Gå til innhold

Vært på slankern (dvs livsstilsendring) i 2 uker nå


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg skal ned 6 kilo i løpet av 12 uker, har allerede gått ned 2 kilo på 2 uker, midjemålet er krympet med 5 cm. Jeg har først og fremst kuttet ut sjokolade, snop, snacks til hverdags, spiser litt mindre middagsporsjoner, unngår raske karbohydrater, spiser grove kornprodukter, havregrøt, yoghurt uten sukker osv til frokost og mellommåltider. Begynt med styrketrening 2 x uka. Skeier ut skikkelig når det er helg.

Synes fortsatt kaloriinntaket mitt er høyt, og tror det skyldes at jeg har erstattet godteriet til hverdags med nøtter og tørket frukt, har helt dilla på de små posene fra polly med nøtter, tørket frukt og bær. I tillegg til at jeg hiver mandler og valnøtter over både cottage cheese og yoghurt.

Bør jeg helt kutte ut nøtter? Jeg er ganske overvektig, og disse 6 kiloene er bare et delmål, skal totalt ned 12 kilo.

Samtidig: jeg slanker meg jo ikke, jeg endrer livsstil, lærer meg et nytt kosthold som jeg skal leve med resten av livet. Hvilken plass kan nøttene ha? Jeg elsker nøtter.... :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elfrida

Hvis du har gått ned 2 kilo på to uker syns jeg godt du kan spise litt nøtter slik du gjør. Det er viktig at man ikke blir altfor streng med seg selv slik at man sprekker og gir opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 kilo på 2 uker er strålende. Gratulerer. Nøtter er sunt så det kan du unne deg da. Men husk selv om det er sunt er det propp fult av energi/kalorier så ikke la det bli for mye av det gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 neve nøtter om dagen er greit =) Det har jo gått bra sålangt hittil, og 0.5-1 kg er jo det som er anbefalt nedgang i uken!

Selv spiser jeg 1-2 never nøtter hver dag =) nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 neve nøtter om dagen er greit =) Det har jo gått bra sålangt hittil, og 0.5-1 kg er jo det som er anbefalt nedgang i uken!

Selv spiser jeg 1-2 never nøtter hver dag =) nam!

TS

:)

En sånn polly pose er vel strengt tatt 2 - 3 never....?, jeg sluker gjerne to slike poser jeg, og da blir det jo litt mengde. Hvis jeg klarer å redusere max på annet fettinntak (meierifett), så kan jeg kanskje fortsette å spise en høvelig god mengde nøtter om dagen. Jeg spiser ikke nøtter i helgene, for da skeier jeg ut med fete sauser og søte kaker... (har bare holdt på i 2 uker da, så er ikke så erfaren ennå...)

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du inntar litt vel mye hvis du snakker poser.. de nevene jeg mener er usaltede cashews for eksempel. Blir ikke så mange nøtter av det, men det er jo fett så det skal ikke mye til før det blir for mye.

Du kan vel finne andre ting du kan fylle opp med. Gulrøtter, avocado, lettyoghurt,etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du inntar litt vel mye hvis du snakker poser.. de nevene jeg mener er usaltede cashews for eksempel. Blir ikke så mange nøtter av det, men det er jo fett så det skal ikke mye til før det blir for mye.

Du kan vel finne andre ting du kan fylle opp med. Gulrøtter, avocado, lettyoghurt,etc.

TS

Kjøpte snacks-gulrøtter i dag, en pose på 300 gram, som jeg knasket i meg, det var jo godt, men ikke "tilfredsstillende" slik nøtter er. Det må være noe psykisk ved det. At fett virker stimulerende på hjernen? ... (slik som sukker gjør..?)

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har gått ned 2 kilo på to uker syns jeg godt du kan spise litt nøtter slik du gjør. Det er viktig at man ikke blir altfor streng med seg selv slik at man sprekker og gir opp.

Absolutt enig her!! :enig:

Når du har gått ned 2 kilo på 2 uker er det bare til å fortsette som dette!! Kjempebra, du har ALL grunn til å klappe deg selv på skulderen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte snacks-gulrøtter i dag, en pose på 300 gram, som jeg knasket i meg, det var jo godt, men ikke "tilfredsstillende" slik nøtter er. Det må være noe psykisk ved det. At fett virker stimulerende på hjernen? ... (slik som sukker gjør..?)

Fettet i nøttene metter jo bedre. I tillegg ksn gulrøtter ha den effekten at de gjør deg ekstra sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fettet i nøttene metter jo bedre. I tillegg ksn gulrøtter ha den effekten at de gjør deg ekstra sulten.

Enig, litt gulrøtter eller feks. ett eple på sulten mage forsterker min sult..

Endret av Lotte28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...