Gå til innhold

Den store tråden om nyheter i butikkhyllene

Gjest elsker nye ting

Anbefalte innlegg

Jeg har dessverre måttet skjære sjokolade-konsumet mitt ned til et minimum pga jeg har oppdaget (ja, jeg er treg) at den er med på å trigge migreneanfall. Hyl og gråt, jeg elsker sjokolade!

På listen over triggere til migrene, står også rosiner, og min tidligere yndlingssjokolade, Fruktnøtt fra Freia, utgår derfor helt.

Så fant jeg denne, Freia Vaffelnøtt, på Coop Mega, og bare tenkte den MÅ jeg prøve! Mye kjeks, ikke bare sjokolade, så bitene blir ikke inneholdende så mye sjokolade. Den smakte helt NYDELIG, jeg elsker den! Men jeg unner meg bare 4 biter noen få ganger pr uke. Ikke mer. Det utløser migrene å ta mer (jeg har eksperimentert)

Synd de ikke har denne i noen rimeligere butikker, for Coop Mega tar 80 kroner for den. Det er dyrt! Det er riktignok en ekstra stor sjokoladeplate (270 gram mot vanlige 200 grams plater). Jeg har i hvert fall ikke funnet den på Kiwi eller Rema.

PS! Jeg trodde dette var en nyhet for jeg har ikke sett den før, men jeg ser nå på gamle internett-treff når jeg søker på den, at den var ute i 2022 allerede. Men det skyldes nok at jeg sjelden handler på Coop Mega og de andre to billigbutikkene ikke har den.

17171e47-9d96-41a0-b32b-99580dbb8529.png

Endret av Million
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Million skrev (20 minutter siden):

Jeg har dessverre måttet skjære sjokolade-konsumet mitt ned til et minimum pga jeg har oppdaget (ja, jeg er treg) at den er med på å trigge migreneanfall. Hyl og gråt, jeg elsker sjokolade!

På listen over triggere til migrene, står også rosiner, og min tidligere yndlingssjokolade, Fruktnøtt fra Freia, utgår derfor helt.

Så fant jeg denne, Freia Vaffelnøtt, på Coop Mega, og bare tenkte den MÅ jeg prøve! Mye kjeks, ikke bare sjokolade, så bitene blir ikke inneholdende så mye sjokolade. Den smakte helt NYDELIG, jeg elsker den! Men jeg unner meg bare 4 biter noen få ganger pr uke. Ikke mer. Det utløser migrene å ta mer (jeg har eksperimentert)

Synd de ikke har denne i noen rimeligere butikker, for Coop Mega tar 80 kroner for den. Det er dyrt! Det er riktignok en ekstra stor sjokoladeplate (270 gram mot vanlige 200 grams plater). Jeg har i hvert fall ikke funnet den på Kiwi eller Rema.

PS! Jeg trodde dette var en nyhet for jeg har ikke sett den før, men jeg ser nå på gamle internett-treff når jeg søker på den, at den var ute i 2022 allerede. Men det skyldes nok at jeg sjelden handler på Coop Mega og de andre to billigbutikkene ikke har den.

17171e47-9d96-41a0-b32b-99580dbb8529.png

Ofte tilbud 2 for 75kr av de store platene der på coop extra :) 

Anonymkode: 16d3c...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ofte tilbud 2 for 75kr av de store platene der på coop extra :) 

Anonymkode: 16d3c...ebe

Takk for tipset. Men jeg har ingen Coop Extra i gangavstand av der jeg bor. Det var synd 😛  

Men jeg skal ha det i bakhodet og gå inn og sjekke om jeg er i nærheten av en eller passerer en.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor det blir av autumn crisp druene? Har sett de på Rema 1000 men druene var mye mindre enn vanlig og fra Italia, jeg mener de tidligere har vært fra Spania? Har gledet meg i flere måneder.. 

Syns også det er vanskelig å finne cotton candy druer som ikke råtner på to dager. Men kan være fordi jeg handler sent på dagen, så alle de bra boksene med druer er oppkjøpt. 

