Gå til innhold

Den store tråden om nyheter i butikkhyllene


Gjest elsker nye ting

Anbefalte innlegg

Solo jul tenkte jeg å legge i julestrømpen, men de har den ingen plass ikke på spar heller.

Anonymkode: 005fd...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 12/2/2022 at 4:46 PM, Ariana807 said:

Har selv sett de Coop iskremboksene i butikken, og tok med meg hjem den med Karamell. Blir ikke gjenkjøp.

Den hadde iskrystaller i seg, det er noe man ikke forventer når man åpner en ny boks med is. Og ikke minst reagerer jeg på at fløten er fra italia 😳 Måtte sjekke Royal isen, insperia isen og sørlandsis jeg har i fryseren og ingen av de har den samme merkingen med (italia) etter fløten.

Det i seg selv er egentlig en grunn for å ikke kjøpe den. Vi har absolutt nok fløte i Norge, og trenger ikke å impotere det, selv om det kanskje er grunnen for at iskremen er billig. Da blir det heller en dyr en.

Isen i seg selv var ikke noe spesielt. Var ikke noen; wow, karamell! Reaksjon. Er mange andre iskrembokser jeg heller kjøper fremfor denne. 

42A79404-221B-49C0-8ADA-96A42AB24B13.jpeg

Det står på iskremen at den er produsert i Italia, det er grunnen til at den bruker fløte fra Italia. 

Anonymkode: 24d93...f98

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Solo jul tenkte jeg å legge i julestrømpen, men de har den ingen plass ikke på spar heller.

Anonymkode: 005fd...a7c

Jeg skjønner ikke dette her... Er den mer populær på østlandet kanskje? Jeg ser den i så godt som alle butikker jeg har vært i.

Anonymkode: daeae...a7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke å finne her jeg bor. Har sett i alle butikker i nærheten. Bor på Vestlandet. 

Anonymkode: 2b442...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/17/2022 at 12:14 PM, Cecilie82 said:

Noen som har testet Sørlandschips med heit chilli og rømme?

Ja, synes den er god.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg kjøpte noen nye pitabrød på meny. De heter "greske pitabrød" og er i svart pakke i frysedisken. Veldig gode. Litt mer sånn autentiske pitabrød. Ikke sånne flate fra Hatting.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Er nugatti salt karamell ny? Jeg har ikke sett før, men kjøpte en boks som den karamell addicten jeg er. Ble skuffet over at det fortsatt ser ut som Nugatti enda den var karamellfarga på lokket. Smaker litt merkelig, som salt sjokolade, ikke veldig fremtredende karamellsmak, men går an. Spesielt på søndag når man er hinsides godtesyk og i modus til å spise gammalt kakestrø. God på knekkebrød da, de salte fra wasa. 

Anonymkode: 29516...c6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er nugatti salt karamell ny? Jeg har ikke sett før, men kjøpte en boks som den karamell addicten jeg er. Ble skuffet over at det fortsatt ser ut som Nugatti enda den var karamellfarga på lokket. Smaker litt merkelig, som salt sjokolade, ikke veldig fremtredende karamellsmak, men går an. Spesielt på søndag når man er hinsides godtesyk og i modus til å spise gammalt kakestrø. God på knekkebrød da, de salte fra wasa. 

Anonymkode: 29516...c6e

Nei, den har vært i butikk en god stund nå. Men enig med deg, den er skuffende. De kunne gjort noe mye mer spennende med den. Feks noe ligende som sjokoduo, bare med nugatti og salt karamell.

Anonymkode: 7a029...c4a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, den har vært i butikk en god stund nå. Men enig med deg, den er skuffende. De kunne gjort noe mye mer spennende med den. Feks noe ligende som sjokoduo, bare med nugatti og salt karamell.

Anonymkode: 7a029...c4a

Ja helt enig, det hadde vært en god ide, den er ikke noe spesiell slik den er og det blir ikke gjenkjøp 

Anonymkode: 29516...c6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er deres spådommer (og ønsker!) angående matnyheter våren 2023?

Jeg tipper det kommer 2-3 nye smaker på skyr og sukkerfri saft, som det nesten alltid gjør. Kanskje noe med pære eller Kiwi? (Lov å håper for det er smaker jeg savner!)

Ellers håper jeg at det kommer iskrem, skyr og pålegg uten karragenan!

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill3My skrev (3 timer siden):

Hva er deres spådommer (og ønsker!) angående matnyheter våren 2023?

Jeg tipper det kommer 2-3 nye smaker på skyr og sukkerfri saft, som det nesten alltid gjør. Kanskje noe med pære eller Kiwi? (Lov å håper for det er smaker jeg savner!)

