølge KG-brukerne.

Gjest Gjest_Lulla_*
Skrevet
eh, hvordan tror du der er å skulle sitte på et fly i diverse timer til kanada, og for den saks skyld skulle vise seg offentlig med et smil i fjeste med nakkesmerter?

Men fordi enkelte andre som trenger sykemeldinger IKKE komer til få det heretter så skal ikke MetteMarit få det heller?

Eh, nei fordi det skal ikke være forskjell mellom Kong Salomon og Jørgen Hattemaker. Må vel kunne settes til andre arbeidsoppgaver hun også når vi andre må det hvis vi blir sykmeldt. Joda er vel likt for alle som er i et serviceyrke det der med å vise seg offentlig med et smil, like tøft for postmannen som for Kronprinsessen det vil jeg tro.

Gjest Gjest_Lulla_*
Skrevet
I følge alle sykelønnsordningsmotstanderne her på KG burde selvsagt MM dra på jobb uansett: og gjøre litt enklere oppgaver enn til vanlig. For noe kan hun jo gjøre, i følge alle på KG! Hun bør ikke ligge hjemme og dra seg i 3 uker, det er å misbruke sykelønnsordningen, ifølge KG-brukerne.

Er ikke bare ifølge KG brukerene det, myndighetene som legger disse føringene fordi sykefraværet skal ned, har du ikke fått med deg den debatten? Selvsagt må det finnes en annen arbeidsoppgave som hun kan utføre, tilrettelegging på arbeidsplassen som det heter. Loven skal faktisk være lik for alle, alle har vi ansvar for å få ned fraværet, også MM.

Skrevet
Er ikke bare ifølge KG brukerene det, myndighetene som legger disse føringene fordi sykefraværet skal ned, har du ikke fått med deg den debatten? Selvsagt må det finnes en annen arbeidsoppgave som hun kan utføre, tilrettelegging på arbeidsplassen som det heter. Loven skal faktisk være lik for alle, alle har vi ansvar for å få ned fraværet, også MM.

Derfor bør MM ta flyet, det kan hun saktens orke, og gjøre litt kontorarbeid, for det er jo så enkelt.

Gjest Gjest_Tine_*
Skrevet

Neimen - vet dere ikke at de kongelige er unntatt fra norske regler og lover?

I tillegg maner kongen til moderasjon - hos oss, den vanlige mannen i gata ... igjen noe som ikke gjelder dem selv.

Hele kongehuset er latterlig.

Skrevet

Bruker hun egenmelding? Hun er jo offenlig ansatt, så da må hun huske på at hun bare har et visst antall egenmeldinger pr år.

Skrevet

Hvorfor i all verden skulle du bli provosert over at noen er syke ?

Bare fordi det er en diskusjon på om regelverket i Norge skal forandres .

Det er faktisk ikke forandret enda !

Jeg har full forståelse for Kronprinsessens sykemelding.

Jeg har selv slitasjeskader på to nakkevirvler, har også vært sykemeldt for det tidligere da det var på det vondeste.

Og nakkesmerter kan være fryktelig vondt ! Selv om du tydeligvis ikke skjønner det !

Gjest brutal_mann
Skrevet

Slapp av folkens, dama har flyskrekk. forstår godt at hun ikke vil lande i Kanada på vineteren da. Dessverre er det lettere å skylde på nakkevirvlene enn å stå frem med den faktiske årsaken. DET sier noe om hva slags fordømmende søppeland vi lever i.

Gjest Gjest_Lena_*
Skrevet
Slapp av folkens, dama har flyskrekk. forstår godt at hun ikke vil lande i Kanada på vineteren da. Dessverre er det lettere å skylde på nakkevirvlene enn å stå frem med den faktiske årsaken. DET sier noe om hva slags fordømmende søppeland vi lever i.

Jeg er ganske sikker på at du har helt rett i det du sier, brutal mann. Har tenkt samme tanken selv alle de gangene hun har avlyst lange reiser i siste liten .. eks turen til Sør-Amerika hvor Haakon måtte reise alene.

Skrevet
Bruker hun egenmelding? Hun er jo offenlig ansatt, så da må hun huske på at hun bare har et visst antall egenmeldinger pr år.

Jeg er nok dum,men visste ikke at hun var offentlig ansatt....

Eller at hun har rett til sykepenger.

Skrevet (endret)

Er hun syk så er hun syk, og må åi like stor grad som andre få lov til å bli sykemeldt når helsetilstanden tilsier det. Å spekulere i at hun faker en skade/sykdom for å slippe en flytur/ikke får shoppet nok i Canada eller lignende blir bare for dumt. Selv på et diskusjonsforum.

La nå dama få være sykemeldt i fred. Det er garantert ikke bare bare å være kongelig. Selv om jobben gjerne ikke er like fysisk krevende som endel andre jobber så er det likevel en jobb som kan være vanskelig å gjennomføre på en ordentlig måte hvis man er syk.