Anonymkode: f64e5...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen som vet hvor det blir av autumn crisp druene? Har sett de på Rema 1000 men druene var mye mindre enn vanlig og fra Italia, jeg mener de tidligere har vært fra Spania? Har gledet meg i flere måneder.. 

Syns også det er vanskelig å finne cotton candy druer som ikke råtner på to dager. Men kan være fordi jeg handler sent på dagen, så alle de bra boksene med druer er oppkjøpt. 

Anonymkode: f64e5...e05

Haugevis av Cotton Candy på Extra Grønlandsleire i dag. De pakker ut enda mer. Koster bare 5 kroner for 400 gram også.

Anonymkode: 1c409...5de

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært en ide å lage en egen tråd om druer?

Anonymkode: 07883...d44

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er denne ny? Fant den i dag på nærmeste butikk og kan ikke huske å ha sett den før. Var god iallfall 😊

image.jpeg.e7937876bdf5c610814475f534780dff.jpeg

Anonymkode: 41d15...00f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (51 minutter siden):

Denne var god 😋

large.jpg

Hvilken kjede fant du den i, og står den sammen med kjeks?

Har kjøpt Marabou sine varianter på Rusta, regner med de smaker ganske likt, men venter med å smake til jeg kan sammenligne med denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

applestories skrev (1 minutt siden):

Hvilken kjede fant du den i, og står den sammen med kjeks?

Har kjøpt Marabou sine varianter på Rusta, regner med de smaker ganske likt, men venter med å smake til jeg kan sammenligne med denne.

Kjøpte den på Kiwi, det er cookies på toppen som på bildet og resten av kaken er brownies. Der er 6 små biter i hver pakke, trodde de skulle være litt større :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (3 timer siden):

Kjøpte den på Kiwi, det er cookies på toppen som på bildet og resten av kaken er brownies. Der er 6 små biter i hver pakke, trodde de skulle være litt større :P 

Ser hver bit er på under 25g. Du får heller ta to :danse2:😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner dere nyheter for tiden? Jeg venter spent på Snop sine lakriskuler… Bærum/Oslo området. 

Anonymkode: 13ddc...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mommyaka skrev (44 minutter siden):

Vil bar si at denne finnes på Europris:)

Screenshot_2024-09-06-19-48-20-07_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Savner Dumle muffins, var så gode!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant i smågodtet på en Kiwi krokodiller med hockeypulver, himmelsk! Men det var bare en Kiwi vi tilfeldigvis var forbi forrige uke, noen som vet mer om disse og har sett dem på Østlandet?

Anonymkode: 8f46d...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg fant i smågodtet på en Kiwi krokodiller med hockeypulver, himmelsk! Men det var bare en Kiwi vi tilfeldigvis var forbi forrige uke, noen som vet mer om disse og har sett dem på Østlandet?

Var ikke det en trend på tiktok hvor folk blandet dem i hockeypulver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Disse har vært ute en god stund nå, kanskje et års tid? Jeg har kun sett de på Kiwi, både på hytta og hjemme. Men kan jo være at det er fordi det stortsett er der jeg handler, er aldri på Joker eller Spar (som også er Norgesgruppen)

Anonymkode: a5149...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fant dem på Europris i går. Kjøpte de en gang i våres også. Knallgode. Og en annen ting som ikke er helt ny lenger, men jeg glemte den siden jeg ikke fant den da den var ny: Minde lakrissjokolade! Kjøpte en pose i går og den var sykt god. Kom vel i fjor? Eller i februar i år? Husker ikke, men glad jeg endelig fant den. 

Leter etter knatter med lakris og bringebær, noen som har sett dem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har sett dem på både Bunnpris og Kiwi i Trøndelag, så om du har en Bunnpris i nærheten er det verdt å sjekke ut! Og du kan også spørre om de kan ta det inn i smågodt-sortimentet på din lokale Kiwi/Bunnpris.

Anonymkode: 971bd...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...