Ellers håper jeg at det kommer iskrem, skyr og pålegg uten karragenan!

 

Jeg har egentlig mest ønsker, men tror ingen av dem blir oppfylt😅

Hadde vært godt med en god pæresaft, som smaker som pære-saftisen. 

Hadde også kunne ønske meg gode yoghurt-toppinger i egne bokser. Typ sånne som er med i mange av yoghurtbegere, bare at man kunne kjøpt de for seg selv og blande det i yoghurter man selv foretrekker. Kanskje ikke så særlig sunt, men det hadde fått meg til å spist mer yoghurt i hverdagen iallfall.

Har også lyst på mer diverse frossen (søt) gjærbakst, som man kan steke i ovnen selv. Kjekt å ha i fryseren😊 Kan gjerne være ustekt fra før (sånn som frossen croissanter og pain au chocolat).  

Også ønsker jeg mer produkter med smak av frisk sitron til våren. 


Spådommer:

Jeg tror det vil komme mer produkter som kan passe å varme/steke i en airfryer fremover. Det meste som kan i en stekeovn kan jo i en airfryer allerede, men jeg tror produkter i større grad vil bli markedsført som «airfryer-mat». Kanskje ikke allerede til våren, men ganske så snart. 
 

Jeg tror også at det vil komme mer og mer av plantebaserte ferdigretter og produkter. I tillegg tror jeg det kommer mer produkter som gjør det enklere og rakere å lage mat omtrent helt fra bunnen, i en travel hverdag.
 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper salt karamellbølgen er over. Godt det,altså,men ikke overalt!

Anonymkode: 8738c...64f

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker said:

Håper salt karamellbølgen er over. Godt det,altså,men ikke overalt!

Anonymkode: 8738c...64f

Ja, enig. Det minner meg en del om hypen som var med Oreo for en del år tilbake, da skulle det være Oreo i absolutt alt, og nå er det salt karamell. Usj. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Battery Blue var ikke god. Den skulle visstnok smake blåbær, men for meg smakte det bare søtt og syntetisk. Det er mulig jeg har høye forventninger til energidrikker som skal smake blåbær, i Sverige selger de en svart boks (tror den heter Frank's eller noe i den duren) som smaker veldig godt, men den her var ille.

Drakk den kun opp fordi jeg ikke liker å kaste bort penger, men blir ikke et gjenkjøp med mindre jeg får en pistol mot tinningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker sjokolade og savner hvit sjokolade....enten ren eller med melkesjokolade. 

Dessverre tror jeg det blir mye kjedelig nytt .Freia klarer ikke komme på noe nytt..de bare finner godteri som er i hyllene og tilsetter de i sjokoladen.

Nidar er litt flinkere der...men savner som sakt hvit sjokolade... med bringebær eller andre friske ting.

Maarud har vel hat en konkurranse der det var en kjedelig smak som vant...

Tror dessverre karamell kommer tilbake 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Sofakona said:

Jeg elsker sjokolade og savner hvit sjokolade....enten ren eller med melkesjokolade. 

Dessverre tror jeg det blir mye kjedelig nytt .Freia klarer ikke komme på noe nytt..de bare finner godteri som er i hyllene og tilsetter de i sjokoladen.

Nidar er litt flinkere der...men savner som sakt hvit sjokolade... med bringebær eller andre friske ting.

Maarud har vel hat en konkurranse der det var en kjedelig smak som vant...

Tror dessverre karamell kommer tilbake 

Jeg ble også så skuffet av konkurransen til Maarud. Jeg sendte inn mitt eget forslag og så selv hvor mye interessante smaker det var man kunne velge mellom. Det er bare å dra til utlandet, så ser man at Norge har et elendig utvalg når det kommer til chips. Sjokolade også, egentlig. De har noen mer spennende varianter i Sverige, for eksempel. 

Savner også hvit sjokolade. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Håper salt karamellbølgen er over. Godt det,altså,men ikke overalt!

Anonymkode: 8738c...64f

Jeg elsker karamell, men de har bomma på så mye med dette at jeg også håper det snart forsvinner. Enten smaker det for salt eller så smaker det knapt noe. 

Anonymkode: 29516...c6e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg elsker karamell, men de har bomma på så mye med dette at jeg også håper det snart forsvinner. Enten smaker det for salt eller så smaker det knapt noe. 

Anonymkode: 29516...c6e

Ja, enig der. Smash med salt karamell synes iallfall jeg bare smaker som en litt mer klissete utgave av vanlig Smash.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Når er vinterslippet? :)

Anonymkode: db9af...9ef

Det bør vel være ganske snart? I februar tror jeg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...