Jeg er sjeleglad for at det ikke er meg som må delta på x-antall oppdrag av mer eller mindre interessant karakter hvor man hele tiden er i fokus, må være blid, interessert og engasjert. Stadig bli avbildet, og alt fra hva man har på seg, hvordan hår og sminke ser ut, hvordan man oppfører seg og hvordan man klapper blir plukket fra hverandre og kommentert opp og ned i mente. En slik jobb skulle jeg hatt latterlige summer for å påta meg.

Endret av Trampe
Skrevet

Å være kongelig er neppe noen hard jobb. MM har vel ikke vært noe særlig ute i arbeidslivet, så hvordan hun kan slite ut nakkevirvelene er uforståelig.

Skrevet

På generelt grunnlag lurer jeg på om slitasje på nakkevirvlene er noe folk flest blir sykemeldt for?

Gjest Gjest_Trude_*
Skrevet (endret)
Er hun syk så er hun syk, og må åi like stor grad som andre få lov til å bli sykemeldt når helsetilstanden tilsier det. Å spekulere i at hun faker en skade/sykdom for å slippe en flytur/ikke får shoppet nok i Canada eller lignende blir bare for dumt. Selv på et diskusjonsforum.

La nå dama få være sykemeldt i fred. Det er garantert ikke bare bare å være kongelig. Selv om jobben gjerne ikke er like fysisk krevende som endel andre jobber så er det likevel en jobb som kan være vanskelig å gjennomføre på en ordentlig måte hvis man er syk.

Jeg er sjeleglad for at det ikke er meg som må delta på x-antall oppdrag av mer eller mindre interessant karakter hvor man hele tiden er i fokus, må være blid, interessert og engasjert. Stadig bli avbildet, og alt fra hva man har på seg, hvordan hår og sminke ser ut, hvordan man oppfører seg og hvordan man klapper blir plukket fra hverandre og kommentert opp og ned i mente. En slik jobb skulle jeg hatt latterlige summer for å påta meg.

Jobben som kronprinsesse er høyst selvvalgt, og de fleste av oss tar ikke på oss jobber vi ikke klarer.

Endret av Trampe
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Jobben som kronprinsesse er høyst selvvalgt, og de fleste av oss tar ikke på oss jobber vi ikke klarer.

Jeg har da vel ikke sagt noe annet? De aller fleste velger jobben sin selv ut fra hva man selv mener at man skal klare, og jeg synes Mette Marit stort sett gjør en fin jobb. Men, som alle andre kan da også hun og andre kongelige bli syke slik at de i en periode ikke er i stand til å gjøre jobben sin. Det er da ingen forskjell på dem og oss andre sånn sett. Jeg har valgt en jobb som jeg klarer, men er jeg syk så holder jeg meg hjemme. Som folk flest.

Grunnen til at jeg skrev at jeg anser jobben hennes som krevende er at flere over her antydet at jobben hennes mer eller mindre bare var å stå der og smile, noe som man tydeligvis skal klare å gjøre uansett i hvilken form man er i. Jeg er altså ikke enig.

Skrevet (endret)

Jeg tenker at de kongelige er i en helt utrolig særstilling, de er superprivilgerte og det følger (selvsagt) også med noen ulemper som de må lære seg å takle. I mitt hode er de, i kraft av hvem de er og hva de er, hevet over regler og ting som gjelder alle oss andre. For meg er det slik at hvis man ikke syns det er ok at de får særbehandling, ja da bør man vel ønske å legge ned hele kongehuset. Jeg skjønner ikke hvordan man kan ha en kongefamilie samtidig som man syter over at en av dem blir sykemeldt. Jeg syns hele opplegget med at de kongelige sykemeldes er absurd egentlig. Jeg tenker at i en slik posisjon utfører du pliktene dine så sant du kan, men at man ellers er hevet over sykemeldinger og den slags.

Og for the record: Jeg er republikaner. Men jeg syns de skal behandles som kongelige så lenge det er den rollen de har i samfunnet vårt, og i så måte syns jeg MM gjør en fabelaktig jobb, alt tatt i betraktning.

Endret av Trampe
Skrevet

Jeg skjønner godt at MM er sykmeldt. Har selv en nakkeslengskade og i dag ble jeg sykmeldt i to uker. Skulle egentlig i en fancy 30 årsdag i kveld, det kan jeg bare glemme sånn som jeg har det nå. Er så vidt jeg greier å smile til samboeren min... (og han elsker jeg over alt på jord!)

Skrevet
Provosert over dette i disse tider der debatten om sykefravær har tatt helt av, et hån mot de som har jobber som fysisk er tunge, men likevel skal troppe opp på jobb.

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=597695

Vi har da ingenting med hvorfor MM er sykemeldt. Det er en privatsak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...